Ga je voor drum and bass zorg dat je een bult breakbeat samples verzameld.
zorg ook voor een lading losse hits (bd,hihat snare etc). (bijvoorbeeld uit de vengeance pack).
maak je beat eerst met de slicer, plaats daarna je losse hits er overheen. speel wat met compressie en eq.
(zorg dat de onderliggende break bijvoorbeeld niet te hard knalt). Lekker hihatje patroontje er onder zorgt voor opvulling.
en dan de bass he
zorg ook voor een lading losse hits (bd,hihat snare etc). (bijvoorbeeld uit de vengeance pack).
maak je beat eerst met de slicer, plaats daarna je losse hits er overheen. speel wat met compressie en eq.
(zorg dat de onderliggende break bijvoorbeeld niet te hard knalt). Lekker hihatje patroontje er onder zorgt voor opvulling.
en dan de bass he
Uitspraak van Conflict Technology op dinsdag 17 november 2009 om 17:19:en dan de bass he
tsja, en daar hangt 90% van de producers op, hoe krijg je nou zo een dikke noisia, spor reese/bassline?!
laatste aanpassing
ben al weken aan het experimenteren als een gek, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd ofzo
zijn meerdere lagen in die bassline , gewoon goed gemixt.. en een beetje creatief filter gebruik
die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 18 november 2009 om 23:22:die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit
Als we jou toch niet hadden
Uitspraak van MIND MATTER op woensdag 18 november 2009 om 23:22:zijn meerdere lagen in die bassline , gewoon goed gemixt.. en een beetje creatief filter gebruik
die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit
dat is ook een manier
klinkt best logisch
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:hehe sarcastich bedoeld ofniet?
nee!
alleen denk ik dat er meerdere technieken worden gebruikt!
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:ben er 95 % zeker van dat dat de techniek is die gebruik is anders zou je namelijk enorme faseproblemen krijgen
Ik stuur wel ff een mailtje naar Roni Size of Burial......
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 13 november 2009 om 18:51:DnB op welke maatschema zit dat ook alweer
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 19 november 2009 om 19:38:ben er 95 % zeker van dat dat de techniek is die gebruik is anders zou je namelijk enorme faseproblemen krijgen
mss dom maar als je in mono werkt heb je dat probleem niet lijkt me?
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 20:39:ikweet...thanks
Als je het wist had je hier je vraag niet gesteld
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 november 2009 om 18:05:hoe krijg je nou zo een dikke noisia, spor reese/bassline?!
wat een blaaskaken ook hier op pf. niemand die met bruikbare info kan komen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 november 2009 om 13:47:Kan toch ook je lagen op filters zetten en dan de LFO linken aan de filters en dan doe je een lekkere notch en een lp ofzo. Door de sinewaves krijg je dan de laag en hoog in de snelheid van de sinus.
hehe eindelijk iemand die gelukkig iets verstand heeft van produceren.
Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 20 november 2009 om 10:41:DnB op welke maatschema zit dat ook alweer
standaard 4x4... 4x3 al geprobeerd?
Uitspraak van De Sarcast op woensdag 2 december 2009 om 03:13:Als je het wist had je hier je vraag niet gesteld
Ik doelde ook op de stelling ´produceren is lastiger dan mensen denken' Ik heb me daar ook op verkeken
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 10:04:Als het inderdaad zo is, knap dat je dat zo kan horen
dit soort basslines zijn me echt een raadsel inderdaad (dit is dan dubstep magoed, soortgelijke sounds)
1. Begin met een synth die 2 oscilators heeft, welke golfvorm je wilt gebruiken kan je altijd nog aanpassen, maar minstens 1 zaagtand is wel handig voor het gehoor als je de instellingen aan het maken bent.
2. Detunen ze ten opzichte van elkaar. (bv -20 en + 20 = 40 cent verschil)
3. Gooi er een low pass filter (lpf) overheen.
4. Koppel een LFO aan de filter en zorg dat die LFO redelijk veel invloed heeft op de filter (ook vaak amount genoemd).
5. Plaats achter dit geluid een guitar amp/cabinet effect (gratis voorbeeld is de vst Voxengo Boogex), maar bv cubase heeft er stanaard ook eentje die goed is.
De track is ongeveer 140 bpm, dat is 0,42857 seconden per beat/tel
Per beat maakt de lfo 2 keer een op en neer gaande beweging, dat is per seconde 4,6666666666 etc. hz
6. Zet je LFO op 4,66 hz (of als hij tempo synced kan worden op 1/8 )
7. check hoe het klinkt, pas naar smaak de detune, type golvormen en filterstand (cutoff frequentie) aan.
8. maak hier een sample van (renderen/export etc.) In principe is één "wuuw" cycle genoeg, die kan je loopen of achter mekaar kopiëren in je audiospoor van je sequencer. Als je meer variatie wilt maken, ik hoor soms ook een snellere LFO stand (1/16=9,32hz en 1/12=6,16hz) die je los kan renderen en later kan gebruiken.
9. Speel die samples meestal op dezelfde toonhoogte af als dat je hem hebt gemaakt.
10. pas op sommige stukjes effecten toe, hele korte delay, bitcrush, timestretch + lowpas filter, soms in combinatie met elkaar.
11. gooi er soms een vowel filter overheen (voorbeeld van een goeie pluggin die dat kan is de Sugar Bytes WOW filterbank
12. speel met de toonhoogte van je sample, soms een octaaf hoger zetten, dan weer tussen de 2 octaven in om dat triool effect te creëren (3 cycles per tel/beat)
13. gooi sommige samples achterstevoren om een aanvlieg effect te creëren.
Hiermee kom je al een eind, maar dit soort edits maken is natuurlijk iets wat geheel je eigen smaak/stijl is.
Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje.
Makkelijker en sneller is het om met samples te werken, zoals hierboven uitgelegd.
Deze manier van werken komt heel erg overeen met hoe mensen tegenwoordig vaak hun (hardcore) kicks maken.
Met dit soort vragen + live voorbeelden kan je ook terecht op onze synthese cursussen www.audionetwork.nl
dikke track trouwens van Datsik
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 10:04:die bass is een 60 hz sinewave met doubles naar links en rechts gepanned met al het laag eruit
Als het inderdaad zo is, knap dat je dat zo kan horen
Het is eerder meer richting de 75 hz, volgens mij zit je dan rond noot D (die witte toets tussen de 2 zwarte, niet de 3 zwarte).
Welk octaaf je moet hebben hangt mede af van de instellingen van je synth (pitch, octaaf, semitone)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:09:Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje.
qwestie van langer met 1 programmma aan de gang gaan dan is automation ook niet meer zo'n punt.
mja ken me zelf ook niets beters voorhalen dan Propeller-heads Reason
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:09:Hiermee kom je al een eind, maar dit soort edits maken is natuurlijk iets wat geheel je eigen smaak/stijl is.
Je kan dit alles ook realtime doen met automation, maar dat is een behoorlijk werkje
onwijs bedankt man! ik heb er gelijk wat mee geëxperimenteerd, ff een stukje uploaden..
ik heb alles wel quasi-live gedaan, dus niet gesampled.. wellicht krijg ik met samplen toch een beter resultaat.
http://www.speedyshare.com/files/19584312/NovaStyle_-_Braincracking.mp3 (dubstep)
bass tot aan 1:50 komt uit de Albino, daarna 3xosc.
tips zijn meer dan welkom
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 november 2009 om 22:10:verdiep je een beetje in het ritme... of gooi is een drumloopje in de slicer en ga er is mee spelen
probeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.
ik maak op deze manier mijn drum-lines voor dnb maar ook voor hardcore.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 december 2009 om 00:33:ik gebruik van alles
neuh ik alleen reason dit, omdat ik pas 4 jaar bezig ben en eerst een beetje basis wil leggen. dus om het niet TE moeilijk te maken houd ik me nu aan 1 programma. wil dit denk ik wel binnen nu en een jaar uitbrijden naar cubase
edit: correcteer
4 jaar bezig
dat moet 5 jaar zijn
laatste aanpassing
mss dom maar als je in mono werkt heb je dat probleem niet lijkt me?
nee je hebt groot gelijk
maar in het voorbeeld hoorde je dat de bass heel breed klinkt.. maar om ervoor te zorgen dat je ook de bass goed blijft horen is WAARSCIJNLIJK de techniek gebruikt die ik aanstipte.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:41:Het is eerder meer richting de 75 hz, volgens mij zit je dan rond noot D (die witte toets tussen de 2 zwarte, niet de 3 zwarte).
Welk octaaf je moet hebben hangt mede af van de instellingen van je synth (pitch, octaaf, semitone)
je hebt waarschijnlijk wel gelijk niel
heb je het gecheckt door de noot aan te slaan op je keyboard ofzo?
robeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.
ik maak op deze manier mijn drum-lines voor dnb maar ook voor hardcore
probeer eens je bassline te triggeren via sidechain met bijv. een drumloop, geeft ook leuke resulaten.
dit is wellicht ook handig
http://www.youtube.com/watch?v=nZYDmw2pYOk
http://www.youtube.com/watch?v=nZYDmw2pYOk
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 11:43:probeer eens je bassline te triggeren via sidechain met bijv. een drumloop, geeft ook leuke resulaten.
dit heb ik gedaan bij mijn laatste product Darkfear1.2 het is wel een hardcore/early tintje.
tenminste als we et zelfde bedoelen
https://partyflock.nl/topic/1080120:Laatste_productie_uwe_mening_graag
probeer eens stukjes van 2 verschillende samples te combinere. dit is in het begin best een karweitje, maar als je daar eenmaal een mooi geheel van heb gemaakt en er weer 1 sample van maakt heb je vaak een heel gave basis om op voort te breien. ik weet niet of dit de juiste manier van opbouwen is maar voor mij werkt dit vaak.
heb nu ook "The first night" in mp3 online staan, ook hier heb ik gebruik gemaakt van een dnb sample.
http://www.speedyshare.com/files/19600134/DOOD-LOOD_-_the_first_night_v2.mp3
dit heb ik gedaan bij mijn laatste product Darkfear1.2 het is wel een hardcore/early tintje.
tenminste als we et zelfde bedoelen
https://partyflock.nl/topic/1080120:Laatste_productie_uwe_mening_graag
de links werken niet.. kan ook aan mij liggen (ik bedoel die in je topic)
heb nu ook "The first night" in mp3 online staan, ook hier heb ik gebruik gemaakt van een dnb sample.
http://www.speedyshare.com/files/19600134/DOOD-LOOD_-_the_first_night_v2.mp3
sorry vind het helemaal niks, je kick enorm statisch, en ik mis wat percussielementen
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:40:de links werken niet.. kan ook aan mij liggen (ik bedoel die in je topic)
hmm denk helaas dat het aan jou ligt
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:42:sorry vind het helemaal niks, je kick enorm statisch, en ik mis wat percussielementen
dat geeft niet hoor, ik vraag u toch om uw mening? men moet ook met kritiek om kunne gaan.
ik vind promo ook niks en ik denk dat er nu ook 100derden zijn die da niet kunnen bevatten.
kwestie van smaak, als iedereen het leuk had moeten vinden dan had ik er wel een pop-song van gemaakt
Uitspraak van MIND MATTER op donderdag 3 december 2009 om 22:42:je kick enorm statisch
wat bedoeld je hier precies mee? te weinig verspring?
hmm denk helaas dat het aan jou ligtbij mij werken ze gewoon. miss dat youtube weer een kronkel heeft.
ik zal het zo nog een proberen
kwestie van smaak, als iedereen het leuk had moeten vinden dan had ik er wel een pop-song van gemaakt
haha precies.. alleen niet iedereen houdt van pop
wat bedoeld je hier precies mee? te weinig verspring?
nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Edit.. zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)
laatste aanpassing
Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Edit.. zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)
hmm daar had ik zelf nog niet aan gedacht. vond namelijk zelf idd ook al dat i (wat jij statisch noemt) flat was.
ik ga er na het weekend is effe naar kijken
Uitspraak van MIND MATTER op zaterdag 5 december 2009 om 03:59:het probleem is altijd dat je blind bent voor je eigen fouten
idd, komt ook omdat je er vaak niet meer op let omdat je het stukje dan al 1000x heb gehoord
soms hoor je je eigen fouten ook pas als je je eigen track een week later luisterd
hoor je direct wat er fout is
idd, de eerste versie had ik namelijk al dik 2-3 maanden gelede gemaakt, heb het pas sinds vorige week na me post hier weer opgepakt nadat ik goeie opbouwende kritiek kreeg
Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:nou de kick zelf klinkt wat statisch.. probeer de eq te automaten op de kick in een ritme.. dan krijg je al een wat dynamischer ritme (ipv - - - - (voor de kick) iets van - -- - -- (hoop dat je snapt wat ik bedoel)
kom er niet helemaal uit, bedoel je doormiddel van de equalizer?
Uitspraak van MIND MATTER op vrijdag 4 december 2009 om 13:57:zie dat je met reason werkt.. Laad een subtractor in (niet aansluiten op de mixer!) en lus de LFO door naar de eq op de kick. (je kan eerst ook nog de LFO splitten met de spider cv dan heb je iets meer ruimte.)
moet ik de lfo dan doorlussen op de freq. of op m'n rex?











