Partyflock
 
Forumonderwerp · 1051206
 
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 25 februari 2009, looptijd van 6331.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Voedselbanken door voorraad heen

4331%
overheid moet bijspringen
3122%
illegalen uitsluiten van deelname
2719%
als je niet met je uitkering om kan gaan dan heb je pech
2417%
mij een zorg
107%
ieder voor zich, net als in de states.
54%
geef je eigen idee

AMSTERDAM - De voedselbanken zijn bijna door hun voorraden heen. Door de economische crisis steeg het aantal klanten in de afgelopen twee maanden met bijna twintig procent.
Het aantal leveranciers blijft echter achter. De pakketten zijn daarom al kleiner geworden zegt Voedselbank-oprichtster Clara Sies in Metro. "Normaal gesproken bestaat een pakket uit zes tot negen basisartikelen die de lokale voedselbanken dan aanvullen. Maar deze week konden we maar drie artikelen leveren. Vanaf volgende week is dat waarschijnlijk al helemaal niets meer", zegt ze in de krant.

Sies denkt dat de situatie alleen maar nijpender wordt nu steeds meer mensen hun baan verliezen.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3334439/__Voedselbanken_door_voorraad_heen__.html?p=3,1
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Poesj, zit stront op je voet 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 17:00:
Poesj, zit stront op je voet 8)


Nee mn voet is ongesteld jongeee.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 17:03:
Nee mn voet is ongesteld jongeee.


Heb je Leipe Shit Ouwe liggen voetfisten?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 17:06:
Heb je Leipe Shit Ouwe liggen voetfisten?


Nee dan had ik wel schurft op mn poot gehad.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 17:08:
Nee dan had ik wel schurft op mn poot gehad.


:lol:

Ga nou maar 'es een keer lasagna maken voor me :woep:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 17:14:
:lol:

Ga nou maar 'es een keer lasagna maken voor me :woep:


Dat maak ik nooit taaiaap.. :D
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 17:18:
Dat maak ik nooit taaiaap..


Je slaperige moeder dan :D
Chinees ofzo mag ook heur :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 17:23:
Je slaperige moeder dan :D
Chinees ofzo mag ook heur :lol:


Ook niet :D Chinees halen we dus dat kan je ook vergeten :D

Ik maak alleen salades, pasta of kipkersentaart.
 
Waarschuw beheerder
De voedselbanken gaan ten onder aan hun eigen succes... :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 17:59:
De voedselbanken gaan ten onder aan hun eigen succes...


Inderdaad. Er komen steeds meer mensen die er helemaal niet thuis horen :nee:....
Geen geld voor eten, maar wel voor een auto en sigaretten, etc. Stelletje paupers...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
illegalen uitsluiten van deelname"


nou ja illegalen zijn dus hier illegaal,dus natuurlijk hebben die geen erchten hier,die moet je terug sturen naar hun eigen land.
Dus oftewel ze hebben ook geen recht om van wat dan ook te profiteren hier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 februari 2009 om 12:55:
Herkeuren ja en allene de ekte geven


 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 21:35:
ook geen recht om van wat dan ook te profiteren hier.


Zelfs niet eens van jouw voorrecht. :lol:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "illegalen uitsluiten van deelname"


Waarschuw beheerder
donateur
werken godverdimme ik werk ook 60 á 70 uur per week !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
"illegalen uitsluiten van deelname"


Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 21:35:
nou ja illegalen zijn dus hier illegaal,dus natuurlijk hebben die geen erchten hier,die moet je terug sturen naar hun eigen land.


Ken je de mensenrechten? :bloem:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op donderdag 26 februari 2009 om 13:18:
Ken je de mensenrechten?


Voor vluchtelingen hebben we bepaalde instanties. Voor illegale gelukzoekers is ons land te klein..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 26 februari 2009 om 14:45:
Voor vluchtelingen hebben we bepaalde instanties. Voor illegale gelukzoekers is ons land te klein..


Voedselbank is geen overheidsinstantie, die hebben daar dus ook niets mee te maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 26 februari 2009 om 14:48:
Voedselbank is geen overheidsinstantie, die hebben daar dus ook niets mee te maken.


Ik had het niet over de voedselbank maar reageerde op Dhr. Fietsketting.
Waarschuw beheerder
Oeps, dan reageerde ik op Mevr. ysam ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 21:35:
nou ja illegalen zijn dus hier illegaal,dus natuurlijk hebben die geen erchten hier,die moet je terug sturen naar hun eigen land.
Dus oftewel ze hebben ook geen recht om van wat dan ook te profiteren hier


Realiseer je je wel dat men niet altijd bewust hier illegaal verblijft??? :aai:

Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 26 februari 2009 om 14:45:
Voor vluchtelingen hebben we bepaalde instanties. Voor illegale gelukzoekers is ons land te klein..


En illegale vluchtelingen moeten we dus ook maar laten stikken??? ;/
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 26 februari 2009 om 14:45:
Voor illegale gelukzoekers is ons land te klein..


Right.
btw mijn ma zag een paar dagen trug dat er een auto met "goudbehangen" asoos bij de voedselbank stopten en even later met pakketjes naar buiten kwamen. :rot:


Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 februari 2009 om 15:32:
Realiseer je je wel dat men niet altijd bewust hier illegaal verblijft???


Illegaal is illegaal, dus uitsluiten !! :D
Ze mogen dus al helaas gebruik maken van onze medische voorzieningen , terwijl de werkenden daar middels de idioot hoge ziektekostenverzekeringen aan meebetalen !
 
Waarschuw beheerder
Slachtoffers van illegale mensenhandel en mensen die wachten op een verblijfsvergunning die moet je ook maar laten voor wat het is"? :/ Pas als je aan de beurt bent dan doet NL wat voor je :gaap:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 februari 2009 om 17:46:
die wachten op een verblijfsvergunning


Uitzetten !! :loser:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "geef je eigen idee"


Al die miljonairs mogen wat mij betreft ook wel een steentje bijdragen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 februari 2009 om 21:26:
Al die miljonairs mogen wat mij betreft ook wel een steentje bijdragen..


is ook waar en uitzetten,dan zijn we klaar:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 februari 2009 om 16:26:
btw mijn ma zag een paar dagen trug dat er een auto met "goudbehangen" asoos bij de voedselbank stopten en even later met pakketjes naar buiten kwamen.


En het mooie is dat die pakketjes alleen maar A-merken bevatten. Ik als student neem ook genoegen met B-huismerken en euroshopper :rot:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 27 februari 2009 om 14:27:
En het mooie is dat die pakketjes alleen maar A-merken bevatten


Hoe weet jij dat als je niet naar de voedselbank gaat? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 27 februari 2009 om 14:27:
En het mooie is dat die pakketjes alleen maar A-merken bevatten. Ik als student neem ook genoegen met B-huismerken en euroshopper


Net of de mensen die naar de voedselbank moeten, met minder geen genoegen zouden nemen :/

Onlangs zat er zelfs biefstuk in het pakket (heb ik me laten vertellen), omdat dat nu eenmaal over was bij de winkels, sinds minder mensen het kunnen/willen betalen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "mij een zorg"


misschien moeten mensen maar weer gaan werken voor hun voedsel :X
of stoppen met roken en 15 huisdieren hebben
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 februari 2009 om 21:26:
Al die miljonairs mogen wat mij betreft ook wel een steentje bijdragen..


hoezo? ik vind van niet.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
"geef je eigen idee"


Basisbehoeftes zoals voedsel, woonruimte en openbaar vervoer moeten voor iedereen betaalbaar zijn. Ook voor armen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 17:49:
hoezo? ik vind van niet.


Die worden rijk dankzij de arbeid van de midden- en onderklasse. Al die arbeiders die in de fabrieken werken of verkopers in winkels. De mensen die het coordineren (de rijken) moeten inzien dat arbeid de basis is van alles, niet kapitaal. Zonder geld kan je gaan werken, maar zonder arbeid kan jij geen geld verdienen.

Meer herverdelen van welvaart is dus op zijn plaats, door laaggeschoold werk beter te gaan betalen (of belastingvoordelen voor werkende armen in te voeren) krijg je meer mensen uit de uitkering.
Korten op die uitkering is geen manier om iemand aan het werk te krijgen, anders zou in landen waar bijna geen sociale zekerheid is (zoals in de VS) de werkloosheid niet zo hoog zijn ;)
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
logica ten voeten uit:)
Waarschuw beheerder
Succes is een keuze..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 28 februari 2009 om 20:27:
Succes is een keuze..


Vertel dat maar aan gehandicapten, mensen die als immigrant hierheen kwamen, na 6 jaar pas hoorden dat ze mochten blijven en al die tijd dus niet mochten werken.

Als jij buiten je schuld om een uitzichtloos leven hebt, vind ik wat medeleven en wat ondersteuning niet meer dan op zijn plaats. En ik word zolangzamerhand echt kotsmoe van allemaal die sukkels die roepen dat er teveel profiteurs in de uitkering zitten.

Profiteurs heb je zeker, maar ik heb teveel mensen ontmoet die buiten hun schuld om in de uitkering zitten (lang niet alleen bij arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, de bijstand zit er ook vol mee) om te geloven dat zij een meerderheid zijn.

Arbeid adelt, zei men vroeger. Werk haal je een heel stuk zelfrespect uit. De meeste mensen hebben trots en zelfrespect en streven dus naar zelfstandigheid. De meeste mensen in een uitkering ook. En als het niet lukt moet de overheid goed voor ze zorgen!

Aan de andere kant, ik ken ook zat mensen die in de bijstand zitten, kinderen hebben, maar NIET naar de voedselbank hoeven gaan en toch gewoon normaal kunnen leven. Dat vergt echter enige slimheid en tactisch inkopen doen etc.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 20:33:
een uitzichtloos leven


onzin, in onze maatschappij is dat niet nodig. mensen bij de voedselbank hebben ooit teveel schulden gehad,zonder of met hun sculd, het is prios stellen. geen lcd als jewilt vree de rest van de maand:/ dom volk:/
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
werke voor je geld, dan weet je wáár je voor werkt als je het uitgeeft, andermans geld uitgeven is te makelijk:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 20:33:
Vertel..bladie bladie bla..


Beetje standaard folder textje wat je nu opnoemt he :)
Iedereen kan ze steentje bijdragen, simpel zat.

En ik doel echt niet op mensen die een handycap hebben oid.
Maar iedereen die geen handycap heeft moeten ze gewoon aan het werk trappen.
Er is altijd werk, altijd. Maar kwestie van willen, kwestie van een...Keuze maken.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 28 februari 2009 om 21:40:
Er is altijd werk, altijd


Valt dus vies tegen :no:
En het werk wat je gaat doen moet wel een klein beetje iets zijn wat je ligt, iets waar je geen hekel aan hebt om te doen anders hou je het sowieso niet lang vol. Het is veel te makkelijk om maar te roepen alles aanpakken wat je kunt krijgen. Sommige arbeid ligt je gewoon niet, dan is het ook een beetje zinloos om daarop te solliciteren. Dan heb ik het nog niet gehad over tig banen waar je ik weet niet hoeveel ervaring of diploma's voor dient te hebben. Tegenwoordig vragen ze bijna overal een HBO achtergrond voor, wat wel heel erg overdreven is (n) En die bijstandsuitkeringen, daar word je echt niet vrolijk van hoor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vindt om met 650/700 euro per maand alles te moeten doen. Werk hebben is altijd beter
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 22:02:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vindt om met 650/700 euro per maand alles te moeten doen.


beetje beunen, klussie hier/daar(y) boert beter dan werken voor de baas;)
 
Waarschuw beheerder
Ik weet niet wat ik hier van moet denken, voedselbanken in Nederland?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 22:23:
voedselbanken in Nederland?


In het weekend mis je als het goed is, dat honger gevoel niet . :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 februari 2009 om 22:02:
Valt dus vies tegen


Kijk,

als je echt wil/en moet pak je aan wat er is, en kun je later switchen. Maar je toont wel wil.
Er zijn dus zat mensen die zich te goed voelen voor bepaalde baantjes en dus maar handje gaan ophouden.

Die mensen..zucht.

Je hebt het echt wel zelf in de hand.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 28 februari 2009 om 23:30:
handje gaan ophouden.


wat een kut redenering... ze claimen alleen waar ze wettelijk recht op hebben. Waarschijnljk ben je zelf een varkensacgtige tokkie-uitvreter die misbruik van het sociale stelsel maakt :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 maart 2009 om 05:43:
wat een kut redenering... ze claimen alleen waar ze wettelijk recht op hebben


Kut redenering? Valt wel mee, helaas gebeurt het op deze manier te vaak. Ow hebben we recht op, dus gaan maar lekker niets doen.


Uitspraak van verwijderd op zondag 1 maart 2009 om 05:43:
tokkie-uitvreter die misbruik van het sociale stelsel maakt


LOL, nee werk hard, heb een goeie baan en een dik salaris. Buiten dat, te trots om handje op te houden :bier: