Partyflock
 
Forumonderwerp · 830713
Waar ik ook kijk op dit forum zie ik discussies over wat nou beter is, hardware of software synths.

Het is nou eenmaal zo dat een hardware synth veel wendbaarder is on het ontwikkelen van een geluid. Dan heb ik het over de duurdere systemen.

Er zijn ook voordelen te vinden in het feit dat de processors in een hardware synth speciaal zijn ontworpen om geluid te produceren. Dit kan je bijvoorbeeld merken aan het feit dat bijvoorbeeld een SAW _|\_ OSC perfect is terwijl met een computer gegenereerde SAW een zero-attack onmogelijk is. Dit is afhankelijk van je bitrate in je ASIO settings, als je deze op 92kHz hebt staan dan is het nauwelijks te merken. Maar dan heb je wel een audio-pc nodig om daarmee meer dan 15 softsynths aan te kunnen.

Computers worden steeds sneller, en VST software lift hier zeker op mee. Softsynths worden steeds wendbaarder en preciezer in het weergeven van het gelijd. Aan de andere kant willen Access en Nord niet failiet gaan dus bekenken ze in de toekomst zeker wel manieren om met de softsynths te concureren. Waarschijnlijk krijgen we meer constructies zoals de Virus TI met VST interface via USB. Zo krijg je de geluidskwaliteit van hardware, en de gebruikersvriendelijkheid van VST.

Het enige dat nog ontbreekt aan zulke hybride systemen is dat je niet meerdere tracks tegelijk kunt editen. En je moet ze op een audiotrack downmixen voordat je verder kan. Tenzij je loops gebruikt en niet veel gebruik maakt van lange automation sweeps ben je veel tijd kwijt om het op audio neer te zetten. Bovendien als je later bestuit een gedeelte van de sequence te veranderen moet je het hele proces overnieuw doen.

Dit probleem is niet te omzeilen in de gemiddelde studio. Mocht er een synth bestaan die meerdere tracks tegelijk kan uitzetten dan ontstaat het probleem dat je het ook als apparte tracks op je mixer moet krijgen met real-time effecten. USB2 of firewire zijn hier lang niet snel genoeg voor, er zouden eerst nieuwe ontwikkelingen moeten komen op dat gebied mochten de nadelen van hardware synths compleet verdwijnen.

m.v.g.

CD
Ik ben toch geboren met een mond. Ik vind het best een interessant onderwerp ook. Van communiceren kan je best veel leren denk ik. Probeer het eens.

m.v.g.

CD
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 19:26:
Het enige dat nog ontbreekt aan zulke hybride systemen is dat je niet meerdere tracks tegelijk kunt editen. En je moet ze op een audiotrack downmixen voordat je verder kan


dat is bij de Virus TI niet hoor... ding heeft minstens 6 outs..

gewoon adat bakkie aan je pc hangen met 8ingangen en gaan met die hap.
Met de virus c gaat dit overigens ook.. heb hem zelf namelijk.

en idd.. software komt steeds dichterbij maar is er nog lang niet.
Zelfs als ik mn Virus vergelijk met mn Andromeda dan hoor ik duidelijk verschil kwa dikheid.

ook in het hoog blijft mn Andromeda scherp wat ik van de Virus niet zeggen kan.
ow.. ik bedoel dan Cutoff 3/4 dicht en resonatie een halve slag open.
Oh, dat wist ik niet. Nu wil ik zeker zo'n Virus. Wel jammer dat je gelijk ook andere hardware moet kopen om het allemaal te intergreren. Ik denk dat een 8 kanaals digitale mixer best duur kan zijn. Of is een adat genoeg, kweet niet eens wat het is.

Ja, de Virus staat ook niet bekend om zuivere hoge tonen. Het is ook geen virtueel analoge synth volgens mij.

Wat ik me afvraag is of je geen problemen krijgt met latency als je de synthtracks doorlust naar de software mixer. Zeker als je de software effecten wilt gebruiken.

CD
Virus is juist een VA bak... daarom is hij niet netjes in het hoog.
Andromeda daarintegen is wel Analoog en klinkt al sneller dikker...

En de oplossing voor een Adat bak is een audiokaart die dit ondersteunt.

Denk dan aan een Creamwarekaart bijv. (zelf ook en erg blij mee)

dan zie je gewoon je synth's binnen komen op de Creamwaremixer op apparte kanalen en dan kan je er intern effecten over gooien.
Zo'n kaart werkt op DSP chips zodat je CPU niet belast wordt.

En nee, je kan er geen vst effecten over gooien enkel Creamware effects.
Maar die zijn van vrij hoogwaardige kwaliteit.:)

beter als de gemiddelde vst, beleve me
laatste aanpassing
Hou op man, je maakt me gek ik wil die zooi!
hehe, ik ken het...

ben ook een HELE erge gear verslaafde.
 
Werkzaam bij Engage Events
Charlie D...luisterd dat nah lekker zo die monitors boven je?
Nou, ik ben 3 kilo afgevallen van het staan en zitten telkens. Maar het meeste werk doe ik met koptelefoons. Die monitors gebruik ik alleen om af te masteren. Ik ga van de week een keer naar de Ikea om printerbladen te kopen voor mijn speakertjes.

CD
Hey Phenomena, wat maak je eigelijk voor muziek? Heb je nog links lopen?
 
Hehe ja idd
Die krk's zijn lekker voor alles!!

Vond ze al zo vreemd staan O:)
Dit je dat ziet. Het zouden net zo goed Philips kunnen zijn met de konen geel geschildert.
 
Hehe Krk vallen altijd op en niet alleen door de gele conus ;)
en er ligt een behringer mixertje?(toevallig?Of Phonic)
Behringer, ik schaam me dood.
 
Ik heb ok een behringer mixer liggen en een phonic als master mixer.
maakt ook allemaal geen ruk uit!
ja ach het klinkt wat minder maar lig je er wakker van ?
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 21:20:
Hey Phenomena, wat maak je eigelijk voor muziek? Heb je nog links lopen?


Ik maak Hardcore...

En ja ik heb wel wat lopen.

Thunderdome
Hardcore Emotions
Always Hardcore

en 3 Vinyl releases (2 er van komen nog)
en 1 remix aan het maken momenteel.

dat was 't.
laatste aanpassing
gewoon een combinatie van hardware en software... sommige dingen zijn t fijnste om in je pc te houden (denk aan sampling, hoewel samples uit n hardware sampler toch vaak iets extra dikheid meekrijgen) maar op de pc kun je samples veel sneller/makkelijker edit-en... qua synths klinkt hardware in 9 van de 10 keer nou eenmaal nog steeds dikker dan software, op een enkele vst na, die behoorlijk dik klinken qua kwaliteit.. het komt in ieder geval steeds dichterbij.. Anyway ik vind het enorm fijn om hardware met software te combineren, maar ik ben toch zeker blij dat ik qua sommige dingen een overstap heb gemaakt naar hardware, ik merk zeker een flinke vooruitgang bij mezelf, vooral qua sound, en ik vind het gewoon veel leuker om muziek te gaan maken..; ojah, 2 Charlie D; dat van dat opnemen van bijv. je virus naar verschillende audio-kanalen kan ook tegelijk als je n adat hebt ;)... je kan iedere output van je synth naar een apart audio kanaal zetten... :)
laatste aanpassing
was al veteld Frank..

en nu doorwerken met je klere D-passion sounds!

je hebt nog iets meer dan een maand en anders schop ik je met oud op nieuw echt hard onder je ballen maat!
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 19:26:
Er zijn ook voordelen te vinden in het feit dat de processors in een hardware synth speciaal zijn ontworpen om geluid te produceren. Dit kan je bijvoorbeeld merken aan het feit dat bijvoorbeeld een SAW _|\_ OSC perfect is terwijl met een computer gegenereerde SAW een zero-attack onmogelijk is. Dit is afhankelijk van je bitrate in je ASIO settings, als je deze op 92kHz hebt staan dan is het nauwelijks te merken.


Onzin, een digitaal gegenereerde zaagtand heeft ALTIJD zero-attack, maakt niet uit waarmee die gegenereerd wordt.

Waar het mis kan gaan is bij de conversie van digitaal naar analoog in de geluidskaart, maar dat probleem kun je voorkomen door alles digitaal te houden, of door gewoon een goede geluidskaart te kopen.

Software heeft denk ik de toekomst, processoren blijven maar krachtiger worden en de VSTs dus ook. Vergeet niet dat een VA hardware synth zijn geluid digitaal genereert en dus eigenlijk ook niets meer dan software is. Dezelfde berekeningen zou je ook door een VST uit kunnen laten voeren.

Alleen echte analoge hardware zal nooit volledig in digitale vorm nagemaakt kunnen worden, alhoewel de VA algoritmes wel steeds beter worden (en dat zal ook nog wel een tijdje zo door blijven gaan).
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 20:05:
Ik ben toch geboren met een mond.


Okay das waar :) ik hoop ook dat je handen hebt want anders gaat muziekmaken wel heel erg lastig ;)
Uitspraak van Lennar-D op zondag 27 november 2005 om 15:09:
Software heeft denk ik de toekomst, processoren blijven maar krachtiger worden en de VSTs dus ook. Vergeet niet dat een VA hardware synth zijn geluid digitaal genereert en dus eigenlijk ook niets meer dan software is. Dezelfde berekeningen zou je ook door een VST uit kunnen laten voeren.

Alleen echte analoge hardware zal nooit volledig in digitale vorm nagemaakt kunnen worden, alhoewel de VA algoritmes wel steeds beter worden (en dat zal ook nog wel een tijdje zo door blijven gaan).


niets aan toe te voegen.
Uitspraak van Nervous op zondag 27 november 2005 om 15:53:
ik hoop ook dat je handen hebt want anders gaat muziekmaken wel heel erg lastig


Ik zou kunnen gaan zingen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Phenomena op zondag 27 november 2005 om 14:52:
je hebt nog iets meer dan een maand en anders schop ik je met oud op nieuw echt hard onder je ballen maat!


Ik bereid me alvast voor.. ;)


alvast een tok om bij je ballen te doen dan.. want het gaat hard!
 
Uitspraak van Phenomena op zondag 27 november 2005 om 19:23:
alvast een tok om bij je ballen te doen dan.. want het gaat hard!


8)
Begintie weer over hardware, het ligt aan je talent! Als je een goeie ballentrapper bent dan heb je zo'n tok echt niet nodig! Maar als je er toch een koopt, koop dan geen Windy, jezus man. Ze laten wel veel lucht door zodat je kunt ademen maar geven weinig bescherming rondom. Ik heb gehoord dat Dunlop's erg goed zijn.

Pfff.

CD
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 19:26:
Waar ik ook kijk op dit forum zie ik discussies over wat nou beter is, hardware of software synths.

Het is nou eenmaal zo dat een hardware synth veel wendbaarder is on het ontwikkelen van een geluid. Dan heb ik het over de duurdere systemen.

Er zijn ook voordelen te vinden in het feit dat de processors in een hardware synth speciaal zijn ontworpen om geluid te produceren. Dit kan je bijvoorbeeld merken aan het feit dat bijvoorbeeld een SAW _|\_ OSC perfect is terwijl met een computer gegenereerde SAW een zero-attack onmogelijk is. Dit is afhankelijk van je bitrate in je ASIO settings, als je deze op 92kHz hebt staan dan is het nauwelijks te merken. Maar dan heb je wel een audio-pc nodig om daarmee meer dan 15 softsynths aan te kunnen.

Computers worden steeds sneller, en VST software lift hier zeker op mee. Softsynths worden steeds wendbaarder en preciezer in het weergeven van het gelijd. Aan de andere kant willen Access en Nord niet failiet gaan dus bekenken ze in de toekomst zeker wel manieren om met de softsynths te concureren. Waarschijnlijk krijgen we meer constructies zoals de Virus TI met VST interface via USB. Zo krijg je de geluidskwaliteit van hardware, en de gebruikersvriendelijkheid van VST.

Het enige dat nog ontbreekt aan zulke hybride systemen is dat je niet meerdere tracks tegelijk kunt editen. En je moet ze op een audiotrack downmixen voordat je verder kan. Tenzij je loops gebruikt en niet veel gebruik maakt van lange automation sweeps ben je veel tijd kwijt om het op audio neer te zetten. Bovendien als je later bestuit een gedeelte van de sequence te veranderen moet je het hele proces overnieuw doen.

Dit probleem is niet te omzeilen in de gemiddelde studio. Mocht er een synth bestaan die meerdere tracks tegelijk kan uitzetten dan ontstaat het probleem dat je het ook als apparte tracks op je mixer moet krijgen met real-time effecten. USB2 of firewire zijn hier lang niet snel genoeg voor, er zouden eerst nieuwe ontwikkelingen moeten komen op dat gebied mochten de nadelen van hardware synths compleet verdwijnen.

m.v.g.

CD


niet iedereen kan deze hardware aan schaffen en dan is digitaaal eeen mooie uitkomst
Artiest {SHOWLIST artist 71435, 42576}
Het enige dat nog ontbreekt aan zulke hybride ystemen is dat je niet meerdere tracks tegelijk kunt editen. En je moet ze op een audiotrack downmixen voordat je verder kan. Tenzij je loops gebruikt en niet veel gebruik maakt van lange automation sweeps ben je veel tijd kwijt om het op audio neer te zetten. Bovendien als je later bestuit een gedeelte van de sequence te veranderen moet je het hele proces overnieuw doen.


Jazeker! :/
 
Werkzaam bij KraakPiep
Hehe
Ik begrijp niet helemaal dat in deze discussies telkens 'hardware' zoals de Virus wordt genoemd. Heb dit ook gelezen in een interview met Endymion laatst.

Een Virus is toch ook gewoon een apparaat (hardware) waar software op draait. Net als softsynths (software) die op je computer (hardware) draaien. Er is dus geen verschil wat dat betreft. Oke, in een hardware synth zouden ze eventueel wel analoge onderdelen in het electronisch circuit kunnen plaatsen, maar bij mijn weten gebeurt dit in de Virus niet (je kunt met een PC natuurlijk ook iets dergelijks in of aan je geluidskaart hebben maar dat ligt buiten de scope van een softsynth).

Verder kun je hoogstens gaan discussieren over wat het fijnste werkt (potmeters of een muis) en over welke synth het beste geluid produceert, de beste interface heeft, etc., maar dit staat imo helemaal los van of het software in een Virus, JP-8080 of je PC is.. (zelf denk ik dat veel hardware beter klinkt puur omdat die fabrikanten zich al weet ik hoe lang bezig houden met klankopwekking, veel softsynth producenten zijn hierin vrij nieuw).

Zelf zit ik overigens al de hele dag achter een PC en ben ik blij als ik thuis een keer aan wat echte knoppen kan draaien en niet die op m'n scherm. Maar daar waar software op m'n PC handiger is (zoals sampling & sequencing) of gewoon uniek (Absynth bijv) zal ik zeker PC software gebruiken.
laatste aanpassing
 
Gast, wat dacht je van de D/A converters aka uitgangen die aangesloten worden op je mixer? .. Daar zit ook een duidelijk verschil in tussen een puur PC geluid (dus ook de ProTools versie) en een externe synth .. (i)
Maar wat noem je dan een puur PC geluid ? D/A converters zitten in je geluidskaart dus ligt er dan net aan wat voor geluidskaart je hebt. Zijn die converters in een Virus dan zo veel beter/anders dan die in bijv. een Emu 1820m (wat dezelfde zijn als in ProTools als ik Emu moet geloven) of Motu kaart (ik noem maar wat) ?

Je zit met een PC iig wel voor al je softsynths met dezelfde converters wat het onderscheid in geluid nooit ten goede zal komen idd.
Uitspraak van Lennar-D op zondag 27 november 2005 om 15:09:
Software heeft denk ik de toekomst, processoren blijven maar krachtiger worden en de VSTs dus ook. Vergeet niet dat een VA hardware synth zijn geluid digitaal genereert en dus eigenlijk ook niets meer dan software is. Dezelfde berekeningen zou je ook door een VST uit kunnen laten voeren.

Alleen echte analoge hardware zal nooit volledig in digitale vorm nagemaakt kunnen worden, alhoewel de VA algoritmes wel steeds beter worden (en dat zal ook nog wel een tijdje zo door blijven gaan).


Zit wat in maar software is dus ook software in een Virus. Processoren in PC's worden sneller en goedkoper maar diezelfde processoren kun je dus ook in een extern ('hardware') apparaat gebruiken. En ik geloof nooit dat 1 apparaat (PC) hetzeflde kan als 10 anderen die net zo krachtig zijn.
 
Gast. Bij PC producties komt het vaak niet eens buiten de PC .. dus blijft digitaal en komt uiteindelijk digitaal op CD of wordt dan geperst op plaat. Je kan wel een uberbrute geluidskaart hebben. Maar als je nix externs gebruikt heb je dus geen fuck aan je uitgangen, alleen voor het afluisteren. Het geluid opzich verandert dus niet, want het blijft in de PC.

Dat is het verschil dus.
 
Zit wat in maar software is dus ook software in een Virus. Processoren in PC's worden sneller en goedkoper maar diezelfde processoren kun je dus ook in een extern ('hardware') apparaat gebruiken. En ik geloof nooit dat 1 apparaat (PC) hetzeflde kan als 10 anderen die net zo krachtig zijn.


Computers worden sterker en sterker in een hoger tempo dan de hardware waar je over spreekt doet :)
Dus voor je een nette studio bij elkaar hebt zal er vast al een computer zijn die misschien wel 20 tot 30 keer zo snel is en zeker als je voor hetzelfde geld professionele apparatuur koopt ipv een huis tuin en keuken computer..

Maar dat terzijde het aan de producer om het maximale uit zijn hardware te halen. Software wordt steeds gebruikers vriendelijker, leuker en tijd en geld besparender :)
verder hier en leuk artikeltje dat er even op inhaakt.

Liam Howlett of Prodigy explains why Reason, to him, is the best thing since sliced bread.


http://www.propellerheads.se/news/articles/index.cfm?fuseaction=get_article&article=prodigy


edit: eff copy pasten, doorlinken doet eigenwijs
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 december 2005 om 18:33:
Liam Howlett of Prodigy explains why Reason, to him, is the best thing since sliced bread.


Heeft ie zn oren zeker afgesneden ?? T is dat t gruwelijk dik gemasterd is achteraf, want die dikke sound van vroegah nabootsen puur met Reason is ERG moeilijk zo niet haalbaar.
 
He! Nee zijn oude dingen niet, was toen ook nog niet echt het "reason tijdperk". Maar tis geen "of of" verhaal maar een "en en". Wrom moelijk doen over wat het beste is als je van beide de gemakken kan pakken :)
 
Klank en functionaliteit zijn 2 verschillende dingen he!
 
Jup is zo! Om maar een voorbeeldje aan te kaarten.

Mening:
Als het door software laag drempeliger wordt, je gemakkelijker de dingen kan reproduceren zoals je in je hoofd hebt.
Dus door gebruik van software EN harwardware je de creativiteit maximaal kan uitbuiten, kan de klank van je nummer als geheel beter zijn.
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Heeft ie zn oren zeker afgesneden ?? T is dat t gruwelijk dik gemasterd is achteraf, want die dikke sound van vroegah nabootsen puur met Reason is ERG moeilijk zo niet haalbaar.


gelukkig heeft reason samplers ;) Overzicht heb je als je softwarematig sequenced. dat is met hardware aparaten erg lastig. dus dat samen combineren is voor somigen een uitstekende oplossing. en voor anderen weer anders.

De kwaliteit van Spectrasonic atmosphere bijv. dan haal je gewoon de hardware naar binnen in je pc.
een pc is als een workstation die je naar je eigen wensen kan aanpassen, mogelijkheden zijn oneindig.
geluid heb je zelf in de hand... dat een hw synth anders klinkt is een feit, maar of het per definitie mooier klinkt? niet mee eens... ook dat heb je zelf in de hand...

maar zoals al gezegd is, gelukkig is het niet of alleen dit of alleen dat. doe wat je het plezierigst/lekkerst vindt om mee te werken

ps xtrecist die album is afgemixt in protools, jawel :)
Uitspraak van Tuurrrrrlijk op vrijdag 2 december 2005 om 14:03:
Een Virus is toch ook gewoon een apparaat (hardware) waar software op draait. Net als softsynths (software) die op je computer (hardware) draaien. Er is dus geen verschil wat dat betreft.


Klopt, je zou de Virus ook in VST vorm kunnen uitvoeren (wat ze helaas nog niet hebben gedaan). Maar vergis je niet in hoeveel rekenkracht de wat duurdere hardware synths hebben. Daarin zitten meerdere DSPs naast elkaar en als je al die berekeningen door de processor van de PC uit zou laten voeren zou dat veel cpu kosten.

Bovendien zijn DSPs speciaal ontworpen voor audio bewerkingen, en je PC processor is dat niet. Daarnaast moet je PC ook nog veel code uitvoeren om de VSTs/sequencer/mixer/drivers etc aan te sturen wat aardig wat overhead kost. De berekeningen van een 100Mhz DSP zouden daarom in VST versie wel 200-400Mhz van je cpu vreten. Zet je er daar 5 van naast elkaar, dan zou je PC het dus behoorlijk zwaar krijgen voor 1 VSTi.

Maar goed, processoren worden idd snel krachtiger en de VSTs dus ook, je merkt ook wel dat de VSTs die goed klinken al behoorlijk wat cpu nodig hebben. Dure hardware synths hebben nu nog steeds een voordeel boven VSTs, maar de software is zeker met een inhaalrace begonnen.

Uitspraak van Tuurrrrrlijk op vrijdag 2 december 2005 om 17:29:
Processoren in PC's worden sneller en goedkoper maar diezelfde processoren kun je dus ook in een extern ('hardware') apparaat gebruiken. En ik geloof nooit dat 1 apparaat (PC) hetzeflde kan als 10 anderen die net zo krachtig zijn.


Da's ook waar, maar de software markt is volgens mij inmiddels al groter dan de hardware markt, en ik denk dat dat alleen nog maar zo door blijft gaan. Het ontwikkelen van nieuwe snellere hardware wordt daardoor duurder (minder vraag), waardoor het verschil nog groter wordt. Zou me dan ook niks verbazen als je over een tijdje hardware bakken krijgt waarop je VSTs kunt draaien (sterker nog, er is er al een: http://www.museresearch.com/receptor_overview.php, maar die is relatief nog wel duur) :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Sneiterheadz op vrijdag 2 december 2005 om 18:57:
gelukkig heeft reason samplers


inderdaad, vroeger was the prodigy enkel een akai sampler en een atari... dus sowieso onzin wat xtrecist zegt dat het niet in reason mogelijk is...

(edit: heeft alleen geen audio in, maar mbv wavelab oid)
laatste aanpassing
xtrecist heeft ook wel gelijk. ieder heeft z'n eigen visie, en style.

zinds we een access virus (als voorbeeld) in bezit hebben en heel veel vsti's heb getest. blijft toch de hardwarebak de volste input en volheid doorgeven op het huidige moment. Maar er zijn vsti's die sample based geprogrammeerd zijn. zoals paratoxic zegt, de korg legacy bijv is ook erg zwaar als je hem volledig benut. als je de ms20 veel voices geeft dan houd het gauw op om er nog meer bij te zetten ook al heb je een hele snelle pc. Er zullen geluidskaarten moeten komen speciaal gericht op dsp, stuk of 12 of meer naast elkaar :P

het zal zich gerust ontwikkelen en daar kijken wij allen naar uit om daar gebruik van te kunnen maken.
laatste aanpassing
 
Jongens ik wou dat ik al die hardware kon kopen
Maar da geet nie he :nee:
Software is de uitkomst
Begin jaren 90 had ik ook een ouwe gammele Korgbak en een roland R-70
Maar mn opname mogelijkheden waren toen te minimaal
Dus ik was echt blij toen ik van cubase (wel ff wat anders als nu)hoorde toen die tijd `daar heb ik mn eerste tracks mee gemaakt die ik ook echt kon bewaren :yes: B)
Als je mij tien jaar geleden had verteld dat software zo zou gaan klinken `had ik je echt niet geloofd
Dus : Hail 2 the hardware & Hail 2 the software :cheer:
Ik wil van alletwee bergen van hebben `en ik kan niet wachten op de volgende generatie synths :)
=X=, als je een Virus uit Protools nou na je analoge mixer stuurd kom je weer verder dmv een Adat bak.

Maar ik blijf er bij, software is er nog lang niet.
Ik gebruik beide, maar ik heb nog geen VST gehoord die dicht in de buurt kwam van mn Virus en Andromeda.. zo wel kwa sound als modulatie en edit mogenlijkheden.
Daar blijven ze dus nog achter die dingen.

plus daarbij klinkt de mixer van Cubase oid. nog lang niet als een Mackie.. als ik in de Cubase mixer wat laag bij de kick doe wordt hij flubberig.. en zie je de conus van de speaker te keer gaan.
Stuur ik de kick appart uit via mn Adatbak en draai er 80hz bij op mn Mackie dan blijft het strak.
En ik denk dat er zo nog wel een paar dingen zijn.
 
Je ken op een shit onboard geluidskaart fatsoenlijk masteren als je het steeds blijft vergelijken met hoe een track van een cd, die naar jouw mening perfect is uitgebalanceerd, klinkt.

Niet dat ik dat kan maar het móet mogelijk zijn....

Van weinig middelen op technisch vlak word je juist creatief.. ik kon eerst ook me tracks niet duidelijk genoeg laten klinken om draaibaar te zijn. Tis nog steeds geen releasewaardige geluidskwaliteit zonder extra mastering, maar ik heb inmiddels zo leren omgaan met me crappy soundcard dat me tracks op een dikke installatie iig BRUIKBAAR zijn :P

Zelfde geldt voor het gebruik van vst's of zelfs standaard plugins ipv hardware.

Met name niet samplebased plugins als Vanguard enzo zijn daarbij echt een goed alternatief voor hardware.... mensen als Manuel Schleis, aka Riot 303, halen er net als ik al hun leads uit.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 19:26:
Maar dan heb je wel een audio-pc nodig om daarmee meer dan 15 softsynths aan te kunnen.


who the fuck gebruikt 15 softsynths??

Voor een goeie volle track, hard trance dan, hetgeen kwa layers een van de meest uitgebreide genres is samen met progressive, gebruik je er maximaal 7 of 8... en niet veel tegelijk... en als het niet gaat sample je alle kanalen tog kaal en voer je ze als sample in op een nieuw kanaal en gooit dr dan alle fx over? Ik werk veel met eigengesamplede basses enzo, zowel zelfgemaakt als jatwerk, en dat bespaart me echt veel cpu kracht tov basses die DIRECT uit een plugin komen ipv indirect of (soms) helemaal niet....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 00:24:
Je ken op een shit onboard geluidskaart fatsoenlijk masteren als je het steeds blijft vergelijken met hoe een track van een cd, die naar jouw mening perfect is uitgebalanceerd, klinkt.


WTF is dit nou weer voor een flauwekul?!
Gast lul niet over iets als je er geen verstand van hebt alstublieft.

Ik ga er verder niet op in want dit heeft totaal geen zin als iemand met dit soort kreten aan komt kakken.


misschien dat je masteren verwisseld met uitmixen?
wil je goed masteren dan red je het echt niet met een pc en cooledit.
laatste aanpassing
 
ik heb het tog zelf gehoord jij (zie post hier beneden....) in de Trappist in Amsterdam hebben ze een perfecte geluidsinstallatie dat zeggen zelfs de dj's die er draaien.... ik heb me remix van een Bas&Ram track daar gehoord die op een onboard soundchip is afgemixed (provisorisch) en ik hoorde op dat feest dat ik alleen een cymbal ride te hard had staan.... als een track zo klinkt dat je alle lijnen uit het arrangement goed kan volgen, en hij wel een goeie drive heeft, vind ik um goed genoeg.

Trouwens is afmixen op een slechte luidspreker of geluidskaart in theorie net zo handig als op een goeie, zolang je maar weet hoe een track van studiokwaliteit door die speaker/geluidskaart klinkt :S

ik ga btw niet zeggen dat ik van afmixen verstand heb.... maar ik kan het iig goed genoeg om complimenten van Fausto en Deaz D te krijgen en als je me tracks in laadt in soundforge zie je ook dat geen enkele frequentie boven zn max gaat....

er is een verschil tussen bruikbare geluidskwaliteit en kristalheldere sounds gast :yes:
laatste aanpassing