had het net over de Holocaust en dat de mening dat het nooit plaatsgevonden heeft (het systematisch doden van de Joden tijdens de oorlog) strafbaar is.
Zou het niet.. ironisch zijn.. lachwekkend zelfs.. als die mensen waar jij het over hebt (en ze zullen best bestaan idd), ontzettend kwaad zouden worden als iemand de Holocaust zou ontkennen?
Als iemand uitgaat van optie 3, dan is dat zo. Dat kan iemand over Mohammed denken en daar zijn redenen voor hebben. Het is slechts een van de 3 opties. Dus het is echt niet ineens beledigend als iemand denkt of zegt dat hij denkt dat Mohammed een leugenaar was. Is geen belediging, maar slechts één van de 3 opties aanhangen.
.
Als je zegt dat de gedachte of mening dat Mo een liar was een belediging is, verbiedt in je feite gewoon één van de 3 enige opties. Je maakt het dan sociaal onacceptabel om optie 3 aan te hangen. Dat heet censuur.
er is op dit een flinke groep mensen die het misschien niet zo uitspreekt, maar voor jullie het liefst Auschwitz weer heropend zal zien worden.
Verder hou ik verre van dat soort volk (ik kan nl. al meestal aan het gezicht zien, meestal is het al lelijk en niet om aan te zien.. Iets wat ook in de Koran word vermeld over het uiterlijk van (zeer) haatvolle mensen).
Eerder zei je nog dat de een zn mening een belediging is in de ogen van n ander.
Ik denk niet dat je beledigd voelen gelijk staat aan een pleidooi om de ander te verbieden diens meningen nog te uiten.
Verder moet je het filmpje nog eens goed en aandachtig bekijken, daar ontstond de discussie immers door.
Het is de manier waarop de christelijke man zijn mening uit.
En het gebrek aan inzicht en fatsoen van zijn kant.
Je kunt zien (en hij kon dus zien) dat het ventje te jong is om bepaalde omgangsvormen in het openbaar te begrijpen.
Dat ligt letterlijk aan het feit dat zijn hersenen nog onvoldoende ontwikkeld zijn en hij de ervaring en wijsheid nou eenmaal niet bezit om er op de best mogelijke manier op te reageren.
Een volwassen persoon zou dat moeten erkennen, ook al heeft zo'n jochie een grote bek.
Maar wat de man dan doet en het is heel bewust hoor en heel geniepig van hem; hij valt dat joch verbaal aan door te zeggen dat Mohammed een leugenaar is.
Hij weet dat t ventje emotioneel al instabiel is en reactionair en dan haalt ie naar hem uit, wetende dat het kind 'de mening' (wat gewoon een belediging is, heel bewust en honend) niet op een intellectueel onderbouwde manier kan weerleggen.
Hun ziel zit grappig genoeg allang in Auschwitz if you know what I mean.
Verder hou ik verre van dat soort volk (ik kan nl. al meestal aan het gezicht zien, meestal is het al lelijk en niet om aan te zien.. Iets wat ook in de Koran word vermeld over het uiterlijk van (zeer) haatvolle mensen).
Ja het is een soort van licht wat je 'ziet' in de gezichten van goede mensen en wat ontbreekt bij slechte mensen.
Wat van binnen zit kan 'af te lezen' zijn aan het gezicht en ik snap precies wat je bedoelt.
Uiterlijk kan misleidend zijn, maar er zit wel degelijk iets in wat je zegt.
Het is geen super solide manier om mensen mee te beoordelen, maar ik doe dat zelf ook vaak; je kunt aan iemands gezicht nou eenmaal meer aflezen dan je in eerste instantie zou denken en ik heb het zelden fout.
Dat jochie is gewoon weer eens het zoveelste slecht opgevoede agressieve kut marokkaantje vrees ik eerlijk gezegd, met z'n peukEn 't mag dan een kind zijn met nog geen vol bewustzijn (true), maar vergelijkbare tafarelen met kinderen in Staphorst kom je geloof ik maar weinig tegen.
We are fully aware of their claims
Therefore, counter their evil with goodness
en ik kan nou eenmaal niet zeggen dat ik het erg vind dat ie de man een trap gaf (vind het echt niet erg, vind eerder dat de man het verdiende).
Je ouders zorgden voor je toen je klein en hulpeloos was, dus je geeft dat terug aan ze wanneer zij oud en hulpeloos worden.
Jammer genoeg hebben mensen daar vaak geen tijd voor, of hebben ze conflicten binnen de familie (wat schandalig is als je mij vraagt).
De oude man in het filmpje doet me denken aan mijn opa uit Marokko, die was ook zo oud en mager, maar werd gerespecteerd door de hele buurt, werd goed behandeld enzo.
Je ziet daar bejaarde mannen naar de moskee strompelen en kinderen stoppen met spelen en racen om te zien wie als eerste de hand kon vasthouden van zo'n oude man, om hem te helpen lopen.
Dat zag ik daar dagelijks en zoiets maakt indruk op je en dat zie je hier niet.
Hier denk je al dat je goed bent als je in de bus je plaats afstaat aan een bejaarde.
Ik zag in het bejaardenhuis ook hoe onzinnig de levens leken van oudere mensen, bedoel.. ongelovige mensen.
Dus een beetje gedeisd houden, je vooral van je betere kanten laten zien, lijkt me dan wel zo handig, dan gaan lopen eisen en afdwingen en je groep nog minder geliefd maken.
Ik vind dit ook zo typisch Islamitisch.
Dat is me heel erg opgevallen toen ik een paar jaar in een bejaardenhuis werkte; het verschil tussen bejaarde moslims en bejaarden van hier.
En hun plek in de samenleving.
Iedereen zal het met me eens zijn dat bejaarden hier btje buiten de boot vallen, ze zijn vaak eenzaam en alleen en dat is gewoon crap vind ik.
Je ouders zorgden voor je toen je klein en hulpeloos was, dus je geeft dat terug aan ze wanneer zij oud en hulpeloos worden.
Jammer genoeg hebben mensen daar vaak geen tijd voor, of hebben ze conflicten binnen de familie (wat schandalig is als je mij vraagt).
De oude man in het filmpje doet me denken aan mijn opa uit Marokko, die was ook zo oud en mager, maar werd gerespecteerd door de hele buurt, werd goed behandeld enzo.
Je ziet daar bejaarde mannen naar de moskee strompelen en kinderen stoppen met spelen en racen om te zien wie als eerste de hand kon vasthouden van zo'n oude man, om hem te helpen lopen.
Dat zag ik daar dagelijks en zoiets maakt indruk op je en dat zie je hier niet.
Hier denk je al dat je goed bent als je in de bus je plaats afstaat aan een bejaarde.
Ik zag in het bejaardenhuis ook hoe onzinnig de levens leken van oudere mensen, bedoel.. ongelovige mensen.
Bejaarden in Marokko doen niks anders dan bidden, God gedenken, Qur'an lezen.
In plaats van wat ze hier doen.. tv kijken tot je je laatste adem uitblaast, of over voetbal lullen alsof het enige betekenis heeft.
Tis zo leeg en incompleet in mijn ogen en ik vind dat gewoon droevig.
Wie bidt voor ze als ze hun laatste dagen hier doorbrengen?
Zij zelf doen het niet, hun kinderen doen het niet, goede mensen doen het niet.. en dan sterven ze als ongelovigen.
Moge Allah mij en degenen die ik liefheb beschermen tegen zo'n lot en moge Hij ons beschermen tegen dementie en moge Hij onze laatste daad onze beste daad maken.
Als je het nieuws over de ahmaddiya beweging (waarvan ik deel uitmaak) een beetje volgt zie je dat deze constant dag en nacht op elk mogelijke manier streeft voor de goede doelen, en goede naam maakt, overal daar waar de gezinnen van onze secte huisvesten (met name Engeland en Duitsland).
Of dit in de beroepen is, of school, sport, buurt, gemeenschap.. goede doelen.. ik kan hier pagina's mee volgooien en het zal nog niet genoeg zijn.
Geloof me Dozart, we doen echt ons best.. met bloed, zweet en tranen.
Kunnen we nu concluderen dat het incorrect is te stellen dat de reactie van het kind direct terug te leiden is naar de Qur'an?
Pas jullie meningen aan aub, thanks
Ik geef de werkelijke Islamitische leer en de Quranische leiding betreffende dit soort situaties
In het voorbeeldje hierboven dan?
De 'islamitische terrorist' plaatst een bom ergens, waardoor veel mensen sterven.
Misschien leest ie selectief, of heeft ie alle verzen die zeggen dat je mensen niet zomaar kunt doden even overgeslagen.
Waar zit de fout dan, bij het boek, of bij de lezer?
Als ik een cardiologie operatiekamer binnenloop met een boek over open-hart ingrepen en ik begin in een man zn borst te snijden en de man sterft omdat ik de instructies in 1 of 2 hoofdstukken over heb geslagen..
Is het dan mijn schuld, of kan een ander me verdedigen en zeggen dat ik volgens het boek (probeerde) te handelen?
Ja tuurlijk; man bijt hond is interessant, omdat het.. niet de norm is
Maar je kunt tv kijken en elke maand een item zien dat er ergens op de wereld een man is die een hond bijt en beginnen te denken dat dát juist de norm is, omdat je niks anders ziet dan dát.
In het geval van de hond en de man zou jij (noch iemand anders) ooit gaan denken dat mannen die honden bijten de norm is, je weet dat honden normaal gesproken mannen bijten.
Dus mijn punt is dat je hetzelfde toepast op bijvoorbeeld Islam en niet in de war raakt van wat de norm eigenlijk is en wat een afwijking op de norm is.
Mee eens, zoals ik zei; het is een probleem (zowel voor de moslims als de niet-moslims).
Als er niets gedaan wordt aan zulke dingen escaleren ze, het moet idd aangepakt worden.
Ik denk echter niet dat het geheel en exclusief een taak is voor de moslims, want een willekeurige moslim maakt gewoon deel uit van de samenleving.
Het is aan de machtshebbers, regeringen, organisaties, geleerden, etc.
Er is binnen de Islamitische wereld wel degelijk een 'strijd' aan de gang tussen verschillende gedachtengoeden.
Ik denk dat ehm.. scholing belangrijk is; dat men goed onderwezen wordt in wat Islam leert, wat kan, wat niet kan, etc.
Maar het probleem bestaat al net zo lang als dat Islam oud is en als het nooit eerder opgelost kon worden zal het ook nu niet zomaar even op te lossen zijn.
Je kunt het niet oplossen, je hebt nooit volledige controle over wat elk individu denkt en doet.
Haha ja hier misschien, in de moslim-wereld gebeurt dit natuurlijk in moskeeën en scholen, waar heel veel mensen aanwezig zijn.
Dat kind zal een minimaal besef hebben van wat de Qur'an leert.
Voor hem is het waarschijnlijk hetzelfde als dat een volwassen man op straat ineens shit begint te roepen over zn moeder/vader.
Het is een emotionele reactie, begrijpelijk als je mij vraagt en gezien de leeftijd van het joch vind ik het vergezocht om weer de Qur'an aan te wijzen als reden voor waarom ie uitflipt.
Hij is moslim, moslims geloven in de Qur'an, dus als n ventje een ander begint te schoppen omdat diegene Islam beledigd handelt ie in lijn met de Islamitische leer?
Vergezocht..
Zelfde als de band die een kind voelt met zn ouders dus, dat is niet problematisch vind ik.
Ik vind het getuigen van dwaasheid als een volwassen man tegen een kind zulke shit gaat roepen.
Ook raar dat dat even genegeerd wordt, of wellicht niet opvalt.. maar dat juist het kind aangevallen en veroordeeld wordt, en Islam in het verlengde.
Ja, hij heeft nog veel te leren.. maar we zijn geduldig met kinderen, net zoals we respect betonen aan ouderen.. de jongen heeft nog tijd om zn gedrag op te poetsen.
De man zou echter beter moeten weten.
Ik zeg ook nergens dat iemand die vrijheid niet mag hebben, ik zeg alleen dat er ook nog zoiets is als fatsoen, wat als een soort filter zou moeten werken.
Als hij zijn meningen op straat mag rondbazuinen en mensen mag beledigen, en zich in feite gewoon gedraagt als een lul, dan zeg ik alleen dat het me weinig boeit dat ie een schup krijgt van een menneke van 11 of 12.
Ja, ben ik het niet mee eens, je kunt van een volwassen namelijk beter gedrag verwachten, je kunt een bepaald niveau van inzicht en fatsoen verwachten, het is niet een plicht ofzo, gewoon op menselijk niveau.
Een kind is een kind, dus als je van mening bent dat dat ventje in dat filmpje de grote boze wolf is.. meh
Ehm.. ik heb zoiets nooit gezegd met betrekking tot dat filmpje.
De man heeft zijn eigen waarheid en die mag hij van mij op pleintjes vertellen, en hij mag van mij beledigen wie hij wil en hij mag zich als een klootzak gedragen tegen kleine kinderen.
Dat mag allemaal - het enige wat ik erover te zeggen heb is dat hij dan wel een dwaas is met wie ik geen compassie heb als een ventje hem dan een schop of twee geeft.
How bout.. zijn balletjes moeten nog zakken, zn stem moet nog zwaarder worden, hij heeft nog geen haartjes op zn kin, zn brein komt net pas uit de kindertijd en hij moet nog gaan puberen?
What the fuck manhoe snel je een kind veroordeeld..
Kijk.. wat jij hier nu doet is een regel geven die volgens jou Islamitisch is; niet toegestaan medelijden te hebben met een ongelovige/dwaas/whatever, want alleen Allah kan dat doen.
Dit is niet veel anders dan een moslim die denkt dat het ok is om een bom in een auto te plaatsen en een winkelcentrum in te rijden en 20 random mensen op te blazen in het proces.
Verkeerde interpretatie van wat nou wel en wat niet Islamitisch is.
Dat is idd gevaarlijk.
Je doet een uitspraak over Islam (regelgeving zelfs - wat te maken heeft met geboden - toegestaan en niet toegestaan = vrij letterlijk halal en haram), en de uitspraak is incorrect en niet in lijn met het geheel vd leer.
Als jij nu toevallig een moslim zou zijn die hetzelfde zou zeggen, zou een ander zeggen: "Kijk, die persoon houdt zich aan de regels van Islam en Islam leert dat moslims geen compassie mogen hebben met niet-moslims."
Ik zou dan zeggen dat het onjuist is en dan ben ik de apologeet?
Nope, sommige dingen/uitspraken/daden zijn nou eenmaal niet Islamitisch, en dan maakt het niet uit wie het zegt of doet (moslim of Sisyphus), het blijft incorrect en ik voel me dan gewoon ff genoodzaakt er iets van te zeggen.
Nee dat is het totaal niet.
Het zijn sommige problemen die soms juist zo zichtbaar obvious en aanwezig zijn (zoals de genoemde eenzaamheid en de impact ervan, het feit dat er weinig word gegeven om bejaarden, wat ook heel vaak en uitvoerig in de media is gekomen) dat het... en niet alleen met deze isues btw.. lijkt alsof je het allemaal wegwuift als niets ergs zijnde.
Zie ik trouwens wel vaker btw.
@ Dozart.
Ondanks alles ben je toch wel de meest open-minded van de rest geweest tegenover je houding over Islam en andere overtuigingen in het algemeen.
Dat betekent al veel op zich.. vergeef me als ik tijdens discussies wat bot overkwam (dat zijn mijn eigen menselijke tekortkomingen en geen representatie van de ware islam) , ik wil je vanuit mijn geloof dan ook veel zegeningen toewensen etc.
En dank voor je immer aanwezige vriendelijkheid en interesse maar ook de humor
Ik zag in het bejaardenhuis ook hoe onzinnig de levens leke
Ja ik snap je hierin wel, maar ja, wat heeft het feitelijk gezien voor zin om voor je naderende dood constant bezig te zijn met bidden, boetedoening, vergiffenis smeken als dat er in werkelijkheid uiteindelijk helemaal niet toe doet?
Absoluut niet.
Het is wel degelijk terug te leiden tot de Koran.
En het is onzin om te zeggen dat het niet zo is.
Ja natuurlijk,weer is het de Hollander die zijn mening moet aanpassen aan de Koran.
Wat maakt jou zo bijzonder dat jij denkt de absolute waarheid in pacht te hebben?
Ben jij de norm die alle islamieten moeten zijn volgens jou?
Als je vredelievende verzen in de Koran zoekt kun je ze inderdaad vinden,wil je haatdragende verzen vind je die ook.
Ik ben van mening
Aangezien jij een specialist blijkt te zijn
Aangezien jij een specialist blijkt te zijn in de ''werkelijke'' islamitische leer
kun jij mij de volgende Koran verzen ook even verduidelijken?
Wat maakt de Islam zo bevoorrecht dat je het niet belachelijk zou mogen maken?
vooral kinderen man, die moeten respect hebben voor ouderen
We kunnen denk ik idd stellen dat vooral het Humanisme de spirituele ondergrond vormt voor de hedendaagse omgangsvorm en het moreel 'goede' denken, en niet zozeer het abrahamisme. Het Christendom is eigenlijk gewoon gedumpt na de middeleeuwen.
l-Baqarah, 2:98:
‘Wee hem, die den vijand van allah, van zijn engelen, zijne boden, van Gabriël en Michaël is. Waarlijk allah is een vijand der ongelovigen.‘
Al-Baqarah, 2:190-193:
Strijdt voor allahs weg tegen hen die u bestrijden, maar begaat gene ongerechtigheid en begint niet met de vijandelijkheden; want allah bemint de zondaren niet. Doodt hen overal waar gij hen vindt, verdrijft hen van waar zij u verdrijven; want de verzoeking tot afgoderij is sterker dan de doodslag. Bestrijdt hen nochtans niet in de nabijheid van den heiligen tempel: zo ze u echter daar aangrijpen, doodt hen ook daar. Dit zij het loon der ongelovigen. Indien zij zich bekeren, dan is allah genadig en barmhartig. Bestrijdt hen daarom, tot de verzoeking ophoudt en allahs richting gezegevierd heeft. Maar indien zij zich bekeren, dan gene vijandelijkheid meer, behalve tegen de bozen.
An-Nisa, 4:34:
De mannen zullen de voorkeur boven de vrouwen hebben, door de voordelen, waarmede allah den een heeft begiftigd, om boven de anderen uit te munten, en omdat zij van hun vermogen besteden om hunne vrouwen te onderhouden. De deugdzame vrouwen zijn gehoorzaam en onderworpen; zij bewaren zorgvuldig, gedurende de afwezigheid harer mannen, wat allah haar bevolen heeft ongeschonden te bewaren. Gij zult haar bestraffen, wier ongehoorzaamheid gij hebt te vrezen. Sluit haar in afzonderlijke vertrekken op en tuchtigt haar. Maar indien zij u gehoorzaam zijn, zoekt dan geen twist met haar; allah is verheven en groot.
An-Nisa, 4:89:
Zij willen u ongetrouw maken, zoals zij ongetrouwen zijn, en dat gij gelijk zij zult wezen. Kiest daarom gene vrienden onder hen, totdat zij hunne woonplaats voor allahs zaak zullen hebben verlaten. Indien zij het geloof den rug toewenden, grijpt en doodt hen, waar gij hen mocht vinden, en kiest geen vriend of beschermer onder hen.
Al-Anfal, 8:12:
Ook toen uw heer tot de engelen sprak: Waarlijk ik ben met u; bevestigt dus hen die geloven. Ik zal schrik in de harten der ongelovigen werpen. Slaat dus hunne hoofden af, en slaat al de toppen hunner vingers af.
Muhammad, 47:4:
Als gij de ongelovigen ontmoet, slaat hun het hoofd af, tot gij ene groote slachting onder hen hebt aangericht; of bindt hen, opdat zij niet ontkomen. Daarna zult gij hen in vrijheid stellen, of hen teruggeven tegen een losprijs, tot de oorlog zal geëindigd zijn. Dit zult gij doen. Waarlijk, indien het allah behaagde, zou hij, zonder uwen bijstand, wraak op hen kunnen nemen, maar hij beveelt u in zijne veldslagen te strijden, opdat hij den een van u, door den ander zou kunnen beproeven. En wat hen betreft, die ter verdediging van allahs waren godsdienst strijden, allah zal hunne werken niet doen verloren gaan.
Gelet op de spelling in het citaat moet het welhaast om ´n oeroude vertaling gaan. Maar idd, in de beleving van de vertaler(s) was dat de Arabische tekst die zij tradieerden.
Ik neem mijn eerdere woorden terug
Ik ken je niet
ls je brein tenminste naar behoren functioneert.
zodat mensen als jij hun domme meningen in kunnen slikken
gezien je achterlijke uitspraken
Jouw mening is waardeloos voor mij op dit moment, gezien de irrationele manier waarop je dingen beoordeeld
En ik mag je niet
Vast wel, maar ik twijfel zwaar of ik jou wel tegenmoet wil komen
Moeten we jou als betrouwbare bron voor Islamitische kennis nemen
als je van mening bent dat het jochie in dat filmpje puur handelde op basis van de Quranische leer zou je je genoodzaakt moeten voelen je mening te herzien, aangezien ik vrij makkelijk kon aantonen dat die mening incorrect was.
Context en tafsir zijn dus belangrijk.
Maar in hedendaagse vertalingen vind ik gewoon dezelfde feel terug. Het is consistent met die citaten iig
Hoe bedoel je dat?
Ik wil op geen enkele manier reactionair overkomen of iets in die trant. Ik wil ook echt niet beledigen met die uitspraak, serieus niet!
Maar dat is gewoon de naakte waarheid van een van de mogelijke opties die ik voor ogen hou.
maar ik kan er niet overheen stappen dat dit soort uitspraken me als de woorden van een extreem intelligente psychopaat in de oren klinken