Partyflock

Forumonderwerp · 917807

Ik heb gister de film van Al Gore gezien en ik ben hevig geschrokken.
Als wij zo doorgaan als we nu doen gaat de mensheid eraan
BINNEN 50 JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo wetenschappelijk sluit het een het ander niet uit binnen de evt kansberekeningen........kan vriezen kan dooien

De regering doet er zogenaamd alles aan om het milieu te beschermen, maar stimuleert juist de grootste milieuvervuiling van allemaal: de mens
Dmv kinderbijslag en dergelijke...

Dam de groei van de mensheid in en het komt allemaal weer goed
de economie moet wel draaien..........
Door de eeuwen heen hebben we steeds een nieuw klimaat gehad dan weer een warm dan weer een koud klimaat. ik snap de ophef niet zo
Om de 30 jaar een klimaatsverandering ja...dat heb ik ook nog wel gehad met aardrijkskunde maar dit neemt wel drastische vormen aan omdat de technologie/industrie steeds verder en grootschaliger is geworden in de afgelopen decennia zonder dat men in de toekomst keek voor evt gevolgen. Gaat eerder om geld dan om wat anders........dat merken we nu wel en nu mogen we die boete betalen.

what goes around comes around

Uitspraak van Weger op maandag 11 december 2006 om 01:33:
dat heb ik ook nog wel gehad met aardrijkskunde maar dit neemt wel drastische vormen aan omdat de technologie/industrie steeds verder en grootschaliger is geworden in de afgelopen decennia

integendeel, de uitstoot van CO2 is juist veel minder geworden.
In de 19e stookte men met kolen en toen waren de winters ook koud.

laat je aub niet gek maken, het is een bewezen feit dat na elke vulkaanuitbarsting de hoeveelheid CO2 extreem toeneemt.
Uitspraak van Weger op maandag 11 december 2006 om 01:33:
Om de 30 jaar een klimaatsverandering ja...dat heb ik ook nog wel gehad met aardrijkskunde maar dit neemt wel drastische vormen aan omdat de technologie/industrie steeds verder en grootschaliger is geworden in de afgelopen decennia zonder dat men in de toekomst keek voor evt gevolgen. Gaat eerder om geld dan om wat anders........dat merken we nu wel en nu mogen we die boete betalen.

Dat heeft ook met de kanteling van de Aarde te maken. Door de kanteling verplaatsen de polen zodat ook het klimaat mee heen en weer gaat. De globale opwarming van nu wordt met de tijd door de Aarde zelf hersteld. De ophef die ze er nu om maken is voor een groot deel angstmakerij
laatste aanpassing

Uitspraak van No-nonsens op maandag 11 december 2006 om 01:39:
De ophef die ze er nu om maken is voor een groot deel angstmakerij

zodat de automobilist maar weer bevend zijn portemonee trekt omdat hij voor de opwarming van de aarde aansprakelijk gesteld wordt...
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 01:36:
laat je aub niet gek maken, het is een bewezen feit dat na elke vulkaanuitbarsting de hoeveelheid CO2 extreem toeneemt.

Ik ben ook geen expert maar dat lijkt me meer dan logisch. Miss schuievn alle platen nog eens in 1 keer allemaal over elkaar....who knows...

Uitspraak van No-nonsens op maandag 11 december 2006 om 01:39:
De globale opwarming van nu wordt met de tijd door de Aarde zelf hersteld.

Ok, maar dan nog.....de G8 moet 1 geheel zijn anders bereik je niks en dat blijft zo omdat er teveel geld mee gepaard gaat en dat kan weer niet.

tja...waar liggen nou eigenlijk de prioriteiten? :S

Uitspraak van Weger op maandag 11 december 2006 om 01:46:
tja...waar liggen nou eigenlijk de prioriteiten?

de prioriteiten liggen teveel bij het tegengaan van de uitstoot van CO2 door auto's

de hoogste prioriteit moet liggen bij de grootveroorzakers van CO2; mensen zelf
minder mensen = minder CO2
Oftewel; de wereldbevolking moet drastisch inkrimpen

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 01:52:

Daar ben het zeer zeker mee eens.
Overbevolking is een oorzaak van veel problemen, sterker nog, overbevolking is het probleem

Dus niet de auto...

Ipv dat ze de auto gaan belasten moeten ze de mens maar eens gaan belasten aangezien die de hele dag met zijn geadem de grootste producent is van CO2 en methaan
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 december 2006 om 10:21:
Ik heb gister de film van Al Gore gezien en ik ben hevig geschrokken.

oooh dan benk tog 70.. mooie leeftijd (Y) :9

maar ff serieus..ze zijn dr nu al jaren mee bezig met de klimaatverandering... en het is er nog niet echt beter op geworden. tuurlijk er zijn wel veel dingen veranderd (groene stroom windenergie e.d., recylcing en ga maar door).
ze moeten echt iets drastisch gaan veranderen, maar vraag me niet waar ze moeten gaan beginnen dan.. de wereldbevolking kun je niet ineens drastisch gaan inkrimpen :s, hoe wou je dat gaan doen dan? zeggen dat er geen kinderen meer gebaard mogen worden?
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:00:
moeten ze de mens maar eens gaan belasten aangezien die de hele dag met zijn geadem de grootste producent is van CO2 en methaan

Wie gaat er nou voor je eigen adem betalen? :9

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 01:52:

tja hoe moet je dat doen de bom gooien op india?

ik weet niet, mischien praat ik nu dom
maar denk dat t lang gaat duuren voordat men gaat zeggen dat de overbevolking het probleem is
laatste aanpassing

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op maandag 11 december 2006 om 11:08:
hoe wou je dat gaan doen dan? zeggen dat er geen kinderen meer gebaard mogen worden?

in China werkt het ook, waarom nergens anders.
Maar zolang bepaalde godsdiensten nog steeds dopor blijven hameren op het produceren van zoveel mogelijk milieuvervuilers zal dit nooit haalbaar zijn...
Word wel vaker gezegt.. Allemaal gelul joh..

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:10:
in China werkt het ook, waarom nergens anders.

doen ze toch nog iets goeds in china

Uitspraak van J. itse op maandag 11 december 2006 om 11:11:
Word wel vaker gezegt.. Allemaal gelul joh..

verdiep jij je eerst maar s wat meer in de wereld voordat jij je mond opentrekt ;p
laatste aanpassing

Uiteindelijk zal de natuur zichzelf regelen.
Als er teveel chimpansees op 1 territorium zitten bevechten ze elkaar op de dood tot de rust weer hersteld is.
Hetzelfde zie je nu in de wereld; er zijn teveel mensen en moslims en christenen gunnen elkaar het licht niet in de ogen.
Het gevolg is dat er binnen nu en ... een flinke wereldoorlog zal uitbreken die weer wat balans in de natuur zal brengen...

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:19:
Uiteindelijk zal de natuur zichzelf regelen.
Als er teveel chimpansees op 1 territorium zitten bevechten ze elkaar op de dood tot de rust weer hersteld is.
Hetzelfde zie je nu in de wereld; er zijn teveel mensen en moslims en christenen gunnen elkaar het licht niet in de ogen.
Het gevolg is dat er binnen nu en ... een flinke wereldoorlog zal uitbreken die weer wat balans in de natuur zal brengen...

ik vindt dat allemaal dik prima, zolang t maar niet te dicht in mijn buurt gebbeurd!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:00:
Dus niet de auto...

Het gevolg van overbevolking is meer mensen een auto dus meer co2 maar het is niet alleen de auto.
alles wat co2 uitstoot.
zoals Auto's, mensen, vulkanen, sigaretten, bosbranden, industrie enz enz enz
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op maandag 11 december 2006 om 11:08:
hoe wou je dat gaan doen dan? zeggen dat er geen kinderen meer gebaard mogen worden?

de natuur had een oplossing gevonden.. aids... maar de mens gaat er meteen weer iets tegen zoeken (y)
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 8 december 2006 om 23:27:
Een onderdeel van de natuurlijke ontwikkeling op een planeet.

iemand creeërde een aardbolletje, gooide er wat beplanting op, diertjes, water, wolkjes... en toen de mens... eens zien hoe dat afloopt, dat wordt lachen ;)
we zijn een onderdeeltje van een groot spelletje (y)
laatste aanpassing
er is zeker een probleem. Het is echt al 1000 keer aangetoond dat de mens de grootste veroorzaker is van het broeikas effect.

Het is idd waar dat vulkanen erg veel co2 uitstoten maar is dat dan een reden om maar onbeperkt de wereld te vervuilen? omdat vulkanen dat ook doen? Aan vulkanen kunnen we vrij weinig doen aan de mens wel.

Als de Milankovich theorie klopt, kun je uitrekenen hoe lang het duurt wanneer de volgende ijstijd komt: het duurt nog zo'n 60.000 jaar. Voorlopig hoeven we ons dus geen zorgen te maken, en is het niet nodig om de aarde alvast warm te stoken.

Bovendien blijkt dat we een hele grote invloed aan het uitoefenen zijn op de samenstelling van de atmosfeer, een invloed die zijn weerga niet kent in de geologiche geschiedenis. In de laatste 400.000 jaar varieerde het koolzuur gehalte van de atmosfeer tussen 190 en 280 ppm, afhankelijk van het ijstijd klimaat, een variatie dus van zo'n 90 ppm. Door menselijk toedoen is het koolzuurgehalte van de atmosfeer inmiddels gestegen tot 370 ppm, 90 ppm meer dan de maximale waarde van de laatste 400.000 jaar.

We weten eigenlijk nog veel te weinig van het klimaat af om op zo'n onverantwoorde manier ermee te rommelen. En de ijstijden laten zien, dat er veel onverwachte schakelaars inzitten die plotseling omgezet kunnen worden, met onverwachte - en snelle - effecten. Wat eerst een geleidelijke verandering kan lijken, kan plotseling een rampzalige snelheid aannemen, die onze maatschappij niet kan bijbenen. Geen belegger zou zo'n risico op de beurs durven nemen.....

Uitspraak van Fubar! op maandag 11 december 2006 om 12:47:
Aan vulkanen kunnen we vrij weinig doen aan de mens wel.

aan de bosbranden gedeeltelijk wel.. maar hoe overtuig je die pyromanen :/

Uitspraak van bounz™ op maandag 11 december 2006 om 12:51:
maar hoe overtuig je die pyromanen

Zeggen dat als ze niks meer aansteken, ze dan op mars onbeperkt fikkie mogen stoken
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 13:16:
ze dan op mars onbeperkt fikkie mogen stoken

ssstttt die planeet hebben we misschien nog ooit ergens voor nodig ( we moeten toch ergens met ons kernafval naartoe 8) ) :bloos:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 december 2006 om 10:21:

sorry daar geloof ik niks van

de aarde heeft al eeuwen van alles over ze heen gekregen en die past zich telkens weer aan

Tuurlijk moeten we aan het millieu doen, maar in die film word alles een tikkie overdreven ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 12:14:
Het gevolg van overbevolking is meer mensen een auto dus meer co2 maar het is niet alleen de auto.

Houdt nou eens op de auto altijd de schuld te geven van de CO2 problematiek, dat is juist de grootste bullshit.
De auto is slechts zo'n klein gedeelte van de totale CO2 productie.
Alle dieren op aarde ademen CO2 uit, het grootste probleem is gewoon de mens zelf en zijn verwoestende effect op de regenwouden.
Zolang de mens blijft kappen kunnen bomen CO2 niet in zuurstof omzetten.
De schuld ligt dus niet bij auto's; maar bij iedereen die thuis een mooie hardhouten vloer heeft of een teak tuinstel.
Worden die aangepakt? :no:

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 14:21:

Ik denk dat je de aarde geen groter plezier kan doen dan de hele mensheid compleet uit te roeien.
Dus als je echt milieubewust bent ga je gewoon door met CO2's produceren (y)

de aarde heeft al eeuwen van alles over ze heen gekregen en die past zich telkens weer aan

De aarde overleefd het wel maar wij misschien niet...

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 14:26:
Ik denk dat je de aarde geen groter plezier kan doen dan de hele mensheid compleet uit te roeien.
Dus als je echt milieubewust bent ga je gewoon door met CO2's produceren

zo kan je het ook bekijken, het zal mij trouwens niks boeien wat er met de mensheid gebeurt.
Ik zou het alleen jammer vinden als wij het verneuken en niet eens gewoon voor 1 keertje iets goeds doen (Niet dat de mense door en door slechts is ofzo)

Uitspraak van bounz™ op maandag 11 december 2006 om 14:04:
ssstttt die planeet hebben we misschien nog ooit ergens voor nodig ( we moeten toch ergens met ons kernafval naartoe )

Oja, als we hier klaar zijn dan gaan we gewoon naar een andere planeet om daar verder te gaan...:)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 15:34:
zo kan je het ook bekijken, het zal mij trouwens niks boeien wat er met de mensheid gebeurt.
Ik zou het alleen jammer vinden als wij het verneuken en niet eens gewoon voor 1 keertje iets goeds doen

De aarde is al vele miljarden jaren oud, wie zegt dat er vele honderduizenden jaren voor ons al niet beschavingen zijn geweest die precies hetzelfde ontwikkeld waren als ons, alleen die door het ontwrichten van de natuur een eind aan zichzelf gemaakt hebben?
over 50 jaar ben ik bijna 70...

dan ga ik er waarschijnlijk toch aan...

No worries !

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 11:21:
ik vindt dat allemaal dik prima, zolang t maar niet te dicht in mijn buurt gebbeurd!!

makkelijk praten

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 16:13:
De aarde is al vele miljarden jaren oud, wie zegt dat er vele honderduizenden jaren voor ons al niet beschavingen zijn geweest die precies hetzelfde ontwikkeld waren als ons, alleen die door het ontwrichten van de natuur een eind aan zichzelf gemaakt hebben?

W'll never know!

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 16:29:

Het gebeurt met jou!!
Uitspraak van bounz™ op maandag 11 december 2006 om 12:51:
aan de bosbranden gedeeltelijk wel.. maar hoe overtuig je die pyromanen

Hoe overtuig je de bliksem?

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 16:34:
W'll never know!

zijn genoeg theorien over...
Staan zelfs in het bekendste boek ter wereld (y)
daarom zegt ie toch ook gedeeltelijk

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 16:34:
Het gebeurt met jou!!

Citeer effe de juiste, danku

Je zal vast weleens van ene Noach gehoord hebben, is een verhaaltje uit een boek dat ik vroeger weleens gelezen heb.
In die tijd waren er nog maar weinig auto's en toch steeg de zeespiegel zo hard dat bijna de hele mensheid uitgeroeid werd...

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 01:13:
in Loose Change wordt met 'wetenschappelijke feiten' aangetoond dat 9/11 door Amerika zelf is opgezet...

Wetenschappelijke feiten

Met wetenschappelijke feiten kan ik ook aantonen dat het broeikaseffect/klimaatverandering een natuurlijk proces is en dat de auto daar absoluut geen invloed op heeft...

het broeikaseffect is ook een natuurlijk proces....alleen wij versterken het teveel, waardoor de temperaturen te hoog worden.

\
Ja de aarde houdt het al wel een tijdje vol ja. Maar toen waren wij er nog niet. Als wij er niet meer zouden zijn zou de aarde zich prima aanpassen ja ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 17:36:
alleen wij versterken het teveel, waardoor de temperaturen te hoog worden.

punt is dat bomen het omzetten naar zuurstof, maar als mensen teveel bomen kappen is dat hun eigen schuld...
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 15:35:
Oja, als we hier klaar zijn dan gaan we gewoon naar een andere planeet om daar verder te gaan...

tuurlijk kan ons het toch schelen b) heb al een leuke maan op het oog nabij Jupiter, schijnt de zonsondergang mooi te zijn (y)

Uitspraak van Weger op maandag 11 december 2006 om 16:35:
Hoe overtuig je de bliksem?

die is een beetje moeilijk te overtuigen, maar hoeveel worden er in de fik gestoken en allemaal weer om money :[

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 17:36:
alleen wij versterken het teveel, waardoor de temperaturen te hoog worden.

en wij belemmeren het ook weer met global dimming (y) alles in balans :cheer:

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 17:39:
punt is dat bomen het omzetten naar zuurstof, maar als mensen teveel bomen kappen is dat hun eigen schuld...

Conclusie: boomkappende mensen op een klein eilandje zetten tenmidde van de oceaan :) probleem opgelost ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 16:41:
Uitspraak van Tjalping op maandag 11 december 2006 om 16:34:

Het gebeurt met jou!!

Citeer effe de juiste, danku

sorry foutje moest de originele hebbe

(Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 19:10:
Conclusie: boomkappende mensen op een klein eilandje zetten tenmidde van de oceaan :) probleem opgelost ;)

totdat daar de bomen op zijn en ze naar andere bomen opzoek gaan.

heb je weer een probleem
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 13:16:
Zeggen dat als ze niks meer aansteken, ze dan op mars onbeperkt fikkie mogen stoken

he tjalling of bij jou thuis.
das lachuh joh
heb je het ook nie meer koud