Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 20:01:Nee, eerder 120 mb voor een wav file van 7 minuten
Niet helemaal, het formaat wat je dan gebruikt kan je helemaal niet afspelen...
Ik ga uit van 1 minuut is ongeveer 10 mb, tenminste mijn pc geetft dit netjes aan na recorden in CEpro..
hehehe
, ik ook hoor
het gevoel voor vinyl heeft het toch gewonnen van de CD's kennelijk anders had ik vannacht ook wel ten minste 1 of 2 tracks van CD gedraaid..
En door die CDJ's moest je lopen jonge achter die booth waar ik vannacht in stond, ik ben redelijk klein (ca 1.75 ) en kon gewoon niet bij de pitch van de rechter SL als ik voor de linker SL stond.. (CDJ's stonden in 1 lijn met de SL's en niet erboven op een standaard)
En door die CDJ's moest je lopen jonge achter die booth waar ik vannacht in stond, ik ben redelijk klein (ca 1.75 ) en kon gewoon niet bij de pitch van de rechter SL als ik voor de linker SL stond.. (CDJ's stonden in 1 lijn met de SL's en niet erboven op een standaard)
laatste aanpassing
Mja, als de muziek allemaal gekocht is wel..
Niet mee eens
Als je tweedehands vinyl koopt, dan vangt een artiest daar ook geen cent voor. Net zomin wanneer je zijn platen downloadt. Wat mij betreft is het allebei geen probleem, mits je niet 100% met geripte shit draait.
Als je bijv. 200 vinyls per jaar ofzo koopt, heb je wat mij betreft de industrie al genoeg gesteund en boeien die paar 100 downloads die je in je sets draait, ook niet meer.
,....de grote jongens(en dames) in jou favorite artiesten rijtje, draaien nagenoeg allemaal met cd's. Verdienen bakken met geld met hun optredens.
Nope draaien allemaal met vinyl, en als ze het doen is het puur omdat ze een andere style moeten draaien, come again please.
En anders draaien ze time-coded en dus alsnog met vinyl feeling.
Als er iemand komt hoe hgeetr dat nummer dan geef ik zo mooi dat cdtje ! Doe je met vinyl niet (zo snel)!
LOL.. dit heeft nou juist de hele scene van uitzonderlijkheid verneukt. Gast echt, dat je dit schrijft zegt al genoeg
Uitspraak van Empathy [BTR] op vrijdag 13 februari 2009 om 18:34:Is dus per nummer zo'n 3,50 op vinyl. Op JunoDownload betaal je 2,21 voor een wavje. Is zelfde kwaliteit als vinyl (-ruis en kraak) maar wel goedkoper.
Gemiddeld staan er 3 nummers op een plaat, ik heb iets waarde vast gekocht voor 7 euro wat ik minimaal voor 1 a 2 euro weer 2e hands kan doorverkopen. Ik heb echt iets in me handen ipv een wegwerp cd. mp3 kost gemiddel 2.50 euro. Dus goedkoper als vinyl, neee!
Ik naai niemand op, ik overweeg heel goed wat beter zou kunnen zijn, toevallig eigenaar van zowel vinyl als cd.
Ik overweeg elk argument, en blijf bij mijn punt dat alleen cd een voordeel heeft dat het gewicht minder is, waardoor je meer muziek naar je gig neemt (of diverser).
Voor de rest zie ik geen meerwaarde.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 16:27:Als je tweedehands vinyl koopt, dan vangt een artiest daar ook geen cent voor. Net zomin wanneer je zijn platen downloadt. Wat mij betreft is het allebei geen probleem, mits je niet 100% met geripte shit draait
ja daar heb je wel wat moois.. 2e hands vinyl kopen is heel normaal.. een 2e hands mp3'tje heeft geen waarde en als je 'm krijgt ben je ineens illegaal bezig
Uitspraak van Hi-hat Clap op zaterdag 14 februari 2009 om 16:32:LOL.. dit heeft nou juist de hele scene van uitzonderlijkheid verneukt. Gast echt, dat je dit schrijft zegt al genoeg
ja idd
wát een pannekoek
Uitspraak van The Vizitor op zaterdag 14 februari 2009 om 16:47:Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Eens"
Hoe kan je dat nou zeggen als terror/speedcore DJ? De meeste releases in dat soort obscure stijlen komen toch digital only uit
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 17:36:De meeste releases in dat soort obscure stijlen komen toch digital only uit
is niet waar
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Brunoxide op zaterdag 14 februari 2009 om 17:41:is niet waar, ik heb zelf anders genoeg terror/breakcore op vinyl (alleen deathchant al, weet je hoeveel daar op uit is gekomen?)
Natuurlijk, er komt ook zat op vinyl uit... maar een plaat moet je al 500 stuks van verkopen om een paar euro winst te maken. Logisch dat hoe meer underground een stijl is, hoe groter deel van de releases digital only is.
Uitspraak van Hi-hat Clap op zaterdag 14 februari 2009 om 18:35:Volgens de grotere in de business stijgt het aantal verkopen nog steeds explosief elke dag.
that does not make ANY sense wazu
Volgens mij heb jij een soort roze bril op als t gaat om vinyl en de levensverwachting van het gebruik ervan in de scene
Uitspraak van DJ Brunoxide op zaterdag 14 februari 2009 om 18:41:that does not make ANY sense wazu
Volgens mij heb jij een soort roze bril op als t gaat om vinyl en de levensverwachting van het gebruik ervan in de scene
Nou ik weet niet maar 'onze' perser in de waarderpolder maakt nog steeds overuren om vinyl te leveren door heel Europa [ Europs grootste vinylperser zit inderdaad in de waarderpolder...
Zal vast niet gebeuren als er geen vraag was naar dit medium..
Uitspraak van Hi-hat Clap op zaterdag 14 februari 2009 om 16:32:Uitspraak van Denz op vrijdag 13 februari 2009 om 16:23:
,....de grote jongens(en dames) in jou favorite artiesten rijtje, draaien nagenoeg allemaal met cd's. Verdienen bakken met geld met hun optredens.
Nope draaien allemaal met vinyl, en als ze het doen is het puur omdat ze een andere style moeten draaien, come again please.
En anders draaien ze time-coded en dus alsnog met vinyl feeling.
Ik zie er toch de nodige tussen staan die alleen nog met cdj's draaien. Michel de Hey werkt tegenwoordig zelfs met laptop + controller.
Nou ik weet niet maar 'onze' perser in de waarderpolder maakt nog steeds overuren om vinyl te leveren door heel Europa [ Europs grootste vinylperser zit inderdaad in de waarderpolder... ]
Zal vast niet gebeuren als er geen vraag was naar dit medium..
ow ja dat geloof ik ook best, maar dat er een TOENAME zou zijn dat lijkt me erg sterk.
Geef mij 1 verklaring hoe er een toename zou kunnen zijn in het gebruik van vinyl als ondertussen in DJ-land massaal de overstap wordt gemaakt naar CD's en Time code.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 17:36:Hoe kan je dat nou zeggen als terror/speedcore DJ? De meeste releases in dat soort obscure stijlen komen toch digital only uit
kuch..dit is wel dikke bullshit, bij terror of speedcore zijn de tracks amper online verkrijgbaar (goede kwaliteit uit download store's).
Al begint het nu eindelijk wel langzaam op gang te komen..
Uitspraak van DJ Brunoxide op zaterdag 14 februari 2009 om 18:41:Volgens mij heb jij een soort roze bril
Die roze bril hebben mensen op gedaan, toen ze van het geliefde vinyl naar cd gingen en daarna nooit meer omgekeken hebben naar dat stukje plastic
vanaf januari 2007 tot heden is marktpercentage met maarliefst 30% omhoog gegaan!!!!
Dit was de tijd waarin die roze bril werd opgedaan

en dit is de tijd, voor de mensen die die bril af hebben gedaan

van 7 miljoen naar 1.34 miljoen! Dat maakt dus heel veel " sense "
En zo kan ik er nog heeeeeeel veel site's bij halen
en tadaa:
ten derde: waarom moet alles wat niet vinyl is toch op vinyl lijken? de jog van de cdj1000, de sldz van technics etc etc etc
nog een keer: Vinyl is het antwoord.
laatste aanpassing
Nou ik weet niet maar 'onze' perser in de waarderpolder maakt nog steeds overuren om vinyl te leveren door heel Europa [ Europs grootste vinylperser zit inderdaad in de waarderpolder... ]
Zal vast niet gebeuren als er geen vraag was naar dit medium..
Zat uit nieuwsgierigheid op hun site http://service.recordindustry.com/ te kijken, want ik dacht dat ze daar niet meer produceerden, maar dat doen ze nog volop: max. capaciteit 30.000 platen per dag!!
Ik dacht zelf dat de Chechen http://www.gzvinyl.cz/en/vinyl/about-gz/ heel die vinylhandel een beetje overgenomen hadden en een vd grootste ter wereld waren, maar die produceren gemiddeld 'slechts' 500.000 stuks per maand.
Geen idee of er nog meer fabrieken van betekenis zijn (in Europa), maar schrok toch wel even van het aantal wat er dus nog steeds verkocht wordt
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Brunoxide op zaterdag 14 februari 2009 om 17:41:(alleen deathchant al
ik zie Deathchant niet echt als terror maar gewoon als hardcore, maar snap wat je bedoelt
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 18:40:maar een plaat moet je al 500 stuks van verkopen
vaak(niet altijd)worden platen met een oplage van 500 geperst en daarom is veel echt heel duur(zoals de Bloody Fist releases)
Uitspraak van Hi-hat Clap op zaterdag 14 februari 2009 om 19:40:niemand heeft maar enig flauw benul hier in dit topic die maar door blijft rammen dat vinyl doodgaat
In de dance wereld wel
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 februari 2009 om 23:42:ik zie Deathchant niet echt als terror maar gewoon als hardcore, maar snap wat je bedoelt
Klopt, was ook meer bedoeld als aanduiding van 'exclusieve' muziek. Messiah corps bijvoorbeeld wat een dikke shit
Uitspraak van Empathy [BTR] op zondag 15 februari 2009 om 10:59:In de dance wereld wel
'Living in' is duidelijk tegen progressie.
er is niets mis met progressie, het vermakkelijken en daardoor het verneuken van de snene wel!
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 13:36:heb jij de bovenstaande posts wel gelezen?
Jazeker. Waar staat dan dat de vinyl verkoop, en het gebruik van vinyl door dj's stijgt dan?
De stijging van de vinyl verkopen wordt vooral veroorzaakt doordat steeds meer rock/pop/punk/whatever artiesten hun albums en singles op vinyl uitbrengen (voor de verzamelaar), niet doordat dj's ze meer zijn gaan kopen en gebruiken.
laatste aanpassing
Uitspraak van Empathy [BTR] op zondag 15 februari 2009 om 13:43:De stijging van de vinyl verkopen wordt vooral veroorzaakt doordat steeds meer rock/pop/punk/whatever artiesten hun albums en singles op vinyl uitbrengen (voor de verzamelaar), niet doordat dj's ze meer zijn gaan kopen en gebruiken.
ik denk wel dat ze het van DJ's moeten hebben!
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 13:36:er is niets mis met progressie, het vermakkelijken en daardoor het verneuken van de snene wel!
Wat word er aan verneukt dan
Met platen of cd's draaien, het komt altijd nog neer op de techniek. 't Is echt niet zo dat Boer Harm een stel cdj1000's koopt en een half jaar later op Mysteryland of Awakenings als headliner staat.
Wat word er aan verneukt dan
ik citeer:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 februari 2009 om 11:55:alle muziek is tegenwoordig op mp3 te krijgen, een collectie muziek van een dj is niet uniek meer, dat wat een dj afzonderd van de rest is zijn zuur verzamelde collectie muziek, wat nu voor het oprapen ligt voor iedereen! daar heb ik de meeste problemen mee
vroeger was djen muziek verzamelen, en dat te horen brengen aan mensen, en vonden ze jou stijl en mixen cool, dan kwamen ze voor jou terug. nu heb jan en piet de zelfde collectie als henk die er 20jaar over heb gedaan die collectie te bijelkaar te krijgen.
noem me ouwbollig, maar dit is wel hoe de scene verneukt wordt!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 februari 2009 om 11:42:Uitspraak van FluQop zondag 8 februari 2009 om 23:26:
Wat ik vandaag de dag vaak zie zijn hippe jochies (met gebreide muts of arrafat sjaal en neon sneakers) die met een mapje gedownloade mp3tjes aankomen op hun gig.
In die map zitten bijna indentieke tracks, uit 1 miniscuul hokje (eclectric, minimal..whatever) dus de tracks klinken niet alleen hetzelfde, ze zijn bijna allemaal ook nog eens op de zelfde bpm, vervolgens hebben ze de effectenbak van een DJM800 nodig om overgangen te maken of om het publiek te boeien.
Sorry hoor, maar na het 5x in een set gebruikt te hebben heb ik het wel gehoord
Als toeschouwer heb je stevast oordopjes nodig, niet vanwege het hoge volume van een impressive soundsystem maar meer vanwege de slechte kwaliteit van het geluid...beroerde mp3 shit en het zwaar oversturen van de mixer
Op 1 avond wordt er dan meestal ook nog eens 1 dj per uur geboekt die allemaal uit hetzelfde hokje draaien en grotendeels ook allemaal hetzelfde hippe cd mapje bij hebben.
Dus elk uur hoor je dezelfde hit-riedeltjes voorbij komen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 februari 2009 om 13:48:ik denk wel dat ze het van DJ's moeten hebben!
Nu misschien nog wel, maar dat wordt rap minder
Vind het geen goede argumenten. Je generaliseert nu iedereen die met cd's draait.
Ga naar HouseQlassics en je hoort ook alle DJ's dezelfde platen draaien maar dan van vinyl. Deze zijn dan ook nog vaak slecht afgemixt en klinken dus ook beroerd.
En waarom:
- moet een dj die elk weekend op 3 feesten staat een tas van 15 kilo meeslepen als het ook in een cdmap past
- moet een dj van vinyl blijven draaien als het vinyl weekend na weekend slechter gaat klinken
- moet een dj zich er maar bij neerleggen dat hij die classic uit 1989 niet meer kan draaien omdat er een kras op zijn vinyl zit en hij nergens meer te koop is
- denkt iedereen dat een cd speler met een druk op de knop een track beatmixt, het enige wat misschien makkelijk is, is het finetunen
- moet een dj 10 euro voor een vinyl blijven betalen met 2 misschien 3 tracks als je voor 12,50 een volledige cd met 10 tracks kunt downloaden
- zouden alle mp3's van slechte kwaliteit zijn, alles wat je online koopt is 256kb kwaliteit tenzij je zelf gaat branden
- is het zo erg dat meer mensen toegang hebben tot oude platen. Stel je eens voor dat alle 500 dj's die dat limited vinyltje hebben er een kras op krijgen, dan moet die track maar nooit meer gedraaid worden? 't is immer niet meer te verkrijgen
- is de enige scene die loopt te mauwen over cd's die van de hardstyle/hardcore/techno terwijl alle andere stromingen jaren geleden al het gemak van cd's inzagen
- zou je als artiest nog whitelabels gaan drukken wat in verhouding erg duur is terwijl je je nieuwe nummers ook kan pluggen op cdtjes
- waarom is iedereen ineens een dj als ze met cd's draaien, 't gaat om het totale plaatje en niet met welk medium ze muziek ten gehore brengen
Geef daar maar eens antwoord op.
Ga naar HouseQlassics en je hoort ook alle DJ's dezelfde platen draaien maar dan van vinyl. Deze zijn dan ook nog vaak slecht afgemixt en klinken dus ook beroerd.
En waarom:
- moet een dj die elk weekend op 3 feesten staat een tas van 15 kilo meeslepen als het ook in een cdmap past
- moet een dj van vinyl blijven draaien als het vinyl weekend na weekend slechter gaat klinken
- moet een dj zich er maar bij neerleggen dat hij die classic uit 1989 niet meer kan draaien omdat er een kras op zijn vinyl zit en hij nergens meer te koop is
- denkt iedereen dat een cd speler met een druk op de knop een track beatmixt, het enige wat misschien makkelijk is, is het finetunen
- moet een dj 10 euro voor een vinyl blijven betalen met 2 misschien 3 tracks als je voor 12,50 een volledige cd met 10 tracks kunt downloaden
- zouden alle mp3's van slechte kwaliteit zijn, alles wat je online koopt is 256kb kwaliteit tenzij je zelf gaat branden
- is het zo erg dat meer mensen toegang hebben tot oude platen. Stel je eens voor dat alle 500 dj's die dat limited vinyltje hebben er een kras op krijgen, dan moet die track maar nooit meer gedraaid worden? 't is immer niet meer te verkrijgen
- is de enige scene die loopt te mauwen over cd's die van de hardstyle/hardcore/techno terwijl alle andere stromingen jaren geleden al het gemak van cd's inzagen
- zou je als artiest nog whitelabels gaan drukken wat in verhouding erg duur is terwijl je je nieuwe nummers ook kan pluggen op cdtjes
- waarom is iedereen ineens een dj als ze met cd's draaien, 't gaat om het totale plaatje en niet met welk medium ze muziek ten gehore brengen
Geef daar maar eens antwoord op.
Vind het geen goede argumenten. Je generaliseert nu iedereen die met cd's draait.
Ga naar HouseQlassics en je hoort ook alle DJ's dezelfde platen draaien maar dan van vinyl. Deze zijn dan ook nog vaak slecht afgemixt en klinken dus ook beroerd.
En waarom:
- moet een dj die elk weekend op 3 feesten staat een tas van 15 kilo meeslepen als het ook in een cdmap past
- moet een dj van vinyl blijven draaien als het vinyl weekend na weekend slechter gaat klinken
- moet een dj zich er maar bij neerleggen dat hij die classic uit 1989 niet meer kan draaien omdat er een kras op zijn vinyl zit en hij nergens meer te koop is
- denkt iedereen dat een cd speler met een druk op de knop een track beatmixt, het enige wat misschien makkelijk is, is het finetunen
- moet een dj 10 euro voor een vinyl blijven betalen met 2 misschien 3 tracks als je voor 12,50 een volledige cd met 10 tracks kunt downloaden
- zouden alle mp3's van slechte kwaliteit zijn, alles wat je online koopt is 256kb kwaliteit tenzij je zelf gaat branden
- is het zo erg dat meer mensen toegang hebben tot oude platen. Stel je eens voor dat alle 500 dj's die dat limited vinyltje hebben er een kras op krijgen, dan moet die track maar nooit meer gedraaid worden? 't is immer niet meer te verkrijgen
- is de enige scene die loopt te mauwen over cd's die van de hardstyle/hardcore/techno terwijl alle andere stromingen jaren geleden al het gemak van cd's inzagen
- zou je als artiest nog whitelabels gaan drukken wat in verhouding erg duur is terwijl je je nieuwe nummers ook kan pluggen op cdtjes
- waarom is iedereen ineens een dj als ze met cd's draaien, 't gaat om het totale plaatje en niet met welk medium ze muziek ten gehore brengen
Geef daar maar eens antwoord op.
QFT!







![Empathy [BTR]](/images/user/68927_1659640.gif)






