Partyflock
 
Forumonderwerp · 905049
­ Nederland
 
Ik reed vanavond naar huis en oppeens hoor ik een zoemend geluid...eenmaal thuis aangekomen begint het accu lampje te branden, en ook da zoemend geluid. Ik moter kap opengdaan, maar da acculampje was nog groen. Iemand een idee wat dit kan zijn?!
Ligt je multisnaar / v-snaar er niet af?
betekend dat de accu niet geladen wordt.
het groene lampje op de accu zegt dat de accu nog niet leeg is
als die slipt heb je het ook af en toe
 
oke, daar heb ik nog niej naar gekeken!
 
Rotte dynamo :)
Of....

Het ligt aan de accu...
Ff met een multimeter op of je accupolen of je overstartpool en je carrosserie meten minder dan 12 V = einde dynamo!
 
Euhm

een normale accu geeft tussen de 11,8 en de 13,8 Volt af dus daar moet je niet vanuit gaan
zal je dynamo wezen laatst ook gehad raar gezoem leek of het uit de accu kwam, hij starte steeds slechter en opgegeven moment helemaal niet meer zelfs aanduwen kon niet meer was ook de dynamo.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 oktober 2006 om 22:14:
een normale accu geeft tussen de 11,8 en de 13,8 Volt af dus daar moet je niet vanuit gaan

Ik wil de accuspanning niet weten, maar de spanning die de dynamo afgeeft :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 oktober 2006 om 21:52:
en ook da zoemend geluid. I

ik twijfel tussen een wesp en een bij
 
laat er iemand met verstand naar kijken... ;)
9 van die 10 keer, is het een kapotte diode brug in je dynamo.Laat bij de garage een gereviseerde dynamo monteren,scheelt je iets in de prijs.
 
hoeveel zou zo'n dynamo kosten? Ongeveer...
Nou, reken maar op 1100 euro,valt te doen toch?das dan wel een gereviseerde.
Nee ik heb geen idee, merk en type afhankelijk, bel even naar je garage.
 
als je het snel zegt valt het mee, maar voor die centen laat ik hem niej maken...
Misschien hebben ze op de sloop nog een dynamo die je voor weinig op de kop kan tikken.

Het meten van de spanning die de dynamo levert:
- Wanneer de motor niet draait de klemspanning van de accu meten;
- Wanneer de motor wel draait meten wat de door de spanningsregelaar dynamospanning is.

De dynamo spanning zal hoger worden als het toerental van de motor dat ook doet totdat de afgeregelde spanning wordt bereikt.

De afgeregelde spanning verschilt per merk en type dynamo, maar de afgeregelde spanninswaarde van een 12V-dynamo kan liggen tussen 13,5 en 15,5 Volt.

*** Wist ik niet uit mijn hoofd, heb het in de boeken moeten opzoeken. ;) ***
 
maar wat zijn de verschijnsellen allemaal als de dynamo kapot is? Als ik rij en hem onderin trap word da kleine acculichtje steeds feller....
 
Uitspraak van AR. op donderdag 5 oktober 2006 om 21:54:
Ligt je multisnaar

Waar kan ik die vinden? V-snaar ligt er goed op...
 
wat voor auto?
 
Astra 2.0 16 GSi
 
bouwjaar?
 
hiervanuit gaande:

OPEL ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95

kost een dynamo nieuw je 110 euro

*ex btw
laatste aanpassing
 
da val wel mee dan? Waar heb je die info vandaan?
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 oktober 2006 om 12:38:
bouwjaar?

1995 C20XE
 
www.h-base.nl
versleten koolborstels van je dynamo kan je er zelf inzetten,kost 15 euro eenn gereviseerde kost je rond de 40 euro.