De toekomst die ze laten zien is idd geïnspireerd op de jaren'60. Zo wonen in gemeenteblokken, anonieme flats. Echt een socialistische samenleving, een stroming in die tijd in Engeland zeer populair. En criminelen verbeteren, de mens zou dus wel goed zijn onder de juist omstandigheden. Alleen jammer dat je wel een mens kan verbeteren maar zijn verleden niet...
De aankleding (meubels e.d.) van de film is bedoeld om te laten zien hoe belachelijk de mode was ten tijde van de film.
Het gebeurd niet vaak dat een film de huidige smaak afkraakt.
Dit gebeurd meestal pas als de mode weer vervangen is.
En dat de auteur de film slecht vond, tsja stephen king vond the shining ook maar niks...
Wij weten wel beter
Het gebeurd niet vaak dat een film de huidige smaak afkraakt.
Dit gebeurd meestal pas als de mode weer vervangen is.
En dat de auteur de film slecht vond, tsja stephen king vond the shining ook maar niks...
Wij weten wel beter
909 24 november 2003 22:17
Dan moet het boek Trainspotting eens lezen, dan kom je erachter dan meerdere karakters eruit zijn gehaald voor de film.
Dan moet het boek Trainspotting eens lezen, dan kom je erachter dan meerdere karakters eruit zijn gehaald voor de film.
k hebbum gelezen! goed boek! dikke pil,maar wel goed! snap alleen niet wat je nou bedoeld met dat als je dat boek leest dat je er dan achter komt dat er meerdere karakters uit zijn gehaald voor de film?
ow, ik had eerst de film gezien, en toen het boek gelezen! vond het wel een lang boek! whehe, duurde lang, maar vond de situaties gewoon heel leuk! 
De film is idd wel leuk, maar in het boek kan je je beter inleven! das altijd zo! Beetje je eigen fantasie gebruiken!
Ik zoek nog steeds het boek van Fear and loathing in las vegas! de film schijnt een flop te zijn ivm het boek! als dat ECHT zo is, zal het boek wel helemaal tegek zijn
Weet wel dat t boek in het Nederlands: Angst & Walging in Las Vegas heet!
De film is idd wel leuk, maar in het boek kan je je beter inleven! das altijd zo! Beetje je eigen fantasie gebruiken!
Ik zoek nog steeds het boek van Fear and loathing in las vegas! de film schijnt een flop te zijn ivm het boek! als dat ECHT zo is, zal het boek wel helemaal tegek zijn
Weet wel dat t boek in het Nederlands: Angst & Walging in Las Vegas heet!
Ik heb dat boek thuis liggen, maar nog niet helemaal uitgelezen. Ben halverwege ofzo en tot nu toe komt het boek, op een paar in de film weggelaten stukjes na, bijna helemaal overeen met de film. Veel zinssnedes uit het boek komen, uitgesproken door Johnny Depp als "narrator", ook letterlijk terug in de film. Een erg leuk boek trouwens en een must voor alle liefhebbers van Fear and Loathing. 
laatste aanpassing
Stanley Kubrick is een geniale regisseur. Kijk dan ook eens 2001: A Space Odessey Zeer vage film.
Het schijnt te zijn dat de maanlanding in scene is gezet in een studio. Niemand minder dan de regisseur Stanley Kubrick zou die opnames gemaakt hebben. Veel belangrijke pieten in het Penatagon en bij de NASA waren erg onder indruk van zijn film 2001: A Space Odyssey dat hij wel de geschikte man zou zijn om de maanlanding in scene te zetten, just in case.
President Nixon was nogal paranoïde over het idee dat de Russen binnen afzienbare tijd mensen op de maan zouden hebben. In werkelijkheid waren die niet zo ver maar het idee was voor Nixon al erg genoeg. Daarom had hij al plannen gemaakt om ze desnoods even voor de gek te houden. Zodoende kwam men op het idee om de CIA in te schakelen en die benaderde Kubrick. Die opnames werden uiteindelijk gemaakt, maar niet goed genoeg.
Het duurde niet lang voor de Russen het doorhadden dat de beelden van de Apollo 11 niet klopten, slechts enkele uren. De belangrijkste reden daarvoor is behalve verschillende 'fouten' op de foto's de camera zelf. Die en het rolletje zijn niet bestand tegen de atmosfeer en de temperatuurverschillen op de maan. Duidelijk dus. Verder heb je dingen zoals een vlag die rechtuit staat terwijl er geen wind kan staan, belichting die niet klopt etc.
Ook is het vreemd dat Buzz Aldrin, de tweede man op de maan zeer depressief werd na terugkeer. Dat kwam niet omdat hij niet de eerste was geweest maar omdat hij nooit zichzelf op de maan heeft zien lopen.
Ook is het typisch dat Stanley Kubrick zijn landgoed niet graag meet verliet sindsdien.
De uiteindelijke conlusie is dat de Amerikanen wel dergelijk op de maan zijn geweest maar dat simpelweg de opname's mislukt zijn. Vandaar die andere (reserve?) foto's die we nu overal zien.
Dit heb ik een keer gezien in een Franse documentaire waarin dit allemaal zeer uitgebreid wordt belicht. Aan het woord komen o.a. twee voormalig CIA directeuren, echtgenote en zwager van Kubrick, hoge pieten van de NASA, de voormalige secretaresse van Nixon, Henry Kissinger (destijds min. van BZ) en Donald Rumsfeld, destijds adviseur.
Het meest opvallende eraan is dat een van de CIA directeuren aan eind wel bepaalde informatie wil geven, maar zonder de camera erbij. Dus doen die journalisten net alsof ze hem uit zetten. Dan zegt die man dat hij dingen weet maar dat er wel levens op het spel staan. De volgende dag wil hij wel verder erover praten. Die nacht overlijd hij aan een hartaanval, toeval of niet? Het is wel typisch... vaag.
Het schijnt te zijn dat de maanlanding in scene is gezet in een studio. Niemand minder dan de regisseur Stanley Kubrick zou die opnames gemaakt hebben. Veel belangrijke pieten in het Penatagon en bij de NASA waren erg onder indruk van zijn film 2001: A Space Odyssey dat hij wel de geschikte man zou zijn om de maanlanding in scene te zetten, just in case.
President Nixon was nogal paranoïde over het idee dat de Russen binnen afzienbare tijd mensen op de maan zouden hebben. In werkelijkheid waren die niet zo ver maar het idee was voor Nixon al erg genoeg. Daarom had hij al plannen gemaakt om ze desnoods even voor de gek te houden. Zodoende kwam men op het idee om de CIA in te schakelen en die benaderde Kubrick. Die opnames werden uiteindelijk gemaakt, maar niet goed genoeg.
Het duurde niet lang voor de Russen het doorhadden dat de beelden van de Apollo 11 niet klopten, slechts enkele uren. De belangrijkste reden daarvoor is behalve verschillende 'fouten' op de foto's de camera zelf. Die en het rolletje zijn niet bestand tegen de atmosfeer en de temperatuurverschillen op de maan. Duidelijk dus. Verder heb je dingen zoals een vlag die rechtuit staat terwijl er geen wind kan staan, belichting die niet klopt etc.
Ook is het vreemd dat Buzz Aldrin, de tweede man op de maan zeer depressief werd na terugkeer. Dat kwam niet omdat hij niet de eerste was geweest maar omdat hij nooit zichzelf op de maan heeft zien lopen.
Ook is het typisch dat Stanley Kubrick zijn landgoed niet graag meet verliet sindsdien.
De uiteindelijke conlusie is dat de Amerikanen wel dergelijk op de maan zijn geweest maar dat simpelweg de opname's mislukt zijn. Vandaar die andere (reserve?) foto's die we nu overal zien.
Dit heb ik een keer gezien in een Franse documentaire waarin dit allemaal zeer uitgebreid wordt belicht. Aan het woord komen o.a. twee voormalig CIA directeuren, echtgenote en zwager van Kubrick, hoge pieten van de NASA, de voormalige secretaresse van Nixon, Henry Kissinger (destijds min. van BZ) en Donald Rumsfeld, destijds adviseur.
Het meest opvallende eraan is dat een van de CIA directeuren aan eind wel bepaalde informatie wil geven, maar zonder de camera erbij. Dus doen die journalisten net alsof ze hem uit zetten. Dan zegt die man dat hij dingen weet maar dat er wel levens op het spel staan. De volgende dag wil hij wel verder erover praten. Die nacht overlijd hij aan een hartaanval, toeval of niet? Het is wel typisch... vaag.
laatste aanpassing








![Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010]](/images/user/5493_3517894.jpg)



