onze Red Corvette is niet bekend met het fenomeen koppel en versnellingsbak verhoudingen ( aangezien de meeste wrc 's max 200 kmh redden afhankelijk van de versnellingsbak )
het gaat mij puur om die site waar ze zeggen 2,3sec ONofficieel ... het is dus niet gemeten
dat zijn niet de gegevens die op die site stonden dat was namelijk 970kilo(leeg) met 480 pk en daar haal je dus echt geen 2,3sec mee
ONofficieel ... het is dus niet gemeten
Deze is wat brutaler afgesteld als die B groep S4 dingetje!
eigenwijs
Geweldig die Group B's jammer dat het niet meer bestaat
ONofficieel ... het is dus niet gemeten
hier kijk dit filmp we nemen een LAMBORGHINI 6,2 MURCIELAGO 3,620 sec 0-100 we zetten er een ford rs200 ( is langzamer dan een lancia of een audi groupen we laten ze sprinten mag jij een kijken hoeveel ruimte er al tussen deze 2 auto's na de 100 zit en dan te denken dat een S4 met turbo en kompressor vele malen sneller is dan deze ford
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hP-peuYguL8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hP-peuYguL8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
wat je ook ziet op het filmpje is dat de lambo nog een voorsprong heeft ook
en fuck zo'n murcielago maar eens op, kijken wat daar uit komt rollen
niet die dat is een RS 200 Evo 2.1 liter 650 pk heb al eens in die auto gezeten en uitgebreid gesproken met de eigenaar
ja heb er wel eens ingezeten en zien rijden. Scheelt ook neit veel maar Delta s4 dus niet de gewone is wel sneller. maja dat doet er verder niet aan toe want ging om de 2,5 sec 0-100 en dat lukt zo een auto ook de ford dan
nee dat ging over 2,3 sec met een wagen van 970kg met 480 pk
de veyron is gwn de beste auto om snel in te rijden denk ik, en dan heb ik t niet over rally werk en bochten werk maar echt snelheid...400 in een rijdende lounge
nee dat ging over 2,3 sec
De specs kwamen er later bij waar je je ongeloof over uitte .
Terwijl ook reeds eerder gezegd de huidige WRC bolides ook 3 sec doen met 300 pk en soortgelijk gewicht , dat heeft gewoon met overbrengings verhoudingen te maken van de bak en diffs plus het koppel onderin ( a.l.s. enz enz )
Best wel zinloze discussie eigenlijk , ik geloof het niet en jij wel klaar
eigenwijs
Nee jij gelooft het niet en meerdere sites boeken en dvd's beweren anders en om eerlijk te zijn geef ik die de voordeel van de twijfel
Je zegt het zelf
De specs kwamen er later bij waar je je ongeloof over uitte .
Terwijl ook reeds eerder gezegd de huidige WRC bolides ook 3 sec doen met 300 pk en soortgelijk gewicht , dat heeft gewoon met overbrengings verhoudingen te maken van de bak en diffs plus het koppel onderin ( a.l.s. enz enz )
Ik zou zeggen kom na de ELE rally in omgv eindhoven en kom maar eens bij de start staan er rijden dit jaar weer genoeg WRC's mee + vd akker rijdt dit jaar ookw eer met zijn audi S1 niet de aller dikste van de group B want die zijn onbetaalbaar als je kijkt dat een WRC impreza al een ton kost
heb meerdere rally's gezien en onder andere bij de start gestaan ... , maar daar kan ik niet uit opmaken dat ze binnen 3sec op de 100 zitten , en jij ook niet
nou het zal niet veel schelen en ja heb x in evo van paradiget gezeten want die sleutelen bij mij in de buurt. dus x gezien van buiten + van binnen. auto's rijden met 5 á 6 rpm weg doormiddel van ALS waardoor ze optimaal weg zijn en zit zoveel rekenwerk in. maja zoals je zei is een zinloze discusie vooral als iemand over praat die er dan niet zo veel verstand van heeft. maja ieder ze eigen ding. ik zou bv niet over een corvette dingen gaan zeggen of iets want heb de ballen verstand daarvan.
zodra ik ergens een officiele meting zie zal ik je gelijk geven
en niet een of ander filmpje waar je een auto hard ziet optrekken want daar ken ik er nog 100van
eigenwijs
eigenwijs
oke oke oke oke
Ze hebben uit die tijd gewoon de tijden vergeleken van de destijds F1 met wat group b auto's op het zelfde circuit en zo een delta zou op start positie 6 hebben gestaan lekker op de helm van je buurman tuffen en hem eruit trekken( toen deden die bakken nog geen 1.6 naar de honderd
)
Uitspraak van Red Corvette. op vrijdag 30 mei 2008 om 17:13:
zodra ik ergens een officiele meting zie zal ik je gelijk geven
en niet een of ander filmpje waar je een auto hard ziet optrekken want daar ken ik er nog 100van
http://www.dukevideo.com/Cars/DVD/Rallying/Rallying%20History/Still%20Too%20Fast%20to%20Race%20DVD.aspx
Uitspraak van Red Corvette. op vrijdag 30 mei 2008 om 13:52:
eigenwijs
Even more from the full story behind the awesome Group B Rally cars, featuring mind-blowing contemporary and archive racing footage of these fire-breathing rocket ships at blistering speeds!
Declared “too fast to race” at the end of the 1986 season, the Group B cars changed the face of rallying! The Lancia Delta S4 could accelerate from 0-100km/h in 2-3 seconds on a gravel road, and Nigel Mansell is reputed to have said that the Peugeot 205 T16 could out-accelerate his F1 car!
All were built to reach at least 400bhp, so we pushed these super-charged beasts to their absolute limit to see what else they could do, with legendary ex-World Rally champion Stig Blomqvist behind the wheel!
This sequel to the highly successful Too Fast to Race showcases even more of these turbo-charged machines, including:
-Audi Quattro Series 3-winged monster
- Lancia Delta S4
- Ford RS200
- Peugeot 205 T16
- Lancia O37
- MG Metro 6R4
You may never witness them on the World Rally stage again, but the entertainment provided by these supercharged monsters remains, to delight fans old and new.
Here is another priceless opportunity to see them restored to their former breath-taking glory! A must for all rally and fast car enthusiasts!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
Specificaties
Carrosserie:
Merk: Lancia
Type: Delta S4
Aantal deuren: 3-deurs
Materiaal: Kevlar
Afmetingen en gewicht:
Wielbasis: 2440 mm
Spoorbreedte: Voor | 1501 mm - Achter | 1521 mm
Lengte: 3990 mm
Breedte: 1880 mm
Hoogte: 1360 mm
Gewicht: 890 kg
Motor:
Fabrikant: Abarth
Type: S-4 - 16 klepper: 4 kleppen per cilinder
Positie: Centraal
Boring × Slag: 88.5 mm x 71.5 mm
Boring/slag verhouding: 1.24
Cilinderinhoud: 1759 cm3
Eenheidscilinderinhoud: 439.75 cm3
Kompressie verhouding: 7.60:1
Type van compressor: 1 Abarth compressor & 1 KKK K 26 Turbo
Versnellingsbak: 5 versnellingen
Aandrijving: Vierwielaandrijving (4wd)
Max. vermogen: 550 PK
Toeren per minuut (tpm): 8000
Max. koppel: 291 Nm
0/100 km/h: 2,3 s
[bewerk] Overwinningen
1985 - Groot-Brittannië - Henri Toivonen
1986 - Monte Carlo - Henri Toivonen
1986 - Argentinië - Massimo Biasion
1986 - Italië - Markku Alén (resultaat geannuleerd)
1986 - Verenigde Staten - Markku Alén
1986 - Europees Rally Kampioenschap - Fabrizio Tabaton
1986 - Italiaans Rally Kampioenschap - Dario Cerrato
nu ben ik er klaar mee
Uitspraak van Red Corvette. op vrijdag 30 mei 2008 om 13:52:
eigenwijs
( is maar een baby'tje met 8 kleppen )
En een lelijk kuthok.