Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
Tegen de moslims... want zij voelden zich bedreigd door de islam, die zei als het geloof van de duivel beschouwden.. 'strijd voor volk en vaderland, tegen de sekte van Mohammed, het geloof van de duivel!'. Ja zo ging dat...
Dat was niet de reden
Tuurlijk wilden ze Jeruzalem voor zichzelf hebben, tis de heilige stad
Joden en Christenen mochten evengoed de stad in en hun bedevaartsplaatsen bezoeken
Alles ging min of meer goed, tot iemand aan de macht kwam in die regio die t vergalde
Al Hakim leidde waarschijnlijk aan een of andere mentale storing ofzo haha
De man was gek, zo stond ie bekend onder de moslims
Om redenen die niemand weet vond hij t nodig om n kerk van de christenen af te branden
Vlak erna werd hij uit zn machtspositite verwijderd en vervangen door n andere leider
Die opvolger gaf t bevel om de kerk te herbouwen en bood zelfs namens de moslims zn excuses aan aan de christenen in Jeruzalem
Maar t was al te laat
Toen t nieuws van Al Hakim's daad Europa bereikte brak de pleuris uit
De Paus herenigde de Europese landen en massale legers werden naar de heilige stad gestuurd
De stad werd veroverd, de Islamitische bevolking compleet afgeslacht
Sommige christelijke accounts uit die tijd scheppen op over hoe de straten vloeiden van t bloed vd moslims
De rest is geschiedenis
Dat is wat de kruistochten veroorzaakte, de daad van n waanzinnige
De christenen gingen te ver, de reactie was ongepast, dr stierven veel mensen
Op 4 juni bevrijdde Salahudeen Ayubi de stad weer en viel Jeruzalem weer in de handen vd moslims
Toen hij met n gigantisch leger de stad innam werden de christenen gespaard en n vrije aftocht gegarandeerd, terug naar Europa
Daarmee volgde hij t voorbeeld van de Profeet(saw) zelf, die hetzelfde deed toen hij na jarenlange onderdrukking, martelingen en oorlogen Mekka veroverde en de levens van de Mekkanen spaarde
Hij spaarde zelfs t leven van Hind bint Utbah, de vrouw die zijn(saw) oom liet doden, zn hart uit zn borst sneed en er n beet uit nam
Islam is geen koelbloedige, bloeddorstige religie
Ik zie vaak in filmpjes rare Amerikanen die beweren dat de moslims de ongelovigen willen doden en de wereld willen overnemen
Dat is niet onze religie
Napalmbommen gooien is niet onze religie, het werd ons door de Profeet(saw) verboden mensen te verbranden
Er is geen eer in van afstand onschuldige mensen platbombarderen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
Ja, zou dat echt iets christelijks geweest zijn denk je? Dat was al lang na de Verlichting hoor... waarschijnlijk gewoon puur een politieke aangelegenheid.
Dat had waarschijnlijk ook te maken met t feit dat Islam zo'n groot gebied innam rond Europa
Het evangelie van Christus moest verspreid worden, het waren Europese christenen die de wereld rondzeilden
Misschien was t doel idd meer aards dan dat, maar het speelde denk ik wel n rol
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
Mjah, toch blij om anders was Spanje nu een islamitisch land.. moet je niet aan denken toch (althans, ik dan)..
Haha ach Spanje gaat nu ook naar de klote.. 100 miljard euro hoorde ik vandaag op t nieuws, het bedrag dat nodig was om Spanje te helpen
Shit is absurd, die bedragen zijn zo groot dat t lachwekkend wordt
Europa is denk ik bezig af te drijven naar n breuk, hoeveel miljarden ze er ook in blijven pompen
Of t nou Islamitisch is of niet, shit doesn't look so good..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
Ho! Ik wil proberen niet al te veel te gaan afwijken van hoe de conversatie eigenlijk loopt: dat ' wij vs. zij ' daar hou ik zelf de verdelende boodschap van de koran voor verantwoordelijk (wij, de moslims - zij, de ongelovigen). Probeer dat, als het niet waar is, te ontkrachten, of beaam het en leg uit hoe dat werkt.
In de Qur'an zijn eigenlijk 3 partijen beschreven ipv 2
Twee van de drie kun je idd zien als de moslims en de ongelovigen
Maar veel verzen gaan juist over de derde groep
Wat ook n soort "wij versus hun" is, maar belangrijker is dan "moslims versus niet-moslims"
Die derde groep zijn de hypocrieten, moslims die eigenlijk geen moslims zijn, wat gevaarlijker is voor n Islamitische samenleving dan n christelijk buurland
Moslims tegenover niet-moslims.. die relatie is niet zo moeilijk
We hebben andere overtuigingen
Islam bindt ons tot n geheel en het niet accepteren van Islam bindt jullie tot n eenheid
Dat betekent niet dat we vijanden zijn of dat ik niet kan praten met iemand, of dat ik geen vriend kan zijn, of dat ik geen voedsel mag kopen van jullie of whatever
Er zijn binnen n Islamitische staat bepaalde regels die ervoor moeten zorgen dat de Islamitische identiteit vd staat niet door de niet-moslims teniet gedaan wordt, wat denk ik begrijpelijk is
Het is wie we zijn, ook hier in t westen heerst die angst dat de westerse identiteit verloren gaat, wat ik volkomen begrijp en sympathie voor heb
Het is immers geen Islamitische staat
Maar Islamitische onderdelen kunnen binnen de grotere niet-Islamitische staat bestaan en dienen dat recht te hebben, om te kunnen bestaan
Ik sprak laatst n Marokkaanse vrouw die uit n gebied in Marokko kwam waar de mensen de Joodse religie volgden ipv Islam
Ik vroeg haar of de moslims hun veel problemen gaven, maar ze zei dat dat niet t geval was en dat ze er al honderden jaren leefden
Joodse gemeenschappen binnen de muren vd Islamitische wereld hadden zelfs hun eigen rechtbanken en eigen wetten en dat werd toegestaan door de islamitische regeringen
Voor christenen gold hetzelfde
Tegenwoordig zijn de tijden iets anders, omdat er n donkere wolk hangt boven de Islamitische wereld.. er is n soort van crisis die we nooit eerder gekend hebben
Dus mensen reageren emotioneel en dingen die ooit waren worden ineens verbroken, wat ik ook wel begrijp eigenlijk, ook al ben ik t er niet noodzakelijk mee eens
De Palestijnen krijgen elektriciteit wanneer Israel de schakelaar omzet, zelfde geldt voor voedsel en medicijnen
Dat hebben moslims nooit gedaan, historisch gezien
Het zijn extreme tijden, mensen worden dan extremer
Ik type teveel..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
' het probleem' ? ik heb nog niet echt zozeer een probleem centraal gesteld, behalve dan dat het Islamitische geloof met zich mee brengt dat het verstikkend kan werken in de dagelijkse praktijk (wanneer je er niet achter staat en je je ermee kunt identificeren) en dat het verdelend en afscheidend werkt met de nog grotere niet-islamitische wereld. Je haalt er van alles bij steeds maar dat geeft niet verder.
Het is denk ik ook gewoon complex
Clear-cut: ja, soms kan het idd verstikkend zijn voor bepaalde mensen, voor hun rechten, vrijheden..
Ik ontken dat niet verder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 01:21:
Ja, 't is vreselijk. 20 jaar daarvoor ook al de uitvinding van Zyklon B. om systematisch en efficiënt zo veel mogelijk mensen in 1 keer te vermoorden. Gaskamers, waar er eerst maar 200 in konden, om vervolgens de capaciteit uit te breiden naar 1000 of 2000, zodat er per keer meer mensen ' verwerkt' konden worden. En daar werkte dan een grootmufti aan mee, die in Berlijn ging wonen destijds, en daar zijn rol speelde in de oplossing van het Joodse Probleem.. het is verschrikkelijk hoe ver de mens kan gaan, en hoe psychopathische karaktertrekken in je voordeel lijken te werken in het verkrijgen van een hoge, invloedrijke positie in deze wereld, in tijden van oorlog.
Ja, macht moet in handen zijn van de beste mensen, eerlijke mensen, rechtvaardige mensen
Wanneer macht in handen komt vd laagste mensen volgt oorlog en vernietiging
De Profeet(saw) zei dat in de laatste periode de leiders van landen de ergste onder de mensen waren
Goede moraliteit onder leiders en mensen die gezag hebben (legers, politie, rechters, politici, etc) moet aanwezig zijn
Ali(ra), het neefje van Mohammed(saw), raakte in n strijd zn schild kwijt
Een Joodse man vond het schild later en toen Ali de man n keer zag met zijn schild wilde hij zn schild terug
De man weigerde het hem te geven en zei dat het van hem was
De zaak ging naar de rechter, naar de leider vd moslims destijds, die n goede vriend was van Ali
Toen ze voor hem stonden noemde hij(ra) de Joodse man bij zn volle naam en vroeg hem om zijn kant van t verhaal
Daarna, toen Ali zijn kant van t verhaal moest vertellen noemde de rechter niet zn volle naam, maar gebruikte hij n bijnaam voor hem, die alleen zn beste vrienden gebruikten
Ali deed zn verhaal niet, hij zei in plaats daarvan dat de Joodse man het schild mocht houden
Hij zei dat de rechter onrechtvaardig was, omdat hij de vriendschap tussen hen benadrukte en Ali was bang dat dat zn besluit zou beinvloeden
Dus accepteerde hij de uitkomst hoe dan ook niet en liet de man het schild houden
Het gaat er niet om dat de man n niet-moslim was en dat het Ali's schild was
Ze wisten het belang van eerlijke leiders, rechtvaardige rechters
Dar ul Harb, het Huis van de Oorlog
Mohammed(saw) noemde het zo als ik me niet vergis
Ik weet niet precies waarom, maar ik denk dat er ergens wel n waarheid in schuilgaat
Hoe kut dat ook klinkt in jouw oren natuurlijk
Sorry voor t boekwerk, mn vingers zijn rusteloos
