Partyflock
 
Forumonderwerp · 991413
728x bekeken
Waarschuw beheerder
ik heb deze :

Corsa 1.8 gsi met 83.000 op de teller. zeer weinig voor november 2001.
Koste mij 11.000 in augustus 2006

[img width=505 height=323]https://album.partyflock.nl/13893081.jpg[/img]
[img width=584 height=416]https://album.partyflock.nl/13893935.jpg[/img]
[img width=490 height=439]https://album.partyflock.nl/4880448.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/29561974.jpg[/img]


[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/29938162.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/29938107.jpg[/img]
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/29938218.jpg[/img]


Ik kwam deze vette diesel tegen aangezien ik heel veel km's rijdt zit ik me nu te bedenken om in te ruilen. deze auto heeft 140.000 op de teller. Ik weet het meer als de mijne maar de mijne heeft ook echt weinig kms onder gemiddelde en dat heeft nu mn waarde zo hoog gehouden dat ik bijna niets hoef bij te leggen terwijl de diesel van binnen en buiten zoveel waarde heeft wat mijn auto niet heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Die golf is overigens ook nog net ff een (belasting) klasse zwaarder dan de Corsa ;).

Wegenbelasting die je nu betaald = 82 euro per kwartaal
Wegenbelasting die je dan betaald = 235 euro per kwartaal

Diesel is sowieso een stukkie duurder daarin natuurlijk, maar toch.. Dat is al een verschil van 153 euro per kwartaal.. Oftewel 51 euro per maand.
Denk dat de Golf daarbij in de verzekering ook wel ff een stukkie duurder is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tja 3x tanken en je hebt t er weer uit :)
Waarschuw beheerder
jah vindt die golf persoonlijk beetje jammer om het een gti te laten lijken wat het dus werkelijk niet is :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op vrijdag 11 januari 2008 om 20:19:
Ik zeg t echt niet graag, maar ik vind die opel 100x beter als die golf...wat een gedrochtje zeg


Michel wat lees ik nou?? Deed het pijn toen je dat opschreef dat je de opel mooier vond dan de Golf?? :LOL: :LOL::LOL::LOL:

:RESPECT:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja een beetje wel ja, maar in dit geval kan je er gewoon echt niet onderuit als je t mij vraagt....zelfs ik als vw liefhebber in hart en nieren niet :P

T komt niet omdat ik die opel zo mooi vind, meer omdat die golf zo ontzettend fout is
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rexel op vrijdag 11 januari 2008 om 20:24:
tja 3x tanken en je hebt t er weer uit


Zeker, maar dan moet ze dus wel echt veel rijden ;).

Daar verkijken veel mensen zich nog weleens op.
 
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou die opel houden..

en 11.000 km in een half jaar is normaal hoor ;) Ik zit op ca. 35.000 km in een jaar.. Daarbij rij ik elke dag 80 km zakelijk (ongeveer 20.000 km op jaarbasis) + de overige 10.000 recreatief.

En een diesel wordt pas aantrekkelijk als je ca 30.000 km in een jaar rijdt ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tja voor 11000 km in het jaar zou ik t zeker niet doen nee. neem aan dat dat opeltje ook niet al teveel zuipt :)
Waarschuw beheerder
zoo.. Ik had dit soort reacties echt niet verwacht..

De vw was zo mooi op dat moment en iedereen die erbij stond vond hem een plaatje.. maar hier blijkt het juist niet zo te zijn...??

Missch neem ik geen goede fotos..??:P


ik kom op 35.000 a 40.000 km per jaar :)

nou ik rij er zondag nog wel ff langs met wat mensen,... ff kijken hoe we er dan over denken :)
Waarschuw beheerder
nee ik vindt gewoon een gti is een gti, een diesel dus niet, plus die witte baan vindt ik ook niet wat hebben. Nee er is aandacht aan besteed maar hij is het gewoon net niet :(
Waarschuw beheerder
Zon auto moet je gewoon heel erg goed nakijken voor je m koopt. 9 van de 10 van die jonge "gestylede" wagens hebben gewoon een schade verleden, en dan zijn een paar immitatie bumpers goedkoper als orgineel, en t verkoopt soms nog beter ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miranda... op vrijdag 11 januari 2008 om 20:52:
ik kom op 35.000 a 40.000 km per jaar


Dan is een diesel wel een tikkie goedkoper..

Maar ben het met iedereen eens. De Opel ziet er een stuk beter uit.

Heb zelf voor mijn huidige auto ook een corsa C gsi gehad en verkocht bij 86000 km en nooit problemen mee gehad dus zijn gewoon prima wagens.

Uitspraak van Rexel op vrijdag 11 januari 2008 om 20:48:
voor 11000 km in het jaar zou ik t zeker niet doen nee. neem aan dat dat opeltje ook niet al teveel zuipt


Ook die kan een slokje lusten hoor vergis je niet haha
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vergeleken met wat ik gewend ben is alles zuinig 8)
Waarschuw beheerder
hij was van een voorzitter van 1 of andere tuning iets...

en dat witte dat is grijs.. hij komt er heel wit uit..

toen ik mn gsi kocht was ik ook bang dat ik later achter de probleempjes kwam..

maar gelukkig loopt hij tot nu toe echt super en niets mee aan de hand...

zat me ook al te bedenken dat als ik hem miss inruil en mocht met die andere toch wel wat dingetjes zijn..

zou mooi kut wezen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 20:44:
en 11.000 km in een half jaar is normaal hoor


Hoe kom jij aan die cijfers :P.


Uitspraak van Miranda... op vrijdag 11 januari 2008 om 20:52:
ik kom op 35.000 a 40.000 km per jaar


Dan is het in elk geval zéker de moeite om over te gaan op Diesel.


Uitspraak van Miranda... op vrijdag 11 januari 2008 om 20:52:
De vw was zo mooi op dat moment en iedereen die erbij stond vond hem een plaatje.. maar hier blijkt het juist niet zo te zijn...??

Missch neem ik geen goede fotos..??


Daar ligt 't niet aan, vind 'm gewoon niet mooi, net als anderen hier. Maar dat moet jou niet tegenhouden een auto te kopen ;). Persoonlijke smaak.


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 20:44:
En een diesel wordt pas aantrekkelijk als je ca 30.000 km in een jaar rijdt


Dat ligt wel iets lager hoor tegenwoordig :).
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op vrijdag 11 januari 2008 om 20:57:
Ook die kan een slokje lusten hoor vergis je niet haha


Zo indd, k weet niet of alle opels veel zuipen, maar mijn GSI is dorstig ding ja! :yes:
Waarschuw beheerder
Wat is dorstig? cijfers?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op vrijdag 11 januari 2008 om 21:05:
Wat is dorstig? cijfers?


Hou k niet bij:$

Krijg k altijd voor op mn flikker :x

Maar hij gebruikt ook nog s veel olie!
Waarschuw beheerder
Schatting kan je wel maken toch? :)


Olie vebruik is een heel ander verhaal :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op vrijdag 11 januari 2008 om 21:05:
Wat is dorstig? cijfers?


Ach ik reed toch gemiddeld 1:10 met de corsa gsi
En met de opc die ik nu heb... tja das een ander verhaal :lol:
Waarschuw beheerder
1:10 is niks mis mee toch?
 
Waarschuw beheerder
Ik vind die golf echt afschuwelijk.

Vind je corsa veeel mooier, maar goed smaken verschillen.

Succes ermee!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Die Golf ziet er echt uit als een superfout, afgeragd geval...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miranda... op vrijdag 11 januari 2008 om 21:01:
maar gelukkig loopt hij tot nu toe echt super en niets mee aan de hand...


Je weet nu wat je in huis hebt, dat is met de Golf nog maar de vraag.
Uitspraak van Xander-van-gent op vrijdag 11 januari 2008 om 21:13:
Ach ik reed toch gemiddeld 1:10 met de corsa gsi


Das best veel voor een 1.6 16v. Ligt natuurlijk ook aan je rijstijl. Je blokkie zal trouwens niet meer helemaal jofel geweest zijn, aangezien ie ook veel olie verbruikte.
Ik had een gemiddelde van 1:4 met mn Kadett GSI. Okok, hij was motorisch getuned, das niet eerlijk:p
Met mn Calibra (zelfde motor als een Kadett 2.0 16v GSI / Astra 2.0 16v GSI) haalde ik de 1:12 als ik mn best deed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op zaterdag 12 januari 2008 om 01:20:
Das best veel voor een 1.6 16v. Ligt natuurlijk ook aan je rijstijl. Je blokkie zal trouwens niet meer helemaal jofel geweest zijn, aangezien ie ook veel olie verbruikte.
Ik had een gemiddelde van 1:4 met mn Kadett GSI. Okok, hij was motorisch getuned, das niet eerlijk
Met mn Calibra (zelfde motor als een Kadett 2.0 16v GSI / Astra 2.0 16v GSI) haalde ik de 1:12 als ik mn best deed.


Mijn Corsa was een 1.8 gsi en verbruikte juist totaal geen olie. Ik had hem in die tijd nieuw gekocht en na 86000 km de deur uit gedaan dus het blokkie was toppie :P maare..
1:4 Met je Kadett?? das wel bizar
Waarschuw beheerder
Vriend van mij heeft ook kadett die rijdt ook 1:4 :P

mijne gaat nog wel redelijk... 55 euro en ik rijdt 500/550 km...
Waarschuw beheerder
Dan is een dieseltje niet heel erg interresant.....
Waarschuw beheerder
Ik was met mn R32 op t laast gewoon bijna 100euro kwijt voor 350km ofzo...8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op zaterdag 12 januari 2008 om 10:52:
maare..
1:4 Met je Kadett?? das wel bizar


Jup, brandstofdrukverhoger en zo help daar aardig aan mee. En dat ding luste alleen maar super plus 98.

Ik liep er financieel gezien dan ook op leeg. Daarom ging ie ook weg:( Heb in anderhalf jaar 50.000 km gereden met die wagen. Reken maar uit...
 
Waarschuw beheerder
van opel naar volkswagen?
ga je eindelijk verstand krijgen van auto merken;)
 
Waarschuw beheerder
weet trouwens niet hoe je erbij komt dat het een diesel is want er staat gti op die golf.
 
Waarschuw beheerder
kijk es naar die auto, het is gewoon een golf mk4 met een golf mk5 GTI front (op de koplampen na als ik me niet vergis :9 )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 januari 2008 om 15:24:
weet trouwens niet hoe je erbij komt dat het een diesel is want er staat gti op die golf.


Een grilletje met GTi erop monteren op een auto is snel gedaan hoor 8).

Kwam vanmiddag nog een BMW330 tegen waar het M3 logo opgeplakt was met nog wel 33 erachter :vaag:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op zondag 13 januari 2008 om 18:41:
Een grilletje met GTi erop monteren op een auto is snel gedaan hoor .


ben je toch triest en goedkoop als je het gti embleem laat zitten:rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 januari 2008 om 20:02:
ben je toch triest en goedkoop als je het gti embleem laat zitten


Ben ik 100% met je eens, maar ik neem in dit geval aan dat die vorige eigenaar dat gedaan heeft en dat de dealer hem er gewoon niet afhaalt, dat is aan de koper :).
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op zondag 13 januari 2008 om 20:07:
Ben ik 100% met je eens, maar ik neem in dit geval aan dat die vorige eigenaar dat gedaan heeft en dat de dealer hem er gewoon niet afhaalt, dat is aan de koper .


ben ik het ook mee eens;)
Waarschuw beheerder
ach hoeveel opel's ik niet zie rijden met een opc logo erop en het is geen opc. Zelfde met die golfies veel gti's terwijl het gewoon een 1.4 of een diesel is
Waarschuw beheerder
ik houd lekker mn mooie betrouwbare 1.8 gsitje :yes: (L)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
De Golf werd al meerdere keren van een nieuwe look voorzien omdat de wagen dienst doet als demo-auto van Autosport Tepper Bv.
De motorkapverlenging en het montagewerk van de bumpers ed werden uitgevoerd door Voorwinden Customizing
De Golf werd voorzien van een Golf V gti-look bumperpakket van de firma Dietrich. Alle roosters en de grilles zijn origineel VW en komen van een Polo Gti.
De Tenzo GF7 velgen meten 19"x8,5j
De motorkap werd eerst verlengt door Voorwinden Customizing waarna de logouitsparing er weer ingesneden werd.
De achterkant werd ook voorzien van een Dietrich bumper en LED achterlichten.
Verder werd een dakspoiler gemonteerd.

Autosport Tepper Bv.


Autostyle dus.

De Tenzo GF7 velgen meten 19"x8,5j


Wat je bespaart op de rest ben je aan bandjes wel weer kwijt :p


Ik rij zelf ongeveer 35.000 kilometer per jaar en doe dit nog altijd met een twee liter benzineauto!
De wegenbelasting voor een diesel ligt veel hoger, en ook de dieselprijzen zijn niet meer zo laag.

Dan kun je nog beter voor een G3 installatie kiezen.
Waarschuw beheerder
donateur
golf ziet er wel leuk uit maar toch zeker liever die corsa!

overigens jammer dat die golf maar 66 kw heeft :S
motor moet toch echt wel aangepast worden bij het uiterlijk..
dus sowieso weg met dat GTI-logo!!
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op zaterdag 12 januari 2008 om 10:52:
1:4 Met je Kadett?? das wel bizar


Maar wel mogelijk..:yes: 1.6 dohc blokkie van een kennis van mij doet ook wel 1:4, en geloof mij, das niet leuk als je ff een stukkie moet rijden en je heb geen andere waggie staan...8)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miranda... op vrijdag 11 januari 2008 om 21:01:
hij was van een voorzitter van 1 of andere tuning iets...


Deze VW is van Pieter geweest, werkzaam bij Autostyle.
Heeft op diverse show's gestaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 18 januari 2008 om 12:45:
Maar wel mogelijk.. 1.6 dohc blokkie van een kennis van mij doet ook wel 1:4, en geloof mij, das niet leuk als je ff een stukkie moet rijden en je heb geen andere waggie staan...


Nee idd, krijg je er nou een bak vermogen voor terug, dan heb je er nog wat aan:s


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 januari 2008 om 12:46:
Autostyle.


:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op vrijdag 18 januari 2008 om 15:33:
krijg je er nou een bak vermogen voor terug


Nou ja, van 135 paarden naar dik 260 vin'k wel enige winst jah....:s bijna verdubbeling....maar hijs meteen niet meer geschikt om ff te toeren, zo bedoel ik het eigenlijk, dat nadeel...:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 18 januari 2008 om 12:45:
1.6 dohc blokkie


Uitspraak van DanM op vrijdag 18 januari 2008 om 18:18:
van 135 paarden naar dik 260


Wat voor een blok is dat dan? Merk? motorcode? 135 pk standaart voor een 1600 is behoorlijk:o Turbo geblazen?
Las er gister te snel overheen, dacht dat we over een gaar 1600 8v (ohc) Opel blokkie praatte haha