Partyflock
 
Forumonderwerp · 1145650
Waarschuw beheerder
+1-1
Het Openbaar Ministerie wist als sinds 2009 dat de trajectcontroles langs snelwegen onterecht snelheidsovertredingen registreerden.

Dat zei staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer.
Volgens Teeven is er niet over de problemen gecommuniceerd omdat de afwijking viel in de afgesproken foutmarge.

Inmiddels is afgesproken dat de software van de trajectcontroles wordt vervangen, zodat ze een kleinere foutmarge gebruiken. Verder kunnen mensen die een onterechte boete hebben gehad hun geld terugkrijgen, ook als de bezwaartermijn al voorbij is.


Campers
Uit onderzoek van RTL Nieuws kwam eerder naar voren dat de controlesystemen campers en bedrijfswagens ten onrechte aanzien voor een auto met aanhanger, die maximaal 90 kilometer per uur mag.
Jaarlijks kaarten tussen de 200 en 300 mensen zo'n onterechte boete aan, maar de schatting is dat er meer van deze boetes werden uitgedeeld.


Foutmarge
Teeven erkende dat het Openbaar Ministerie weet dat dit probleem speelt, maar niet tien jaar zoals RTL Nieuws vermeldde. Het OM is volgens Teeven sinds 2009 op de hoogte.
Er is niet ingegrepen, omdat het buiten de foutmarge valt. Het probleem deed zich in 0,001 procent van de gevallen voor, terwijl de foutmarge een op de tienduizend was.


Gering
Het gaat dus om een 'zeer gering' aantal, zei hij. Om hoeveel mensen het precies gaat, weet hij niet. Dat wordt uitgezocht. Zij kunnen wel het geld van de onterecht betaalde boete terugkrijgen, ook als de bezwaartermijn al is verlopen.
Niettemin worden de systemen aangepast en uitgerust met software die alle voertuigen wel goed herkent, zei Teeven. Voor de trajectcontroles op de A4 en A2 is dat al gebeurd, de overige systemen volgen later.
Dat kost enige tijd, zei Teeven. De bewindsman is niet bereid om alle trajectcontroles uit te zetten totdat de problemen zijn verholpen, zoals de PVV vroeg.

[img width=256 height=256 cacheid=0015d81e0031e9fc6433d2811a02dc4533]http://bin.snmmd.nl/m/m1mxwqla80vq_sqr256.jpg[/img]

http://www.nu.nl/binnenland/3504026/wist-al-jaren-van-fout-in-trajectcontrole.html

Wat lopen ze toch allemaal te kloten met het geld van een ander, tijd dat die valuta kapot klapt!
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:54:
Maar het feit dat er een verdubbeling van het aantal boetes was in 2012 zegt al genoeg over hoe goed het aangekondigd staat.


Ja of hoe goed mensen op de borden letten, of hoe goed mensen zich aan de maximum snelheid houden.


Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:54:
Is het aantal verkeersdoden gehalveerd? NEE


Gaat niet alleen om verkeersdoden.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:54:
Trajectcontroles dienen maar 1 ding: de schatkist vullen


Absoluut waar.
De A2 is momenteel echt gevaarlijker dan voorheen.... Iedereen loopt te kloten tegen de 100 aan, dicht op elkaar 3 rijen dik want die overige 2 zijn er voor lul nu.

Als er 130 staat kan je er makkelijk 140 want kijk eens op de snelheid van je tomtom ofzo en dan zie je dat het boven de 100 zomaar 10-15 km/h scheelt...
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juni 2013 om 11:36:
Absoluut waar.
De A2 is momenteel echt gevaarlijker dan voorheen.... Iedereen loopt te kloten tegen de 100 aan, dicht op elkaar 3 rijen dik want die overige 2 zijn er voor lul nu.


Valt wel mee vind ik. Ik rijd vaak tussen Amsterdam en Breukelen en het staat tegenwoordig zelden meer stil. Vooral bij Vinkeveen is het stuk verbeterd. Dat daar 100 gereden mag/moet worden heeft ook met de luchtkwaliteit en geluidsoverlast te maken.
 
Waarschuw beheerder
Daar heb je gelijk in maar het krampachtige gekloot is fakking irritant. Als er 1 voor je 95 rijd en je wilt bijv baanje opschuiven durft niemand meer ff gas te geven zodat je er tussen kan want anders heb je een boete. De doorsroom is dus echt verkloot nu....

De tijden dat je bij Ikea A9 al stil stond richting Utrecht is gelukkig voorbij....
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 25 juni 2013 om 09:34:
Ja of hoe goed mensen op de borden letten, of hoe goed mensen zich aan de maximum snelheid houden.


Exact datgeen wat ik zei, ze hebben bewust de aankondiging van de trajectcontrole bij een lullig, achter struikgewas geplant, bord gezet om zoveel mogelijk inkomsten te genereren.

Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 25 juni 2013 om 12:25:
Dat daar 100 gereden mag/moet worden heeft ook met de luchtkwaliteit en geluidsoverlast te maken.


Ze hadden wat interviews gedaan met omwonenden, er was amper iemand die last had van die snelweg.
De uitstoot van een gemiddelde personenwagen is dusdanig schoon dat er amper van luchtvervuiling gesproken kan worden.

Hebben we het over de volksgezondheid.
Onze groot- en overgrootouders leefden in een tijd waarin je je huis stookte met olie- en kolenkachels, waarin auto's geen katalysator hadden en loodhoudende benzine verbrandden.
De fabrieken stonden midden in woonwijken en stookten op kolen.
De gemiddelde leeftijd van mensen is nu 83 jaar en de meeste mensen sterven op een leeftijd van 85 jaar, de kosten voor de zorg lopen nu al de spuigaten uit.
Als die mensen die hun hele leven volle teugen fijnstof hebben ingeademt en toch nog gemiddeld 83 worden hoe slecht is dat dan voor de gezondheid?
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juni 2013 om 16:43:
ze hebben bewust de aankondiging van de trajectcontrole bij een lullig, achter struikgewas geplant, bord gezet om zoveel mogelijk inkomsten te genereren.


Haha overdrijven is ook een vak hoor. Als je die borden niet ziet mag je eigenlijk niet eens op de weg zijn want dan zie je nog veel meer dingen, en veel belangrijkere dingen waarschijnlijk niet. En dan nog, ze hoeven dat bord niet neer te zetten.

Ik val een beetje in herhaling met je.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juni 2013 om 16:43:
Ze hadden wat interviews gedaan met omwonenden, er was amper iemand die last had van die snelweg.


Grote onzin. Bij de A2 Vinkeveen is nu inderdaad minder geluidsoverlast. Dat komt door drie zaken: nieuwe geluidswal, stiller asfalt (ZOAB) en de snelheid naar beneden.

De snelheid van auto's is zeer bepalend voor het geluid dat het produceert.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juni 2013 om 16:43:
Onze groot- en overgrootouders leefden in een tijd waarin je je huis stookte met olie- en kolenkachels, waarin auto's geen katalysator hadden en loodhoudende benzine verbrandden.
De fabrieken stonden midden in woonwijken en stookten op kolen.
De gemiddelde leeftijd van mensen is nu 83 jaar en de meeste mensen sterven op een leeftijd van 85 jaar, de kosten voor de zorg lopen nu al de spuigaten uit.
Als die mensen die hun hele leven volle teugen fijnstof hebben ingeademt en toch nog gemiddeld 83 worden hoe slecht is dat dan voor de gezondheid?


Totaal niet relevant.

Of je nou wilt of niet, Nederland moet zich ook aan Europese regels houden voor de uitstoot.

Voor de ring bij Utrecht (a12) werd de maximum snelheid naar beneden gebracht (120->100 en 100->80) om die reden en om te zorgen dat men er aan hield werd juist daar trajectcontrole geplaatst.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juni 2013 om 16:07:
Als er 1 voor je 95 rijd en je wilt bijv baanje opschuiven durft niemand meer ff gas te geven zodat je er tussen kan want anders heb je een boete. De doorsroom is dus echt verkloot nu....


Ach als die twee linkse banen dus niet gebruikt worden zoals jij zegt, kun jij daar dus prima rijden en heb je totaal geen last van de overige weggebruikers.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 25 juni 2013 om 17:09:
Haha overdrijven is ook een vak hoor.


Typische PF-style be-argumentatie heet dat. :lol:
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 25 juni 2013 om 17:09:
je


Niet je... met je bedoel je mij.

Het feit dat er dit jaar in slechts 4 maanden tijd 560.000 !!!! boetes zijn uitgedeeld in de trajectcontroles geeft al aan dat die borden dus blijkbaar niet heel erg duidelijk zichtbaar zijn en dat er dus blijkbaar heel erg veel mensen geen idee hadden dat je daar niet harder mag.
Als het nu om enkele gevallen ging, maar 560.000 in 4 maanden is wel heel erg veel.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 25 juni 2013 om 17:09:
Voor de ring bij Utrecht (a12) werd de maximum snelheid naar beneden gebracht (120->100 en 100->80) om die reden en om te zorgen dat men er aan hield werd juist daar trajectcontrole geplaatst.


Alsof daar uberhault al harder gereden kon worden.

Maar als je echt wil dat mensen zich aan de snelheid houden omwille van de millieuvervuiling en de geluidsoverlast zou het dan niet handiger zijn om wat meer aandacht te geven aan de aldaar geldende max snelheid????

Blijkbaar hebben dus 560.000 mensen een milieu- en geluidsoverlastdelict begaan, en het was toch juist de bedoeling om dat terug te dringen ipv inkomsten te genereren??
Als er een betere aanduiding was had al die milieuvervuiling voorkomen kunnen worden.

Maar nee, die geluidsoverlast en milieuvervuiling zijn gewoon lulsmoesjes om de zakken te legen van de automobilist.
Nadat in Rotterdam de trajectcontrole werd ingevoerd vanwege de 'luchtvervuiling' ging het aantal files met 100% omhoog en ook de hoeveelheid vervuiling steeg.
Nu is het natuurlijk eersteklas onzin om de luchtvervuiling te meten op een plek die nog geen halve kilometer van een vliegveld verwijderd is...
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 13:43:
zijn uitgedeeld in de trajectcontroles geeft al aan dat die borden dus blijkbaar niet heel erg duidelijk zichtbaar zijn en dat er dus blijkbaar heel erg veel mensen geen idee hadden dat je daar niet harder mag.


Dan ben je een eersteklas mongool en kun je beter de trein pakken of gaan fietsen.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 13:49:
Maar als je echt wil dat mensen zich aan de snelheid houden omwille van de millieuvervuiling en de geluidsoverlast zou het dan niet handiger zijn om wat meer aandacht te geven aan de aldaar geldende max snelheid????


Ter hoogte van elke oprit staan een borden, plus dat het op elke kilometerpaal staat aangegeven (iig daar waar 100 geldt). Bijna iedereen rijdt met navigatie tegenwoordig waar het vaak ook nog eens wordt aangegeven.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 13:49:
Nu is het natuurlijk eersteklas onzin om de luchtvervuiling te meten op een plek die nog geen halve kilometer van een vliegveld verwijderd is...


Dat moet dan inderdaad misschien wel gecompenseerd worden he? Sjonge jonge :lol: Die insteek slaat helemaal nergens op.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 13:49:
Blijkbaar hebben dus 560.000 mensen een milieu- en geluidsoverlastdelict begaan


Nee ze hebben een snelheidsovertreding begaan.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 13:49:
Maar als je echt wil dat mensen zich aan de snelheid houden omwille van de millieuvervuiling en de geluidsoverlast zou het dan niet handiger zijn om wat meer aandacht te geven aan de aldaar geldende max snelheid????


Ja of de auto's begrenzen? :gaap: Jank niet zo man, je lijkt wel een wijf.

Normaals: je behoort gewoon te weten hoe hard je ergens mag rijden, als je dat niet kunt ben je je rijbewijs niet eens waard.
 
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 26 juni 2013 om 14:53:
Dan ben je een eersteklas mongool en kun je beter de trein pakken of gaan fietsen.


Dus jij beweert dat 560.000 mensen een mongool zijn omdat ze een nagenoeg onzichtbare aanduiding van een trajectcontrole over het hoofd hebben gezien?
Whahaha

Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 26 juni 2013 om 14:53:
Ter hoogte van elke oprit staan een borden, plus dat het op elke kilometerpaal staat aangegeven (iig daar waar 100 geldt). Bijna iedereen rijdt met navigatie tegenwoordig waar het vaak ook nog eens wordt aangegeven.


560.000 gevallen dat het toch blijkbaar niet zo duidelijk is.


Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 26 juni 2013 om 14:53:
Nee ze hebben een snelheidsovertreding begaan.


Nou nou nou, wat errug...



Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 26 juni 2013 om 14:53:
Jank niet zo man, je lijkt wel een wijf.


Jij bent degene die jankt, moraal-ruigridder, met je betweterige gezeik.
Ik heb terecht commentaar op bewuste misstanden van de overheid om de burger extra geld uit te kloppen, dat is het en niets minder.
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 17:42:
560.000 mensen


Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 17:42:
560.000 gevallen


Veel mensen begaan meerder overtredingen per jaar hoor. Je kan dit getal makkelijk door drie delen. Beetje hoog afronden. 200.000. Hoeveel bestuurders telt Nederland? 5.000.000? Zo ongeveer? Dus zijn er 8% achterlijk. Zelfs als je er 10% van maakt, valt het reuze mee. Per werkdag(in weekend gebeurd het ook, maar dan wel minder waarschijnlijk) is het rond 2.000 van rond 1.000.000 mensen die dan op de weg zitten. 2 promiel van die 1.000.000 mensen let dan niet op. Vind ik echt behoorlijk meevallen.
Als mijn berekeningen niet kloppen, mot je maa zegguh weet je.
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 17:42:
Ik heb terecht commentaar op bewuste misstanden van de overheid om de burger extra geld uit te kloppen, dat is het en niets minder.


:cry:
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 18:24:
Zelfs als je er 10% van maakt


Stel dat ze ergens een rotonde maken, waar 2 op de 1000 automobilisten zijn auto tegenaan rijdt.
Hoe lang zou het duren voordat ze die verkeerssituatie zouden aanpakken denk je?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21607630/__Nieuwe_trajectcontroles__.html

het gaat om 560.000 bekeuringen in het eerste kwartaal he.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:51:
Heb al 17 jaar mijn rijbewijs, maak zo tussen de 40 en 60.000 km per jaar.
Op enkele lichte parkeerschades na rij ik al 17 jaar schadevrij...

Kan ik goed autorijden? Ja dus...


En dat concludeer je uit?.... 80% van de mannen zegt dat ie goed kan rijden als je het hem vraagt....
En jouw argument zegt mij trouwens helemaal niets. Er liggen kerkhoven vol met lui die hetzelfde hebben gedacht/gezegt. Of iemand veel kilometers maakt en weinig schades rijd, zegt helemaal niets of iemand goed/veilig kan rijden ;)


Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:52:
Ja, vandaar dat ze zo'n 500.000.000 euro hebben opgehaald via trajectcontroles afgelopen jaar :facepalm:


Ja en? Wil je nou beweren dat de borden en aankondigingen slecht leesbaar zijn, of dat mensen gewoon niet opletten?


Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juni 2013 om 22:56:
Op de a16 bij Breda is al jaren een 130 km/u max.
Er wordt daar echt niet harder gereden dan op wegen waar je 120 mag, het aantal mensen dat uberhaupt 130 rijdt is al klein.


Dus tis eigenlijk niet nodig om 130 km wegen te hebben???? Over onnozel gesproken.... Ik geef aan dat als we zeiken over een boete op een 100 km weg en we de snelheid verhogen naar 120, gaan we ook weer zeiken om de boetes die dan weer binnenkomen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juni 2013 om 17:42:
Nou nou nou, wat errug...


Wel voor diegene die er last van hebben, zich eraan irriteren en voor diegene die door iemand die te hard heeft gereden, een dierbare heeft verloren.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 juni 2013 om 17:55:
voor diegene die door iemand die te hard heeft gereden, een dierbare heeft verloren.


De meeste doden in het verkeer vallen op gemeentelijke wegen en niet op rijkswegen en een groot aantal daarvan waren fietsers.
het aantal doden op 130 km wegen was zelfs verwaarloosbaar en niet te verwijten aan de max snelheid daar ter plaatse, ondanks de ophef door VVN.
Het dringt maar niet tot je door he?
Op snelwegen is het makkelijk cashen omdat daar simpelweg veel auto's langs rijden.
2 agenten bij een school zetten is te kostbaar en levert te weinig op.

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/04/24/lichte-daling-verkeersdoden-2012.html
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 juni 2013 om 17:55:
Of iemand veel kilometers maakt en weinig schades rijd, zegt helemaal niets of iemand goed/veilig kan rijden ;)


:facepalm:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 juni 2013 om 17:29:
Het dringt maar niet tot je door he?


Lekker makkelijk.... Volgensmij snap jij namelijk niet eens wat ik bedoel. En verder kan jij wel beweren veel kilometers te maken en weinig schades te rijden, maar wie zegt dat jij niet al tig bijna ongelukken hebt gehad, misschien zelf wel nooit door gehad. Misschien irriteren veel mensen zich wel aan jouw rijgedrag zonder dat je er besef van hebt. Het is en blijft gewoon een kansloze opmerking die je maakt, stuk arrogantie! Dat zijn over het algemeen precies de lui die het altijd beter weten op de weg, maar zelf niet door hebben dat ze net zo gevaarlijk zijn...
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 juni 2013 om 20:32:
wie zegt dat jij niet al tig bijna ongelukken hebt gehad


tig? Ik denk dat ik al duizenden bijna-ongelukken heb gehad.
Elke keer dat je in de spits rijdt zou je wel een ongeluk kunnen hebben, maar dat maakt een goede chauffeur een goede chauffeur dat je ongelukken kunt voorkomen die anderen veroorzaken.
Vaak door mensen die zomaar naar links komen zeilen zonder knipperlicht aan te zetten of in hun spiegel te kijken.
Als je veel op de weg zit krijg je een soort voorgevoel hoe mensen gaan reageren, je kunt verkeerssituaties overzien voordat ze gebeuren.
Op basis daarvan kan ik stellen dat ik een goede chauffeur ben ja, het draait om anticiperen en dat leer je niet bij het CBR.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 juni 2013 om 20:32:
stuk arrogantie!


Zo zie jij het, ik noem het zelfvertrouwen.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 juni 2013 om 14:05:
het gaat om 560.000 bekeuringen in het eerste kwartaal he.


:|

Je kan wel zeggen dat je niet sneller mag rijden dan er aangekondigd staat. Maar ik vind het wel hypocriet en beetje eng als overheid met trots vertelt hoeveel boetes ze al niet binnen halen. Stel je voor, dat als je voor elke aanrijding van een voetganger een boete zou geven van 1500 euro. Om dan vervolgens vol trots te zeggen dat je aan miljoen euro's aan boetes hebt binnen gehaald, dan is er echt iets mis.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/6/Kabinet-int-record-aan-verkeersboetes-107-miljard-euro-1277440W/

Juppie. Goed bezig (y). Als je de wegen echt veilig wil maken, moet je toch met iets anders komen. Kan je lekker zeggen, dan moeten ze maar normaal doen, maar zo werkt het niet. In VS durven ze zelfs niet op verlaten wegen midden in het woestijn hard te rijden. Punten rijbewijs.

Je hoeft echt geen aluminiumfolie figuur te zijn, om je af te vragen of overheid het echt niet doet puur en alleen omdat het makkelijk cashen is. Iets met Adem en Eva, en het verboden vrucht.
 
Waarschuw beheerder
@ NPC:
Precies! En de woorden die jij hier schrijft, is de gedachte van veeeel chauffeurs vriend. En dat zogenaamde zelfvertrouwen waar jij het over hebt, is maar al te vaak dodelijk ;) Want misschien hebben evenveel mensen op jou moeten anticiperen om ongelukken te voorkomen....
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 juni 2013 om 13:29:
Maar ik vind het wel hypocriet en beetje eng als overheid met trots vertelt hoeveel boetes ze al niet binnen halen


De overheid had het het liefst nog stilgehouden want zo lopen ze weer inkomsten mis...
Als trajectcontroles echtr om de veiligheid te doen waren stond er wel op het gehele traject op de matrixborden de aankonidiging trajectcontrole en een aanduiding van de maximum snelheid.
Nu 1 lullig bord ergens sneaky aan de zijkant van de weg achter was hoog gras weggemoffeld.

Trajectcontroles staan los van verkeersveiligheid en al helemaal van milieuvervuiling en geluidsoverlast aangezien er exact naast Schiphol en Zestienhoven trajectcontroles zijn.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 juni 2013 om 17:32:
Precies! En de woorden die jij hier schrijft, is de gedachte van veeeel chauffeurs vriend.


Misschien rijden die ook wel gewoon goed...
Zo vinden wel meer sufferds in het verkeer dat mensen die door rijden gevaarlijk en asociaal rijden.
Mijn ervaring in het verkeer is dat de mensen die langzaam rijden veel minder oplettend en veel te afwachtend zijn. Ze zijn angstig en bang om gas te geven wanneer nodig.
Vooral bij plekken waar 2 rijstroken moeten weven of wanneer er ingevoegd moet worden zie je hoe gevaarlijk het is als mensen bang zijn voor snelheid en andere auto's.
Waarschuw beheerder
+1
het is ook zo moeilijk om gewoon 100 te rijden op cruise control he.. kom er regelmatig maar het is gewoon rekening er mee houden. Soms iets langzamer rijden omdat de rest dat ook doet. So what? Die 2 minuten winst als je daar 130 kan rijden doe je toch niets nuttigs mee.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 juli 2013 om 10:54:
Trajectcontroles staan los van verkeersveiligheid en al helemaal van milieuvervuiling en geluidsoverlast aangezien er exact naast Schiphol en Zestienhoven trajectcontroles zijn.


:roflol: deze vergelijking.... Dat je zelf niet inziet hoe dom die is.
 
Waarschuw beheerder
+1
Verklaar je nader...

Wat heeft het voor zin om auto´s zachter te laten rijden om het milieu te besparen terwijl er gemiddeld 1100 vliegtuigen per dag stijgen en landen.
Niets... het gaat alleen om de euro´s, hardrijbelasting
 
Waarschuw beheerder
+2-1
NPC vind zichzelf een goede chauffeur en alle trajectcontroles draaien om euro's binnen halen.... Je hebt helemaal gelijk hoor, iedereen in het verkeer zou een voorbeeld aan jou moeten nemen. Sterker nog, de politiek zou zich bij jou moeten laten informeren over hoe men dit anders kan aanpakken ipv overal op zinloze locaties, portalen met cashcamera's neer te zetten....
Waarschuw beheerder
-1
Het is eigenlijk gewoon een soort rekeningrijden...
Waarschuw beheerder
-1
http://www.nieuws.nl/algemeen/20130705/Over-week-ook-trajectcontrole-A2-richting-Amsterdam

Speciaal voor NPC, voor het geval hij de borden over het hoofd ziet :facepalm:
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op donderdag 4 juli 2013 om 09:32:
Het is eigenlijk gewoon een soort rekeningrijden...


Daar komt het inderdaad op neer... hardrijbelasting
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 5 juli 2013 om 13:03:
Speciaal voor NPC, voor het geval hij de borden over het hoofd ziet


Dank je, zal meteen mijn Stinger DSI even updaten :LOL:
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juli 2013 om 14:21:
Daar komt het inderdaad op neer... hardrijbelasting


En je bepaalt zelf of je hem betaalt of niet, eigenlijk net zoiets als de accijns op sigaretten en zo.
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Dat ontken ik ook niet, ik vind het alleen sneu voor die 560.000 andere mensen...

Maar als de regering dat nu gewoon zou zeggen zou het veel eerlijker zijn dan wanneer ze er in het kader van milieu en verkeersveiligheid zoveel geld uitslapen.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juli 2013 om 14:28:
Dat ontken ik ook niet, ik vind het alleen sneu voor die 560.000 andere mensen...

Maar als de regering dat nu gewoon zou zeggen zou het veel eerlijker zijn dan wanneer ze er in het kader van milieu en verkeersveiligheid zoveel geld uitslapen.


Tja, het is in mijn ogen gewoon handhaving. Je kan er over discussiëren maar zoals ik al aangaf heb ik persoonlijk liever een trajectcontrole, waar je dus van te voren van kan weten dat ie er is, dan een lasergun die achter een bosje staat en me net even lasert als ik 100 rijdt op een 80 weg...
Waarschuw beheerder
-2
Daar kun je je veel slechter op instellen.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juni 2013 om 13:25:
Waarom? Omdat men daar gewend is hard te rijden en er op anticipeert.
In Nederland zijn we een stelletje tellerkijkende sukkels geworden.
De gemiddelde Nederlander rijdt overigens echt belabberd.


Moet je inderdaad maar eens opletten hoe de gemiddelde Nederlander inhaalt op een Freibahn. Ow, er komt achter me op de linkerbaan een A8 aangevlogen met dik 280 op de teller, maar ik denk dat ik nog wel snel met 130 via de linkerbaan kan inhalen.
En hem dan gewoon voor die A8 pleuren :loser:
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Smiley © op zondag 7 juli 2013 om 10:47:
En hem dan gewoon voor die A8 pleuren :loser:


Ja en die Nederlander dan nog zeuren ook dat die Duitsers zo asociaal rijden als ze hun grote licht opzetten om die sukkel even op zijn gedrag te wijzen.
Vaak zijn het allemaal van die mensen in zo'n ondergemotoriseerde, Koreaanse middenklasser met fietsendrager achterop.
Waarschuw beheerder
-3
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21732839/__Valse_start_trajectcontrole_A2__.html

Die borden vallen niet echt op inderdaad.

Ik reed het dit weekend toevallig en tussen breukelen en Abcoude stonden al tenminste 2 van zulke borden plus een extra digitaal bord om te wijzen dat trajectcontrole van start gaat vandaag.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 09:34:
Die borden vallen niet echt op inderdaad.


Goed stuk!
Blijkbaar heb jij gewoon megascherpe superogen of let je meer op de zijkant van de weg dan op de weg zelf, want ook de Bovag is het duidelijk met mij eens...

'Signalering kan beter'

Over het algemeen is het slecht gesteld met de signalering van de trajectcontrolesystemen, vindt de Bovag. "Mensen weten vaak niet welke snelheid waar geldt", stelt Paul de Waal van de Bovag. In de eerste vier maanden van 2013 zijn 560.000 van de ruim 812.000 boetes uitgedeeld door snelheidsovertredingen op trajectcontroles op de A2 (Amsterdam-Utrecht), de A4 bij Leidschendam en de A58. Volgens de Bovag niet heel vreemd. "Je moet als overheid de weggebruiker helpen om zich aan de regels te houden door met regelmaat borden te plaatsen. Nu gebeurt dat nog veel te weinig, met als gevolg enorm veel boetes op de snelwegen waar een trajectcontrole actief is", zegt De Waal.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:26:
Goed stuk!
Blijkbaar heb jij gewoon megascherpe superogen of let je meer op de zijkant van de weg dan op de weg zelf, want ook de Bovag is het duidelijk met mij eens...


Ja zou kunnen. Denk overigens eerder dat ik vanuit de media al weet dat daar trajectcontroles zijn en zo doende weet dat er borden zullen staan.


Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:26:
"Je moet als overheid de weggebruiker helpen om zich aan de regels te houden door met regelmaat borden te plaatsen. Nu gebeurt dat nog veel te weinig, met als gevolg enorm veel boetes op de snelwegen waar een trajectcontrole actief is", zegt De Waal.


Ik vind drie borden tussen Breukelen en Abcoude best veel, daarnaast staat het ook elke 100m op de kilometerpaaltjes aldaar.
Na elke oprit is het verplicht een bord neer te zetten met de geldende maximum snelheid.
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 12:32:
Ik vind drie borden tussen Breukelen en Abcoude best veel


Ja, heb jij weleens op het bord gelet voor de trajectcontrole A12 bij Woerden?
Moet je echt heel goed kijken...

Of die bij de A20 staat niet eens aangegeven.
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Nogmaals; als je beweert dat je de trajectcontroles plaatst vanwege het milieu, zorg dan ook dat je vaker aanduid dat je snelheid gecontroleerd wordt zodat mensen zich ook echt allemaal aan de snelheid houden.
Zo voorkom je blijkbaar dat 560.000 mensen het milieu vervuilen.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:47:
Ja, heb jij weleens op het bord gelet voor de trajectcontrole A12 bij Woerden?
Moet je echt heel goed kijken...


Ja klopt, reed daar vorige week ook nog, die was iets moeilijker te zien vanwege hoog onkruid, anders is deze ook beter te zien, maar deze weet ik ook te zitten dus pas me daar automatisch aan. Daar geldt overigens 120 km/h, en dat is vrij duidelijk. Dus dan is het wederom als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand. Een mobiele controle staat ook niet aangegeven, lasergun ook niet.


Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:48:
als je beweert dat je de trajectcontroles plaatst vanwege het milieu, zorg dan ook dat je vaker aanduid dat je snelheid gecontroleerd wordt zodat mensen zich ook echt allemaal aan de snelheid houden.


Jij geeft je er je eigen draai aan. De maximum snelheid ter plaatse van de a2 vinkeveen (100 km) was mede vanwege het geluid EN milieu. Dat daar dan met trajectcontrole gecontroleerd wordt staat daar los van.
Waarschuw beheerder
+1
Trajectcontroles dienen maar 1 ding: de schatkist vullen

Inderdaad.

Rij zelf ook zo'n 50.000 km per jaar en kan me volledig vinden in de opmerkingen van NPC.

Hoop mensen kijken niet goed in het verkeer en missen daardoor vast de nodige borden, maar het staat vaak wel beroerd aangegeven.

Wat is het nut van een 5 baans snelweg als je er maar 100 mag? Nogmaals puur om de schatkist te spekken, niet meer en niet minder.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 13:05:
Een mobiele controle staat ook niet aangegeven, lasergun ook niet.


Die dienen ook niet voor het zogenaamd terugdringen van milieuvervuiling.
Lasercontroles en flitsers dienen gewoon waar ze voor bedoeld zijn; hardrijders bekeuren
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 juli 2013 om 15:15:
Die dienen ook niet voor het zogenaamd terugdringen van milieuvervuiling.
Lasercontroles en flitsers dienen gewoon waar ze voor bedoeld zijn; hardrijders bekeuren


Vermoeiend persoon ben je af en toe.

De trajectcontrole dient daar ook voor.
 
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 13:05:
Jij geeft je er je eigen draai aan. De maximum snelheid ter plaatse van de a2 vinkeveen (100 km) was mede vanwege het geluid EN milieu. Dat daar dan met trajectcontrole gecontroleerd wordt staat daar los van.


Nee, het is heel simpel.
Als je als overheid echt belang hebt bij een correcte handhaving van de maximum snelheid dan waarschuw je met meer dan alleen 1 lullig bordje bij de aanvang van de controle.
Dan zorg je dat je over dat hele traject een duidelijke signalering van de max snelheid hebt op de matrixborden en daarnaast de mededeling dat er een permanente snelheidscontrole plaatsvind.
Die matrixborden zijn er genoeg dus er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken, tenzij je natuurlijk stiekem wil dat zo veel mogelijk mensen te hard rijden om te kunnen cashen.

Een goed voorbeeld zag ik pas in Mechelen 🇧🇪, waar bij een basisschool een groot waarschuwingsbord stond, gevolgd door een apparaat, dat aangaf hoe hard je rijdt en wat de boete is als je zo hard blijft rijden.
Pas daarna volgde de flitser...
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 juli 2013 om 15:27:
Nee, het is heel simpel.
Als je als overheid echt belang hebt bij een correcte handhaving van de maximum snelheid dan waarschuw je met meer dan alleen 1 lullig bordje bij de aanvang van de controle.
Dan zorg je dat je over dat hele traject een duidelijke signalering van de max snelheid hebt op de matrixborden en daarnaast de mededeling dat er een permanente snelheidscontrole plaatsvind.
Die matrixborden zijn er genoeg dus er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken, tenzij je natuurlijk stiekem wil dat zo veel mogelijk mensen te hard rijden om te kunnen cashen.

Een goed voorbeeld zag ik pas in Mechelen 🇧🇪, waar bij een basisschool een groot waarschuwingsbord stond, gevolgd door een apparaat, dat aangaf hoe hard je rijdt en wat de boete is als je zo hard blijft rijden.
Pas daarna volgde de flitser...


Nee inderdaad, mensen hoeven zelf totaal geen verantwoordelijkheid meer te nemen voor hun eigen daden. Alles is de verantwoordelijkheid voor de overheid. Eigenlijk moet iedereen de hele dag een ambtenaar naast zich hebben lopen om hem te wijzen op naderende stoplichten, zebrapaden, flitskasten, alcoholcontroles echt.
 
Waarschuw beheerder
+1
Ben je nou echt zo onnozel of doe je gewoon erg hard je best zo over te komen?
 
Waarschuw beheerder
als in nog geen 3 maanden tijd 560.000 mensen die borden over het hoofd zien en dus een milieudelict begaan werkt het terugdringen van de milieuvervuiling toch niet???
Of ben je echt niet in staat om zoiets simpels te begrijpen?

Of de overheid zal de wegbewijzering beter moeten regelen om toekomstige milieudeliquenten te voorkomen een misdrijf te begaan of ze moeten gewoon toegeven dat het om de boetes te doen is.
Dat is mijn punt, zeg als overheid gewoon; Ja, we hebben geld nodig en kom niet aan met die mileu en geluidsbullshit
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 16 juli 2013 om 15:30:
mensen hoeven zelf totaal geen verantwoordelijkheid meer te nemen voor hun eigen daden


Hoeveel mensen die over de A2 rijden zal het een mallemoer interesseren of dat die ene boer die daar naast woont 's nachts meer herrie ondervind door de hardrijders?
Verantwoording neem je als je door te hard rijden door een woonwijk een kind geschept hebt, niet omdat je midden in de nacht wat harder wil rijden om fris te blijven en sneller thuis te zijn.
Jouw definitie van verantwoording slaat kant noch wal.
laatste aanpassing