ik vraag het elke keer serieus en dan gaan ze altijd zijken over mijn leeftijd
Bij goede chiptuning wordt het verbruik lager, omdat de kenvelden in de ECU zodanig worden geoptimaliseerd, dat in elk geval de juiste mengverhouding wordt verkregen. Hierbij komt dat er ook een hoger koppel en vermogen wordt gerealiseerd
ik vraag het elke keer serieus en dan gaan ze altijd zijken over mijn leeftijd
dat zou je auto ook rijker kunnen laten lopen.
Ik weet dat er bepaalde modellen van mitsubishi zijn die fabrieks af al Te arm afgesteld zijn, vanwege dat ie dan beter verkoopt.
Als je dan gaat tunen, dan gaat ie juist rijker lopen
Gozah, ga jij nog ma ff lekkah met je tuftuf oma fiets een paar jaartjuhs fietsuhhhh.
En mocht je dan ooit oud en wijs genoeg zijn om te moguh autorije dan horen we juh nog welles aan de bel trekkah
Bij goede chiptuning wordt het verbruik lager, omdat de kenvelden in de ECU zodanig worden geoptimaliseerd, dat in elk geval de juiste mengverhouding wordt verkregen. Hierbij komt dat er ook een hoger koppel en vermogen wordt gerealiseerd
Eem rijker mengsel hoeft niet te zeggen dat er meer vermogen of koppel ontwikkeld wordt
Eem rijker mengsel hoeft niet te zeggen dat er meer vermogen of koppel ontwikkeld wordt. Het gaat erom dat de stoïgeometrische mengverhouding van Lambda = 1 zo goed mogelijk benaderd wordt. Bij deze mengverhouding is het hoogst mogelijke rendement te behalen. Een hoger rendement staat op zijn plaats weer garant voor een hoger koppel.
jij bedoelt lambda 1:14,7 afstellen..
onder vollast moet dat ongeveer 1:12,5 zijn, dus dan moet je hem niet op de beste verbranding zetten (14,7)
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Je kunt overigens beter met stekkers tunen dan met chips, chips 2d, stekkers 3d, die meten ook en zo blijft het mengsel optimaal!
Tja dit is echt de grootste bull shit ooit....
met turbo hoor je welles dat ze rond de 100 pk erbij krijge
De max wat je erbij krijgt ligt toch echt rond de 30% van het huidige aantal pk's. Dan moet je standaard al meer dan 300 pk hebben wil je er 100 bij kunnen krijgen....
en bij ongeblaze motor ist ook wel nuttig trouwens als je bijv andere nokkeassen enz erin heb gezet
maar dan nog......+- 200 euro voor 10 echte pk's is relatief goedkoop. dus ik ga er binnekort wel voor
ik heb van een paar mensen gehoord dat chiptuning wet goed is voor het vermogen en de koppel, maar niet goed is voor het benzine gebreuk
weet iemand daar meer over
enige wat ik ervan weet dat chiptuning pas ECHT zin heeft als er een turbo opzit. zonder turbo is er nooit meer als +- 15 pk extra uit te halen.
zou er ook zeker voor gaan, wat voor auto rijdt je? mijn 14oo vts is gechipt, en ook daarbij merk ik het al, hij heeft echt veel koppel extra, je wordt zowaar in je stoel gedrukt bij de acceleratie...
Auto reageert ook veel feller op licht gas geven...
Trouwens, 200 euro is niet duur, waar laat je dat doen dan, let wel, goedkoop is duurkoop, want als je het dubbele betaalt willen ze nog wel eens een aantal keer herschrijven totdat ze de optimale waarden en variabelen hebben gevonden...
DDV Motorsport heeft voor de c20xe (2.0 16v 150 pk) Opel motor een chip die maximaal 27 pk extra geeft. Verschilt dus nogal per blok. Al is dit wel een extreme chip, ook weer in combinatie met de brandstofdrukverhoger enz...laatste aanpassing 13 augustus 2007 16:00