Uitspraak van Donnie Darko |BTR| op zaterdag 22 april 2006 om 20:21:Als ik hem zo beluister klinkt hij toch anders dan het origineel...
Idd... Had hem al betaald
Misschien wel het verkeerde muziekbestand
Uitspraak van Donnie Darko |BTR| op zaterdag 22 april 2006 om 20:27:Ik hoop het voor je
Ik hoop het ook. Op de website staat wel dat hij origineel is;
Limited upfront DJ promo copies!! 2 very big early hardcore tracks. Original versions....!!!! Only one copie per customer. So be quick on it..........
Overigens die 2e is wel origineel. Hopen dat ze bij de eerste de verkeerde geluidsfragment hebben geplaatst
Geluidsfragment wat je bij 'Big boys dont cry' hoort is de meer happy-versie
Staat ook op een ouwe Happy Hardcore cd (deel 2 volgens mij)
Staat ook op een ouwe Happy Hardcore cd (deel 2 volgens mij)
Uitspraak van megalomania op zaterdag 22 april 2006 om 19:44:Fuck definities, die track is opnieuw gedrukt, dus een repress.
Tja, zo bekijk ik het dus niet.
Die Big Boys Dont Cry zoek ik zelf ook nog, maar no way dat ik deze vinyl ga kopen.
Wil gewoon het origineel hebben, met de 2 remixen erop.
Uitspraak van Pithune/Mass Vibrant op zaterdag 22 april 2006 om 20:34:das de Rave versie, en das zelfs nog beter dan het origineel!!!!!
Ik ga toch voor het orgineel
laatste aanpassing
Uitspraak van megalomania op zondag 23 april 2006 om 01:42:euh ok, maar wat is je punt..?
Mijn punt is:
Deze release is vergeijlkbaar met een Traxtorm Revamped, een Ruffneck Retro, Hardcore Blaster GOLD editie, of een VIP Classic etc.
Allemaal compilaties van oude classics op 1 vinyl.
Dat zijn voor mij geen aanschaf waardige releases!
Ben helemaal niet tegen represses.
Maar als ik een repress wil aanschaffen, dan moet het er wel eentje wezen die exact hetzelfde is het originele exemplaar... in ieder geval met dezelfde tracks erop.
Of er moet een exclusief nummertje op staan.
Zoals de Ruffneck Classic edities, die hebben allemaal een exclusieve remix op de releases.
Of de Cardiac platinum edities, daar staat tenminste een "never before released" track op....(weet niet of dat bij alle uitgaves het geval is, iig bij de eerste release wel.)
Deze release voldoet daar simpelweg niet aan, dus voor mij niet aanschaf waardig!
Mijn punt is dus:
Een "repress" (in jou woorden) is voor mij alleen aanschaf waardig als die:
1. Precies dezelfde tracks heeft als de originele uitgave. (dat noem ik een repress)
2. Iets exclusiefs heeft, bv. een remix die nergens anders op gereleased is.(dit is vaak een compilatie van classic tracks)
laatste aanpassing
Ok, duidelijk
Dat zijn voor mij voorbeelden van "herdrukken" waarbij ik zoiets heb van; OK, die lui maken er tenminste wat van.
En zolang het geld maar bij de juiste mensen terecht komt, maakt het mij ook niet zoveel uit. Ik koop die "echte" repress toch niet. De enige keer dat ik heb gezondigd was toen ik in de midtown stond en de file-classics net uit waren. Toen heb ik file 2,3 en 4 gehaald omdat ik de originelen toch niet voor een leuk prijsje kon vinden, omdat iedereen wist hoeveel ze "waard" waren en omdat ik ze niet ZO supervet vond om ze aan te schaffen.
Zoals de Ruffneck Classic edities, die hebben allemaal een exclusieve remix op de releases
Of de Cardiac platinum edities, daar staat tenminste een "never before released" track op...
Dat zijn voor mij voorbeelden van "herdrukken" waarbij ik zoiets heb van; OK, die lui maken er tenminste wat van.
En zolang het geld maar bij de juiste mensen terecht komt, maakt het mij ook niet zoveel uit. Ik koop die "echte" repress toch niet. De enige keer dat ik heb gezondigd was toen ik in de midtown stond en de file-classics net uit waren. Toen heb ik file 2,3 en 4 gehaald omdat ik de originelen toch niet voor een leuk prijsje kon vinden, omdat iedereen wist hoeveel ze "waard" waren en omdat ik ze niet ZO supervet vond om ze aan te schaffen.
laatste aanpassing
Uitspraak van megalomania op zondag 23 april 2006 om 13:35:Ik koop die "echte" repress toch niet.
Zo dacht ik ook erg lang.
Uitspraak van megalomania op zondag 23 april 2006 om 13:35:Toen heb ik file 2,3 en 4 gehaald omdat ik de originelen toch niet voor een leuk prijsje kon vinden, omdat iedereen wist hoeveel ze "waard" waren en omdat ik ze niet ZO supervet vond om ze aan te schaffen.laatste aanpassing 23 april 2006 13:35
Kijk, die files, het maakt mij weinig uit of ik die nu origineel heb of een repress er van.
Die repress is identiek aan het "origineel"
En zo zijn der nog wel meerdere voorbeelden.
Ik ga der geen bloedprijs meer voor neerleggen.(er zijn natuurlijk uitzonderingen)
laatste aanpassing
Uitspraak van megalomania op zondag 23 april 2006 om 13:35:Ok, duidelijk
__________________________________________________________
Fuck definities, die track is opnieuw gedrukt, dus een repress.
Uitspraak van Chimeara op zondag 23 april 2006 om 12:40:
Een "repress" (in jou woorden) is voor mij alleen aanschaf waardig als die:
1. Precies dezelfde tracks heeft als de originele uitgave. (dat noem ik een repress)
2. Iets exclusiefs heeft, bv. een remix die nergens anders op gereleased is.(dit is vaak een compilatie van classic tracks)
Uitspraak van megalomania op zondag 23 april 2006 om 13:35:
Dat zijn voor mij voorbeelden van "herdrukken"
iets minder duidelijk
Probeer je me nou klem te lullen? Herdrukken en repressen is in mijn ogen t zelfde hoor
Mensen die nog de Promo copies willen kopen,hier heb je ze nog in voorraad....http://www.freaky.nl/cms/shopcat/25/Hardcore.htm
laatste aanpassing
Dus het is gewoon niet die orginele versie, dan had ik hem niet hoeven bestellen, want die Alright Here We Go Again die heb ik al op vinyl.
Mensen die nog de Promo copies willen kopen,hier heb je ze nog in voorraad....http://www.freaky.nl/cms/shopcat/25/Hardcore.htm
Nu niet meer!!
Uitspraak van SpeakerFreakz op maandag 24 april 2006 om 10:52:volgens mij is big boys don't cry een nieuwe versie net als toen met killing scum is gedaan op scantrax xxl.
nope, is de rave versie
Aan de ene kant is het repressen wel kut voor de collectors onder ons.
Maar denk eens aan de producer die keer op keer op E-bay 1 van z'n ouwe platen voor dikke bedragen ziet weggaan en daar dus geen cent van terugziet.
Oftewel er word dik geld verdient over zijn rug.
Niet om het een of ander maar er zullen genoeg in dit topic zijn die ook wel eens een plaat voor een absurt bedrag hebben verkocht. Voor diegene die zich daarop aagesproken voelen; ben jij dan ook niet zo'n vrek met dikke dollartekens in de ogen?
Je had die plaat ook kunnen ruilen of voor een acceptabele prijs kunnen wegdoen.
Ja ok, je wil hem niet goedkoop wegdoen zodat dan de koper hem weer op E-bay pleurt voor een dik bedrag want dan voel je je genept.
PRECIES zoals de producer, zoals The Prophet bijvoorbeeld, die voor de zoveelste keer zijn "Big boys don't cry" op E-bay ziet weggaan voor een dik bedrag.
Zo'n verhaal blijft altijd meerdere positieve en negatieve kanten hebben voor welke partij dan ook (producer, collector, beginnende dj, ervaren dj, handelaren), het is helaas niet anders.
Maar denk eens aan de producer die keer op keer op E-bay 1 van z'n ouwe platen voor dikke bedragen ziet weggaan en daar dus geen cent van terugziet.
Oftewel er word dik geld verdient over zijn rug.
Niet om het een of ander maar er zullen genoeg in dit topic zijn die ook wel eens een plaat voor een absurt bedrag hebben verkocht. Voor diegene die zich daarop aagesproken voelen; ben jij dan ook niet zo'n vrek met dikke dollartekens in de ogen?
Je had die plaat ook kunnen ruilen of voor een acceptabele prijs kunnen wegdoen.
Ja ok, je wil hem niet goedkoop wegdoen zodat dan de koper hem weer op E-bay pleurt voor een dik bedrag want dan voel je je genept.
PRECIES zoals de producer, zoals The Prophet bijvoorbeeld, die voor de zoveelste keer zijn "Big boys don't cry" op E-bay ziet weggaan voor een dik bedrag.
Zo'n verhaal blijft altijd meerdere positieve en negatieve kanten hebben voor welke partij dan ook (producer, collector, beginnende dj, ervaren dj, handelaren), het is helaas niet anders.
RECIES zoals de producer, zoals The Prophet bijvoorbeeld, die voor de zoveelste keer zijn "Big boys don't cry" op E-bay ziet weggaan voor een dik bedrag.
Maar waarom pleurt ie dan niet de "juiste" versie op die plaat ervan? Op die manier zullen de bedragen voor wat het origineel over ebay gaat niet echt veel verminderen.
Mannen mannen mannen... Allright Now Here We Go is echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden óók op de Thunderdome Classic E.P. uitgebracht. Stonden ook bijvoorbeeld D-Leria en Welcome To The Thunderdome op. En voor deze repress is heel wat te zeggen: het geld gaat naar de artiest die hem zelf ooit gemaakt heeft... En dat kan van veel andere represses niet gezegd worden.
( Maar als iemand de Rob Gee remix van Allright Now Here We Go heeft, hoor ik het heeeeeeel graag )
( Maar als iemand de Rob Gee remix van Allright Now Here We Go heeft, hoor ik het heeeeeeel graag )
Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op dinsdag 25 april 2006 om 00:12:( Maar als iemand de Rob Gee remix van Allright Now Here We Go heeft, hoor ik het heeeeeeel graag )
Ja die heb ik, lekker en gezellig op die Thunderdome 8 dubbelplaat
Uitspraak van SpeakerFreakz op dinsdag 25 april 2006 om 18:58:kijken wat er uiteindelijk verschijn op die scantraxxl
denk 2 remixen er bij op ofzo.. Wat voor style heb geen idee van!
Aan de ene kant is het repressen wel kut voor de collectors onder ons.
Maar denk eens aan de producer die keer op keer op E-bay 1 van z'n ouwe platen voor dikke bedragen ziet weggaan en daar dus geen cent van terugziet.
Oftewel er word dik geld verdient over zijn rug.
Niet om het een of ander maar er zullen genoeg in dit topic zijn die ook wel eens een plaat voor een absurt bedrag hebben verkocht. Voor diegene die zich daarop aagesproken voelen; ben jij dan ook niet zo'n vrek met dikke dollartekens in de ogen?
Je had die plaat ook kunnen ruilen of voor een acceptabele prijs kunnen wegdoen.
Ja ok, je wil hem niet goedkoop wegdoen zodat dan de koper hem weer op E-bay pleurt voor een dik bedrag want dan voel je je genept.
PRECIES zoals de producer, zoals The Prophet bijvoorbeeld, die voor de zoveelste keer zijn "Big boys don't cry" op E-bay ziet weggaan voor een dik bedrag.
Zo'n verhaal blijft altijd meerdere positieve en negatieve kanten hebben voor welke partij dan ook (producer, collector, beginnende dj, ervaren dj, handelaren), het is helaas niet anders.
Ben het wel met je eens dat de producer zo geld misloopt, maar wil je een plaat van het zelfde caliber kopen, dan zul je toch weer een hoop geld neer moeten leggen. dus daarom vind ik wel dat je een collecters item voor veel meer mag verkopen. of ruilen.
Maar aan de andere kant geld dat dan ook voor kunst.
Want daar word ook veel in gehandeld. Waarvan de kunstenaar ook geen rooie cent aan verdient. naja, status want 'm dan wel weer een hoop geld opleverd
En trouwens over het algemeen verdienen muziekanten meer geld met optredens dan met de plaatverkoop.
Ik vind personelijk dat iedereen vrij is om zijn eigen prijs te bepalen. en als iemand daar niet tegen kan helaas.
het is een vrije markt.
Ik vind die represses wel weer een stukje verkrachting. van de classics... omdat dan weer elke vip-dj 'm weer draait... op zich niet erg. maar ik heb feesten meegemaakt waar ik serieus 10 x de zelfde plaat heb gehoord.
mja, zo kan ik nog wel ff doorgaan...
jammer dat het repressen echt de mode is geworden
Repressen mode? Valt wel mee toch? Aantal jaren geleden lag de hardcore vinyl verkoop helemaal op z'n gat. Nu gaat het blijkbaar weer de goede kant en dan is het logisch dat oude klappers opnieuw worden uitgebracht. Er is vraag naar.
Ik koop nu zo'n 12 jaar platen en repressen is, gelukkig, altijd al gedaan. Was een plaat uitverkocht en was er vraag naar dan werd deze vaak, vroeg of laat, weer bijgeperst. 6 million ways to die, French connection, Cold Rush 3, 4, 6, 7, 9 om een paar te noemen. Platen die ik toen heb gemist of waar ik op dat moment geen interesse in had. Zo heb ik mijn collectie later aardig kunnen uitbreiden.
Tegenwoordig gaan mensen al over de zeik wanneer een label z'n eigen platen bijperst en deze nog maar één jaar oud zijn. Belachelijk! Stop er dan alsjeblieft mee want dan snap je er in mijn ogen niet veel van. Het is dus maar goed dat veel van die mensen 10 jaar geleden geen platen kochten.
laatste aanpassing
Tegenwoordig gaan mensen al over de zeik wanneer een label z'n eigen platen bijperst en deze nog maar één jaar oud zijn. Belachelijk! Stop er dan alsjeblieft mee want dan snap je er in mijn ogen niet veel van. Het is dus maar goed dat veel van die mensen 10 jaar geleden geen platen kochten.
Idd.. toen had je ook labels zoals Red Alert en Rotterdam Records..
pff..
Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op zaterdag 13 mei 2006 om 00:07:Mensen waar maken jullie je druk over. Het zijn de originele artiesten en de labels komen uit dezelfde stal. Steun die mensen gewoon
Precies een artiest heeft gewoon het recht zijn platen zovaak te laten uitkomen als hij wilt.
We moeten nou maar eens ophouden met dat gezeik, iedereen heeft er maar een mening over. Als er een repress komt van een very wanted plaat die ik al in mijn bezit heb baal ik ook wel, maar als er een repress komt van een plaat die ik graag wil hebben ben ik weer blij dus ga ik niet hypocriet lopen doen.
Het gebeurt toch wel dus laten we het er AUB niet meer over hebben.
Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op zaterdag 13 mei 2006 om 00:07:Mensen waar maken jullie je druk over. Het zijn de originele artiesten en de labels komen uit dezelfde stal. Steun die mensen gewoon
Precies een artiest heeft gewoon het recht zijn platen zovaak te laten uitkomen als hij wilt.
Idd.
Maar dan verdient ie er misschien wel geld mee en volgens sommigen mag dat niet. Of zeggen die mensen tegen hun werkgever "ik hoef geen loon".