Uitspraak van cossie 4x4 op donderdag 26 oktober 2006 om 20:04:lees jij mijn stukje eens nog een keer...da zla je zien dat ik er ook niet mee eens was..
Shit wat heb ik vandaag, ben een beetje slaperig
Uitspraak van cossie 4x4 op donderdag 26 oktober 2006 om 20:00:ze hebben onderling een verschil in:
okey...ff een vraag aan jou dan Cossie
Ik vind je over het algemeen toch wel objectief dus...
De Ford Focus 2.5 Turbo
Of Mazda3 MPS 2.3 Turbo
???
(ondanks dat je ford rijd
Uitspraak van [Brutalic™] op vrijdag 27 oktober 2006 om 00:10:okey...ff een vraag aan jou dan Cossie
Ik vind je over het algemeen toch wel objectief dus...
De Ford Focus 2.5 Turbo
Of Mazda3 MPS 2.3 Turbo
???
(ondanks dat je ford rijd )
ja...wat is ermee..
hoezo,kinderachig??vind dit dus echt praat voor iemand met weinig tussen z`n oren!!
Het gaat hier om mijn mening, ik vind opels kut (leek me al vrij duidelijk)
Hou jij toch lekker voor jezelf dat je dat kinderachtig vind, daar heeft toch niemand om gevraagd?!
laatste aanpassing
Uitspraak van [Brutalic™] op donderdag 26 oktober 2006 om 17:15:dat is btw niet helemaal waar want
kan wel zijn
bmw heeft bij 323 325 en de 328 ook dezelfde blokke enige wat het verschil in vermoge vormt is de chip
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 19:15:kan wel zijn
bmw heeft bij 323 325 en de 328 ook dezelfde blokke enige wat het verschil in vermoge vormt is de chip
Klopt niet helemaal. Maar zit wel een kern van waarheid in.
aantal cilinders 6, in lijn 6 6, in lijn
kleppen per cilinder 4 4 4
cilinderinhoud 2494 cm3 2793 cm3 2494 cm3
boring x slag 84,0 x 75,0 mm 84,0 x 84,0 mm 84,0 x 75,0 mm
compressieverh. 10,5:1 10,2:1 10,5:1
max. vermogen 125 kW (170 pk) 142 kW (193 pk) 141 kW (192 pk)
5500tpm 5500tpm 6000tpm
max. koppel 245 Nm 280 Nm 245 Nm
3500tpm 3500tpm 3500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie multipoint injectie multipoint injectie
klepbediening dohc dohc dohc
turbo nee nee nee
katalysator geregeld geregeld geregeld
kleppen per cilinder 4 4 4
cilinderinhoud 2494 cm3 2793 cm3 2494 cm3
boring x slag 84,0 x 75,0 mm 84,0 x 84,0 mm 84,0 x 75,0 mm
compressieverh. 10,5:1 10,2:1 10,5:1
max. vermogen 125 kW (170 pk) 142 kW (193 pk) 141 kW (192 pk)
5500tpm 5500tpm 6000tpm
max. koppel 245 Nm 280 Nm 245 Nm
3500tpm 3500tpm 3500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie multipoint injectie multipoint injectie
klepbediening dohc dohc dohc
turbo nee nee nee
katalysator geregeld geregeld geregeld
volgorde: 323, 328 en 325
Quoten lukt helaas niet helemaal goed
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 19:15:kan wel zijn
bmw heeft bij 323 325 en de 328 ook dezelfde blokke enige wat het verschil in vermoge vormt is de chip
dat is bij mercedes ook zo met de c200 cdi en c220 cdi....alleen anders afgesteld. blok is hetzelfde
Astra ziet er vetter uit!
vind ik ook
Uitspraak van ADRENALIENTJE op vrijdag 8 december 2006 om 21:31:Het gaat hier om mijn mening, ik vind opels kut (leek me al vrij duidelijk)
Hou jij toch lekker voor jezelf dat je dat kinderachtig vind, daar heeft toch niemand om gevraagd?!laatste aanpassing 8 december 2006 21:32
je kan niet zeggen vink alle opels zijn kut
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 21:43:Klopt niet helemaal. Maar zit wel een kern van waarheid in.
met blok bedoel ik de" blok alleen niet ''motorblok''
dus niet cilinderkop krukas drijfstang enzo
en toerentalle die aan geeft worde ook electronisch begrenst hebbe dus ook al niets te make met de blok maar weer al met de computer
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 21:43:cilinderinhoud 2494 cm3 2793 cm3 2494 cm3
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 20:55:met blok bedoel ik de" blok alleen niet ''motorblok''
Bedoel je hetzelfde type blok dan? Zo ja, dan klopt het helemaal.
Maar ook de inhoud is niet geheel hetzelfde zoals aangegeven in bovenstaande quote.
Is het waar dat je die gti met een chip naar 240 pks kan brengen?
Jep, kan wel...
aangezien ie al 200 pk heeft.
Aangezien de nieuwe GTi eindelijk van huis uit een Turbo mee krijgt
is er met een chip wat meer aan te doen...
40 pk winst met een chip op een auto met een turbo is heel gewoon.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 10:28:Aangezien de nieuwe GTi eindelijk van huis uit een Turbo mee krijgt
is er met een chip wat meer aan te doen...
40 pk winst met een chip op een auto met een turbo is heel gewoon.
Er is zelfs op dit moment al een chip die ervoor zorgt dat je 252 pk hebt
Resultaten zijn al getest en het is betrouwbaar. Enige rede die ik kan bedenken dat VW zelf hem niet toepast is dat de R32 anders minder vermogen heeft...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 13:34:(beter opletten op VWforum bob )
Ik zit nooit in de Golf 4/5, Bora topics
Heb het al te druk met de andere
Maar da's goed nieuws!
Van wie komt die chip af?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 13:56:Van wie komt die chip af?
Pakt even de VW golf scene... stond toevallig een wagen in met dat chipje op de 2.0 FSI
Ok, top. En, welk forum bedoelen jullie? Want dan kan ik even kijken waar ik het kan aanschaffen. 18" is al besteld en navigatie weet ik ook te krijgen
VWforum.nl
maar denk dat je dan even moet gaan praten met de mensen van JD. Denk dat het zowieso meer is als alleen aanschaffen. Neem aan dat niet alleen de chip wilt maar ook alles ervan wilt weten
Wie zijn de mensen van JD?
DE mensen van JD zijn er niet, de man achter JD is Jeroen Dik. www.jdengineering.nl
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 14:59:En kom naar Mania dit jaar
Ben wel benieuwd naar je 5 GTI
Ik heb hem net beneden in mijn garage geparkeerd. GVD wat een vette bak is het, alleen zuipt hij wel op de s stand
Mania??? ik hou het vwforum in de gaten, want ik wil er navigatie in, en dan is hij echt af. Ik wil info over die chip, blijft hij dan hetzelfde in de D stand? en als ik hem o ps zet, is hij dan 2xx pk?
Dat DSG is trouwens echt een geweldige uitvinding. Ik kon gisteren niet slapen van de spanning en nu wil ik niet slapen maar racen
zonder twijfel de Golf 5 

Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 16:52:Voor mij tellen restwaarde, bouwkwaliteit, onderhoudskosten, status, wegligging, comfort, ergonomie en geluid.
Golf met chippie 
mbt tot keuze mps/ st..
Mazda heeft het voordeel dat je niet meteen te koop loopt met je vracht vermogen en dat waarderen gewoon veel mensen. daarbij is t leuk om met een redelijk onopvallende wagen de meeste andere compleet zoek te rijden
MPS is gewoon minder schreewerig als een ST die ik daarbij vrij 'plastic' vind overkomen
mbt tot keuze mps/ st..
Mazda heeft het voordeel dat je niet meteen te koop loopt met je vracht vermogen en dat waarderen gewoon veel mensen. daarbij is t leuk om met een redelijk onopvallende wagen de meeste andere compleet zoek te rijden
MPS is gewoon minder schreewerig als een ST die ik daarbij vrij 'plastic' vind overkomen
Uitspraak van The Blender op maandag 8 januari 2007 om 21:42:Doe mij de golf dan maar.
Al vindt ik de vergelijking niet helemaal eerlijk.
Hoor hier vaker de verschillen in vermogen maar ook de verschillen in uiterlijk tussen de auto's zijn te groot.
Vergelijking r32 opc zou beter zijn.
ksnap wat je bedoeld maar r32 is dan ook weer geen goede vergelijking. dan nog beter de gti.
r32 is een (v??)6 cyl 3.2 liter. opc een 2.0 4 cil.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 23:29:ksnap wat je bedoeld maar r32 is dan ook weer geen goede vergelijking. dan nog beter de gti.
r32 is een (v??)6 cyl 3.2 liter. opc een 2.0 4 cil.
Klopt is een v6. Maar als ik me niet vergis is de gtc opc een turbo geblazen blokje. Dat maakt veel goed.
De r32 zit op een vermogen van zo een 250 pk dacht en de gtc opc op zo een 240.
Het enige verschil zit hem dan in het verkrijgen van het vermogen. Niet zozeer in de hoeveelheid vermogen.
Plus dat ik de golf gti een vrij 'kale' look hebben in tegenstelling tot de astra.
laatste aanpassing
Uitspraak van The Blender op maandag 8 januari 2007 om 23:35:Klopt is een v6. Maar als ik me niet vergis is de gtc opc een turbo geblazen blokje. Dat maakt veel goed.
De r32 zit op een vermogen van zo een 250 pk dacht en de gtc opc op zo een 240.
Het enige verschil zit hem dan in het verkrijgen van het vermogen. Niet zozeer in de hoeveelheid vermogen.
ok das waar....opc is idd turbo. is golf gti helemaal ongeblaze dan??
moet opel ook maar de motor van de vectra opc in de astra stoppe:PO:)
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 23:37:ok das waar....opc is idd turbo. is golf gti helemaal ongeblaze dan??
moet opel ook maar de motor van de vectra opc in de astra stoppe
Neej de gti is niet ongeblazen. Is een 2.0 fsi turbo. Het is alleen dat het verschil in vermogen naar mijn mening wel erg groot is. 40 pk....
Moet Opel het wel nageven dat ze uit een 2.0 wel iets meer vermogen weten te brengen.
Uitspraak van The Blender op maandag 8 januari 2007 om 23:41:Neej de gti is niet ongeblazen. Is een 2.0 fsi turbo. Het is alleen dat het verschil in vermogen naar mijn mening wel erg groot is. 40 pk....
Moet Opel het wel nageven dat ze uit een 2.0 wel iets meer vermogen weten te brengen
haha dan is het simpel gezegt gewoon dom van VW
maar evengoed golf gti blijft ook vette auto. maar opc vind ik stuk opvallender uiterlijk hebben.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 23:49:maar evengoed golf gti blijft ook vette auto. maar opc vind ik stuk opvallender uiterlijk hebben.
Klopt ...zeer nice gestyled.
En wat dat betreft had VW dat ook wel kunnen doen inderdaad.
Maar om richting de 300 pk te gaan voor een 'allemans' auto is misschien ook niet goed.
Moeten eigenlijk met een dikke Jetta of Passat komen zoals die R-GT versies






![[Brutalic™]](/images/user/91684_2026884.gif)






![[BJ] scully](/images/user/52961_2461542.jpg)








