Partyflock

Forumonderwerp · 1135997
MCLAREN MP4-12 "SGP EDITION" IN AANTOCHT: Hoewel zowat alle autobladen- en websites de laatste dagen vooral spreken over de opvolger van de McLaren F1 toont McLaren op de Grote Prijs Formule 1 van Singapore (dit weekend) een tweede nieuw model.

Het gaat hierbij over een gelimiteerde versie van de MP4-12C "SGP Edition" waarvan slechts 3 exemplaren worden gebouwd door McLaren Special Operations (MSO), dezelfde divisie die verantwoordelijk was voor het ontwerp van de unieke X-1 supercar.

Kostprijs: een slordige 1,05 miljoen USD (€800.000/stuk)!

Bron:

http://www.autowereld.be/2012/09/20/mclaren-mp4-12c-sgp-edition-2012/
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2012 om 22:04:
Kleur is een no-no...

Inderdaad....té kitsch...:p geef mij maar donker tegen zwart aan, of zwart....
Management van onze toko rijdt 5 serie, 538 iets in die geest, grootste 6 cilinder...ding is full-ops, vét luxe....díkke stereo enzo....
Komt een collega van mij aan, die heeft wel 5 of 6 beamers op het moment, waaronder een oude 7XXiL, ex-wagen van een hele hoge regeringspief van Duitsland in de '90 jaren....:p die is pas luxe, tot een koelkast achterin aan toe :lol: [ wel outdated vergeleken met zijn M3...(h) ]
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 20 december 2012 om 21:02:
Gekke menschen

Vet ! ding is volledig luchtgeveerd.....kan makkelijk zo te zien....:D
Laatste gedeelte van het filmpje maakt ie nog een burnout en rijdt ie 'over' een plas heen, daar zie je dat zelfs die zware logge RR last van aquaplaning heeft.....hij gaat gewoon rechtdoor....:P
Uitspraak van DanM op donderdag 20 december 2012 om 21:23:
Vet ! ding is volledig luchtgeveerd.....kan makkelijk zo te zien....:D
Laatste gedeelte van het filmpje maakt ie nog een burnout en rijdt ie 'over' een plas heen, daar zie je dat zelfs die zware logge RR last van aquaplaning heeft.....hij gaat gewoon rechtdoor....:P

Ik vind het wel nice, met een RR raly _O_
Zit ook wel power achter.
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 20 december 2012 om 21:38:
Zit ook wel power achter.

Ja 6.7 liter V12 met ongeveer 700Nm koppel...:p maargoe, mag ook wel met een gewicht van 2650 kilo....1 op 10 haalt ie wel met gemak btw.... [ 2013 Phantom ]
Uitspraak van DanM op donderdag 20 december 2012 om 21:44:
met een gewicht van 2650 kilo

Er zit van top tot teen aan luxe in die bak ... een kilootje meer of minder zal niet wezen.
Denk niet dat ze hier per kg de pk's onderhouden.
Mja, vergis je niet....je koopt zo'n ding voor de luxe en vooral om gereden te worden, lijkt me.....ik denk dat ze heel veel tijd en moeite hebben gestoken in de aandrijflijn juist vanwege die redenen....luxe....torque heb je nodig om zo comfortabel mogelijk te rijden, gearswitching zal je niet merken, dat idee dus.....wagen wordt ook wel flying carpet genoemd.
Af en toe krijgen we op de zaak wel eens revisiewerk van racers, nu weer iets van een Vette die aan rallys meedoet....wij reviseren de aandrijflijn zegmaar....dúre grap om nieuw aan te schaffen, maar soms moet je wel en dan kunnen wij aan de hand van het defecte deel een nieuwe reproduceren..:p
Ook hebben we revisie gedaan van de aandrijflijn van een tracktorpullmachine...:p 5000 pk ofzo op de wilen :lol: ziek....cardan kan met die power zo easy torderen...:s
Ja, ik begrijp het een beetje, alluwel toch veel auto-technische-woorden gek voor me klinken, maar komt er op neer dat ze meer willen ( ??? ) :bloos:
Komt niet eens in de buurt van de McLaren F1, deze heeft teveel electronica om een echte rijdersauto te zijn en is alleen snel met alle systemen ingeschakeld
Uitspraak van PeterX op donderdag 3 januari 2013 om 17:52:
Komt niet eens in de buurt van de McLaren F1, deze heeft teveel electronica om een echte rijdersauto te zijn en is alleen snel met alle systemen ingeschakeld

Over welke wagen heb je het ?
Staan er al zoveel in het toppah ... :rot: