Partyflock
 
Forumonderwerp · 987987
1116x bekeken
 
Waarschuw beheerder
De moeder van de driftauto's beter bekend als de Hachi-Roku.
Wie heeft er een, heeft ervaringen ermee, kent een goed adresje voor aankoop of wil er een hebben net zoals ik :p. Voor de niet kenners, ja ik weet het mooi is anders, maar in de driftscene is dit een van de meest gewaardeerde auto's en in sommige landen betalen ze meer dan 5000 euro's voor dit gebakje.
[img width=450 height=322 cacheid=00141c32002a0a16a94449dc1a021c4497]http://www.protonmania.com/wp/wp-content/uploads/toyota-ae86.jpg[/img]
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 19:32:
Wie heeft er een


museum misschien ? :/
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FAKE op woensdag 19 december 2007 om 19:34:
Hoelang is die chinees


Wie is zn vrouw
 
Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
dat is een Toyota Sprinter Trueno Gt-Apex
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 19:39:
dat is een Toyota Sprinter Trueno Gt-Apex


Vroeg hij daarom?















Nee.
 
Waarschuw beheerder
donateur
de type-aanduiding AE86 zegt mij niks, ik ken m als een Sprinter Trueno ;)

dus! :[
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:07:
de type-aanduiding AE86 zegt mij niks, ik ken m als een Sprinter Trueno

dus!


Maar vroeg hij daarom?




















Nee.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Whehe wat een auto.. ik ga mooi voor mijn aygootje (Y) 8)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:12:
Whehe wat een auto.. ik ga mooi voor mijn aygootje


ik rij je dr wel uit met een Sprinter Trueno b) :bye:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 19:58:
Vroeg hij daarom?


nee, maar ik wilde mijn kennis ff showen b) Gran Turismo 3 A-Spec (l)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:17:
nee, maar ik wilde mijn kennis ff showen


Dat had ik ook al in de gaten ja! O:)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:20:
Dat had ik ook al in de gaten ja!


ben je onder de indruk? O:)
Waarschuw beheerder
De Trueno vind ik in ieder geval wel wat mooier dan de Levin. En €5.000,- is nog niet eens zo duur voor een echte goede.

Voor degenen die het boeit:
Hachi-Roku betekent 86, oftewel AE86, oftewel Corolla GTS
;)

TRUENO:
Toyota AE86 GT APEX

[img width=640 height=480 cacheid=000ed06c002a0a2ca79893be1a021c4908]http://www.autobedrijfats.nl/foto/groot/732.jpg[/img]

Klik voor meer fotos. Kleur: Zwart/Rood
Kilometers: 120175
Bouwjaar: 1985
Versnelling: 5 Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Deuren: 2 Deurs
Cilinders: 4 (inhoud: 1600 cm3)
Vermogen: 130 PK / 0 KW
Gewicht: 960 KG.
Garantie:
Extra: Diverse Upgrades, voor alle Specs graag contact opnemen
Opmerkingen: Prijs Exclusief Kenteken. Auto word alleen op bestelling naar Nederland gehaald!

Prijs: € 8.700

LEVIN:
Toyota AE86 GT APEX

[img width=640 height=480 cacheid=000ed06d002a0a305870eea51a021c4908]http://www.autobedrijfats.nl/foto/groot/715.jpg[/img]

Klik voor meer fotos. Kleur: Wit/Zwart
Kilometers: 142000
Bouwjaar: 1986
Versnelling: 3 Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Deuren: 2 Deurs
Cilinders: 4 (inhoud: 1600 cm3)
Vermogen: 130 PK / 0 KW
Gewicht: 960 KG.
Garantie:
Extra: Orgineel, in zeer goede staat
Opmerkingen: Prijs op aanvraag, Auto word alleen op bestelling naar Nederland gehaald!

Prijs: € 0

ATS Imports
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
echte scheurijzers! :d
Waarschuw beheerder
Ik zie trouwens ineens bij mijn eigen post dat die Trueno uit '85 is.. Kan het mis hebben, maar is het dan geen AE85? De wannabe-versie zeg maar? :D Aan de prijs en het vermogen te zien niet, maarja wie zegt dat de specs kloppen? Er staat dat hij geupgrade is en nog steeds 130PK. Klinkt als een 85 die opgevoerd is tot het vermogen van een 86.. Een AE85 heeft standaard iets van 85PK dacht ik en een AE86 130PK.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:17:
ik rij je dr wel uit met een Sprinter Trueno


:lol:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DeVious op woensdag 19 december 2007 om 20:55:
Ik zie trouwens ineens bij mijn eigen post dat die Trueno uit '85 is.. Kan het mis hebben, maar is het dan geen AE85? De wannabe-versie zeg maar? Aan de prijs en het vermogen te zien niet, maarja wie zegt dat de specs kloppen? Er staat dat hij geupgrade is en nog steeds 130PK. Klinkt als een 85 die opgevoerd is tot het vermogen van een 86.. Een AE85 heeft standaard iets van 85PK dacht ik en een AE86 130PK.


ik heb dr mee gereden in Gran Turismo 3 A-Spec, en mijnes had ietsie meer pk's..... O:) 8)

:9


Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 21:36:
:lol:


:banana:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op woensdag 19 december 2007 om 20:55:
Ik zie trouwens ineens bij mijn eigen post dat die Trueno uit '85 is.. Kan het mis hebben, maar is het dan geen AE85?


die 86 heeft niks van doen met het bouwjaar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van slED9e op woensdag 19 december 2007 om 23:21:
die 86 heeft niks van doen met het bouwjaar


Klopt, meende dat ik dat ergens had gelezen. Ik heb het effe opgezocht en de AE86 is van 1983 t/m 1987 geproduceerd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoop wel dat de upgrades dan wat van die hoge prijs rechtvaardigt, dit is echt net wat een gek ervoor geeft..damn :)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op woensdag 19 december 2007 om 20:31:
Versnelling: 3 Handgeschakeld


Tikfout?!:O

Dikke bak wel...:yes: ( overigens...wel meerdere eind jaren '80 zakjapanners..;))
 
Waarschuw beheerder
{argument 'id' ontbreekt}

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 19:32:
Wie heeft er een, heeft ervaringen ermee, kent een goed adresje voor aankoop of wil er een hebben net zoals ik


Willen wel natuurlijk. Maarja wil zoveel.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 19:32:
en in sommige landen betalen ze meer dan 5000 euro's voor dit gebakje.


In japan kosten ze geen ene drol. Ga eens zoeken op wat japanse 2ehands sites. Maarja transport hierheen en de rest van de import kosten dat maakt het helaas duur.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 10:31:
In japan kosten ze geen ene drol. Ga eens zoeken op wat japanse 2ehands sites. Maarja transport hierheen en de rest van de import kosten dat maakt het helaas duur.


en ombouwen naar linksgestuurd
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 21:45:
ik heb dr mee gereden in Gran Turismo 3 A-Spec, en mijnes had ietsie meer pk's.....


lekker belangrijk...
Uitspraak van slED9e op donderdag 20 december 2007 om 00:47:
hoop wel dat de upgrades dan wat van die hoge prijs rechtvaardigt, dit is echt net wat een gek ervoor geeft..damn


Ja idd...hangt ook sterk van de scene af, heb me laten vertellen dat ze in engeland al snel 6 tot 8000 euro opbrengen en in Ierland zijn ze door de rally's zo schaars dat ze ze uit engeland invoeren. In Nederland heb je voor 5000 euro wel een goeie, in Japan zijn ze vast goedkoper ja maarja daar werden ze ook gemaakt. En om dat ding vanuit Japan hier te krijgen is ook niet echt simpel.
Artiest {SHOWLIST artist 12757, 34038}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


gast...ga je mond spoelen :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


waarom zou je de moeite doen. Recht gestuurd rijd toch ook?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
En om dat ding vanuit Japan hier te krijgen is ook niet echt simpel.


Je hebt genoeg bedrijven die auto's in opdracht importeren:

Bijvoorbeeld
http://www.prophecy-imports.com
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 20:17:
ik rij je dr wel uit met een Sprinter Trueno


jij niet.. jij hebt die niet..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op donderdag 20 december 2007 om 13:07:
Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen


idd...dat doe je ook niet ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeVious op donderdag 20 december 2007 om 13:07:
Das hetzelfde als een Ferrari kopen en er dan een LPG-installatie inhangen


Uitspraak van [Brutalic™] op donderdag 20 december 2007 om 12:57:
gast...ga je mond spoelen


Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 14:28:
waarom zou je de moeite doen. Recht gestuurd rijd toch ook?


Nou ik weet het niet hoor maar als je een beetje wil pompen is het wel zo handig dat je wat kan zien als je in wil halen.
 
Waarschuw beheerder
Maar waarom wil je precies die hebben? Alleen voor het driften?
Want dat doet ie nog niet eens heel goed in standaard uitvoering...

Dan moeten er nog best wel wat centen in en rij je nog maar met 125 pk..

Tenzij je er gewoon verliefd op bent, want dan snap ik het meteen :p
 
Waarschuw beheerder
Verlieft is een groot woord maar vind het zeker een vette bak. Originele auto die je zelden ziet met een bijna legendarische status in Azie. Origineel issie idd niet heel best, de trueno sprinter AE86 heeft 130 pk zoals je boven wel kunt lezen. Gooi daar voor een paar (8 tot 10) rooien aan Japanse aftermarket parts tegenaan en de 200+ pk is zeker haalbaar. Onderstel hoef je, op de korte termijn, weinig aan te doen want dat is origineel al goed zat. En dan heb je iets heel leuks dacht ik zo....maar das natuurlijk ook een kwestie van smaak.
 
Waarschuw beheerder
Geloof mij, ik ben drift-verslaafd en auto gek... Ik snap je volledig!
Voorbeeldje: Ik ben een Toyota MR2 AW11 op het moment aan het verbouwen... Er komt een Opel-blok in (ja, sorry maar ik heb daar gewoon veel ervaring mee...) met maar liefst 530pk!! Ik heb bijna alle delen voor het blok al bij elkaar, binnenkort boren honen, zuigertjes, zuigebodemkoeling laten fixen... Wordt speciaal voor t driften en drag-racen..
Verder rij ik een BMW e30 full drift-spec, 28 december weer in Weeze een lekker dagje driften, en dan heb ik ook nog een oude Mas 224 waar ik mee doe 'spelen'.. En mijn vader is een AW11 supercharger conversie aan het doen.. 200+ pk is zeker haalbaar, ik ken de specs van de D1 zul je begrijpen :D
Kheb trouwens nog een paar modellen van de AE86 in de vitrine staan, dus geloof me, we zitten op 1 lijn.

Wat ik wilde zeggen was, de ae86 is alleen TE overgewaardeerd, puur en alleen om het feit dat het toen de tijd een leuk driftwagentje was voor weinig in Azie.. En nu betaal je je scheel! Er zit minder techniek in als in de AW11 en die scoor je al voor een rooitje..
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
Toyota MR2 AW11


heel vet, respect, is een vette auto. Snap alleen niet waarom je er een duits:o blok in gooit. TRD doet hele redelijke engine rebuilds, niet goedkoop maar dan heb je wel echt iets heel vets.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
200+ pk is zeker haalbaar, ik ken de specs van de D1


lekker lekker...een kenner dus, petje af hoor.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:42:
AW11 en die scoor je al voor een rooitje..


MR2 is zeker een eigelijk vettere bak voor veel minder die veel makkelijker te tunen is, helemaal mee eens. Maar ik zoek toch iets unieks om mee te spelen...voorlopig nog niet maar de cashflow gaat snel genoeg komen om een paar rooitjes per jaar in een auto te kunnen steken. Van zo'n trueno kun je echt een projectje maken, en hij is wat simpeler dus dan kan ik ook een hoop zelf doen met me maten. En ik wil hem NA houden, ik weet lekker duur en moeilijk en meer als 220 pk zal het nooit worden als je er geen tienduizenden euro's tegenaan gooit. Maar NA klinkt gewoon zo lekker rauw en een turbo, ja ik weet het niet het wordt een beetje afgezaagd, ook voor driften heb ik liever de respons van een ongeblazen blok.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:52:
Snap alleen niet waarom je er een duits blok in gooit


Das een kwestie van het beste van beide willen en weinig merken trouw zijn... Kheb een corsa gehad, een 2ltr 8klepper met een eaton kompressor erop (volledig eigenbouw) en een 150pk Lachgas-shot.. 380 pk in totaal, maar het blok ging eraan. Op assen was dat, bewijs staat op film ;)
Toen een Tigratje voor mijn vriendin, 2ltr 16v turbo, 290 pk, ook volledig zelfgebouwd... Maatje van me rijdt in een 400+pk corsa en ik weet precies hoe ik betrouwbaar 500+ pk uit een opelblokje kan krijgen, vandaar..
En een MR2, ideale gewichtsverdeling, motor achterin, gewoon perfect en betaalbaar. Ik combineer dat gewoon, scheit aan!
En over NA, ubergeil, Honda S2000 staat HOOG op mijn lijstje.. Maar jij hebt t over response en driften, goed opgemerkt... Ik ben kompressor-geil, maar kon geen kompresor vinden die de druk om 500pk te leveren aankon. Tot pasgeleden!! Er komt een Whipple-supercharger op ipv van een Garrett turbo... En jij weet vast wel wat een supercharger doet? Voetje naar beneden = druk!! Van 2000 tot 8000 RPM 2 bar overdruk!! GEEN reactie tijd...
Maar met de Maserati (2.0 V6, 245pk met 2 turbo's) is het prima spelen hoor..
http://video.google.com/videoplay?docid=2761324386725488558&q=maserati+drifting&total=53&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4
Kijk maar :p
Enneuh, heb je wel eens een kompressor geluid gehoord? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 12:22:
en ombouwen naar linksgestuurd


:O :O rechtsgestuurd gaat net zo goed, schijn je zo aan gewend te zijn :).

Waarom trouwens een Mr2 voor driften? Schijnt niet echt een ideale bak ervoor te zijn, gewichtsverdeling is te goed door de middenmotor :P, zijn naar ik hoor heel lastig dwars te houden.
Is wel een vette bak overigens :D maar er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
En over NA, ubergeil, Honda S2000 staat HOOG op mijn lijstje


Boem! haha je haalt me de woorden uit de mond...S2000 is echt een vette bak vooral als je hem idd NA houdt. Lekker hoog in de toeren en janken met die handel. Maar ben zelf wel helemaal Japan only dus een duits blok of onderdeel zal nooit in een auto van mij komen. Hoeft ook niet de japanse aftermarket is groot genoeg wat tuning betreft. Je moet alleen wel weten waar te zoeken en bestellen, Japanparts is een goede bron.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
En jij weet vast wel wat een supercharger doet?


Gaan als de brandweer dat doettie...maat van me heeft een g60, wel niet helemaal een compressor, iets andere techniek maar die gaat ook als een gek....ziek gewoon, al een paar keer letterlijk de dood in de ogen gekeken naast hem :O
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:07:
Enneuh, heb je wel eens een kompressor geluid gehoord?


Ben kompleet geluidgeil als het om auto's gaat, voor mij zit de charme van een auto hem vooral in het geluid. Ik wil later echt heel graag een rotorblok bezitten, als je het over geluid hebt kan het niet veel zieker. Maar ook een hele mooie techniek waar je heel veel pk's uit kan halen met weinig aanpassingen. Gemiddeld 3 bewegende delen per cilinder tov. 35/40 bij een zuigerblok...efficenter kan bijna niet.

4-rotortje doet waar die goed in is.

Mazda 787B de ziekste auto ooit wat mij betreft.
laatste aanpassing door een beheerder
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
Waarom trouwens een Mr2 voor driften?


Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
gewichtsverdeling is te goed door de middenmotor


Dat is allemaal in orginele uitvoering... maar klopt helemaal! Te weinig vermogen en teveel tractie achter maken het lastig. Maar ik heb een orginele gehad, en op de natte baan gaat het gewoon prima! En andere stabi's, schokkers, camber-afstelling en een sper maken er een totaal andere auto van!
En weet je hoe slecht een orginele skyline met automaat drift??

Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.


T blijft een compromis... Ik wil de nurnburgring bezoeken, dragracen en driften. Als je een betere optie weet, ik hou me aanbevolen! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:20:
Ik wil later echt heel graag een rotorblok bezitten, als je het over geluid hebt kan het niet veel zieker. Maar ook een hele mooie techniek waar je heel veel pk's uit kan halen met weinig aanpassingen. Gemiddeld 3 bewegende delen per cilinder tov. 35/40 bij een zuigerblok...efficenter kan bijna niet.


Moet je ook maar eens nakijken wat die in japan kosten :) Ook al geen drol, tijdje terug zitten kijken voor een rx7. Gaan daar vanaf de 2000 euro :D, alleen dan weer het probleem importkosten.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:12:
Is wel een vette bak overigens maar er zijn andere wagens die je voor hetzelfde geld veel driftbaarder kunt maken.


zoals?.....jij doelt op een 200sx natuurlijk haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:24:
En weet je hoe slecht een orginele skyline met automaat drift??


Automaat is zowieso kut met driften :)

Mja tis net wat je wil idd, voor draggen en nurnburgring is een MR2 ideaal zowieso :).
NA japanse autos blijft voor het driften weinig over, misschien een RX7, AE86 of een s2000 maar dan zit je al redelijk prijzig :).

Met turbo is een sx ideaal ;)heel veel voor te krijgen, makkelijk te tunen en niet te duur.
( ben zelf overigens geen drifter, ik wil mijn sx heel houden :P)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:29:
zoals?.....jij doelt op een 200sx natuurlijk haha


Tis een ideale driftbak met de juiste aanpassingen ja ;)
( beetje chauvinisme misschien, maar een sx is nu eenmaal mijn passie :p )
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wouser op donderdag 20 december 2007 om 17:28:
Moet je ook maar eens nakijken wat die in japan kosten Ook al geen drol, tijdje terug zitten kijken voor een rx7. Gaan daar vanaf de 2000 euro , alleen dan weer het probleem importkosten.


In japan kost niks een drol idd...maar tegen de tijd dat je het hier hebt is die drol wel wat duurder geworden.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 17:35:
Tis een ideale driftbak met de juiste aanpassingen ja


Geef mij maar lekker mijn BMW-tje voorlopig.. :P Heerlijk driften in dat ding! Met de aanpassingen weer dan, want orgineel ist geen zak waard...

Maar de ideale driftauto voor mijn is toch de skyline... Das pas een bak!! Alleen de 4wielaangedreven versie is ZOVEEL beter op t circuit... Dat maakt de RWD een slechte racer :(
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:42:
Maar de ideale driftauto voor mijn is toch de skyline


skyline is gewoon de beste Jap die er is...maakr niet uit waarvoor, driften, racen, dragracen (miss is een rx7 daar beter voor mits er genoeg geld in is gestopt, als je er dus een 4-rotor in gooit). Wat een bak is dat, maar moet je ook wel geld in willen stoppen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 16:04:
Nou ik weet het niet hoor maar als je een beetje wil pompen is het wel zo handig dat je wat kan zien als je in wil halen.


ga eerst maar eens in een rechtsgestuurde auto rijden en kom dan een keer terug want dit is dus bullshit :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 december 2007 om 17:42:
Geef mij maar lekker mijn BMW-tje voorlopig.. Heerlijk driften in dat ding! Met de aanpassingen weer dan, want orgineel ist geen zak waard...


Mja, zowieso een sper diff, en betere vering is het belangrijkst om te beginnen :)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *200SX*Anu op donderdag 20 december 2007 om 21:25:
Mja, zowieso een sper diff, en betere vering is het belangrijkst om te beginnen


Veel meer heb ik ook niet eigenlijk, dempers en veren van Billstein, CO-sper en instelbare stabi's, ook van Billstein.

Bandjes op 3 bar en gaan met de Touring!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [Brutalic™] op donderdag 20 december 2007 om 18:39:
dit is dus bullshit


doe maar rustig jochie...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 december 2007 om 17:14:
doe maar rustig jochie...


ben zo rustig als het maar kan...pikkie...