Partyflock
 
Forumonderwerp · 987987
1060x bekeken
 
Waarschuw beheerder
De moeder van de driftauto's beter bekend als de Hachi-Roku.
Wie heeft er een, heeft ervaringen ermee, kent een goed adresje voor aankoop of wil er een hebben net zoals ik :p. Voor de niet kenners, ja ik weet het mooi is anders, maar in de driftscene is dit een van de meest gewaardeerde auto's en in sommige landen betalen ze meer dan 5000 euro's voor dit gebakje.
[img width=450 height=322 cacheid=00141c32002a0a16a94449dc1a021c4497]http://www.protonmania.com/wp/wp-content/uploads/toyota-ae86.jpg[/img]
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 10:31:
In japan kosten ze geen ene drol. Ga eens zoeken op wat japanse 2ehands sites. Maarja transport hierheen en de rest van de import kosten dat maakt het helaas duur.


en ombouwen naar linksgestuurd
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 21:45:
ik heb dr mee gereden in Gran Turismo 3 A-Spec, en mijnes had ietsie meer pk's.....


lekker belangrijk...
Uitspraak van slED9e op donderdag 20 december 2007 om 00:47:
hoop wel dat de upgrades dan wat van die hoge prijs rechtvaardigt, dit is echt net wat een gek ervoor geeft..damn


Ja idd...hangt ook sterk van de scene af, heb me laten vertellen dat ze in engeland al snel 6 tot 8000 euro opbrengen en in Ierland zijn ze door de rally's zo schaars dat ze ze uit engeland invoeren. In Nederland heb je voor 5000 euro wel een goeie, in Japan zijn ze vast goedkoper ja maarja daar werden ze ook gemaakt. En om dat ding vanuit Japan hier te krijgen is ook niet echt simpel.
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


gast...ga je mond spoelen :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


waarom zou je de moeite doen. Recht gestuurd rijd toch ook?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
En om dat ding vanuit Japan hier te krijgen is ook niet echt simpel.


Je hebt genoeg bedrijven die auto's in opdracht importeren:

Bijvoorbeeld
http://www.prophecy-imports.com
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:17:
ik rij je dr wel uit met een Sprinter Trueno


jij niet.. jij hebt die niet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op donderdag 20 december 2007 om 13:07:
Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen


idd...dat doe je ook niet ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op donderdag 20 december 2007 om 13:07:
Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen


Uitspraak van [Brutalic™] op donderdag 20 december 2007 om 12:57:
gast...ga je mond spoelen


Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 14:28:
waarom zou je de moeite doen. Recht gestuurd rijd toch ook?


Nou ik weet het niet hoor maar als je een beetje wil pompen is het wel zo handig dat je wat kan zien als je in wil halen.
 
Waarschuw beheerder
Maar waarom wil je precies die hebben? Alleen voor het driften?
Want dat doet ie nog niet eens heel goed in standaard uitvoering...

Dan moeten er nog best wel wat centen in en rij je nog maar met 125 pk..

Tenzij je er gewoon verliefd op bent, want dan snap ik het meteen :p
 
Waarschuw beheerder
Verlieft is een groot woord maar vind het zeker een vette bak. Originele auto die je zelden ziet met een bijna legendarische status in Azie. Origineel issie idd niet heel best, de trueno sprinter AE86 heeft 130 pk zoals je boven wel kunt lezen. Gooi daar voor een paar (8 tot 10) rooien aan Japanse aftermarket parts tegenaan en de 200+ pk is zeker haalbaar. Onderstel hoef je, op de korte termijn, weinig aan te doen want dat is origineel al goed zat. En dan heb je iets heel leuks dacht ik zo....maar das natuurlijk ook een kwestie van smaak.
 
Waarschuw beheerder
Geloof mij, ik ben drift-verslaafd en auto gek... Ik snap je volledig!
Voorbeeldje: Ik ben een Toyota MR2 AW11 op het moment aan het verbouwen... Er komt een Opel-blok in (ja, sorry maar ik heb daar gewoon veel ervaring mee...) met maar liefst 530pk!! Ik heb bijna alle delen voor het blok al bij elkaar, binnenkort boren honen, zuigertjes, zuigebodemkoeling laten fixen... Wordt speciaal voor t driften en drag-racen..
Verder rij ik een BMW e30 full drift-spec, 28 december weer in Weeze een lekker dagje driften, en dan heb ik ook nog een oude Mas 224 waar ik mee doe 'spelen'.. En mijn vader is een AW11 supercharger conversie aan het doen.. 200+ pk is zeker haalbaar, ik ken de specs van de D1 zul je begrijpen :D
Kheb trouwens nog een paar modellen van de AE86 in de vitrine staan, dus geloof me, we zitten op 1 lijn.

Wat ik wilde zeggen was, de ae86 is alleen TE overgewaardeerd, puur en alleen om het feit dat het toen de tijd een leuk driftwagentje was voor weinig in Azie.. En nu betaal je je scheel! Er zit minder techniek in als in de AW11 en die scoor je al voor een rooitje..
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
Toyota MR2 AW11


heel vet, respect, is een vette auto. Snap alleen niet waarom je er een duits:o blok in gooit. TRD doet hele redelijke engine rebuilds, niet goedkoop maar dan heb je wel echt iets heel vets.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
200+ pk is zeker haalbaar, ik ken de specs van de D1


lekker lekker...een kenner dus, petje af hoor.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
AW11 en die scoor je al voor een rooitje..


MR2 is zeker een eigelijk vettere bak voor veel minder die veel makkelijker te tunen is, helemaal mee eens. Maar ik zoek toch iets unieks om mee te spelen...voorlopig nog niet maar de cashflow gaat snel genoeg komen om een paar rooitjes per jaar in een auto te kunnen steken. Van zo'n trueno kun je echt een projectje maken, en hij is wat simpeler dus dan kan ik ook een hoop zelf doen met me maten. En ik wil hem NA houden, ik weet lekker duur en moeilijk en meer als 220 pk zal het nooit worden als je er geen tienduizenden euro's tegenaan gooit. Maar NA klinkt gewoon zo lekker rauw en een turbo, ja ik weet het niet het wordt een beetje afgezaagd, ook voor driften heb ik liever de respons van een ongeblazen blok.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:52:
Snap alleen niet waarom je er een duits blok in gooit


Das een kwestie van het beste van beide willen en weinig merken trouw zijn... Kheb een corsa gehad, een 2ltr 8klepper met een eaton kompressor erop (volledig eigenbouw) en een 150pk Lachgas-shot.. 380 pk in totaal, maar het blok ging eraan. Op assen was dat, bewijs staat op film ;)
Toen een Tigratje voor mijn vriendin, 2ltr 16v turbo, 290 pk, ook volledig zelfgebouwd... Maatje van me rijdt in een 400+pk corsa en ik weet precies hoe ik betrouwbaar 500+ pk uit een opelblokje kan krijgen, vandaar..
En een MR2, ideale gewichtsverdeling, motor achterin, gewoon perfect en betaalbaar. Ik combineer dat gewoon, scheit aan!
En over NA, ubergeil, Honda S2000 staat HOOG op mijn lijstje.. Maar jij hebt t over response en driften, goed opgemerkt... Ik ben kompressor-geil, maar kon geen kompresor vinden die de druk om 500pk te leveren aankon. Tot pasgeleden!! Er komt een Whipple-supercharger op ipv van een Garrett turbo... En jij weet vast wel wat een supercharger doet? Voetje naar beneden = druk!! Van 2000 tot 8000 RPM 2 bar overdruk!! GEEN reactie tijd...
Maar met de Maserati (2.0 V6, 245pk met 2 turbo's) is het prima spelen hoor..
http://video.google.com/videoplay?docid=2761324386725488558&q=maserati+drifting&total=53&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4
Kijk maar :p
Enneuh, heb je wel eens een kompressor geluid gehoord? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


:O :O rechtsgestuurd gaat net zo goed, schijn je zo aan gewend te zijn :).

Waarom trouwens een Mr2 voor driften? Schijnt niet echt een ideale bak ervoor te zijn, gewichtsverdeling is te goed door de middenmotor :P, zijn naar ik hoor heel lastig dwars te houden.
Is wel een vette bak overigens :D maar er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
En over NA, ubergeil, Honda S2000 staat HOOG op mijn lijstje


Boem! haha je haalt me de woorden uit de mond...S2000 is echt een vette bak vooral als je hem idd NA houdt. Lekker hoog in de toeren en janken met die handel. Maar ben zelf wel helemaal Japan only dus een duits blok of onderdeel zal nooit in een auto van mij komen. Hoeft ook niet de japanse aftermarket is groot genoeg wat tuning betreft. Je moet alleen wel weten waar te zoeken en bestellen, Japanparts is een goede bron.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
En jij weet vast wel wat een supercharger doet?


Gaan als de brandweer dat doettie...maat van me heeft een g60, wel niet helemaal een compressor, iets andere techniek maar die gaat ook als een gek....ziek gewoon, al een paar keer letterlijk de dood in de ogen gekeken naast hem :O
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
Enneuh, heb je wel eens een kompressor geluid gehoord?


Ben kompleet geluidgeil als het om auto's gaat, voor mij zit de charme van een auto hem vooral in het geluid. Ik wil later echt heel graag een rotorblok bezitten, als je het over geluid hebt kan het niet veel zieker. Maar ook een hele mooie techniek waar je heel veel pk's uit kan halen met weinig aanpassingen. Gemiddeld 3 bewegende delen per cilinder tov. 35/40 bij een zuigerblok...efficenter kan bijna niet.

4-rotortje doet waar die goed in is.

Mazda 787B de ziekste auto ooit wat mij betreft.
laatste aanpassing door een beheerder
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
Waarom trouwens een Mr2 voor driften?


Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
gewichtsverdeling is te goed door de middenmotor


Dat is allemaal in orginele uitvoering... maar klopt helemaal! Te weinig vermogen en teveel tractie achter maken het lastig. Maar ik heb een orginele gehad, en op de natte baan gaat het gewoon prima! En andere stabi's, schokkers, camber-afstelling en een sper maken er een totaal andere auto van!
En weet je hoe slecht een orginele skyline met automaat drift??

Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.


T blijft een compromis... Ik wil de nurnburgring bezoeken, dragracen en driften. Als je een betere optie weet, ik hou me aanbevolen! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:20:
Ik wil later echt heel graag een rotorblok bezitten, als je het over geluid hebt kan het niet veel zieker. Maar ook een hele mooie techniek waar je heel veel pk's uit kan halen met weinig aanpassingen. Gemiddeld 3 bewegende delen per cilinder tov. 35/40 bij een zuigerblok...efficenter kan bijna niet.


Moet je ook maar eens nakijken wat die in japan kosten :) Ook al geen drol, tijdje terug zitten kijken voor een rx7. Gaan daar vanaf de 2000 euro :D, alleen dan weer het probleem importkosten.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
Is wel een vette bak overigens maar er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.


zoals?.....jij doelt op een 200sx natuurlijk haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:24:
En weet je hoe slecht een orginele skyline met automaat drift??


Automaat is zowieso kut met driften :)

Mja tis net wat je wil idd, voor draggen en nurnburgring is een MR2 ideaal zowieso :).
NA japanse autos blijft voor het driften weinig over, misschien een RX7, AE86 of een s2000 maar dan zit je al redelijk prijzig :).

Met turbo is een sx ideaal ;)heel veel voor te krijgen, makkelijk te tunen en niet te duur.
( ben zelf overigens geen drifter, ik wil mijn sx heel houden :P)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:29:
zoals?.....jij doelt op een 200sx natuurlijk haha


Tis een ideale driftbak met de juiste aanpassingen ja ;)
( beetje chauvinisme misschien, maar een sx is nu eenmaal mijn passie :p )
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 17:28:
Moet je ook maar eens nakijken wat die in japan kosten Ook al geen drol, tijdje terug zitten kijken voor een rx7. Gaan daar vanaf de 2000 euro , alleen dan weer het probleem importkosten.


In japan kost niks een drol idd...maar tegen de tijd dat je het hier hebt is die drol wel wat duurder geworden.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:35:
Tis een ideale driftbak met de juiste aanpassingen ja


Geef mij maar lekker mijn BMW-tje voorlopig.. :P Heerlijk driften in dat ding! Met de aanpassingen weer dan, want orgineel ist geen zak waard...

Maar de ideale driftauto voor mijn is toch de skyline... Das pas een bak!! Alleen de 4wielaangedreven versie is ZOVEEL beter op t circuit... Dat maakt de RWD een slechte racer :(
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:42:
Maar de ideale driftauto voor mijn is toch de skyline


skyline is gewoon de beste Jap die er is...maakr niet uit waarvoor, driften, racen, dragracen (miss is een rx7 daar beter voor mits er genoeg geld in is gestopt, als je er dus een 4-rotor in gooit). Wat een bak is dat, maar moet je ook wel geld in willen stoppen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:04:
Nou ik weet het niet hoor maar als je een beetje wil pompen is het wel zo handig dat je wat kan zien als je in wil halen.


ga eerst maar eens in een rechtsgestuurde auto rijden en kom dan een keer terug want dit is dus bullshit :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:42:
Geef mij maar lekker mijn BMW-tje voorlopig.. Heerlijk driften in dat ding! Met de aanpassingen weer dan, want orgineel ist geen zak waard...


Mja, zowieso een sper diff, en betere vering is het belangrijkst om te beginnen :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 21:25:
Mja, zowieso een sper diff, en betere vering is het belangrijkst om te beginnen


Veel meer heb ik ook niet eigenlijk, dempers en veren van Billstein, CO-sper en instelbare stabi's, ook van Billstein.

Bandjes op 3 bar en gaan met de Touring!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [Brutalic™] op donderdag 20 december 2007 om 18:39:
dit is dus bullshit


doe maar rustig jochie...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 december 2007 om 17:14:
doe maar rustig jochie...


ben zo rustig als het maar kan...pikkie...
 
Waarschuw beheerder
He, gezellig! :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 december 2007 om 17:58:
He, gezellig!


ja klopt...een mening is een ding maar meteen bullshit gaan roepen als iemand iets anders vind vinnik toch een beetje mwah.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 december 2007 om 19:32:
ja klopt...een mening is een ding maar meteen bullshit gaan roepen als iemand iets anders vind vinnik toch een beetje mwah.


ja en mijn mening is dat je eerst maar eens in een rechtsgestuurde auto moet gaan rijden en dan terug moet komen... (Y)
Dan zul je zien dat het meevalt...
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [Brutalic™] op vrijdag 21 december 2007 om 19:43:
Dan zul je zien dat het meevalt...


Tvalt idd ook mee, maar das persoonlijk ook weer.. Hoe erg ben je eraan gewend en hoe makkelijk accepteer je iets anders?

Kheb zelf vaker in een rechtsgestuurde auto gereden, tis vooral wennen wat je plaats op de weg is. En bochten aanschijden is een HEEL ander verhaal! Een heeeel ander verhaal...

Maar goed, geef mij maar een skyline, alles went O:)
Waarschuw beheerder
heb een aantal keer in een rechstgestuurde auto gereden en je bent er na 10 min al gewend aan :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op vrijdag 21 december 2007 om 23:29:
je bent er na 10 min al gewend aan


Mja, ik heb iets langer nodig om links en rechts net de stoepranden niet te raken bij het 'straatracen' :p
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 00:01:
tja je kan rijden of je kan het niet


Ik rij jou in elke auto, waar dan ook eruit...

Of bedoelde jij niet zoiets te zeggen? O:)

Ervaring genoeg om dit te durven beweren...........
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2007 om 00:59:
Ik rij jou in elke auto, waar dan ook eruit...

Of bedoelde jij niet zoiets te zeggen?

Ervaring genoeg om dit te durven beweren...........


hahahahaha :D

ik vind het best hoor (Y) kom binnekort een keer naar zandvoort zou ik zeggen , praatjes vullen geen gaatjes
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 01:05:
praatjes vullen geen gaatjes


Kijk, daar hou ik van! :) Kan je niet naar Weeze komen de 28e? Gaan we lekker een dagje driften.. Das pas lekker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2007 om 01:11:
Kijk, daar hou ik van! Kan je niet naar Weeze komen de 28e? Gaan we lekker een dagje driften.. Das pas lekker!


driften met een corvette ;) hoe zie je dat voor je :D

wat is er de 28e te doen in weeze ?
Waarschuw beheerder
driften gaat niet met de corvette :D
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 01:20:
driften moet je doen met een voorwiel aangedreven wagen


?? Alles kan natuurlijk, maar echt driften doe je met een achterwielaangedreven wagen..
Ik doe het zelfs met de Dodge Ram hierzo.. En ze zeiden dat een Maserati met open diff ook niet geschikt was, mja, wel mijn driftlicentie mee gehaald! ;)

In een corvette gaat het prima!



Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 01:16:
wat is er de 28e te doen in weeze ?


Ben je op Q-base geweest in Duitsland afgelopen jaar? Op datzelfde terrein worden af en toe driftdagen georganiseerd. Kan je met je eigen wagen mee doen, of eentje huren. Achterwielaangedreven welteverstaan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2007 om 01:26:
Ben je op Q-base geweest in Duitsland afgelopen jaar? Op datzelfde terrein worden af en toe driftdagen georganiseerd. Kan je met je eigen wagen mee doen, of eentje huren. Achterwielaangedreven welteverstaan


ja idd achterwiel aangedreven ! met wat voor auto ga jij daarheen ? of huur je er daar 1

maar ik ga liever driften met een handgeschakelde wagen ;)

nee ben afgelopen jaar niet op q-base geweest , wel 2 jaar terug dus weet welk terrein je bedoelt :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 01:31:
met wat voor auto ga jij daarheen ?


Ik heb n BMW e30 325i Touring, helemaal klaar gemaakt voor t driften.. Zit alleen een storing in de motor :S Beetje frustrerend dat k die maar niet gevonden krijg even tussendoor ;) Maar goed, dit gaat zen eerste uitstapje worden! :)

En handgeschakeld natuurlijk!
Waarschuw beheerder
niet verkeerd :)

alleen 1 nadeel je rijd onverzekerd rond op zo'n dag

want ik was vorig weekend met een maat van me mee naar vrij rijden op zandvoort en daar knalde dus 5 wagens op elkaar , kwam een traumaheli etc bij 1 van die gasten lag in coma :S

en er hoeft maar 1 gek te zijn die tegen je wagen aan rijd en je bent gewoon de lul
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zaterdag 22 december 2007 om 02:00:
alleen 1 nadeel je rijd onverzekerd rond op zo'n dag


Je leeft maar 1 keer! En mijn bmwtje is de duurste niet ;) Haha, lekker belangrijk... Met mijn maserati is er ook nix gebeurd de vorige keer ;) Wel een skyline tegen n betonblok gereden, mja, kan gebeuren!

Spectaculair om te kijken! En ik heb al zoveel dagen meegedaan (straatrace en circuitdagen, driften pas sinds heel kort), iedereen past wel op hoor.

Wel eens op de Nordschleife geweest? DAT is pas vet!!!
Waarschuw beheerder
ja je leeft idd maar 1 keer maar ik denk niet dat ik erg vrolijk zou worden zou iemand mijn corvette na de klote rijden ;)

maar ik zit te denken om een wagen voor het circuit erbij te kopen maar dan meer om gewoon circuitdagen te rijden en niet voor het driften dat trekt mij niet zo

Nordschleife wil ik zeker een keer heen ja :D veel mooie verhalen over gehoord.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2007 om 02:04:
iedereen past wel op hoor.


is me toch vies tegengevallen de laatste keren

ben op zolder en zandvoort geweest en je ziet toch vaak idioten ertussen die gevaarlijk rijden + op zandvoort werd niet eens gevraagd of je wel een rijbewijs had :S
Waarschuw beheerder
Zandvoort dat weekend was ook errug slecht geregeld, teveel mensen, te weinig baanpersoneel, te weinig controle...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op zaterdag 22 december 2007 om 13:11:
Zandvoort dat weekend was ook errug slecht geregeld, teveel mensen, te weinig baanpersoneel, te weinig controle...


sochtends vroeg viel het wel mee met het aantal mensen , en met het baanpersoneel

maar er was de hele dag totaal geen controle