Partyflock
 
Forumonderwerp · 1042139
Bericht afgekeurd
Het eerste bericht van dit onderwerp is verwijderd door de auteur zelf.
 
50 jaar ???
wat moet er gechipt worden...?
je elektrische rolstoel :s
 
tuning is ter compensatie van een kleine piem0l :jaja:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 december 2008 om 16:57:
50 jaar ???


was daar mis mee dan ?
 
het was sarcatisch ouwe brombeer :hug:
is weer een fake dus vandaar ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 december 2008 om 17:23:
weer een fake


ze stromen binnen ja :gaap:
 
het is een invasie :/
Fokking loser die gast, oprotten naar automaxx.
 
Uitspraak van Velkan op vrijdag 19 december 2008 om 16:54:
Chiptuning

Kent iemand deze chiptuning firma? Ik heb hier al veel goeds over gehoord!


SPAM
idd spam :P
blaat...

ik ben bij JD engineering geweest..

top bedrijf voor alle VAG modellen..

210 pktjes nu :)

gaat als een beest... alleen niet leuk met dit weer... wil ook een R32 met AWD :p want dit schiet niet op.

krijg het niet aan de grond

owja voor de info. ik ging van 156pk (fabrieksopgaaf) naar 210pk en 320nm
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 19 december 2008 om 16:59:
tuning is ter compensatie van een kleine piem0l


hopelijk is dat geen bewezen feit :P
Uitspraak van *Backfire* op zaterdag 20 december 2008 om 17:55:
blaat...

ik ben bij JD engineering geweest..

top bedrijf voor alle VAG modellen..

210 pktjes nu

gaat als een beest... alleen niet leuk met dit weer... wil ook een R32 met AWD want dit schiet niet op.

krijg het niet aan de grond

owja voor de info. ik ging van 156pk (fabrieksopgaaf) naar 210pk en 320nm


ja met een chip , en toen ging de wekker
Dat van de wekker ben ik niet helemaael met je eens.

Die 1,8 Turbo blokjes schroeven ze zo maar ff van 0.6 naar 1.5 Bar
en idd hij is niet de enige ken er meerdere met bijvoorbeeld
van 180 pk naar 255 alleen 3 inch uilaat + chip op maat bij JD


dat is dan ook wel het onderste uit de kan ook daarboven zul je aan andere turbo;s cq drijfstangen moeten .
Uitspraak van Blobje op zondag 21 december 2008 om 00:02:
Dat van de wekker ben ik niet helemaael met je eens.

Die 1,8 Turbo blokjes schroeven ze zo maar ff van 0.6 naar 1.5 Bar
en idd hij is niet de enige ken er meerdere met bijvoorbeeld
van 180 pk naar 255 alleen 3 inch uilaat + chip op maat bij JD


dat is dan ook wel het onderste uit de kan ook daarboven zul je aan andere turbo;s cq drijfstangen moeten .


hmm ik zou welleens een uitdraai willen zien , als het echt zo is dan :respect: voor JD
Hier btw ook nog een andere uitdraai van maat van me

Die gaat net ff ietsjes harder
red corvette denkt dat je alleen vermogen krijgt met een grote motor ;) thats the power of turbo's.

ik ging van 0,5 bar naar 1,2
Uitspraak van *Backfire* op zondag 21 december 2008 om 17:13:
red corvette denkt dat je alleen vermogen krijgt met een grote motor thats the power of turbo's.

ik ging van 0,5 bar naar 1,2


nee ik zeg niet dat je alleen grote vermorgen krijgt doormiddel van grotere motoren :) , ik vond het gewoon een erg groot verschil :)
Ja maar toch klopt t wel met die 1.8t's gaan echt lekker.

mn a3 ging ook met een chippie van 150 naar 212pk. reed echt fijn
Uitspraak van Blobje op zondag 21 december 2008 om 00:02:
dat is dan ook wel het onderste uit de kan ook daarboven zul je aan andere turbo;s cq drijfstangen moeten .


En brandstof pomp, injectoren en standaart intercooler kunnen het allemaal aan? Geen idee wat zo'n blok stock aankan.
150pk blokkie kan ongeveer tot de 260/270pk aan met een grotere turbo. tenzij je een AEB hebt uit een ouwe a4 of passat, die hebben nog de oude 16v drijfstangen erin en die kunnen tot over de 300aan.
 
Ff een varaag van een leek op het gebied van auto`s (Ik kan je zat vertellen over Boeings maar die wil nog even niet laten tunen) Kan je je auto ook dusdanig laten chippen dat ie zuiniger wordt?
Uitspraak van Rexel op maandag 22 december 2008 om 01:46:
150pk blokkie kan ongeveer tot de 260/270pk aan met een grotere turbo. tenzij je een AEB hebt uit een ouwe a4 of passat, die hebben nog de oude 16v drijfstangen erin en die kunnen tot over de 300aan.


Dan heb je het over de internals van het blok, een CA18DET in goeie staat kan ook tot max ~300 pk aan. Wat moet je nog voor mods doen buiten het blok om?
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 december 2008 om 04:49:
Kan je je auto ook dusdanig laten chippen dat ie zuiniger wordt?


Weet het niet zeker, maar als je hem chipt, wordt de auto toch zowieso al zuiniger?
 
bij perfomance tuning.. is het zo bij alles wat je aanpast aan je motor om meer pk te krijgen.. word de auto zuiniger.. tenzij je de extra pk's ook gaat gebruiken..

mijn auto rijd volgens fabrieks opgaaf 1 op 13 snelweg,
1 op 11 in de stad..

ik rijd nu 1 op 17,5 gemiddeld op de snelweg,
en 1 op 10 in de stad
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van Rexel op zondag 21 december 2008 om 19:32:
Ja maar toch klopt t wel met die 1.8t's gaan echt lekker.


Collega heeft een A4 1.8T [ niks dan gezeik met dat ding!!] ook gechipt [ dld, wagen is duits ] en andere pijp onder de wagen....ook iets van 240 paardjes op de wieltjes....alleen rijdt de wagen nu niet ivm koelprobleem..:/ [ lekkage dat moeiijk te verhelpen is ]
Rijdt wel super zon Audi A4 1.8T, vooral stoplichtsprintjes doet ie goed!
Uitspraak van *200SX*Anu op maandag 22 december 2008 om 13:29:
Wat moet je nog voor mods doen buiten het blok om?


Koppeling en eventueel vliegwiel. Inlaat en uitlaat (grotere downpipe) en injectoren.
 
vliegwiel is al aangepast, rijd wel beter. mijn koppeling begint het ook minder leuk te vinden.. slipt totaal niet met optrekken (of in ze 3 zetten op handrem en op laten komen),
alleen als ik hem plotseling zwaar doortrek, zonder koppeling te gebruiken.. ruik je hem beetje.

maja, zo is er altijd iets:P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 januari 2009 om 06:15:
tenzij je de extra pk's ook gaat gebruiken


wat in de praktijk dus vrijwel altijd gebeurd.