DAMSCO - Ondanks dat vrouwen het oneerlijk vinden dat schoonmaaktaken thuis nog te vaak op hun schouders rusten, willen ze het toch het liefst zelf doen.
Volgens het Ajax Schoonmaak Onderzoek 2009, onder leiding van Martin Jol, komt dat omdat schoonmaken blijkbaar van nature in vrouwen zit. Vrouwen menen dat zij waarschijnlijk de beste zijn in het schoonmaken. Schoonmaken geeft vrouwen, zo blijkt, een gevoel van frustratie (“er komt nooit een eind aan“), maar bovenal van eigenwaarde (“de held in huis, trots op het werk“), geluk (“mentale rust, vrijkomende energie omdat het werk af is“) en bitchslap (“complimenten“). Hoewel de man steeds actiever in het huishouden wordt, is de vrouw gelukkig nog altijd hoofdverantwoordelijk voor het huishouden.
Het onderzoek werd uitgevoerd door Insight Culture, in opdracht van Ajax dat inzicht wilde hebben hoe vrouwen aankijken tegen schoonmaken en het gebruik van schoonmaakproducten. Daarmee werd ook de invloed onderzocht die vrouwen in de toekomst hebben op het gebruik van producten die rekening houden met het milieu en verdere verduurzaming van huishoudelijke schoonmaakactiviteiten.
Vrouwen weten heel goed wat ze verwachten van schoonmaakproducten. Zo moeten producten voor de badkamer krachtig en multifunctioneel zijn om zaad- en kalkresten van de vloer, meubels, bad en douche te verwijderen, snel hun werk doen en geen remsporen achter laten. In de keuken moeten de schoonmaakmiddelen fris ruiken en vet en vuil snel - zonder al te veel inspanning - verwijderen. Uit het onderzoek blijkt verder dat vrouwen de huishoudelijk schoonmaak sterk verbinden met kenmerken van de natuur zelf (de kracht, de frisheid, geuren en kleuren en terugkerende fenomenen zoals seizoenen).
Brong: BAP
Volgens het Ajax Schoonmaak Onderzoek 2009, onder leiding van Martin Jol, komt dat omdat schoonmaken blijkbaar van nature in vrouwen zit. Vrouwen menen dat zij waarschijnlijk de beste zijn in het schoonmaken. Schoonmaken geeft vrouwen, zo blijkt, een gevoel van frustratie (“er komt nooit een eind aan“), maar bovenal van eigenwaarde (“de held in huis, trots op het werk“), geluk (“mentale rust, vrijkomende energie omdat het werk af is“) en bitchslap (“complimenten“). Hoewel de man steeds actiever in het huishouden wordt, is de vrouw gelukkig nog altijd hoofdverantwoordelijk voor het huishouden.
Het onderzoek werd uitgevoerd door Insight Culture, in opdracht van Ajax dat inzicht wilde hebben hoe vrouwen aankijken tegen schoonmaken en het gebruik van schoonmaakproducten. Daarmee werd ook de invloed onderzocht die vrouwen in de toekomst hebben op het gebruik van producten die rekening houden met het milieu en verdere verduurzaming van huishoudelijke schoonmaakactiviteiten.
Vrouwen weten heel goed wat ze verwachten van schoonmaakproducten. Zo moeten producten voor de badkamer krachtig en multifunctioneel zijn om zaad- en kalkresten van de vloer, meubels, bad en douche te verwijderen, snel hun werk doen en geen remsporen achter laten. In de keuken moeten de schoonmaakmiddelen fris ruiken en vet en vuil snel - zonder al te veel inspanning - verwijderen. Uit het onderzoek blijkt verder dat vrouwen de huishoudelijk schoonmaak sterk verbinden met kenmerken van de natuur zelf (de kracht, de frisheid, geuren en kleuren en terugkerende fenomenen zoals seizoenen).
Brong: BAP
Hahahaha, mijn Frau heb ik ook vanuit mein natuur achter de aanrecht gezet.
laatste aanpassing