Partyflock
 
Forumonderwerp · 965611
1006x bekeken
Waarschuw beheerder
ik heb van een paar mensen gehoord dat chiptuning wet goed is voor het vermogen en de koppel, maar niet goed is voor het benzine gebreuk
weet iemand daar meer over



en niet beginnen te zeuren op ver dat ik pas 16 ben ik wil het gewoon weten
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 14:06:
De max wat je erbij krijgt ligt toch echt rond de 30% van het huidige aantal pk's. Dan moet je standaard al meer dan 300 pk hebben wil je er 100 bij kunnen krijgen....


"hoor je welles".........bedoel dus lang niet in alle gevallen:P

en ik overdreef een beetje om aan te geve dat chippe alleen echt nuttig is bij turbo motoren....

en bij ongeblaze motor ist ook wel nuttig trouwens als je bijv andere nokkeassen enz erin heb gezet
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 14:14:
en bij ongeblaze motor ist ook wel nuttig trouwens als je bijv andere nokkeassen enz erin heb gezet


Zover gaat mijn kennis niet :(

Ik kan alleen spreken uit me eigen ervaring met dieselmotoren die van een turbo voorzien waren.

Golf4 TDI 4motion ging van 110 na 145 pk
Mazda3 DITD ging van 80 na 115

en zodra in week 40 mijn nieuwe 207 wordt afgeleverd gaat ie ook rechtstreeks na de oosterburen om gechipt te worden. Volgens hun opgave zou dat van 90 naar 125 moeten kunnen...
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 15:18:
Zover gaat mijn kennis niet


die van mij gaat ook niet heel ver heur:P alleen dat weet ik omdat ik hetzelf van plan ben.

opzich ook best logisch....je stopt andere onderdele in je motor....dus kan de afstelling ook geoptimaliseerd worden :P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 15:27:
.je stopt andere onderdele in je motor....dus kan de afstelling ook geoptimaliseerd worden


Dat klinkt inderdaad zeer logisch :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 13:24:
maar dan nog......+- 200 euro voor 10 echte pk's is relatief goedkoop. dus ik ga er binnekort wel voor


zou er ook zeker voor gaan, wat voor auto rijdt je? mijn 14oo vts is gechipt, en ook daarbij merk ik het al, hij heeft echt veel koppel extra, je wordt zowaar in je stoel gedrukt bij de acceleratie...

Auto reageert ook veel feller op licht gas geven...

Trouwens, 200 euro is niet duur, waar laat je dat doen dan, let wel, goedkoop is duurkoop, want als je het dubbele betaalt willen ze nog wel eens een aantal keer herschrijven totdat ze de optimale waarden en variabelen hebben gevonden...

gr. Sander
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mieske90 op vrijdag 10 augustus 2007 om 17:43:
ik heb van een paar mensen gehoord dat chiptuning wet goed is voor het vermogen en de koppel, maar niet goed is voor het benzine gebreuk
weet iemand daar meer over


Het ligt er ook aan wat voor een chip je neemt. Ik had in mn Kadett GSI een chip in combinatie met brandstofdrukverhoger en de ontsteking was aangepast. Spul hoorde allemaal bij elkaar, zat in hetzelfde pretpakket. Verbruik steeg behoorlijk.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 13:24:
enige wat ik ervan weet dat chiptuning pas ECHT zin heeft als er een turbo opzit. zonder turbo is er nooit meer als +- 15 pk extra uit te halen.


DDV Motorsport heeft voor de c20xe (2.0 16v 150 pk) Opel motor een chip die maximaal 27 pk extra geeft. Verschilt dus nogal per blok. Al is dit wel een extreme chip, ook weer in combinatie met de brandstofdrukverhoger enz...
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pixels66 op maandag 13 augustus 2007 om 15:48:
zou er ook zeker voor gaan, wat voor auto rijdt je? mijn 14oo vts is gechipt, en ook daarbij merk ik het al, hij heeft echt veel koppel extra, je wordt zowaar in je stoel gedrukt bij de acceleratie...

Auto reageert ook veel feller op licht gas geven...

Trouwens, 200 euro is niet duur, waar laat je dat doen dan, let wel, goedkoop is duurkoop, want als je het dubbele betaalt willen ze nog wel eens een aantal keer herschrijven totdat ze de optimale waarden en variabelen hebben gevonden...


laat dat doen bij Dennis de Vos....DDV dus. en dat is een chip die op maat word gemaakt op de bank. wel betaal je dan 50 euro extra voor het banken. maarja 250 vink nog niet duur.


Uitspraak van Early Ries op maandag 13 augustus 2007 om 15:59:
DDV Motorsport heeft voor de c20xe (2.0 16v 150 pk) Opel motor een chip die maximaal 27 pk extra geeft. Verschilt dus nogal per blok. Al is dit wel een extreme chip, ook weer in combinatie met de brandstofdrukverhoger enz...laatste aanpassing 13 augustus 2007 16:00


idd die chip zet ik er ook in. maar ik hoef niet die van "zogenaamd" 27 pk. + dat je bij die chip geloof ik pk's bovenin inleverd en onderin terugkrijgt (kenvelden veranderen).

ik heb al veel ervaringen van mensen gehoord over die chip. moet alleen nog keer met hemzelf erover hebben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 16:24:
je dan 50 euro extra voor het banken. maarja 250 vink nog niet duur.


:| de tering wat goedkoop
Waarschuw beheerder
idd ja, kan me haast niet voorstellen dat ie daarvoor op maat gemapped wordt.
Waarschuw beheerder
koop een stand alone ecu en je ken m zo afstellen als je zelf wil


Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 13:24:
enige wat ik ervan weet dat chiptuning pas ECHT zin heeft als er een turbo opzit. zonder turbo is er nooit meer als +- 15 pk extra uit te halen. met turbo hoor je welles dat ze rond de 100 pk erbij krijge (niet echt lekker voor je turbo lijkt mij alleen)


ken er een die wel meer eruit haalt door m alleen te laten tunen.
normaal rijd een auto gemiddeld op Maar 0,8 bar overdruk.

en dat ken niet zo veel kwaad voorje turbo, wantje turbo gaat niet verder dan een bepaalde druk. Voorbeeld, een td05 turbo gaat als ik me niet vergis niet verder dan ongeveer 1,6 bar, terwijl de echte racers soms op 2 bar of meer rijden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 19:44:
koop een stand alone ecu en je ken m zo afstellen als je zelf wil


Ja gewoon zo simpel als dat. Voor de rest heb je dan niks nodig. Je legt dat goedkope kastje in je auto en je stelt em ff af


:D
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 19:44:
koop een stand alone ecu en je ken m zo afstellen als je zelf wil


koop de juiste auto heb je die stand alone ECU niet nodig :)


Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 19:44:
en dat ken niet zo veel kwaad voorje turbo, wantje turbo gaat niet verder dan een bepaalde druk. Voorbeeld, een td05 turbo gaat als ik me niet vergis niet verder dan ongeveer 1,6 bar, terwijl de echte racers soms op 2 bar of meer rijden


of grotere turbo's monteren die ook 1,6 bar druk draaien !!
Uitspraak van Rexel op maandag 13 augustus 2007 om 13:06:
dit toppic is echt de grootste bull shit ooit....


:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op maandag 13 augustus 2007 om 20:23:
koop de juiste auto heb je die stand alone ECU niet nodig


stand alone blijft volgens horen en zeggen wel 't beste
Als je een goede hebt, is die namelijk perfect af te stellen, en vaak met meerdere functies(ALS/Launch control e.d.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 20:38:
stand alone blijft volgens horen en zeggen wel 't beste
Als je een goede hebt, is die namelijk perfect af te stellen, en vaak met meerdere functies(ALS/Launch control e.d.)


dat is mooi als ik met mijn ecu meer als 450 pk wil dan heb ik zo een ECU nodig tot die tijd met een baby board kan ik ook A.L.S. draaien en launchcontrol, closed loop enz enz
Maar ja dat hangt dus van de auto af!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 21:12:
daar heb je wel gelijk in


voor de rest lees je vaak als ze voor serieus vermogen gaan dat ze aftermarket ECU's gebruiken Pectel, Autronic enz
 
Waarschuw beheerder
is alleen zo gedoe :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 21:18:
is alleen zo gedoe


tja nieuwe kabelboom voor eventuele nieuwe aanstuurbare gadgets
goed afstellen/mappen dat kunnen er niet veel !

Een van de engelse stal staat het hele live mappen uitgelegd toegelicht met plaatjes

http://www.motorsport-developments.co.uk/pages/Livemappingextract.htm
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Ik neem altijd paprika
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 22:15:
Ik neem altijd paprika


ga je hard van man (y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op maandag 13 augustus 2007 om 21:49:
tja nieuwe kabelboom voor eventuele nieuwe aanstuurbare gadgets
goed afstellen/mappen dat kunnen er niet veel !


idd,ben er toen ook een tijdje achteraan gegaan maar dat is iets te ingewikkelt :P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op maandag 13 augustus 2007 om 22:20:
ga je hard van man (y)


Ja maar ik heb op een ander forum gelezen dat dat vooral bij japanse auto's zo is zodra je een europese auto rijdt moet je bolognese nemen en voor amerikanen schijnt naturel chips het beste te zijn.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardcore fanatic op maandag 13 augustus 2007 om 20:38:
stand alone blijft volgens horen en zeggen wel 't beste


is dat dat DTA systeem??


Uitspraak van Rexel op maandag 13 augustus 2007 om 17:51:
idd ja, kan me haast niet voorstellen dat ie daarvoor op maat gemapped wordt.


hij stelt hem serieus voor dat geld af op de bank. veel clubleden hebben hem daar al laten chippe.

M-tech heeft een chip voor 300 euro, maar dat is gewoon erin drukken en hope datt werkt :P



http://www.ddv-motorsport.nl/nl/main.html

http://www.ddv-motorsport.nl/nl/tuning/chip/chip16v.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 22:38:
Ja maar ik heb op een ander forum gelezen dat dat vooral bij japanse auto's zo is zodra je een europese auto rijdt moet je bolognese nemen en voor amerikanen schijnt naturel chips het beste te zijn.


blijf lezen man je bent goed bezig chips expert te worden :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 22:42:
is dat dat DTA systeem??


DTA
Haltech
KMS
Megasquirt
AEM
EMS

zijn merken ja
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op maandag 13 augustus 2007 om 22:52:
blijf lezen man je bent goed bezig chips expert te worden :P


Ik heb ook al geruchten gehoord dat de nieuwste brabus van mercedes een roast-beef chip krijgt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 23:01:
Ik heb ook al geruchten gehoord dat de nieuwste brabus van mercedes een roast-beef chip krijgt


kewl dude chip on !!
Waarschuw beheerder
bedankt voor al de informatie.
weten jullie ook site's waar je de chip ook kunt kopen.
graag in het nederlands.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mieske90 op dinsdag 14 augustus 2007 om 09:25:
weten jullie ook site's waar je de chip ook kunt kopen.


Welk merk auto ? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van saus op dinsdag 14 augustus 2007 om 10:20:
Welk merk auto ?


honda of peugeot
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mieske90 op dinsdag 14 augustus 2007 om 09:25:
graag in het nederlands.


Rica in wateringen doen alle merken met hoofdzakelijk volvo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op dinsdag 14 augustus 2007 om 11:51:
Rica in watringen doen alle merken met hoofdzakelijk volvo


en een site
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pixels66 op maandag 13 augustus 2007 om 15:48:
zou er ook zeker voor gaan, wat voor auto rijdt je? mijn 14oo vts is gechipt, en ook daarbij merk ik het al, hij heeft echt veel koppel extra, je wordt zowaar in je stoel gedrukt bij de acceleratie...


wat ben je gewend dan?
Waarschuw beheerder
idd, een atmosferische 1400 zal nooit een strepen trekker worden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mieske90 op dinsdag 14 augustus 2007 om 11:52:
Uitspraak van The-Beast op dinsdag 14 augustus 2007 om 11:51:
Rica in watringen doen alle merken met hoofdzakelijk volvo

en een site


Probeer google eens uit... en welkom op het internet.

Trouwens een mooie betrouwbare bank bij Rica, word iedere maand geijkt.
Heb er met de GSI ook opgestaan.
Ook voor 4 wiel aangedreven auto's!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 16:24:
idd die chip zet ik er ook in. maar ik hoef niet die van "zogenaamd" 27 pk. + dat je bij die chip geloof ik pk's bovenin inleverd en onderin terugkrijgt (kenvelden veranderen).


Toerental word ook naar boven verlegd, naar de klopgrens zoals op de site word uitgelegd;)

Die 27 pk is wat er MAXIMAAL bijkomt, 20 pk erbij zou ook zomaar kunnen.
Hangt onder andere af van de staat van het blok.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op dinsdag 14 augustus 2007 om 22:10:
Probeer google eens uit... en welkom op het internet.


idd :lol:


Uitspraak van Early Ries op dinsdag 14 augustus 2007 om 22:10:
Trouwens een mooie betrouwbare bank bij Rica, word iedere maand geijkt.
Heb er met de GSI ook opgestaan.
Ook voor 4 wiel aangedreven auto's


ja klopt we doen met de fordclub www.xrrs-club.nl elk jaar vermogenstestdag bij rica veel 4 x 4's sierra en escort cosworth's
Waarschuw beheerder
Wat kost een run daar dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op woensdag 15 augustus 2007 om 00:51:
Wat kost een run daar dan?


op onze club dag 35 euri maar dan is de bank de hele dag druk ik weet niet wat een run zo kost ff belle
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op woensdag 15 augustus 2007 om 01:36:
ik weet niet wat een run zo kost ff belle


90 euro.

Kan (op meetings) voor minder, maar dan sta je op zo een (mobile) onbetrouwbare knakenbank. Die krengen geven vaak te veel pk's en nm's aan. Leuk op papier, maar je weet nog niet wat je nou echt aan vermogen hebt;)
Waarschuw beheerder
wie heeft er allemaal zijn wagen gechiptuned.
zo ja wat was het vermogen voor en na het chiptunen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wie heeft er een turbo en gechiptund.
zo ja wa was het vermogen voor en na het tunen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 augustus 2007 om 18:23:
Gozah, ga jij nog ma ff lekkah met je tuftuf oma fiets een paar jaartjuhs fietsuhhhh.

En mocht je dan ooit oud en wijs genoeg zijn om te moguh autorije dan horen we juh nog welles aan de bel trekkah.


23 jaar en dan nog steeds zo labiel ? Je hebt niet eens het recht om zo tegen die jongen te praten mongool.

Dit geldt ook voor die andere grappenmakers. Jezus wat triest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Tom :bounce: op vrijdag 10 augustus 2007 om 21:50:
Gewoon liegen over je leeftijd, heb ik ook gedaan. Ik zit hier vanaf mijn 14e al, en ik had op mijn profiel staan dat ik 22 was. Ik heb er nooit iemand over gehoord.

Nu ben ik 18 en ik word nog niet serieus genomen


:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mieske90 op donderdag 16 augustus 2007 om 13:04:
wie heeft er allemaal zijn wagen gechiptuned.
zo ja wat was het vermogen voor en na het chiptunen


Ligt er aan wat voor een chip je neemt in wat voor een wagen met wat voor een blok enz enz.

Kan 10 pk schelen bij een minder snelle ongeblazen (geen turbo dus) wagen tot iets van 80 pk bij een snelle turbo bak...
laatste aanpassing