Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
te lui om naar een garage te gaan en het te vragen?
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
Charade bedoel je?
Ik denk dat het je hydraulische kleppenstel vervormer is. Die wil bij de charade nog wel eens voor problemen zorgen.
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
ja
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 18:34:Hoe heten ze ook al weer??
garages misschien
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 januari 2008 om 18:39:garages misschien
Auto garages ja
En wat kan je daar laten doen???????
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 januari 2008 om 18:41:En wat kan je daar laten doen???????
ehm je auto laten maken misschien?
Optie 1
je koopt een koppakking en je vervangt hem zelf is niet zo moeilijk, heb ik ook gedaan, maar wel op letten dat er geen zand in je zuigers komt anders ben je echt de lul.
Optie 2
nieuwe motorblok halen op de sloop en die er in gooien, ook niet zo moeilijk
Optie 3
naar de garage gaan.
Nadeel
is wel duur
je koopt een koppakking en je vervangt hem zelf is niet zo moeilijk, heb ik ook gedaan, maar wel op letten dat er geen zand in je zuigers komt anders ben je echt de lul.
Optie 2
nieuwe motorblok halen op de sloop en die er in gooien, ook niet zo moeilijk
Optie 3
naar de garage gaan.
Nadeel
is wel duur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 januari 2008 om 18:42:ehm je auto laten maken misschien?
Inderdaaaaaaaaaaaaad
Je weet wel zit achter de koelvloeistoftank naast de direct aangedreven waterpomptanghouder.
Begrijp je het nu?
Zeg dan gewoon niks...
Uitspraak van waus in je aus op dinsdag 15 januari 2008 om 18:44:Optie 1
je koopt een koppakking en je vervangt hem zelf is niet zo moeilijk, heb ik ook gedaan, maar wel op letten dat er geen zand in je zuigers komt anders ben je echt de lul.
Als dat het enige is waar je rekening mee moet houden
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 15 januari 2008 om 18:31:te lui om naar een garage te gaan en het te vragen?
Tja soms weet je t gewoon niet op pf. sommigge mensen plaatsen zon opmerking en die denken dan nog echt dat ze t weten ook....
Zit wat in.
Maar dacht dat jij als autokenner wel in de gaten had dat het zo onzinnig was wat ik zei dat het wel een geintje moest zijn.
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling
Tja soms weet je t gewoon niet op pf. sommigge mensen plaatsen zon opmerking en die denken dan nog echt dat ze t weten ook....
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault
daar ga je al de fout in
Heb ook een 19 gehad, koelvloeistof was ook bruin en goor!
Maar was gewoon roest water! Paar keer verversen kan verder geen kwaad!
Maar als er olie inzit wel verstandig om even het lek op te sporen hehe
Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?
Koppakking lek, dan heb je last van vermogensverlies..
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.
je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?
meer weet ik er niet van
weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.
je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?
meer weet ik er niet van
weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
laatste aanpassing
















