Partyflock
 
Forumonderwerp · 1078233
 
Ik krijg de sound net niet helemaal voor elkaar, niet de synths en shit dus, just DnB wie kan me op weg helpen?
 
DnB in fruityloops :nee:
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:12:
DnB in fruityloops :nee:


Why not ?

Onderbouw dit eens even ;)
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
snap ik ook nie :s met de slicer en de microtonic en een filterbank ken je aardig ver komen :)
 
Ik ben al een beetje aan de gang met inkorten van snares en zo, percuccion, maar krijg niet die lekkere sound.

Sampelen van drum loops enzo doe ik wel, maar ik wil originaliteit om een eigen sound te creeeren
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 17:47:
Doe er maar wat voor

Ga je er wat meer in verdiepen , en valt anders genoeg te vinden op het i-net

Succes!


Heb ik gedaan maar kom niet heel ver daarmee, want werken met bijvoorbeeld reverb plugins en acoustische plugins helpt niet heel erg goed. Maar ik zal eens wat beter naar de samples die ik heb luisteren
Iig thanks voor je respons!
laatste aanpassing
 
Kan ik wel met de slicer anders de loops uit elkaar trekken en zo daaruit nieuwe DnB bouwen
 
Ik heb de drummachine nooit gebruikt in fl, misschien is dat wat beter
gewoon beetje rammen op die snares en weinig beesdrum gebruiken jwt.
typ eens in bij google 'drumkits' en download samplepacks die volledig bestaan uit percussie.

luister een van je favo dnb tracks en ga patronen bouwen op dezelfde manier als er in die track gedaan word.
als je een lekker ritme neer heb gezet ga je de rest van de track opvullen.. pak plugin waar je een lekkere bassline uit kan trekken, ik gebruik hier zelf vaak de MS20 VSTi voor uit het Korg Legacy pakket, maar de plugins van NI (Massive, Absynth, Pro53 etc.) en Sylenth1 of Predator zijn hier ook erg geschikt voor.

beetje moeite doen en je goed ergens in verdiepen is het halve werk.. je kan ook niet verwachten dat je binnen een paar dagen oefenen ineens een super dikke DNB track neerzet.. producen is nou eenmaal een stuk moeilijker dan de meeste mensen denken..
misschien moet je inderdaad eens wat moeite doen ipv huilen dat je iets niet snapt na een paar uur proberen
 
Uitspraak van MIND MATTER op maandag 9 november 2009 om 20:31:
schien moet je inderdaad eens wat moeite doen ipv huilen dat je iets niet snapt na een paar uur proberen


Ben er toch al wat langer mee bezig dan een paar uurtjes :LOL:
Ik probeer zelf zo'n sound te maken maar dan klinkt t heeel erg jaren negentig. en ik vraag lekker wat ik wil, goed toch?
laatste aanpassing
 
Toch bedankt voor je lieve reactie
 
Uitspraak van Ensorceler op maandag 9 november 2009 om 20:10:
typ eens in bij google 'drumkits' en download samplepacks die volledig bestaan uit percussie.

luister een van je favo dnb tracks en ga patronen bouwen op dezelfde manier als er in die track gedaan word.
als je een lekker ritme neer heb gezet ga je de rest van de track opvullen.. pak plugin waar je een lekkere bassline uit kan trekken, ik gebruik hier zelf vaak de MS20 VSTi voor uit het Korg Legacy pakket, maar de plugins van NI (Massive, Absynth, Pro53 etc.) en Sylenth1 of Predator zijn hier ook erg geschikt voor.

beetje moeite doen en je goed ergens in verdiepen is het halve werk.. je kan ook niet verwachten dat je binnen een paar dagen oefenen ineens een super dikke DNB track neerzet.. producen is nou eenmaal een stuk moeilijker dan de meeste mensen denken..


ikweet...thanks
verdiep je in de basslines en snares
ook het layeren van snares
en veel kloten(Y)
 
Artiest n00b
Uitspraak van Kali DTS op maandag 9 november 2009 om 18:35:
et de slicer en de microtonic en een filterbank ken je aardig ver komen


blue glitch (l)
probeer eerst gewoon eens een fatsoenlijke breakbeat te maken... gewoon luisteren waar je alles neer moet zetten.
wat bassscheusounds fl maken is ook niet lastig..

veel oefenen
 
Uitspraak van Kali DTS op maandag 9 november 2009 om 18:35:
snap ik ook nie :s met de slicer en de microtonic en een filterbank ken je aardig ver komen :)


ik loop achter
 
Artiest {SHOWLIST artist 25737, 129028, 147750, 41266}
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:12:
DnB in fruityloops


ekt wel b) volgens mij nog het makkelijkste zelfs :X
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 10 november 2009 om 09:59:
blue glitch


hmja

die sound herken je zo snel vind ik
en als je dan al zon retrigger gebruikt ofzo
kan je hem net zo goed zelf ''tekenen''
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 18:36:
maar ik wil originaliteit om een eigen sound te creeeren


dan moet je zeker niet met FL werken..en als je nou nog niet weet waarom ga je maar even googlen.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 november 2009 om 09:46:
dan moet je zeker niet met FL werken..en als je nou nog niet weet waarom ga je maar even googlen.


hoezo niet? of je nou die ene plugin voor een reese of iets dergelijks gebruikt in FL of in een ander produce programma, komt tog hetzelfde geluid uit?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 november 2009 om 09:46:
dan moet je zeker niet met FL werken..en als je nou nog niet weet waarom ga je maar even googlen.


onzin !
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 november 2009 om 13:40:
of je nou die ene plugin voor een reese of iets dergelijks gebruikt in FL of in een ander produce programma, komt tog hetzelfde geluid uit?


:yes:
 
mocht je willen...jullie oortjes zijn al zo kapot blijkbaar...
het geluid uit de plugin is misschien wel hetzelfde maar zet je er meer geluiden bij dan kun je zwaaien.
:gaap: Discussie is al 100000000 x gevoerd toch?!


DnB op welke maatschema zit dat ook alweer? Probeer het wel es met 4x4 maar dan wordt het meer dubstep :) (ook leuk!)
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 10 november 2009 om 09:59:
blue glitch


(L)
misschien eens wat tutorials bekijken , maar probeer het zelf ook eens , dan krijg je wel een bepaalde eigen , kenmerkende sound
kwa vst synths kan je alchemy eens chekken , of z3ta :)
Ga je voor drum and bass zorg dat je een bult breakbeat samples verzameld.
zorg ook voor een lading losse hits (bd,hihat snare etc). (bijvoorbeeld uit de vengeance pack).
maak je beat eerst met de slicer, plaats daarna je losse hits er overheen. speel wat met compressie en eq.
(zorg dat de onderliggende break bijvoorbeeld niet te hard knalt). Lekker hihatje patroontje er onder zorgt voor opvulling.

en dan de bass he ;)
 
Uitspraak van Conflict Technology op dinsdag 17 november 2009 om 17:19:
en dan de bass he


tsja, en daar hangt 90% van de producers op, hoe krijg je nou zo een dikke noisia, spor reese/bassline?!
laatste aanpassing
dit soort basslines zijn me echt een raadsel inderdaad (dit is dan dubstep magoed, soortgelijke sounds)



ben al weken aan het experimenteren als een gek, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd ofzo..:s
Ik heb hier geen geluid maar doelen jullie op de wobble bass? Staan wel wat tuts op youtube daarover die best goed zijn (althans die voor Reason dan maar neem aan ook vast voor FL)
ja min of meer de wobble, maar ook de sound zelf, wazige bassline lijkt echt te praten/blaffen.. vowel filter ofzo? geen id

-heb ff wat gepost in snippets topic
laatste aanpassing
 
Artiest Mindbreaker
Met de nieuwe Vocodex die bij fl 9 zit kun je ook zo'n dergelijke geluiden maken geloof ik..
gewoon veel automaten

dat is vaak the clue
 
verdiep je een beetje in het ritme... of gooi is een drumloopje in de slicer en ga er is mee spelen ;)
Uitspraak van NovaStyle op woensdag 18 november 2009 om 09:27:
ben al weken aan het experimenteren als een gek, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd ofzo


zijn meerdere lagen in die bassline , gewoon goed gemixt.. en een beetje creatief filter gebruik

die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 18 november 2009 om 23:22:
die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit


Als we jou toch niet hadden ;)
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 18 november 2009 om 23:22:
zijn meerdere lagen in die bassline , gewoon goed gemixt.. en een beetje creatief filter gebruik

die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit


dat is ook een manier

klinkt best logisch;)
Uitspraak van Unbroken op donderdag 19 november 2009 om 17:47:
dat is ook een manier

klinkt best logisch


hehe sarcastich bedoeld ofniet?

ben er 95 % zeker van dat dat de techniek is die gebruik is anders zou je namelijk enorme faseproblemen krijgen
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:
hehe sarcastich bedoeld ofniet?


nee!;)

alleen denk ik dat er meerdere technieken worden gebruikt!
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:
ben er 95 % zeker van dat dat de techniek is die gebruik is anders zou je namelijk enorme faseproblemen krijgen


Ik stuur wel ff een mailtje naar Roni Size of Burial......;)
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 13 november 2009 om 18:51:
DnB op welke maatschema zit dat ook alweer


Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:
ben er 95 % zeker van dat dat de techniek is die gebruik is anders zou je namelijk enorme faseproblemen krijgen


mss dom maar als je in mono werkt heb je dat probleem niet lijkt me?
 
Kan toch ook je lagen op filters zetten en dan de LFO linken aan de filters en dan doe je een lekkere notch en een lp ofzo. Door de sinewaves krijg je dan de laag en hoog in de snelheid van de sinus.
Uitspraak van NovaStyle op woensdag 18 november 2009 om 09:27:
ben al weken aan het experimenteren als een gek, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd ofzo


Datsik is een held

hier zijn mn speakers blij mee
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 20:39:
ikweet...thanks


Als je het wist had je hier je vraag niet gesteld ;)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 18:05:
hoe krijg je nou zo een dikke noisia, spor reese/bassline?!


wat een blaaskaken ook hier op pf. niemand die met bruikbare info kan komen :lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 november 2009 om 13:47:
Kan toch ook je lagen op filters zetten en dan de LFO linken aan de filters en dan doe je een lekkere notch en een lp ofzo. Door de sinewaves krijg je dan de laag en hoog in de snelheid van de sinus.


hehe eindelijk iemand die gelukkig iets verstand heeft van produceren.(y)
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 20 november 2009 om 10:41:
DnB op welke maatschema zit dat ook alweer


standaard 4x4... 4x3 al geprobeerd?
 
Uitspraak van De Sarcast op woensdag 2 december 2009 om 03:13:
Als je het wist had je hier je vraag niet gesteld


Ik doelde ook op de stelling ´produceren is lastiger dan mensen denken' Ik heb me daar ook op verkeken
 
Artiest Hungry
dit soort basslines zijn me echt een raadsel inderdaad (dit is dan dubstep magoed, soortgelijke sounds)


Echt een hele dikke wobble inderdaad.

die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit


Als het inderdaad zo is, knap dat je dat zo kan horen :respect:
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 10:04:
Als het inderdaad zo is, knap dat je dat zo kan horen


:lol: audiofiel
 
Uitspraak van NovaStyle op woensdag 18 november 2009 om 09:27:
dit soort basslines zijn me echt een raadsel inderdaad (dit is dan dubstep magoed, soortgelijke sounds)


1. Begin met een synth die 2 oscilators heeft, welke golfvorm je wilt gebruiken kan je altijd nog aanpassen, maar minstens 1 zaagtand is wel handig voor het gehoor als je de instellingen aan het maken bent.
2. Detunen ze ten opzichte van elkaar. (bv -20 en + 20 = 40 cent verschil)
3. Gooi er een low pass filter (lpf) overheen.
4. Koppel een LFO aan de filter en zorg dat die LFO redelijk veel invloed heeft op de filter (ook vaak amount genoemd).
5. Plaats achter dit geluid een guitar amp/cabinet effect (gratis voorbeeld is de vst Voxengo Boogex), maar bv cubase heeft er stanaard ook eentje die goed is.

De track is ongeveer 140 bpm, dat is 0,42857 seconden per beat/tel
Per beat maakt de lfo 2 keer een op en neer gaande beweging, dat is per seconde 4,6666666666 etc. hz

6. Zet je LFO op 4,66 hz (of als hij tempo synced kan worden op 1/8 )
7. check hoe het klinkt, pas naar smaak de detune, type golvormen en filterstand (cutoff frequentie) aan.
8. maak hier een sample van (renderen/export etc.) In principe is één "wuuw" cycle genoeg, die kan je loopen of achter mekaar kopiëren in je audiospoor van je sequencer. Als je meer variatie wilt maken, ik hoor soms ook een snellere LFO stand (1/16=9,32hz en 1/12=6,16hz) die je los kan renderen en later kan gebruiken.

9. Speel die samples meestal op dezelfde toonhoogte af als dat je hem hebt gemaakt.
10. pas op sommige stukjes effecten toe, hele korte delay, bitcrush, timestretch + lowpas filter, soms in combinatie met elkaar.
11. gooi er soms een vowel filter overheen (voorbeeld van een goeie pluggin die dat kan is de Sugar Bytes WOW filterbank
12. speel met de toonhoogte van je sample, soms een octaaf hoger zetten, dan weer tussen de 2 octaven in om dat triool effect te creëren (3 cycles per tel/beat)
13. gooi sommige samples achterstevoren om een aanvlieg effect te creëren.

Hiermee kom je al een eind, maar dit soort edits maken is natuurlijk iets wat geheel je eigen smaak/stijl is.
Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje.
Makkelijker en sneller is het om met samples te werken, zoals hierboven uitgelegd.
Deze manier van werken komt heel erg overeen met hoe mensen tegenwoordig vaak hun (hardcore) kicks maken.

Met dit soort vragen + live voorbeelden kan je ook terecht op onze synthese cursussen www.audionetwork.nl


dikke track trouwens van Datsik b)
laatste aanpassing