Partyflock
 
Forumonderwerp · 928698
 
graag jullie mening,wat rijd het fijnst en waar zit het lekkerste geluid in?ik ga toch echt voor de 8 pitter!
 
Artiest Marmelade
Uitspraak van saus op donderdag 10 mei 2007 om 22:43:
Elke auto met een beetje turbo spoelt wat later op.

Anders heb je gewoon een te kleine flut turbo


of twéé turbo's!

BMW 535d (Y)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 mei 2007 om 22:03:
Dit kan je vergeten.


dat dacht die sjap in z'n M3 ook :LOL:
dan was het geen echte m3. of hij kon niet rijden

je hebt 2 m3 motoren, 3.0 met 286 pk en de 3.2 met 321 pk (E36)
 
Kijk, 265 pk/1255 kg of 286 pk/1420 kg is al op papier gewonnen.
Maar dit was aan de velgen te zien de 3.2
 
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 10 mei 2007 om 19:20:
pas bij 2500rpm gaat hij


dat is vrij vroeg :D beetje turbo muthafucker begint bij 3500
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 10:02:
pas bij 2500rpm gaat hij


ja dat valt opzich nog mee ;)

Vorige week met mijn baas gereden in een alfa 155 q4 dat was ook
een geval van :

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 10:02:
beetje turbo muthafucker begint bij 3500


maar als ie eenmaal op toeren was........ :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 mei 2007 om 16:19:
Je hoort niet de motor maar meer de uitlaat.


@ Fart : ben een hele dag in de fabriek geweest en heb het volledige productie proces van de 12 pitter gezien. Wanneer elke motor gereed is wordt hij een paar uur getest (zonder uitlaat) in motorsteunen en een hoop elektronica. Ik kan je verzekeren : BRUUT geluid
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 10:07:
maar als ie eenmaal op toeren was........


idd :D gewoon zorgen dat je boven dat gebied blijft
Uitspraak van Jochen op vrijdag 11 mei 2007 om 10:13:
wordt hij een paar uur getest (zonder uitlaat) in motorsteunen en een hoop elektronica. Ik kan je verzekeren : BRUUT geluid


Ja duh, uitlaat dempt het geluid ook he ;)
Uitspraak van saus op donderdag 10 mei 2007 om 22:43:
Elke auto met een beetje turbo spoelt wat later op.

Anders heb je gewoon een te kleine flut turbo


:O is dat zo :)

nou dan maar een flut turbo die begint bij 1800rpm 8)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 10:26:
idd gewoon zorgen dat je boven dat gebied blijft


Mijn brommertje loopt nu ook alsof er een turbo op zit haha :P

Ik heb de uitlaatpoort een heel stuk vergroot met een dremel, en nu doet ie tot de 6k toeren niks maar daarboven trekt ie keihard tot de 9k, best goed voor 50cc haha (Y)

NU we het toch over 1t/m12 cilinders hebben, Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?

bijvoorbeeld als je rustig rijd loopt ie op 4 pitten maar als je hem plankt op 12 !

Prachtig systeem ik weet de naam er alleen niet van , iemand hier wel ? ;)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:14:
NU we het toch over 1t/m12 cilinders hebben, Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?


is een systeem van MB
 
Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 11 mei 2007 om 11:13:
nou dan maar een flut turbo die begint bij 1800rpm


Jij liever als ik,doe mij maar een big ase turbo :D blijf wel hoogtoerig


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:14:
Mijn brommertje loopt nu ook alsof er een turbo op zit haha

Ik heb de uitlaatpoort een heel stuk vergroot met een dremel, en nu doet ie tot de 6k toeren niks maar daarboven trekt ie keihard tot de 9k, best goed voor 50cc haha


:nosmile: vette shit

afstellen dat ding
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:26:
vette shit

afstellen dat ding


Hij is perfect afgesteld ;)

Onder de 6k trekt ie als standaard en daarboven gaat ie pas egt daar kan ik niks aan veranderen, Hij loopt goed zat (Y) :D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:26:
blijf wel hoogtoerig


alfa bestuurder 8)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:26:
Jij liever als ik,doe mij maar een big ase turbo blijf wel hoogtoerig


Of een biturbo. Een kleine om de grote op te starten O:)
centrifugaalsupercharger en dan een turbo :D
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:30:
Onder de 6k trekt ie als standaard en daarboven gaat ie pas egt daar kan ik niks aan veranderen


dat is niet goed afgesteld :no:


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 13:02:
Of een biturbo. Een kleine om de grote op te starten


tja weenie,alle dragmonsters doen het met alleen een uberdikke,en zorgen dat je wat meer toeren kan draaien :D boost van 4500 tot 9000 ofzo B)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 13:36:
tja weenie,alle dragmonsters doen het met alleen een uberdikke,en zorgen dat je wat meer toeren kan draaien boost van 4500 tot 9000 ofzo


Haha. Maar ik heb het over een auto voor op de weg ;)
 
ooooooooooooooooooooooh :o ;p
 
ik heb liefst een 6 cilinder:)
 
5 :P
ouwe 6 pitter met op elk spruistuk een twee trap webber carberateur 8)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:14:
NU we het toch over 1t/m12 cilinders hebben, Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?


volgens mij audi niet,idd mercedes heeft zoiets maar ik vind het suf!je koopt geen 12 pitter om door de stad op 4/8 pitten te cruisen,wel weer interessant hoe ze weer een soort koppeling tussen de krukas hebben weten te fiksen.volgens mij kon die benz op 4,8 of 12 cilinders lopen.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 22:34:
Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?


Met mijn auto kan ik ook cilinders uitschakelen. Ik kan namelijk kiezen tussen 10 en nul cilinders.
RB26 met dikke turbo :kwijl:
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Uitspraak van Poon op vrijdag 11 mei 2007 om 23:36:
RB26 met dikke turbo


8) wat een termen poon :9
Uitspraak van BlaZe [ JM ] op donderdag 10 mei 2007 om 16:08:
Op de meeting maar eens proberen hoor ik hem gelijk live


strak plan (Y), moet ik wel weer op tijd in nl zijn
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 22:34:
pitter om door de stad op 4/8 pitten te cruisen


soort van,ik wil wel maar kan niet idd :/ bang om wat extra brandstof te tanken
Waarom zou je onder deellast het volle vermogen ter beschikking moeten hebben? Bij Mercedes worden de compressor's ook via een magneetkoppeling aangestuurd.
 
omdat het fucking noest is B)
 
Artiest Hardnoize
Uitspraak van Tim!!! op vrijdag 11 mei 2007 om 00:50:
dan was het geen echte m3. of hij kon niet rijden


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 09:35:
Maar dit was aan de velgen te zien de 3.2


Ik denk dat dit idd geen echte M3.
De velgen zeggen helemaal niets, die kunnen ook onder een gewone 3 serie.

het verschil:

Ford Focus RS
215 pk
0 - 100 6,7 sec.
232 km/h


BMW M3
286 pk
0 - 100 6 sec.
250 km/h

BMW M3 Evo
321 pk
0 - 100 5,5 sec.
250 km/h

Dit zegt dus genoeg.
Tegen een gewone M3 redt ie t niet en tegen een EVO al helemaal niet.
 
hoeft ook niet volgens mij?Is een hele andere klasse auto


Uitspraak van [BJ] scully op zaterdag 12 mei 2007 om 13:30:
Oke


:D
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 22:54:
Met mijn auto kan ik ook cilinders uitschakelen. Ik kan namelijk kiezen tussen 10 en nul cilinders.


vieze mazzelpik met je dikke m5,vette bak!
 
Uitspraak van [BJ] scully op zaterdag 12 mei 2007 om 09:51:
Waarom zou je onder deellast het volle vermogen ter beschikking moeten hebben?


als je volgas geeft heb je vol vermogen,maar dat doe je niet als je cruised
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 22:34:
Uitspraak van :bier: Terror Roggie :bier: op vrijdag 11 mei 2007 om 12:14:
NU we het toch over 1t/m12 cilinders hebben, Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?


volgens mij heeft die nieuwe crysler 350c zo´n systeem
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:14:
NU we het toch over 1t/m12 cilinders hebben, Wie weet welke wagen van audi de motor heeft waarbij die cilinders kan uitschakelen ?


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 12:16:
is een systeem van MB


Heb het gezien bij een Chrysler 300c....( nu heb je daar veel types in, zou nie weten welke..:\ )
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 17:50:
volgens mij heeft die nieuwe crysler 350c zo´n systeem


en de Crossfire heeft 'm ook als optie heb ik begrepen...
Schijnt te maken te hebben met uitstoot en milieunormen, Amerikanen hebben een vrij strenge milieunorm tegenwoordig, en dit systeem schijnt bij te dragen..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 16:36:
het verschil:

Ford Focus RS
215 pk
0 - 100 6,7 sec.
232 km/h


BMW M3
286 pk
0 - 100 6 sec.
250 km/h

BMW M3 Evo
321 pk
0 - 100 5,5 sec.
250 km/h

Dit zegt dus genoeg.
Tegen een gewone M3 redt ie t niet en tegen een EVO al helemaal niet.


Een focus RS blinkt uit in weggedrag...niet in 0-100 tijden...ga maar eens over een circuit heen...kijken of de m3 de focus RS bij kan houden..ben bang van niet..
 
Uitspraak van DanM op zaterdag 12 mei 2007 om 17:54:
Schijnt te maken te hebben met uitstoot en milieunormen, Amerikanen hebben een vrij strenge milieunorm tegenwoordig, en dit systeem schijnt bij te dragen..


zoiets ja,net zoals de nieuwe corvette die heeft zo´n lange 6e versnelling dat ie theoretisch 400 zou kunnen halen,dus dat is mooi rustig 120 cruisen bij stationair toerental,ofzoiets.schijnbaar meten ze de uitstoot in 6 bij bepaald aantal toeren.
 
Uitspraak van cossie 4x4 op zaterdag 12 mei 2007 om 18:00:
Een focus RS blinkt uit in weggedrag...niet in 0-100 tijden...ga maar eens over een circuit heen...kijken of de m3 de focus RS bij kan houden..ben bang van niet..


heb geen verstand van ford of bmw maar heeft zo´n rs fwd of 4wd?als hij 4wd heeft kan ik me dat voorstellen(al moet ie dan wel een hoop extra gewicht meeslepen)maar de m3 heeft toch een perfecte 50/50 voor/achter verhouding?!?!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 17:50:
crysler 350c


bedoel dus 300c,shame on me!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 19:01:
heb geen verstand van ford of bmw maar heeft zo´n rs fwd of 4wd?


fwd maar standaard met quaife sperdiff
 
een v12 mooiste wat er is
Artiest {SHOWLIST artist 31102, 51056}
ik ga zeker voor de v8



279 pktjuhs
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 19:01:
maar de m3 heeft toch een perfecte 50/50 voor/achter verhouding?!?!


:yes:

Denk dan ook dat op het circuit het voor beide moeilijk zal zijn elkaar kwijt te rijden. Zowel Ford als BMW heeft een uitstekende wegligging.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 17:47:
als je volgas geeft heb je vol vermogen


:O
 
Uitspraak van cossie 4x4 op zaterdag 12 mei 2007 om 18:00:
Een focus RS blinkt uit in weggedrag...niet in 0-100 tijden...ga maar eens over een circuit heen...kijken of de m3 de focus RS bij kan houden..ben bang van niet..


Misschien dat t geen vergelijking is maar bij Top Gear had een 535d al een snellere rondetijd dan de RS op hun circuit.