Partyflock

Forumonderwerp · 1145650
Waarschuw beheerder
+1-1
Het Openbaar Ministerie wist als sinds 2009 dat de trajectcontroles langs snelwegen onterecht snelheidsovertredingen registreerden.

Dat zei staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer.
Volgens Teeven is er niet over de problemen gecommuniceerd omdat de afwijking viel in de afgesproken foutmarge.

Inmiddels is afgesproken dat de software van de trajectcontroles wordt vervangen, zodat ze een kleinere foutmarge gebruiken. Verder kunnen mensen die een onterechte boete hebben gehad hun geld terugkrijgen, ook als de bezwaartermijn al voorbij is.

Campers
Uit onderzoek van RTL Nieuws kwam eerder naar voren dat de controlesystemen campers en bedrijfswagens ten onrechte aanzien voor een auto met aanhanger, die maximaal 90 kilometer per uur mag.
Jaarlijks kaarten tussen de 200 en 300 mensen zo'n onterechte boete aan, maar de schatting is dat er meer van deze boetes werden uitgedeeld.

Foutmarge
Teeven erkende dat het Openbaar Ministerie weet dat dit probleem speelt, maar niet tien jaar zoals RTL Nieuws vermeldde. Het OM is volgens Teeven sinds 2009 op de hoogte.
Er is niet ingegrepen, omdat het buiten de foutmarge valt. Het probleem deed zich in 0,001 procent van de gevallen voor, terwijl de foutmarge een op de tienduizend was.

Gering
Het gaat dus om een 'zeer gering' aantal, zei hij. Om hoeveel mensen het precies gaat, weet hij niet. Dat wordt uitgezocht. Zij kunnen wel het geld van de onterecht betaalde boete terugkrijgen, ook als de bezwaartermijn al is verlopen.
Niettemin worden de systemen aangepast en uitgerust met software die alle voertuigen wel goed herkent, zei Teeven. Voor de trajectcontroles op de A4 en A2 is dat al gebeurd, de overige systemen volgen later.
Dat kost enige tijd, zei Teeven. De bewindsman is niet bereid om alle trajectcontroles uit te zetten totdat de problemen zijn verholpen, zoals de PVV vroeg.

[img width=256 height=256 cacheid=0015d81e0031e9fc6433d2811a02dc4533]http://bin.snmmd.nl/m/m1mxwqla80vq_sqr256.jpg[/img]

http://www.nu.nl/binnenland/3504026/wist-al-jaren-van-fout-in-trajectcontrole.html

Wat lopen ze toch allemaal te kloten met het geld van een ander, tijd dat die valuta kapot klapt!

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 5 juli 2013 om 13:03:
Speciaal voor NPC, voor het geval hij de borden over het hoofd ziet

Dank je, zal meteen mijn Stinger DSI even updaten :LOL:
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juli 2013 om 14:21:
Daar komt het inderdaad op neer... hardrijbelasting

En je bepaalt zelf of je hem betaalt of niet, eigenlijk net zoiets als de accijns op sigaretten en zo.

Waarschuw beheerder
+1-1
Dat ontken ik ook niet, ik vind het alleen sneu voor die 560.000 andere mensen...

Maar als de regering dat nu gewoon zou zeggen zou het veel eerlijker zijn dan wanneer ze er in het kader van milieu en verkeersveiligheid zoveel geld uitslapen.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juli 2013 om 14:28:
Dat ontken ik ook niet, ik vind het alleen sneu voor die 560.000 andere mensen...

Maar als de regering dat nu gewoon zou zeggen zou het veel eerlijker zijn dan wanneer ze er in het kader van milieu en verkeersveiligheid zoveel geld uitslapen.

Tja, het is in mijn ogen gewoon handhaving. Je kan er over discussiëren maar zoals ik al aangaf heb ik persoonlijk liever een trajectcontrole, waar je dus van te voren van kan weten dat ie er is, dan een lasergun die achter een bosje staat en me net even lasert als ik 100 rijdt op een 80 weg...
Waarschuw beheerder
-2
Daar kun je je veel slechter op instellen.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juni 2013 om 13:25:
Waarom? Omdat men daar gewend is hard te rijden en er op anticipeert.
In Nederland zijn we een stelletje tellerkijkende sukkels geworden.
De gemiddelde Nederlander rijdt overigens echt belabberd.

Moet je inderdaad maar eens opletten hoe de gemiddelde Nederlander inhaalt op een Freibahn. Ow, er komt achter me op de linkerbaan een A8 aangevlogen met dik 280 op de teller, maar ik denk dat ik nog wel snel met 130 via de linkerbaan kan inhalen.
En hem dan gewoon voor die A8 pleuren :loser:

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Smiley © op zondag 7 juli 2013 om 10:47:
En hem dan gewoon voor die A8 pleuren :loser:

Ja en die Nederlander dan nog zeuren ook dat die Duitsers zo asociaal rijden als ze hun grote licht opzetten om die sukkel even op zijn gedrag te wijzen.
Vaak zijn het allemaal van die mensen in zo'n ondergemotoriseerde, Koreaanse middenklasser met fietsendrager achterop.
Waarschuw beheerder
-3
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21732839/__Valse_start_trajectcontrole_A2__.html

Die borden vallen niet echt op inderdaad.

Ik reed het dit weekend toevallig en tussen breukelen en Abcoude stonden al tenminste 2 van zulke borden plus een extra digitaal bord om te wijzen dat trajectcontrole van start gaat vandaag.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 09:34:
Die borden vallen niet echt op inderdaad.

Goed stuk!
Blijkbaar heb jij gewoon megascherpe superogen of let je meer op de zijkant van de weg dan op de weg zelf, want ook de Bovag is het duidelijk met mij eens...

'Signalering kan beter'

Over het algemeen is het slecht gesteld met de signalering van de trajectcontrolesystemen, vindt de Bovag. "Mensen weten vaak niet welke snelheid waar geldt", stelt Paul de Waal van de Bovag. In de eerste vier maanden van 2013 zijn 560.000 van de ruim 812.000 boetes uitgedeeld door snelheidsovertredingen op trajectcontroles op de A2 (Amsterdam-Utrecht), de A4 bij Leidschendam en de A58. Volgens de Bovag niet heel vreemd. "Je moet als overheid de weggebruiker helpen om zich aan de regels te houden door met regelmaat borden te plaatsen. Nu gebeurt dat nog veel te weinig, met als gevolg enorm veel boetes op de snelwegen waar een trajectcontrole actief is", zegt De Waal.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:26:
Goed stuk!
Blijkbaar heb jij gewoon megascherpe superogen of let je meer op de zijkant van de weg dan op de weg zelf, want ook de Bovag is het duidelijk met mij eens...

Ja zou kunnen. Denk overigens eerder dat ik vanuit de media al weet dat daar trajectcontroles zijn en zo doende weet dat er borden zullen staan.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:26:
"Je moet als overheid de weggebruiker helpen om zich aan de regels te houden door met regelmaat borden te plaatsen. Nu gebeurt dat nog veel te weinig, met als gevolg enorm veel boetes op de snelwegen waar een trajectcontrole actief is", zegt De Waal.

Ik vind drie borden tussen Breukelen en Abcoude best veel, daarnaast staat het ook elke 100m op de kilometerpaaltjes aldaar.
Na elke oprit is het verplicht een bord neer te zetten met de geldende maximum snelheid.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 12:32:
Ik vind drie borden tussen Breukelen en Abcoude best veel

Ja, heb jij weleens op het bord gelet voor de trajectcontrole A12 bij Woerden?
Moet je echt heel goed kijken...

Of die bij de A20 staat niet eens aangegeven.

Waarschuw beheerder
+1-1
Nogmaals; als je beweert dat je de trajectcontroles plaatst vanwege het milieu, zorg dan ook dat je vaker aanduid dat je snelheid gecontroleerd wordt zodat mensen zich ook echt allemaal aan de snelheid houden.
Zo voorkom je blijkbaar dat 560.000 mensen het milieu vervuilen.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:47:
Ja, heb jij weleens op het bord gelet voor de trajectcontrole A12 bij Woerden?
Moet je echt heel goed kijken...

Ja klopt, reed daar vorige week ook nog, die was iets moeilijker te zien vanwege hoog onkruid, anders is deze ook beter te zien, maar deze weet ik ook te zitten dus pas me daar automatisch aan. Daar geldt overigens 120 km/h, en dat is vrij duidelijk. Dus dan is het wederom als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand. Een mobiele controle staat ook niet aangegeven, lasergun ook niet.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 juli 2013 om 12:48:
als je beweert dat je de trajectcontroles plaatst vanwege het milieu, zorg dan ook dat je vaker aanduid dat je snelheid gecontroleerd wordt zodat mensen zich ook echt allemaal aan de snelheid houden.

Jij geeft je er je eigen draai aan. De maximum snelheid ter plaatse van de a2 vinkeveen (100 km) was mede vanwege het geluid EN milieu. Dat daar dan met trajectcontrole gecontroleerd wordt staat daar los van.
Waarschuw beheerder
+1
Trajectcontroles dienen maar 1 ding: de schatkist vullen

Inderdaad.

Rij zelf ook zo'n 50.000 km per jaar en kan me volledig vinden in de opmerkingen van NPC.

Hoop mensen kijken niet goed in het verkeer en missen daardoor vast de nodige borden, maar het staat vaak wel beroerd aangegeven.

Wat is het nut van een 5 baans snelweg als je er maar 100 mag? Nogmaals puur om de schatkist te spekken, niet meer en niet minder.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 13:05:
Een mobiele controle staat ook niet aangegeven, lasergun ook niet.

Die dienen ook niet voor het zogenaamd terugdringen van milieuvervuiling.
Lasercontroles en flitsers dienen gewoon waar ze voor bedoeld zijn; hardrijders bekeuren
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 juli 2013 om 15:15:
Die dienen ook niet voor het zogenaamd terugdringen van milieuvervuiling.
Lasercontroles en flitsers dienen gewoon waar ze voor bedoeld zijn; hardrijders bekeuren

Vermoeiend persoon ben je af en toe.

De trajectcontrole dient daar ook voor.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 15 juli 2013 om 13:05:
Jij geeft je er je eigen draai aan. De maximum snelheid ter plaatse van de a2 vinkeveen (100 km) was mede vanwege het geluid EN milieu. Dat daar dan met trajectcontrole gecontroleerd wordt staat daar los van.

Nee, het is heel simpel.
Als je als overheid echt belang hebt bij een correcte handhaving van de maximum snelheid dan waarschuw je met meer dan alleen 1 lullig bordje bij de aanvang van de controle.
Dan zorg je dat je over dat hele traject een duidelijke signalering van de max snelheid hebt op de matrixborden en daarnaast de mededeling dat er een permanente snelheidscontrole plaatsvind.
Die matrixborden zijn er genoeg dus er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken, tenzij je natuurlijk stiekem wil dat zo veel mogelijk mensen te hard rijden om te kunnen cashen.

Een goed voorbeeld zag ik pas in Mechelen 🇧🇪, waar bij een basisschool een groot waarschuwingsbord stond, gevolgd door een apparaat, dat aangaf hoe hard je rijdt en wat de boete is als je zo hard blijft rijden.
Pas daarna volgde de flitser...
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 juli 2013 om 15:27:
Nee, het is heel simpel.
Als je als overheid echt belang hebt bij een correcte handhaving van de maximum snelheid dan waarschuw je met meer dan alleen 1 lullig bordje bij de aanvang van de controle.
Dan zorg je dat je over dat hele traject een duidelijke signalering van de max snelheid hebt op de matrixborden en daarnaast de mededeling dat er een permanente snelheidscontrole plaatsvind.
Die matrixborden zijn er genoeg dus er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken, tenzij je natuurlijk stiekem wil dat zo veel mogelijk mensen te hard rijden om te kunnen cashen.

Een goed voorbeeld zag ik pas in Mechelen 🇧🇪, waar bij een basisschool een groot waarschuwingsbord stond, gevolgd door een apparaat, dat aangaf hoe hard je rijdt en wat de boete is als je zo hard blijft rijden.
Pas daarna volgde de flitser...

Nee inderdaad, mensen hoeven zelf totaal geen verantwoordelijkheid meer te nemen voor hun eigen daden. Alles is de verantwoordelijkheid voor de overheid. Eigenlijk moet iedereen de hele dag een ambtenaar naast zich hebben lopen om hem te wijzen op naderende stoplichten, zebrapaden, flitskasten, alcoholcontroles echt.

Waarschuw beheerder
+1
Ben je nou echt zo onnozel of doe je gewoon erg hard je best zo over te komen?

Waarschuw beheerder
als in nog geen 3 maanden tijd 560.000 mensen die borden over het hoofd zien en dus een milieudelict begaan werkt het terugdringen van de milieuvervuiling toch niet???
Of ben je echt niet in staat om zoiets simpels te begrijpen?

Of de overheid zal de wegbewijzering beter moeten regelen om toekomstige milieudeliquenten te voorkomen een misdrijf te begaan of ze moeten gewoon toegeven dat het om de boetes te doen is.
Dat is mijn punt, zeg als overheid gewoon; Ja, we hebben geld nodig en kom niet aan met die mileu en geluidsbullshit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 16 juli 2013 om 15:30:
mensen hoeven zelf totaal geen verantwoordelijkheid meer te nemen voor hun eigen daden

Hoeveel mensen die over de A2 rijden zal het een mallemoer interesseren of dat die ene boer die daar naast woont 's nachts meer herrie ondervind door de hardrijders?
Verantwoording neem je als je door te hard rijden door een woonwijk een kind geschept hebt, niet omdat je midden in de nacht wat harder wil rijden om fris te blijven en sneller thuis te zijn.
Jouw definitie van verantwoording slaat kant noch wal.
laatste aanpassing