Partyflock

Forumonderwerp · 917807

Ik heb gister de film van Al Gore gezien en ik ben hevig geschrokken.
Als wij zo doorgaan als we nu doen gaat de mensheid eraan
BINNEN 50 JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er is al een oplossing wat betreft de energiekwestie.

maar niemand zal zal hier op ingaan wetende dat de olie nog te winstgevend is.

verdere venieling van de aarde is mede te danken aan de vermogensbeheerders en belangenbehartiging in de olie.

verdere onderzoek of publicatie naar "echte" alternatieve energieoplossingen, wordt geen tijd meer ingestoken...

kernfusie (zonder straling)
zero piont energy
super conductivity

revolutionaire bevindingen waar niet serieus naar gekeken wordt.

dus zo vreemd dat popie jopies als Al Gore en billy clinton seminars houden over de wereld over milieu terwijl het begind bij het aller begin en dat is momenteel bij de bush administration.

als bush naties kan overhalen/manipuleren om irak binnen te vallen, dan moet dit een kaasie zijn.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 december 2006 om 10:21:
gaat de mensheid eraan

Eigen schuld dikke bult...... Al tientallen jaren word steeds weer hetzelfde geroepen maar iedereen wacht to zijn/haar buurman actie onderneemt. beetje achterlijk maarjah zo zijn wij mensen toch !?
van mij mogen we gestraft worden en mag er vervolgens een aarde ontstaan zonder mensheid...
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:09:
maar denk dat t lang gaat duuren voordat men gaat zeggen dat de overbevolking het probleem is

als men blijft denken dat men........ denkt men dat men denkt dat het lang duurt voordat men begint te denken :D ;) snaptum nog of word het nu te moeilijk ?

kortom denk niet en doe, doe ik ook !

Artiest The basehead
Ze wisten in de jaren 70 al, dat er grote gaten zitten in het ozonlaag!

Misschien overleven we het!
Maar denk als de ozonlaag nog meer achteruit gaat, Dat er veel meer huidkanker tervoorschijn komt;)

even lekker dagje zandvoort;)
Word je bijna verbrand door de zon!

deze afgelopen zomer vond ik het al erg:(
Ging zowat steeds van me stokkie met al die hitte:(

Kijk nu dan, het is godverdomme nog 12graden smiddags!!!!!!
Kan me nog dagen herrineren dat ik toen een wak op het ijs groter zat te maken!

Mocht het wel waar zijn, dat het achteruit gaat!
Zijn we allang te laat!

de mensheid krijgt echt niet voor mekaar om kappingen van bomen tegen te gaan!

en de mensen die hier afentoe zeggen, ach ben ik toch 70jr!
die gun ik geen kinderen!!!!!
harteloze ego trippers!!!!!!!!!!!

man als je al 50 bent zit je aan de zuurstof fles waaronder ik dan ook, omdat het zomers gewoon te warm word,
Te warm meer smok! meer smok! Weinig zuurstof!!!!!!!!!!!

weing zuurstof nou dan geniet je echt niet meer van de zon:lol:
Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 01:24:
als men blijft denken dat men........ denkt men dat men denkt dat het lang duurt voordat men begint te denken :D ;) snaptum nog of word het nu te moeilijk ?

snap hem helemaal(y) dat zet tenminste de grote spelers ff aan het denken, denk je niet ? b)
tja ik denk toch echt dat alle dingen zoals olie, overbevolking, kappen van de regenwouden etc etc etc niet alleen door ons PF slimmerds zijn verzonnen.

Ik denk dat elk logisch denkend mens op hetzelfde zou uitkomen, de vraag is alleen wat gaan de wereldleiders eraan doen. Wat kunnen ze er echt aan doen, en dan op "korte" termijn.

Alternatieven voor bijvoorbeeld olie, tja dat kan wel maar ik denk dat er meteen word gekeken naar de problemen die dan bijvoorbeeld in de economie kunnen gaan voorkomen.

en de overbevolking, kijk alleen al naar hoelang ze nu al bezig zijn in de strijd tegen aids in afrika. Ze delen daar nu al jaren condooms uit, en dat heeft nog niet veel effect gehad. Dus hoe zou je allen al de mensen daar kunnen dwingen om minder kinderen te krijgen?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 01:38:
Ze wisten in de jaren 70 al, dat er grote gaten zitten in het ozonlaag!

Misschien overleven we het!
Maar denk als de ozonlaag nog meer achteruit gaat, Dat er veel meer huidkanker tervoorschijn komt

even lekker dagje zandvoort
Word je bijna verbrand door de zon!

Jij hebt dus echt de klok horen luiden maar die klepel is echt zoek geloof ik...

Het gat in de ozonlaag heeft niets met het broeikaseffect te maken.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 01:38:
Te warm meer smok! meer smok! Weinig zuurstof!!!!!!!!!!!

Als er een gat in de ozonlaag zou zitten is smoG juist goed aangezien smoG de zonnestralen tegenhoudt.

Het gaat hier om het broeikaseffect...

& alle dingen erom heen;)

W H O C A R E S . . .

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:05:
W H O C A R E S . . .

Domme vraag, genoeg mensen blijkbaar
Uitspraak van bounz™ op woensdag 13 december 2006 om 01:48:
snap hem helemaal dat zet tenminste de grote spelers ff aan het denken, denk je niet ?

Dat was ook de bedoeling :D het is niet alleen hier dat ik er mee bezig ben maar kan me af en toe gewoon pissig maken over hoe simpel iedereen denkt. me buurman doet er geen zak aan dus wat voor nut heeft het als ik dat wel doe hoor ik iedereen denken....

beschouw mij dan als buurman, ik doe er wel wat aan, en andere buren zullen volgen ;)
laatste aanpassing

Ik start straks maar weer ens mijn auto, want ik vind het verdomd koud aan het worden.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:24:
Ik start straks maar weer ens mijn auto, want ik vind het verdomd koud aan het worden.

Zoals altijd zitten er van die geinstijnen tussen HA HA HA, het is hier een serieus onderwerp dat iedereen wat aangaat....
Je kunt natuurlijk even laten zien hoe intelligent je bent door domme opmerkingen te maken :respect: (kortom; als het je niks interesseerd trek dan ergens anders die lolbroek aan.)

:(

Wetenschap toont aan dat 1 vulkaanuitbarsting meer CO2 uitstoot dan alle auto's in honderd jaar uitstoten.

Nu tevreden.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:30:
Wetenschap toont aan dat 1 vulkaanuitbarsting meer CO2 uitstoot dan alle auto's in honderd jaar uitstoten.

Volgens mij is die al voorbijgekomen ;) maar goed, een vulkaan is iets natuurlijks iets dat op aarde hoort en waar we niks aan kunnen veranderen....

Iets dat logisch bekeken niet op aarde hoort is een auto, iets gecreeerd door de MENS. het probleem is de mens met al zijn uitvindingen en fratsen.

Mijn oplossing; 20 jaar lang geen voortplanting, vaker de fiets nemen of de trein als je ver moet, zorgen dat je biologische spullen koopt die niet zijn bespoten met giffen, bomen zorgen voor zuivere zuurstof dus IPV onszelf de zuurstof af te nemen en de dieren hun huis af te nemen kunnen wij ook alles weer terugplanten want die gave hebben wij om de natuur te repareren alleen moeten we die ook gebruiken, en niet ons verstand verspillen aan hoe we van een berg zand een auto maken en er vervolgens de wereld mee om zeep helpen....

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 11:37:
Mijn oplossing; 20 jaar lang geen voortplanting, vaker de fiets nemen of de trein als je ver moet, zorgen dat je biologische spullen koopt die niet zijn bespoten met giffen, bomen zorgen voor zuivere zuurstof dus IPV onszelf de zuurstof af te nemen en de dieren hun huis af te nemen kunnen wij ook alles weer terugplanten want die gave hebben wij om de natuur te repareren alleen moeten we die ook gebruiken, en niet ons verstand verspillen aan hoe we van een berg zand een auto maken en er vervolgens de wereld mee om zeep helpen....

Tja probeer jij dat maar eens aan de wereld uit te leggen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:41:
Tja probeer jij dat maar eens aan de wereld uit te leggen.

Doe me best en meer kan ik ook niet doen, zou een machinegeweer kunnen kopen en terroristische aanslagen plegen om de mensheid te verminderen in aantal ofzo, alleen lijkt me die optie maatschappelijk gezien weer niet verantwoord dus doe het maar niet he ;)

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 11:44:
zou een machinegeweer kunnen kopen en terroristische aanslagen plegen om de mensheid te verminderen in aantal ofzo,

Nieuwe Straight edge mentaliteit :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:49:
Nieuwe Straight edge mentaliteit

:) Alleen zijn er toch wel een paar verschillen tussen sXe en de staatsmongool ;)
hebben we het de laatste 50 jaar in ieder geval niet koud :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 11:09:
Domme vraag, genoeg mensen blijkbaar

toch nog niet genoeg, anders werd er wel meer aan gedaan ;)
misschien zijn het de verkeerde mensen die het zich wel aantrekken, en die zich het meer zouden moeten aantrekken zien alleen maar dollartekentjes in hun oogjes.

aah, maakt niet uit...
dan ga ik toch maar met pensioen...
het mooiere deel van mijn leven zit er dan al mooi op :D

Tja zo lang er nog genoeg mensen geloven dat er een God is , dat "toch alles goed komt", dat integratie een belangrijker onderwerp is, dat het niet door ons komt, dat rechts stemmen goed voor de toekomst is, dat we er toch niks aan kunnen doen, etc zullen we er ook over 50 jaar niet meer zijn nee. Daarmee de kans op een apocalyptische WWIII en het over 30 jaar op zijn van de olie weggelaten.
tsjah, ik heb me best gedaan als er over 50 jaar niks meer zou zijn. Aan de andere kant denk ik dat 50 jaar ook wel weer overdreven is. Het is zowezo een fijt dat de aarde zichzelf al vaker heeft misdragen zoals bijvoorbeeld de ijstijd en ook dat is hersteld. Laat 1 ding in ieder geval een feit zijn; vervuilen doen we onze leefwereld en daarbij moeten we ook nadenken aan het leven dat na onze generaties komt, en starten wij daar niet mee zijn wij net zo erg als onze voorgaande generaties......

PS jammer dat er van die geinstijnen zitten hier die het niet bij het onzin forum kunnen laten... :(
Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 17:44:
de ijstijd

+en

het is een steeds terugkomende fase in de evolutie van de Aarde, en langzaam maar zeker gaan we nu ook weer die kant op, dit is enkel de voorbereiding erop. Oké de mens versneld het proces misschien allemaal wel.. maar hoe dan ook, shit is going to happen anyway... :jaja:

en zolang de meerderheid denkt dat het zo kan, zal de meerderheid ook verantwoordelijk zijn voor de consequenties b)
Uitspraak van bounz™ op woensdag 13 december 2006 om 18:00:
het is een steeds terugkomende fase in de evolutie van de Aarde, en langzaam maar zeker gaan we nu ook weer die kant op, dit is enkel de voorbereiding erop. Oké de mens versneld het proces misschien allemaal wel.. maar hoe dan ook, shit is going to happen anyway...

Mag allemaal wel zijn maar iedere voorgaande keer hadden we nog geen haarlak, waren er nog meer bomen, reden we geen auto, was de aarde nog in evenwicht dat is nu dus volledig uit balans gerukt...

een dergelijke ijstijd is al eens eerder voorspeld maar niet dat het allemaal zo snel zou gaan. hoe dan ook aan alles komt een eind en het interesseerd me allemaal geen zak meer als iedereen zo laks denkt. fuck it !
Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 18:58:
maar iedere voorgaande keer hadden we nog geen haarlak,....

ja klopt en in het begin wist men ook allemaal niet dat het allemaal zo schadelijk kon zijn. maar nu weten ze dat toch al behoorlijk lang, daarom als men niet zo hypocriet was had men er allang iets aan kunnen doen, of toch zeker depoging tot.....

en als de mens nu sneller eraan zal gaan, door z'n beleid, is dat misschien wel het scenario, dat allang vast stond.

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op woensdag 13 december 2006 om 18:58:
aan alles komt een eind

dat bedoel ik maar (y) bekijk ons eens in het heelal... we stellen toch geen fuck voor dus waarom ons druk gaan maken om dingen die toch ooit zullen gebeuren.

maak jeje er wel druk om, ga dan iets doen ertegen, maak je je niet druk dan niet. een beter milieu, maatschappij etc... begint bij één.......

nou sorteer ik ook de hele santekraam etc... maar er zal wel meer voor nodig zijn dan alleen de automobilist aan te pakken.. d'r zijn grotere bedreigingen waar niet tegenop getreden wordt, omwillen van macht en geld.
zolang die er zijn.... kom je met goeie wil niet ver genoeg :no:
de poolkappen smelten nederland verzuipt in de stijgende zee.
boeie bijna iedereen heeft een zwemdiploma toch.
dus geniet ervan zolang het nog duurt.
Uitspraak van --((-T!MMY-))-- op woensdag 13 december 2006 om 19:56:
de poolkappen smelten nederland verzuipt in de stijgende zee.

Alleen de noordpool. En dat is nog niet eens zeker, het is dus een studie. Volgens studies uit de jaren 70 hadden we hier al in de tropen moeten wonen dus zo veel zegt het lang niet altijd.
Mensen zijn gewoon bang voor dingen die ze niet begrijpen. Moeder natuur is erg veranderlijk. en de noordpool is al zo vaak "niet aanwezig" geweest, in feite is de noordpool in de geschiedenis van de aarde langer niet-bedekt geweest dan wel-bedekt. En zelfs toen stond Nederland lang niet altijd onder water, en die paar metertjes extra kunnen we nog wel hebben.

Het zou een veel groter probleem zijn als de zuidpool smelt. maar die ligt grotendeels op een landmassa dus die smelt een stuk minder snel.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 13 december 2006 om 20:22:
Mensen zijn gewoon bang voor dingen die ze niet begrijpen. Moeder natuur is erg veranderlijk. en de noordpool is al zo vaak "niet aanwezig" geweest, in feite is de noordpool in de geschiedenis van de aarde langer niet-bedekt geweest dan wel-bedekt. En zelfs toen stond Nederland lang niet altijd onder water, en die paar metertjes extra kunnen we nog wel hebben.

HE IK BEGRIJP HET HEEL GOED.
EN IDD MOEDER NATUUR VERaNDERT CONTINUE

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 13 december 2006 om 20:22:
Moeder natuur is erg veranderlijk. en de noordpool is al zo vaak "niet aanwezig" geweest

Op een kaart van Piri Reis is te zien dat de Noordpool vroeger ook niet met ijs bedekt was.
6000 jaar geleden was de Noordpool gewoon begroeid.

http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Map.htm
laatste aanpassing

Ik heb gister de film van Al Gore gezien en ik ben hevig geschrokken.

Eindelijk :rot:
Dan ben ik bejaard dus ik vind het best :p
en idd nederland vecht al jaren tegen het water met veel successen maar ook met vele tegenslagen.
maar zolang het stijgt moeten we de dijken blijven verzwaren enz. kijk in mijn profiel naar een foto uit 1995 dat was mijn straat daar word je nie vrolijk van.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 21:05:
Op een kaart van Piri Reis is te zien dat de Noordpool vroeger ook niet met ijs bedekt was.
6000 jaar geleden was de Noordpool gewoon begroeid.

als jij hier de noorpool uit kan halen ben je heel knap en is het nou 6000 jaar geleden of 500 (zoals vermeld met de datum uit het stukje "1513")

Oke maar even voor alle duidelijkheid.
Iedereen die zegt dat het elke keer veranderd heeft gelijk, iedereen die zegt dat de noordpool al een keer helemaal gesmolten is geweest heeft misschien gelijk.
Maar laat nou eens duidelijk zijn dat de aarde nu verder opwarmt dan dat het gewoonlijk gebeurt.
En het is makkelijk om te zeggen "het is niet waar, we hoeven niet bang te zijn en niks te doen" denk daaraan als het toch waar blijkt te zijn....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 09:52:
Maar laat nou eens duidelijk zijn dat de aarde nu verder opwarmt dan dat het gewoonlijk gebeurt.
En het is makkelijk om te zeggen "het is niet waar, we hoeven niet bang te zijn en niks te doen" denk daaraan als het toch waar blijkt te zijn

Wat is "gewoon" dat weet je niet precies.

In de geschiedenis is de temperatuur wel vaker in een eeuw opeens omhoog geschoten. Mensen meten de weersomstandigheden nog maar minder dan 300 jaar. In de historie dat er mesnen zijn is de noordpool al eens ijsvrij geweest. (zo rond de tijd dat de piramides werden gebouwd, toen was de sahara nog grotendeels een savanne)

De mensheid kan inderdaad ook wel geperkt invloed hebben om het klimaat. En daarbij vindt ik ook dat je "ons" enze activiteiten ook niet los kan zien van de natuur. Dat we het zelf graag los willen zien is een meselijk principe. voor de rest is heel onze beschaving wellicht ook een natuurlijk verschijnsel.

Praat maar door thijs, jij weet toch alles beter.
Zeker atheneum gedaan.....

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:06:

Praat maar door Tjalping, jij weet toch alles beter...

Toch vind ik dat Thijs met argumenten komt, en jij alleen met bangmakerij...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 09:48:
als jij hier de noorpool uit kan halen ben je heel knap en is het nou 6000 jaar geleden of 500 (zoals vermeld met de datum uit het stukje "1513")

De kaart zelf is van 1513, maar de informatie die erop staat is vele duizenden jaren ouder.
Piri Reis heeft niets anders gedaan dan alle kaarten van de wereld van die tijd tot 1 kaart samen te vatten.
Helaas zijn veel kaarten in de Middeleeuwen verloren gegaan.

Op de kaart van Piri Reis is de kustlijn te zien van het vaste land onder de Noordpool, deze is op dit moment slechts met zeer geavanceerde techniek zichtbaar te maken.
Hoe kan een Middeleeuwse kaartenmaker deze kustlijn dan al zeer gedetaileerd op zijn kaart hebben staan?
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 10:52:
Wat is "gewoon" dat weet je niet precies.

In de geschiedenis is de temperatuur wel vaker in een eeuw opeens omhoog geschoten. Mensen meten de weersomstandigheden nog maar minder dan 300 jaar. In de historie dat er mesnen zijn is de noordpool al eens ijsvrij geweest. (zo rond de tijd dat de piramides werden gebouwd, toen was de sahara nog grotendeels een savanne)

De mensheid kan inderdaad ook wel geperkt invloed hebben om het klimaat. En daarbij vindt ik ook dat je "ons" enze activiteiten ook niet los kan zien van de natuur. Dat we het zelf graag los willen zien is een meselijk principe. voor de rest is heel onze beschaving wellicht ook een natuurlijk verschijnsel.

Aangezien er in de 300 jaar dat men het klimaat volgt er gigantisch veel bomen zijn gekapt, natuurreservaten of weg of met tientallen procenten is verkleind en de co2 uitstoot alleen maar is gestegen en er dus minder bomen zijn om de co2 te vermengen met zuivere zuurstof denk ik dat wij hoe dan ook ons eigen graf aan het graven zijn.

ik zie hier een perfect voorbeeld van kortzichtigheid, het is makkelijk niks te doen maar diegene die wel wat doet word het niet makkelijk gemaakt. misschien verdienen wij het wel helemaal niet de slimste wezens op aarde te zijn, of zijn we misschien wel niet eens de slimsten maar denken wij dat alleen door onze kortzichtigheid......

1 ding weet ik wel, deze discussie hier is voor mij nu klaar ;)! Thijs overrompel jij mensen met feiten, ik durf in toeval te geloven ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:06:
Zeker atheneum gedaan.....

Mag ik gewoon een ander standpunt hebben? Ik deel je doemscenario-mening niet. Wel heb ik oog voor de waarschuwing maar je overtrekt de boel een beetje. Dat mag je van mij doen maar verwacht niet van me dat ik erin mee ga.

Desondanks is het wel erg intessant om erover na te denken. De tijd zal het uitwijzen wie van ons gelijk had. Misschien zeggen onze nazaten over tweehonderd jaar wel "haha die mensen van begin 21ste eeuw dachten dat de wereld verging" net zoals onze voorouders dachten dat de wereld plat was. En misschien denken ze wel van goh wat waren ze toen naief, ze dachten dat de wereld niet kapot ging..... Dus tja alleen de tijd zal het leren. Ik denk dat het wel los loopt. De wereld had de laatste 2000 jaar al 4000 keer moeten vergaan...:/
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:44:
De wereld had de laatste 2000 jaar al 4000 keer moeten vergaan...

Hoe dan ook wij mollen de natuur en doen er weinnig aan om deze weer te herstellen, sky city's gaan komen waarin weinnig plaats is voor natuur. de mensheid blijft zich voortplanten en dieren blijven uitsterven.
Het mag dan wel de aarde zijn die zichzelf hersteld maar wij zijn hier te gast en dienen ons ook zo te gedragen...
laatste aanpassing
Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op donderdag 14 december 2006 om 12:48:
Hoe dan ook wij mollen de natuur en doen er weinnig aan om deze weer te herstellen

Wij zijn de natuur. Ons appart zien is een hokjesdenk-principe wat voor komt uit denkbeelden dat we machtiger zijn als de natuur. terwijl dat ook niet zo is.

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op donderdag 14 december 2006 om 12:48:
Het mag dan wel de aarde zijn die zichzelf hersteld maar wij zijn hier te gast en dienen ons ook zo te gedragen

Dat heb ik ook geleerd als ik op bezoek kom. Maar de mens is hier niet "op bezoek" we zijn onderdeel van de natuur op deze planeet.

En het ergste is toch al achter de rug. De fossiele brandstoffen naderen gelukkig hun einde voor het einde van deze eeuw zitten we allemaal op waterstof :jaja:
laatste aanpassing

Ik geloof wel dat de mens een substantieel deel schuld heeft aan het vergaan van een beschaving.

je moet deze film maar eens gaan kijken:

http://www.imdb.com/title/tt0268695/
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:54:
Wij zijn de natuur. Ons appart zien is een hokjesdenk-principe wat voor komt uit denkbeelden dat we machtiger zijn als de natuur. terwijl dat ook niet zo is.

Sorry dat ik dit doe "smart guy"; maar zomaar aannemen dat wij deel van de natuur zijn is ook denken volgens het hokjesprincipe.....
Maar goed als we deze discussie gaan verder borduren op wat wij denken hoe de wereld in elkaar zit zouden we nogal dom bezig zijn, gezien het fijt dat we daarin toch niet uitkomen. het enige dat ik even duidelijk wilde hebben is dat met feiten wijzen en mensen beschuldigen van hokjesprincipes je niet ver komt bij me ;).

Het is een fijt; Wij hebben de gave te vernielen en te repareren, vernielen doen we al jaren.... Misschien word het tijd voor wat reparatie...

PS eerder zei ik dat ik ermee zou kappen met deze discussie maar denk niet dat ik ooit klaar ben met deze discussie.....

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 14 december 2006 om 12:44:
Mag ik gewoon een ander standpunt hebben? Ik deel je doemscenario-mening niet. Wel heb ik oog voor de waarschuwing maar je overtrekt de boel een beetje. Dat mag je van mij doen maar verwacht niet van me dat ik erin mee ga.

Desondanks is het wel erg intessant om erover na te denken. De tijd zal het uitwijzen wie van ons gelijk had. Misschien zeggen onze nazaten over tweehonderd jaar wel "haha die mensen van begin 21ste eeuw dachten dat de wereld verging" net zoals onze voorouders dachten dat de wereld plat was. En misschien denken ze wel van goh wat waren ze toen naief, ze dachten dat de wereld niet kapot ging..... Dus tja alleen de tijd zal het leren. Ik denk dat het wel los loopt. De wereld had de laatste 2000 jaar al 4000 keer moeten vergaan...

Je hebt gelijk we mogen allemaal een andere mening hebben en misschien vergaat de wereld niet, misschien wel.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat de mensheid uitsterft als we nix doen...
We zullen zien...

P.S. sorry voor die opmerking van mij is niet netjes in een discussie
Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op donderdag 14 december 2006 om 12:43:
misschien verdienen wij het wel helemaal niet de slimste wezens op aarde te zijn, of zijn we misschien wel niet eens de slimsten maar denken wij dat alleen door onze kortzichtigheid......

(y) in denken is de mens toch zo goed :vaag:

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op donderdag 14 december 2006 om 12:43:
ik durf in toeval te geloven

ik toevallig niet, de dingen gebeuren zoals ze horen te gebeuren (y) wil niet zeggen dat alles onveranderlijk is :no:
de uitkomst is alleen hetzelfde ;)

Uitspraak van :rot: DE_STAATSMONGOOL :rot: op donderdag 14 december 2006 om 13:07:
maar denk niet dat ik ooit klaar ben met deze discussie.....

zolang er nog bomen gekapt worden, fabrieken rotzooi de lucht in pompen, zal je geweten blijven vechten voor het hogere goed (y) en daar is niks mis mee ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 13:36:
en misschien vergaat de wereld niet

vergaan doet ze toch :jaja: is het niet door ons, dan door de zon (y) of losgeslagen komeet

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 13:36:
Ikzelf ben ervan overtuigd dat de mensheid uitsterft als we nix doen...

en wie zijn fout is dat dan ? precies, de mens zijn eigen fout, had die maar nie zo dom moeten wezen door achter het grote geld aan te gaan ( ook gemaakt van een grondstof van de aarde )
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 december 2006 om 12:41:
Hoe kan een Middeleeuwse kaartenmaker deze kustlijn dan al zeer gedetaileerd op zijn kaart hebben staan

Ja dat vraag ik mij ook af.
Ik denk dat ze met een teletijd machine van de azteken naar de toekomst zijn gereisd en toen een satteliet van de nasa hebben gestolen en die in hun eigen tijd de ruimte in hebben geschoten en een foto hebben gemaakt.

Oke, effe alle gekheid op een stokkie.
Alles wat voort komt uit wetenschappelijk onderzoek van de toekomst of het verleden zijn grotedeels speculaties gebaseert op feiten...
Dus we kunnen niet met zekerheid zeggen of het wel of niet gebeurt, zoals ik al zei ben ik ervan overtuigd dat Al Gore gelijk heeft.
Misschien wordt dit op de zelfde manier gebruikt als het "terrorisme" (zou me niks verbazen) toch vind ik het nog steeds een verontrustende gedachte.
Silly wabbit en thijs bedankt voor een goeie discussie...