Partyflock
 
Forumonderwerp · 1078233
 
Ik krijg de sound net niet helemaal voor elkaar, niet de synths en shit dus, just DnB wie kan me op weg helpen?
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 10:04:
die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit


Als het inderdaad zo is, knap dat je dat zo kan horen :respect:


Het is eerder meer richting de 75 hz, volgens mij zit je dan rond noot D (die witte toets tussen de 2 zwarte, niet de 3 zwarte).
Welk octaaf je moet hebben hangt mede af van de instellingen van je synth (pitch, octaaf, semitone)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:09:
Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje.


qwestie van langer met 1 programmma aan de gang gaan dan is automation ook niet meer zo'n punt.

mja ken me zelf ook niets beters voorhalen dan Propeller-heads Reason:D
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:09:
Hiermee kom je al een eind, maar dit soort edits maken is natuurlijk iets wat geheel je eigen smaak/stijl is.
Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje


onwijs bedankt man! ik heb er gelijk wat mee geëxperimenteerd, ff een stukje uploaden..
ik heb alles wel quasi-live gedaan, dus niet gesampled.. wellicht krijg ik met samplen toch een beter resultaat.

http://www.speedyshare.com/files/19584312/NovaStyle_-_Braincracking.mp3 (dubstep)

bass tot aan 1:50 komt uit de Albino, daarna 3xosc.
tips zijn meer dan welkom :P
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:41:
Welk octaaf je moet hebben hangt mede af van de instellingen van je synth (pitch, octaaf, semitone)


ghehe da kun je dus eindeloos mee kutten als je de thor gebruikt:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 november 2009 om 22:10:
verdiep je een beetje in het ritme... of gooi is een drumloopje in de slicer en ga er is mee spelen ;)


probeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.

ik maak op deze manier mijn drum-lines voor dnb maar ook voor hardcore.
 
Uitspraak van DOOD-LOOD op woensdag 2 december 2009 om 23:50:
ghehe da kun je dus eindeloos mee kutten als je de thor gebruikt:)


ik gebruik van alles, Reason 4, Massive, Sylenth1, Synth1, Absynth, Predator, JP 8080, alpha juno, x0xb0x, micromodular etc etc .
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 00:33:
ik gebruik van alles


neuh ik alleen reason dit, omdat ik pas 4 jaar bezig ben en eerst een beetje basis wil leggen. dus om het niet TE moeilijk te maken houd ik me nu aan 1 programma. wil dit denk ik wel binnen nu en een jaar uitbrijden naar cubase

edit: correcteer
4 jaar bezig


dat moet 5 jaar zijn;)
laatste aanpassing
 
Ey Niel...

leuke uitleg

zal er eens een poging mee wagen, kijken of je gelijk hebt. 8)
 
hehe idd ;) Laat maar weten, ik heb die uitleg nog niet zelf kunnen testen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Citizen X op vrijdag 20 november 2009 om 12:43:
mss dom maar als je in mono werkt heb je dat probleem niet lijkt me?


nee je hebt groot gelijk (Y)..

maar in het voorbeeld hoorde je dat de bass heel breed klinkt.. maar om ervoor te zorgen dat je ook de bass goed blijft horen is WAARSCIJNLIJK de techniek gebruikt die ik aanstipte.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:41:
Het is eerder meer richting de 75 hz, volgens mij zit je dan rond noot D (die witte toets tussen de 2 zwarte, niet de 3 zwarte).
Welk octaaf je moet hebben hangt mede af van de instellingen van je synth (pitch, octaaf, semitone)


je hebt waarschijnlijk wel gelijk niel ;)... meestal wordt 60 hz gebruikt ook of 64 (first harmonic)
heb je het gecheckt door de noot aan te slaan op je keyboard ofzo?
 
nee, ik heb het nog niet gechecked. Ik heb op gehoor even snel wat tonen gesynthetiseerd met soundforge, de toon die het meest in de buurt kwam was 75 hz, en die zit weer tussen d en d# in. Zie ook: http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html
Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 3 december 2009 om 00:04:
robeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.

ik maak op deze manier mijn drum-lines voor dnb maar ook voor hardcore


probeer eens je bassline te triggeren via sidechain met bijv. een drumloop, geeft ook leuke resulaten.
dit is wellicht ook handig

http://www.youtube.com/watch?v=nZYDmw2pYOk
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 11:43:
probeer eens je bassline te triggeren via sidechain met bijv. een drumloop, geeft ook leuke resulaten.


dit heb ik gedaan bij mijn laatste product Darkfear1.2 het is wel een hardcore/early tintje.
tenminste als we et zelfde bedoelen;)
https://partyflock.nl/topic/1080120:Laatste_productie_uwe_mening_graag

Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 3 december 2009 om 00:04:
probeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.


heb nu ook "The first night" in mp3 online staan, ook hier heb ik gebruik gemaakt van een dnb sample.
http://www.speedyshare.com/files/19600134/DOOD-LOOD_-_the_first_night_v2.mp3
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:40:
de links werken niet.. kan ook aan mij liggen (ik bedoel die in je topic)


hmm denk helaas dat het aan jou ligt:P bij mij werken ze gewoon. miss dat youtube weer een kronkel heeft.


Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:42:
sorry vind het helemaal niks, je kick enorm statisch, en ik mis wat percussielementen


dat geeft niet hoor, ik vraag u toch om uw mening? men moet ook met kritiek om kunne gaan.
ik vind promo ook niks en ik denk dat er nu ook 100derden zijn die da niet kunnen bevatten.

kwestie van smaak, als iedereen het leuk had moeten vinden dan had ik er wel een pop-song van gemaakt:P
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:42:
je kick enorm statisch


wat bedoeld je hier precies mee? te weinig verspring?
Uitspraak van DOOD-LOOD op vrijdag 4 december 2009 om 00:05:
hmm denk helaas dat het aan jou ligt:P bij mij werken ze gewoon. miss dat youtube weer een kronkel heeft.


ik zal het zo nog een proberen (Y)

Uitspraak van DOOD-LOOD op vrijdag 4 december 2009 om 00:05:
kwestie van smaak, als iedereen het leuk had moeten vinden dan had ik er wel een pop-song van gemaakt


haha precies.. alleen niet iedereen houdt van pop ;)


Uitspraak van DOOD-LOOD op vrijdag 4 december 2009 om 00:13:
wat bedoeld je hier precies mee? te weinig verspring?


nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Edit.. zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)
laatste aanpassing
Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:
nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Edit.. zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)


hmm daar had ik zelf nog niet aan gedacht. vond namelijk zelf idd ook al dat i (wat jij statisch noemt) flat was.
ik ga er na het weekend is effe naar kijken;)
Uitspraak van DOOD-LOOD op vrijdag 4 december 2009 om 22:16:
hmm daar had ik zelf nog niet aan gedacht. vond namelijk zelf idd ook al dat i (wat jij statisch noemt) flat was.
ik ga er na het weekend is effe naar kijken


het probleem is altijd dat je blind bent voor je eigen fouten ;)
ja klopt

soms hoor je je eigen fouten ook pas als je je eigen track een week later luisterd:S
hoor je direct wat er fout is:P
Uitspraak van MIND MATTER op zaterdag 5 december 2009 om 03:59:
het probleem is altijd dat je blind bent voor je eigen fouten ;)


idd, komt ook omdat je er vaak niet meer op let omdat je het stukje dan al 1000x heb gehoord:P


Uitspraak van Unbroken op zaterdag 5 december 2009 om 09:44:
soms hoor je je eigen fouten ook pas als je je eigen track een week later luisterd:S
hoor je direct wat er fout is:P


idd, de eerste versie had ik namelijk al dik 2-3 maanden gelede gemaakt, heb het pas sinds vorige week na me post hier weer opgepakt nadat ik goeie opbouwende kritiek kreeg:)
Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:
nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)


kom er niet helemaal uit, bedoel je doormiddel van de equalizer?



Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:
zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)


moet ik de lfo dan doorlussen op de freq. of op m'n rex?