Vertel maar is waarom het zo kut klinkt kerel.
Kijk dat jij nou het iq hebt van een 2 Einsteins bij elkaar
omdat het fl studio is en daarvan is de soundengine k#t.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 april 2013 om 20:16:Als de soundengine zo k#t is waarom worden er dan dikke tracks uitgebracht door onder andere MOH?
omdat als een track klaar is het gemasterd wordt met andere software.
diegene die dat schreef was dus een beetje doof.
diegene die dat schreef was dus een beetje doof.
Zeker, mijn release is ook gewoon gemasterd in FL Studio, goeie poedâh!
Overigens gaat masteren prima met FLStudio. Sterker nog, ik krijg regelmatig ongemasterde tracks uit andere DAWs die ik vervolgens moet masteren
alsof je in de daw niet kan masteren.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 25 april 2013 om 12:17:Zeker, mijn release is ook gewoon gemasterd in FL Studio, goeie poedâh!
Niet handig
Niet écht nee. Beter om dit extern te doen in externe software. Masteren is VEEL meer dan enkel het volume en een matig ingesteld compressortje/eqtje.
Uptopia bedoeld zeker de hardware die hij gebruikt, dan snap ik het nog wel eenigzins
Over FL zelf, ik vind het ERG jammer dat je oude blokjes eruit zijn gegaan. Dit was JUIST het handige aan fl (naar mijn mening). Tijd zal leren of ik op deze wijze blijf steken op fl.
Waarom zou het niet handig zijn dan? Ik heb er notabene de top 40 mee gehaald
Ik teken mn patterns al sinds je ze in het audio gedeelte kan plaatsen niet meer in blokjes en moet zeggen dat het juist veel beter bevalt zo.
Dat is geen garantie voor een kwalitatief superieure master, neemt niet weg dat je track wel goed kan zijn, maar het is toch handig als het ff nagekeken word door iemand met ervaring/expertise in mastering. Het is een vak apart
Er is niks mis met FL zijn soundengine, zolang je de stock plugins maar niet gebruikt idd.
In principe kan elke DAW gebruikt worden om een plaat in te masteren.
Maar niet zolang je nog bezig bent met de mix, vandaar...
Plus fl zijn integratie met een fatsoenlijke da/ad convertie is praktisch onmogelijk
daarnaast zijn de bewerkingsmogelijkheden lastiger als in bvb wavelab.
als je er tijdens de mastering achterkomt dat er in de mixdown iets nog niet lekker zit.
Ik neem aan dat je hiermee een hardware synth of bijv microfoon in gedachten hebt?
Dat zal je masteraar je direct vertellen. Het is handig dat je objectief kan blijven na uren lang te hebben gemixt, dat is in de praktijk bijna niet mogelijk. Een 2e oor is altijd gewenst
Nee, analoge eq's/compressoren ed, voor over de master heen dus.
Of bedoel je dat je in de problemen komt met latency en dergelijke?
Een 2e oor is altijd gewenst
Niet mee eens, iedereen heeft een andere smaak of een hoop. Dan zal je beiden dezelfde interesses moeten delen.
iedereen heeft een andere smaak of een hoop.
DJ NIEL zei het ook al een keer tegen me op een forum, zelf weet je altijd beter dan je wilt dan een ander persoon... je kan dus beter zelf gaan masteren tenzij je op 1 niveau zit met elkaar.
Jij en Xeno zijn de enige van wie de mening dus echt telt.
Dat is geen garantie voor een kwalitatief superieure master, neemt niet weg dat je track wel goed kan zijn, maar het is toch handig als het ff nagekeken word door iemand met ervaring/expertise in mastering. Het is een vak apart
DJ NIEL zei het ook al een keer tegen me op een forum, zelf weet je altijd beter dan je wilt dan een ander persoon... je kan dus beter zelf gaan masteren tenzij je op 1 niveau zit met elkaar.
En je kan altijd een paar dagen kappen met luisteren van een track en dan begin je weer met frisse oren nadat je in de tussentijd andere muziek beluisterd.
Rewiring, routing en opnames werken niet zo gek intuïtief. Laat staan dat je er visuele eq's/vu meters bij hebt (wat bij mastering een must is). Ik heb het niet over huis tuin en keuken mastering, ff voor de goede orde.
wat heeft hoop en smaak ermee te maken, alles hoort zo afgemixt en gemasterd te zijn zodat platen en cd's etc allemaal dezelfde volume etc hebben.
het moet op welke platvorm dan ook goed klinken
zou een mooie boel zijn zeg, track luisteren, je zet een andere track op pats opeens heel hard...
Oh en voor Rob, ik heb de mastering trouwens toen over laten doen door iemand andersIk had je verteld dat iemand het had gemasterd, maar dat het nogal erg kapoet gecompressed/limit was
Ik heb echt 0,0 vertrouwen nog in onbekende via internet.
En mastering is zo moeilijk als makkelijk als dat je het zelf wilt........... je hoeft niet persee alles uit de kast te trekken
Maar bij de mastering van een track an sich komt wel degelijk een boel smaak om de hoek kijken. Wat doe je met de verschillende frequenties? Hoe breed trek je de track? Hoever ga je met compressie? Wat doe je met de dynamische eigenschappen van de plaat? Alleen al de keuze voor welke compressor of limiter je gebruikt is een kwestie van smaak.
Dat had ik dus ook al een keer.. hele track VERZIEKT naar de KK.. gewoon nooit meer imo, doe het zelf wel lekker maar dan lekker basis
hele reveerb was verrot en de compressie drukte alles door elkaar.. en dat door iemand van 42 jaar oud ofso die al JAREN een studio heeft, teminste dat zeggen ze dan heh.
Ik heb echt 0,0 vertrouwen nog in onbekende via internet.
En mastering is zo moeilijk als makkelijk als dat je het zelf wilt........... je hoeft niet persee alles uit de kast te trekken
Daarom mogen mensen ook erbij zijn tesamen met een heerlijke kop koffie.
Jaaa hooo! Wacht eens even! Dit had je er niet bij gezegt