Partyflock
 
Forumonderwerp · 1135997
MCLAREN MP4-12 "SGP EDITION" IN AANTOCHT: Hoewel zowat alle autobladen- en websites de laatste dagen vooral spreken over de opvolger van de McLaren F1 toont McLaren op de Grote Prijs Formule 1 van Singapore (dit weekend) een tweede nieuw model.

Het gaat hierbij over een gelimiteerde versie van de MP4-12C "SGP Edition" waarvan slechts 3 exemplaren worden gebouwd door McLaren Special Operations (MSO), dezelfde divisie die verantwoordelijk was voor het ontwerp van de unieke X-1 supercar.

Kostprijs: een slordige 1,05 miljoen USD (€800.000/stuk)!



Bron:

http://www.autowereld.be/2012/09/20/mclaren-mp4-12c-sgp-edition-2012/
Artiest DanM
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 20 september 2012 om 17:51:
Kostprijs: een slordige 1,05 miljoen USD (€800.000/stuk)!


Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 20 september 2012 om 17:51:
3 exemplaren


Makes no sense, er zijn wagens [ lees supercars ] met véél meer exemplaren die 2x zoveel kosten.... [ Enzo om er 1 te noemen ]
Wel een strakke bak, heb hier op CPZ wel eens een ouder model zien rijden [ náást de track! ].
Maar dit zijn genummerde wagens, ofwel heb je wagen nr 1 of 2 of 3 ... :rot:
Ja, dat snap ik wel.....maar waarom is de prijs dan zo laag?
Ik dacht dat McLaren juist alleen wagens voor de 'elite' maakte, miljoenen kostende superbolides zónder enige vorm van comformt, een rijderswagen.
Dan maken ze nu blijkbaar een wagen die wel voorzien is van de nodige veiligeheidsopties [ ik noem ABS, EDB, ESP en de hele reut, al of niet manueel bedienbaar ] en die zou dan een fractie kosten van hun eerdere monsters.....
Die link kan ik niet geheel leggen...;)
En juist met een oplage van '3' verwacht je een hogere prijs, 8 ton is iets wat ik zelfs nog bij elkaar kan krijgen als het moet [ bij wijze van...;p ]
8 Ton is geen exorbitant hoog bedrag voor een supercar die meteen legendarisch genoemd mag worden, dit zou betekenen dat de 'normale' uitvoering goedkoper zou zijn?
McLaren F1 is niet zomaar een wagen, geen idee hoe het met het recnste model gesteld is, maar de vorige modelletjes kon je niet vergelijken met andere merken die zich onder de noemer 'supercar' schaarden [ Ferrari, Lamborghini, Maserati ]
Werkzaam bij Partyflock
Snap ook niet waarom ze er nieuwsberichten over maken, ze zijn denk ik allang verkocht en komen toch bij iemand achter slot en grendel te staan door de zeldzaamheid ;) dus die zie je alleen nog op foto's..
En het uiterlijk is alleen een beetje opgeleukt met wat verf dus aan foto's heb je dan ook niks omdat iedereen tegenwoordig kan fotowinkelen ;P
McLaren F1 LM was 15 jaar lang de snelste auto ter wereld, 391 km/h, 680 pk BMW V12, 1150 kg. 0-100 2.9 sec
zelfs van de Veyron won hij tot 260 km/h ook al was die op papier sneller

en gezien zijn circuit prestaties want die zijn ook van een zeer hoog niveau wordt hij nog steeds gezien als de ultieme supercar, dus dat ga je allemaal echt niet zomaar opvolgen lijkt mij:)
Toch liever een McLaren in de garage box dan een Veyron (moest ik het geld hebbe hoor)
Al gaat het maar alleen om het uiterlijk ... das al 1 punt
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op donderdag 20 september 2012 om 23:09:
McLaren F1 LM was 15 jaar lang de snelste auto ter wereld, 391 km/h, 680 pk BMW V12, 1150 kg. 0-100 2.9 sec
zelfs van de Veyron won hij tot 260 km/h ook al was die op papier sneller

en gezien zijn circuit prestaties want die zijn ook van een zeer hoog niveau wordt hij nog steeds gezien als de ultieme supercar, dus dat ga je allemaal echt niet zomaar opvolgen lijkt mij


Dit dus, die wagen kost dan ook enkel miljoenen minimaal, net als alle McLarens.....ze spelen mooi in op de slechte werteldeconomie...:lol:
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 21 september 2012 om 18:09:
Toch liever een McLaren in de garage box dan een Veyron


ja dat zeer zeker wel, McLaren leg je ook meer geld voor neer dan voor een Veyron.

Uitspraak van DanM op vrijdag 21 september 2012 om 18:57:
Dit dus, die wagen kost dan ook enkel miljoenen minimaal, net als alle McLarens.....ze spelen mooi in op de slechte werteldeconomie...


zeker weten:P en ja he...die wereldeconomie:P
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 21 september 2012 om 18:09:
Toch liever een McLaren in de garage box dan een Veyron


Dat zeker..

Ik verkies ook de Nissan GTR boven de meeste supercars. mede door zijn uiterlijk (L)
Uitspraak van Leown op zaterdag 22 september 2012 om 10:06:
k verkies ook de Nissan GTR boven de meeste supercars. mede door zijn uiterlijk


Ik ook, alleen al vanwege de prijs....geen wagen die zo snel de 100 aantikt als de GTR, en dat voor zo weinig centjes.....bereikbaar voor vrijwel iedereen....;)
Voor mij maakt het weinig uit hoe snel hij de 100 aantikt ;P ben meer van het comfort, uiterlijk en het geluid 8)
Uitspraak van Leown op zaterdag 22 september 2012 om 12:08:
ben meer van het comfort, uiterlijk en het geluid


En dan geef je je geld uit aan een GTR? :p
Uitspraak van DanM op zaterdag 22 september 2012 om 12:02:
....geen wagen die zo snel de 100 aantikt als de GTR


de McLaren F1, de Veyron, en nog een paar doen dat wel hoor

of bedoelde je geen wagen in die prijsklasse die zo snel de 100 aantikt?
dan klopt het wel:)
laatste aanpassing
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 20 september 2012 om 17:51:
Kostprijs: een slordige 1,05 miljoen USD (€800.000/stuk)!


en dan nog bpm drbij
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op zaterdag 22 september 2012 om 12:40:
of bedoelde je geen wagen in die prijsklasse die zo snel de 100 aantikt?
dan klopt het wel


:)
Uitspraak van DanM op zaterdag 22 september 2012 om 12:14:
En dan geef je je geld uit aan een GTR? :p


ja 8)
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 21 september 2012 om 18:09:
Toch liever een McLaren in de garage box dan een Veyron (moest ik het geld hebbe hoor)
Al gaat het maar alleen om het uiterlijk ... das al 1 punt


dat is smaak uiteraard.... ;)

Vind de Veyron haar uiterlijk vele malen interessanter en exclusiever...
Deze McLaren lijkt in een snelle oog opslag wel op een Auston Martin (niks mis mee)

Op de snelweg zou ik deze auto niet snel terug kennen, terwijl de Veyron in een seconde te herkennen is
 
Kunnen in afrika heel wat mondjes mee gevoed worden
Geen extra vermogen, slechts andere kleurtjes, velgen en bumpertje. Wel dikke bak natuurlijk :)
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 24 september 2012 om 10:18:
Vind de Veyron haar uiterlijk vele malen interessanter en exclusiever...


exclusiever is ie zeer zeker niet, een McLaren F1 vind nog moeilijker zelfs en is meer waard dan een Veyron.
MCLAREN MP4-12 "SGP EDITION"





:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:


Uitspraak van DanM op zaterdag 22 september 2012 om 12:02:
Ik ook, alleen al vanwege de prijs....geen wagen die zo snel de 100 aantikt als de GTR, en dat voor zo weinig centjes.....bereikbaar voor vrijwel iedereen....


Huh ? Een Americaner (Camaro Coupé) is een bak van 38.500 euro voor dikke 432 pk, die Nissan GTR (550 pk) kost nog wel wat meer (86.000 euro)
Als je weinig wil uitgeven voor veel paarden, dan Camaro Coupé (y)

Kwaliteit, prijs, prestaties, etc (das een heel ander verhaal) :D



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitspraak van Leown op zaterdag 22 september 2012 om 12:08:
ben meer van het comfort, uiterlijk en het geluid


Bentley Continental GT3 :kwijl:



AUTOSALON VAN PARIJS: Bentley trekt opnieuw naar het circuit met een op de Continental GT gebaseerde GT3-racer. Het is immers van 2003 geleden dat de op de Audi R8 sportprototyperacer gebaseerde Speed 8 de fameuze 24 Uren van Le Mans won! The Bentley Boys are back!

Bron:

http://www.autowereld.be/2012/09/27/bentley-continental-gt3/

Leown, neem deze Bentley Continental GT3
power en luxe verzekerd
(y)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bentley Continental GT (inside)



NB: Dit is niet de GT3 inside, dit is de GT !!!!!!!!!!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar in die absurd dure Bentley wagen zit dus een Audi R8 motor in of alleen in de GT's ( ??? )
Een Audi R8 is toch zo duur niet als een Bentley :s Wat maakt dan die Bentley zo absurd duur ( ??? )

Bentley Continental GTC

V8 - 185.000 euro
W12 - 210.000 euro

Bentley Continental Flying Spur

W12 - 187.000 euro
Speed - 212.000 euro

Bentley Mulsanne

Mulsanne - 302.000 euro

Audi R8

4.2 - 115.000 euro
5.2 - 151.000 euro

Audi R8 Spyder

4.2 - 129.000 euro
5.2 - 163.000 euro

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prijzen zijn allemaal 🇧🇪 Autowereld.be (aug 2012)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 11:12:
Kunnen in afrika heel wat mondjes mee gevoed worden


Smurf een end op joh :p
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 28 september 2012 om 07:22:
Huh ? Een Americaner (Camaro Coupé) is een bak van 38.500 euro voor dikke 432 pk, die Nissan GTR (550 pk) kost nog wel wat meer (86.000 euro)
Als je weinig wil uitgeven voor veel paarden, dan Camaro Coupé


Amerikanen [ sommige uitzonderingen daargelaten ] zijn cruisers, leuk voor lange rechte stukken [ 400 meter bijv....:p ] maar bochten is kut, mede door het hoge gewicht.
Beide wagens vergelijken met elkaar is dan ook niet te doen, de GTR is een rijderswagen....wil je goed vergelijken, kijk dan maar eens naar een rondje Nordschleife met de diverse wagens, dan zie je wat ik bedoel.
Uitspraak van DanM op zaterdag 29 september 2012 om 12:31:
de GTR is een rijderswagen


dat zeker, en snel op het circuit
hij schijnt zelfs speciale banden te hebben omdat een gewone band van de velg afloopt als ie volle bak door een bocht gaat
maar dat heb ik eens ergenst gehoord dus ik weet niet tot hoever dit waar is
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op zondag 30 september 2012 om 00:02:
hij schijnt zelfs speciale banden te hebben omdat een gewone band van de velg afloopt als ie volle bak door een bocht gaat


Is divers rubber verkrijgbaar in diverse maten voor divers gebruik met diverse compounds.
http://tires.tirerack.com/tires/Nissan%20Gt-r%20Tires staan er een aantal....middagje CPZ is niet goedkoop zie ik al :lol:
laatste aanpassing
ik zie het ja:lol:

doe er maar 4:lol:
En een setje winterbanden, een setje voor het échte werk, een setje voor een beetje gummen...:p
:lol:

ff 10.000 euro aan banden:P
Uitspraak van DanM op zaterdag 29 september 2012 om 12:31:
Amerikanen [ sommige uitzonderingen daargelaten ] zijn cruisers, leuk voor lange rechte stukken [ 400 meter bijv.... ] maar bochten is kut, mede door het hoge gewicht.
Beide wagens vergelijken met elkaar is dan ook niet te doen, de GTR is een rijderswagen....wil je goed vergelijken, kijk dan maar eens naar een rondje Nordschleife met de diverse wagens, dan zie je wat ik bedoel.


Ik wou maar de vergelijking maken puur op vermogen, ... prestaties gaan vergelijken is een heel ander verhaal, maar als je 86.000 euro voor een GTR moet neerleggen DAN mogen de prestaties ook wel een 86.000 euro waard zijn :D
Zou dan maar erg zijn moest dat niet zo zijn :dood:
Dat is een veelgemaakte 'fout'.....vermogen zegt vrij weinig, het gaat om het koppel...:) en dat koppel hangt weer sterk samen met het gewicht van de auto, en dus de uiteindelijke prestaties....
Nu moet ik wel zeggen dat Amerikanen over het algemeen aardige koppelbakken zijn, juist vanwege het grote gewicht...;p
Alleen de performance valt in mijn ogen vaak wat tegen tov exoten die elders vandaan komen.
Meeste 'snelle' uitvoeringen van een Camaro of in die trend zijn een speciale uitvoering, vaak ook om homogloratie of typegoedkeuring voor bijvoorbeeld bepaalde klasses in de racewereld, of vanwege een anniversity.
Er rijdt hier een megasnelle jaren '90 Vette rond met speciale striping en een getuned blok, beperkte oplage, naar voorbeeld van 1 van de 'pacecars' van een heel bekende 'oval'....het is dan nét de pacecar onder de huid niet [ want dat was écht een beest ] maar uiterlijke vertoon is wel hetzelfde....dat is zón anniversity uitvoering.

Als je ziet wat de GTR aan boord heeft, wat een vergelijkbare wagen niet heeft [ ff uitgaande van de aanschafprijs ]
1 hele coole feature is toch wel de launch-control, en ik ken vrij weinig bolides in dat prijssegment waar dat fabriek-af meegeleverd is.....:)
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op zondag 30 september 2012 om 00:02:
hij schijnt zelfs speciale banden te hebben


Zit ook stikstof in de bandjes, geen lucht. Lucht is te instabiel voor die auto zeggen ze :lol:
Uitspraak van Leown op zondag 30 september 2012 om 13:52:
Zit ook stikstof in de bandjes, geen lucht. Lucht is te instabiel voor die auto zeggen ze


Stikstof heeft een homogene samenstelling waardoor deze minder uitzet bij hoge temperaturen. De kans op een klapband bij hoge of overbelasting neemt daardoor af.
Vliegtuigbanden zijn ermee gevuld, en F1 banden ook.....
Uitspraak van Leown op zondag 30 september 2012 om 13:52:
Zit ook stikstof in de bandjes, geen lucht. Lucht is te instabiel voor die auto zeggen ze


ja idd ja:lol:

zo'n P800 is ook leuk:P
Uitspraak van DanM op zondag 30 september 2012 om 15:20:
Vliegtuigbanden zijn ermee gevuld, en F1 banden ook.....


Ja maar in een GTR?


Moet bekennen dat in onze rallywagen vorig jaar ook stikstof zat :') slopel omega :lol:
Uitspraak van Leown op maandag 1 oktober 2012 om 11:32:
Ja maar in een GTR?


Ja, high performance car.....
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
mclaren f1 altijd boven een veyron !!!
Het heeft wel wat, zo'n 16 cilinder....:p
SLS AMG GT3



:kwijl:



Bron:

http://www.autowereld.be/2012/10/08/mercedes-sls-amg-gt3-45th-anniversary-edition-2012/
laatste aanpassing
Rij nog liever een Gumpert dan dat ik zo'n ding stap.
Uitspraak van Leown op dinsdag 9 oktober 2012 om 08:56:
Gumpert


Of een 'Gilette'..... [ Nee, geen Mach3...:lol: ]
Net filmpje gekeken van Top Gear, die Aventador klinkt wel :kwijl:
Uitspraak van Leown op dinsdag 9 oktober 2012 om 08:56:
Rij nog liever een Gumpert dan dat ik zo'n ding stap.


Ben er zeker van moest ik gauw ff met zo'n AMG GT3 langs komen, dat je wel mee wil touren :honger: ;)
German power _O_
Gumpert is ook Duits..
Uitspraak van Leown op dinsdag 9 oktober 2012 om 12:36:
Gumpert is ook Duits..





:[

laatste aanpassing
Vind die AMG GT3 toch eleganter en straalt meer charme uit, die Gumpert is zo jare '90 style :D
Wil niet zegge dat het een slechte wagen is, nee dat zeg ik niet, maar als ik kijk naar uiterlijk, is men keuze snel gemaakt.
laatste aanpassing