Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 14:15:mensen blijven net zo lang rondlopen tot moedertje aarde ons zat is.. mensen denken de natuur de baas te kunnen. maar net als de dinosaurussen zullen ook wij van de aarde gevaagd worden
Vind ik nogal een simpele manier van denken.....
Uitspraak vanVind ik nogal een simpele manier van denken.....DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:17:
simpel zijn de oplossingen van moeder natuur!
Uitspraak vanSorry dat ik dit doe "smart guy"; maar zomaar aannemen dat wij deel van de natuur zijn is ook denken volgens het hokjesprincipe...DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 13:07:
Iedereen doet het
Zelf ikzelf, dat is gewoon hoe de hersenen werken.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 13:36:kzelf ben ervan overtuigd dat de mensheid uitsterft als we nix doen...
De mensheid zal niet uitsterven
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 13:36:P.S. sorry voor die opmerking van mij is niet netjes in een discussie
Kan wel wat hebben
Uitspraak vandus je zou kunnen zeggen dat ook een vulkaan zichzelf in evenwicht brengt. dat zouden wij dus ook moeten doenDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 13:54:
Mensen brengen in een bepaald opzicht ook weer een soort van stabiliteit. neem diersoorten die volop profiteren van de aanwezigheid van de mens. zolas onze huisdieren. en ongedierte en bijv ook "stadsdieren" zoals bepaalde soort vlinders, Muizen, duiven, en bepaalde rassen eenden. Maar je hebt wel gelijk in de zin dat het nog nie ttegen elkaar op weegt.
Het is een kwestie van tijd totdat we massaal over moeten stappen op bijvoorbeeld waterstof als energiebron. Dan zijn we ook gelijk van al die boze mensen uit het midden-oosten af die ons liet lief vinden omdat er met hun in olie wordt gehandeld
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 14:15:maar net als de dinosaurussen zullen ook wij van de aarde gevaagd worden
Uitspraak vanHet kost misschien wat moeiteDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:14:
kwestie van gewoonte, geen moeite
Uitspraak vanVind ik nogal een simpele manier van denken.....DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:17:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 14:33:simpel zijn de oplossingen van moeder natuur!
waarom moeilijk doen
Mensen brengen in een bepaald opzicht ook weer een soort van stabiliteit. neem diersoorten die volop profiteren van de aanwezigheid van de mens. zolas onze huisdieren. en ongedierte en bijv ook "stadsdieren" zoals bepaalde soort vlinders, Muizen, duiven, en bepaalde rassen eenden. Maar je hebt wel gelijk in de zin dat het nog nie ttegen elkaar op weegt.
Sorry maar huisdieren leven in gevangenschap en weten niet beter, vannaf hun geboorte leven zij in de buurt van mensen en wennen daar dus aan. Honden stammen af van de beer (jah geloof het of niet.) of van de wolf, al zijn er wetenschappers die zeggen dat de wolf weer afstamd van de beer...... maar goed daar hou ik me nu ff niet mee bezig. Mijn punt is loop eens de natuur in en aai een van deze 2 diersoorten
De mens heeft in allerlij opzichten veel met dieren te doen op zijn eigen manier, de dieren weten inmiddels ook niet beter en leven inderdaad ook met voordelen van ons. Toch zeg ik dan op mijn beurd weer, waarom moeten er diersoorten uitsterven door wat wij ze aanrichten. We eten onszelf overvol en de overbevolking zorgt er ook voor dat bijvoorbeeld de zee word leeg gevist, atoomproeven maken hele gebieden kapot. en de jungle zoals die ooit de halve wereld omvatte is nu beperkt in kleine gebieden, hierin zijn ook al tallen van diersoorten uitgestorven. Of er komt een nieuwe evolutie waarin ik best wil geloven, of we doen wat we kunnen om het voor alle wezens op aarde zo prettig mogelijk te houden.
ook in bomen zit leven, alles leeft en wat is ons recht dat leven af te nemen denk ik dan.....
humans are a virus* :
bron: agent smith - the matrix
I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure.
bron: agent smith - the matrix
laatste aanpassing
Uitspraak vanSorry maar huisdieren leven in gevangenschap en weten niet beter, vannaf hun geboorte leven zij in de buurt van mensen en wennen daar dus aanDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:47:
Maakt niet uit of het wel of niet in gangenschap is. de Biologische term voor succesvol is of de soort een gezonde popualitie heeft die alsmaar groeit, dat kriterium gaat op voor veel huisdieren.
Uitspraak vanwaarom moeten er diersoorten uitsterven door wat wij ze aanrichten.DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:47:
Natuurlijke selectie. Pas je aan of sterf is altijd het devies geweest van natuurlijke ontwikkelingen.
Ik zeg dit wel effe kort door de bocht. Maar daar komt het wel op neer. Voel me daardoor soms nog wel schuldig over het geheel wat de mens kan doen.
Uitspraak vanalles leeft en wat is ons recht dat leven af te nemen denk ik dan.....DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 14:47:
Denk ik ook wel. Maar het bijft een moeitlijke discussie
humans are a virus* :
I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure.
bron: agent smith - the matrix
The island, ook een film. Weet niet of je hem gezien hebt maar ook daarin zit wel een leuke boodschap
Maakt niet uit of het wel of niet in gangenschap is. de Biologische term voor succesvol is of de soort een gezonde popualitie heeft die alsmaar groeit, dat kriterium gaat op voor veel huisdieren.
Die term is door ons verzonnen, wat ik zeg is dat het door ons zo geworden is......
Natuurlijke selectie. Pas je aan of sterf is altijd het devies geweest van natuurlijke ontwikkelingen.
Ik zeg dit wel effe kort door de bocht. Maar daar komt het wel op neer. Voel me daardoor soms nog wel schuldig over het geheel wat de mens kan doen.
Ook weer zon typisch menselijke reactie, als alles in evenwicht is dan zou er niks aangepast hoeven worden. (ook even kort door de bocht.)
Denk ik ook wel. Maar het bijft een moeitlijke discussie
Het blijft niet bij een discussie, het is ook nog eens realiteit. We leven niet in dat sprookje waarin alles vanzelf gaat. Het enige dat vanzelf gaat is dat we maar door en door en door blijven gaan en dat we daar waarschijnlijk ooit last van gaan krijgen. En misschien niet over 50 jaar maar misschien over 500 jaar. In ieder geval moeten we rekening houden met meer dingen de evolutie geeft ons verstand, dat dienen we dan ook maar te gebruiken. Dat verstand zullen die dino's waarschijnlijk niet gehad hebben dan
Uitspraak vanals alles in evenwicht is dan zou er niks aangepast hoeven wordenDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 15:05:
de natuur is nooit in volledig evenwicht, anders zou er geen evolutie plaatsvinden.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 15:21:de natuur is nooit in volledig evenwicht, anders zou er geen evolutie plaatsvinden.
je snapt niet wat ik bedoel
laatste aanpassing
Uitspraak vanThe island, ook een goede filmDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 15:00:
de mens heeft gewoon totaal geen idee wat zijn nut of functie hier op deze planeet is, en in ons wachten tot we dat wel weten proberen we het ons maar zo gemakkelijk mogelijk te maken, alleen zijn we daarin wel een beetje te hard doorgeschoten waardoor we in onze drang naar meer luxe totaal vergeten zijn aan wat we we al dit schoons te danken hebben, namelijk de natuur... en nu begint het besef te komen dat we toch misschien nie zo heel goed bezig waren
spijt..... komt altijd te laat
laatste aanpassing
spijt..... komt altijd te laat
Voorkom dan spijt om niks gedaan te hebben
Het liefst zou ik willen dat we eens een jaar van alle luxe verbannen zouden worden, en weer terug de natuur in. Kijk dan hoe lang de mens hier overleefd, de helft durft al niet eens meer een kip te doden omdat deze altijd in een supermarkt hebben gelegen. We zijn slimme wezens in onze eigen opzichten, maar voor natuurlijke begrippen zijn wij DOM bezig. Ook al zijn we wezens van de natuur, in al die jaren hebben wij onszelf hiervan ontkoppeld en daar word nu laks op gereageerd met reacties; je moet de mensheid niet los van de natuur zien.
De mens is de natuur, mold de natuur en dus zichzelf...
Uitspraak vanDe mens is de natuur, molt de natuur en dus zichzelf...DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 16:47:
dat komt omdat WIJ ons als SUPERIEUR zien
dat komt omdat WIJ ons als SUPERIEUR zien daar zit het probleem
zijn we het vandaag toch nog ergens over eens, zoals ik al eerder zei denk ik gewoon dat doorgefokt de rede is dat wij zo zijn. En voor ons is het logisch maar wie zegt dat onze logica de juiste logica is. Misschien zijn wij uiteindelijk dus wel de domste wezens op aarde
laatste aanpassing
Uitspraak vanDe mens is de natuur, molt de natuur en dus zichzelf...DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 16:47:
In de afgelopen 100 jaar is er het in sneltrein vaart gegaan....miss wel te snel.
Uitspraak vanMisschien zijn wij uiteindelijk dus wel de domste wezens op aardeDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 16:53:
heb je het einde van de film Contact gezien ? wij zijn nog geen miljoenste van een miljoenste in het grote geheel, kortom.. waar maak je je toch zo druk om
geniet ervan dat je er bent, hier en NU
Uitspraak vanHet liefst zou ik willen dat we eens een jaar van alle luxe verbannen zouden worden, en weer terug de natuur in.DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 16:47:
Kijk dan de film 'The Time Machine' maar eens.
dan over 800.000 jaar leeft de mens in volledige harmonie met de natuur.
Wat hebben we toch met film
oke, oke we hebben het dan over theorieen van de regiseur van de film. Natuurlijk zijn er vele theorien en houdt ik me er ook met zoveel mogelijk bezig.
Valt niet mee in deze zieke wereld, gezien oorlogen en de moorden + de misdaad. Ook weer iets dat nooit de bedoeling geweest had kunnen zijn. Anders zou "God" (ik haat het woord, geloof ook niet in een boekje.) misschien toch niet zon goeie zijn als dat wij allemaal denken. En ken het verhaaldje goed en kwaad in de mens ook al dus daar hoef je ook niet meer mee aan te komen.
Maar goed volgens mij zijn we ondertussen al een beetje van het onderwerp afgedwaald en begint het een beetje een nieuw onderwerp te vormen....
geniet ervan dat je er bent, hier en NU
Valt niet mee in deze zieke wereld, gezien oorlogen en de moorden + de misdaad. Ook weer iets dat nooit de bedoeling geweest had kunnen zijn. Anders zou "God" (ik haat het woord, geloof ook niet in een boekje.) misschien toch niet zon goeie zijn als dat wij allemaal denken. En ken het verhaaldje goed en kwaad in de mens ook al dus daar hoef je ook niet meer mee aan te komen.
Maar goed volgens mij zijn we ondertussen al een beetje van het onderwerp afgedwaald en begint het een beetje een nieuw onderwerp te vormen....
laatste aanpassing
Uitspraak vanValt niet mee in deze zieke wereld, gezien oorlogen en de moorden + de misdaadDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 17:08:
je moet ook niet hoor
Uitspraak vanbegint het een beetje een nieuw onderwerp te vormenDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 17:08:
topics zijn er om offtopic te kunnen gaan
je kan jezelf ook gewoon van kant maken
Nogal simpel hé
Niet iedereen die het zichzelf moeilijk maakt in het leven is trouwens op die manier, er zijn genoeg mensen die er de pest in hebben op mijn manier. Maar gewoon een gelukkig bestaan hebben verder, zolang er maar geen gekwats voorbij komt gevlogen want daar hap ik maar al te graag naar.....
Wil trouwens nog even toevoegen dat ik het niet gebruikelijk vind in een discussie dit soort wartaal eruit te gooien, had dit dan ook niet verwacht van een intellectueel persoon gezien je flocklidmaatschap daar.
Maar goed al met al concludeer ik dat de meeste mensen denken dat wij deel uitmaken van het geheel en hierin geen controle hebben, daarintegen denk ik dat wij de gave hebben te vernielen en te maken en dat wij deze gaves ook zouden moeten gebruiken. (ff ontopic anders word het een ander soort discussie PB maar als je mij in de zeik wilt zetten.)
laatste aanpassing
ik snap de helft van de tekst niet echt goed
, ik vrees dat m'n intellect tekort schiet daarvoor 
ten tweede ik neem niemand in de zeik
d'r zijn er al genoeg op partyflock die daarin uitblinken.
klopt
jawel we hebben wel 'een' invloed op het geheel, maar die is verwaarloosbaar t.o.v. het geheel.
je bedoelt in de zin, van goed proberen te doen ?
we zijn nie dom ( hebben verstand ) we hebben handen ( kunnen er dingen mee doen ) dus komop steek ze uit de mouwen ( laten we iets goeds doen in de maatschappij )
als je in die zin bedoelt, ben ik het simpelweg met je eens. nu de big boys nog
en dan komt het helemaal goed 
ten tweede ik neem niemand in de zeik
Uitspraak vandat de meeste mensen denken dat wij deel uitmaken van het geheelDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 19:29:
klopt
Uitspraak vanen hierin geen controle hebbenDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 19:29:
jawel we hebben wel 'een' invloed op het geheel, maar die is verwaarloosbaar t.o.v. het geheel.
Uitspraak vandaarintegen denk ik dat wij de gave hebben te vernielen en te maken en dat wij deze gaves ook zouden moeten gebruiken.DE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 19:29:
je bedoelt in de zin, van goed proberen te doen ?
we zijn nie dom ( hebben verstand ) we hebben handen ( kunnen er dingen mee doen ) dus komop steek ze uit de mouwen ( laten we iets goeds doen in de maatschappij )
als je in die zin bedoelt, ben ik het simpelweg met je eens. nu de big boys nog
Uitspraak vanDie term is door ons verzonnen, wat ik zeg is dat het door ons zo geworden isDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 15:05:
Soms betrapt ik mezelf er dus ook nog op
Uitspraak vandenk ik dat wij de gave hebben te vernielen en te maken en dat wij deze gaves ook zouden moeten gebruikenDE_STAATSMONGOOL
op donderdag 14 december 2006 om 19:29:
Dan kunnen we gelukkig ook. En dat komt vanzelf wel, in deze eeuw nog zijn de meeste fossiele brandstoffen zo schaars dat we ze niet als brandstof meer kunnen gebruiken omdat ze te duur worden en te schaars. Dan stappen we vanzelf allemaal over.
Persoonliojk kan de eerste waterstofauto niet snel genoeg op de weg zijn voor het grote publiek. Maar daar moeten we nog bijna 8 jaar op wachten geloof ik
En autoverkeer is maar een klein deel van de uitstoot.
Ik doe ook aan klimaat verandering.
Het was hier in huis vanmorgen 16 graden.
Toen heb ik de CV op 19 gezet en wat denk je..... in nog geen half uur tijd was het hier 19 graden in huis.
Helemaal super toch.
FF serieus nu.
Iedereen heeft er mee te maken, dus probeer er gewoon ook zo goed mogelijk mee om tegaan.
Je kan zelf ook een hoop besparen, en dat is goed voor je eigen proto. maar ook voor het milieu.
Het was hier in huis vanmorgen 16 graden.
Toen heb ik de CV op 19 gezet en wat denk je..... in nog geen half uur tijd was het hier 19 graden in huis.
Helemaal super toch.
FF serieus nu.
Iedereen heeft er mee te maken, dus probeer er gewoon ook zo goed mogelijk mee om tegaan.
Je kan zelf ook een hoop besparen, en dat is goed voor je eigen proto. maar ook voor het milieu.
Je kan zelf ook een hoop besparen, en dat is goed voor je eigen proto. maar ook voor het milieu.
ik vermoed dat de gewone man ook al genoeg zijn steentje bijdraagt op die manier, en met al die milieuheffingen en accijnzen.
nu is het aan de grote jongens
en ook die hummers en 4x4 offroaders en zo, waar is dat goed voor ? als je echt offroad vaak gaat oké, maar de helft van die luxe offroaders hebben nog nooit een modderpoel en heuveltje gezien.
general motors had al een succesrijke milieuvriendelijkere auto gemaakt, en hij verkocht goed, en ineens werd de productie stil gezet, zogezegd omdat het NIET rendabel was
Grappig dat je dat aanhaalt, in die film heeft Al gore laten zien dat GM de meest vervuilende auto's maakt.
zou het iets te maken hebben met de amerikaanse overheid die dit tegen wil gaan om 1 of andere reden....
Je kan ze niet vertrouwen.
Ik bedoel, uit de opwarming van de aarde kan je vast voordeel uithalen op een bepaalde manier.
lekker kortzichtig...
en je kinderen en generaties die daarop volgen mogen levend verbranden omdat er tegen die tijd de aarde zo verneukt is dat ze zonder bescherming niet meer naar buiten komen...anders verbranden ze levend.
goed zo
ga zo door nog meer mensen zoals jij en we sterven met zn allen binnen 6 jaar 
en je kinderen en generaties die daarop volgen mogen levend verbranden omdat er tegen die tijd de aarde zo verneukt is dat ze zonder bescherming niet meer naar buiten komen...anders verbranden ze levend.
goed zo
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 15 december 2006 om 09:32:en je kinderen en generaties die daarop volgen mogen levend verbranden omdat er tegen die tijd de aarde zo verneukt is dat ze zonder bescherming niet meer naar buiten komen...anders verbranden ze levend.
ozonlaag
broeikaseffect
dat zijn 2 hele verschillende dingen die geen klote met elkaar te maken hebben.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 07:58:Grappig dat je dat aanhaalt, in die film heeft Al gore laten zien dat GM de meest vervuilende auto's maakt.
en toch neemt de auto nog steeds een piepklein deel in van de totale CO2 uitstoot.
Als je wil beginnen met CO2 in te dammen moeten er een miljardje of 2 mensen uitsterven.
Mensen zijn namelijk de grootste producenten van CO2
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 07:58:zou het iets te maken hebben met de amerikaanse overheid die dit tegen wil gaan om 1 of andere reden....
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 15 december 2006 om 09:32:en je kinderen en generaties die daarop volgen mogen levend verbranden
dat niet uiteraard, maar wel NU stoppen met kinderen krijgen mensen, het is leuk geweest, maar nu moet het toch echt gedaan zijn
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 10:24:Als je wil beginnen met CO2 in te dammen moeten er een miljardje of 2 mensen uitsterven.
Geef ons nog ff, we zijn goed bezig in Irak en die kanten
één of andere gruwelijke ziekte van moeder natuur zou wel een handje kunnen helpen
laatste aanpassing
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 15 december 2006 om 09:32:lekker kortzichtig...
En ook sarcastisch bedoelt
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 10:24:en toch neemt de auto nog steeds een piepklein deel in van de totale CO2 uitstoot.
Als je wil beginnen met CO2 in te dammen moeten er een miljardje of 2 mensen uitsterven.
Mensen zijn namelijk de grootste producenten van CO2
alle kleine beetjes helpen en als we nou meer milieu vriendelijke auto's maken scheelt dat toch weer.
Daarna de aangestoken bosbranden voor (land)bouwgrond en die oorlogen en inderdaad 2 miljard mensen.
Overbevolking is het grootste probleem van alle problemen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 12:30:als we nou meer milieu vriendelijke auto's maken
Dan moet je daar twee keer zo veel voor betalen als een gewone auto waarschijnlijk. Met als resultaat dat alleen het topje van de ijsberg met zo'n auto zal rijden, en dan eerder om de patser uit te hangen bij zijn collega's.
Nieuwe richtijnen voor alle auto's die vanaf nu geproduceert worden zouden beter zijn. Zodat elke auto toch al iets milieuvriendelijker is, en natuurlijk het liefst zoveel mogelijk
Nieuwe richtijnen voor alle auto's die vanaf nu geproduceert worden zouden beter zijn.
Lieve schat, die zijn er al een jaartje of 4.
Elke auto heeft een CO2 kaart waarin wordt aangegeven hoeveel ie produceerd.
Maar dan nog, waarom niet eerst de grootste producenten aanpakken en dan pas de details.
De enieg reden waarom autofabrikanten milieuvriendelijke auto's op de markt brengen is omdat het verkoopt.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 12:54:De enieg reden waarom autofabrikanten milieuvriendelijke auto's op de markt brengen is omdat het verkoopt.
Ik ben bang dat het inderdaad een soort markt-rage wordt en dat wij (de gewone burger) er zoals gewoonlijk weer de dupe van worden...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 december 2006 om 16:19:Ik ben bang dat het inderdaad een soort markt-rage wordt en dat wij (de gewone burger) er zoals gewoonlijk weer de dupe van worden...
Tja in de jaren 70 waren ze bang voor een nieuwe ijstijd daarna kwam de zure regen hype wat totaal overschat werd ozonlaag kwam direct daarna, en nu zitten we met de broeikas effect hype...whats next ?
Als het een Water Wereld wordt past de mens zich ook aan. Vrouwen worden zeemeerminnen bv.
Uitspraak van No-nonsens op vrijdag 15 december 2006 om 16:26:Tja in de jaren 70 waren ze bang voor een nieuwe ijstijd daarna kwam de zure regen hype wat totaal overschat werd ozonlaag kwam direct daarna, en nu zitten we met de broeikas effect hype...whats next ?
Eerst was de oliecrisis de reden om de olieprijs eens lekker op te schroeven.
Toen kwam inderdaad de zure-regenhype, welke ook zwaar overdreven werd.
De ozonlaag was inderdaad de volgende, want er zat een gat in.
Bleek dat dat ding er al die tijd al in zat
Maar daar hoor je niemand meer over...
En nu... global warming
veroorzaakt door CO2 uit auto's uiteraard.
Dat de gemiddelde mens de hele dag CO2 uit zijn muil staat te walmen wordt derhalve maar even vergeten.
Het produceren van die milieuvervuilende mensen wordt zelfs gestimuleerd door de overheid dmv kinderbijslag.
Maar nee, de auto is de grote boosdoener en daarom moeten we maar weer lekker onze portemonee trekken want de vervuiler betaalt he









