Partyflock
 
Forumonderwerp · 830713
Waar ik ook kijk op dit forum zie ik discussies over wat nou beter is, hardware of software synths.

Het is nou eenmaal zo dat een hardware synth veel wendbaarder is on het ontwikkelen van een geluid. Dan heb ik het over de duurdere systemen.

Er zijn ook voordelen te vinden in het feit dat de processors in een hardware synth speciaal zijn ontworpen om geluid te produceren. Dit kan je bijvoorbeeld merken aan het feit dat bijvoorbeeld een SAW _|\_ OSC perfect is terwijl met een computer gegenereerde SAW een zero-attack onmogelijk is. Dit is afhankelijk van je bitrate in je ASIO settings, als je deze op 92kHz hebt staan dan is het nauwelijks te merken. Maar dan heb je wel een audio-pc nodig om daarmee meer dan 15 softsynths aan te kunnen.

Computers worden steeds sneller, en VST software lift hier zeker op mee. Softsynths worden steeds wendbaarder en preciezer in het weergeven van het gelijd. Aan de andere kant willen Access en Nord niet failiet gaan dus bekenken ze in de toekomst zeker wel manieren om met de softsynths te concureren. Waarschijnlijk krijgen we meer constructies zoals de Virus TI met VST interface via USB. Zo krijg je de geluidskwaliteit van hardware, en de gebruikersvriendelijkheid van VST.

Het enige dat nog ontbreekt aan zulke hybride systemen is dat je niet meerdere tracks tegelijk kunt editen. En je moet ze op een audiotrack downmixen voordat je verder kan. Tenzij je loops gebruikt en niet veel gebruik maakt van lange automation sweeps ben je veel tijd kwijt om het op audio neer te zetten. Bovendien als je later bestuit een gedeelte van de sequence te veranderen moet je het hele proces overnieuw doen.

Dit probleem is niet te omzeilen in de gemiddelde studio. Mocht er een synth bestaan die meerdere tracks tegelijk kan uitzetten dan ontstaat het probleem dat je het ook als apparte tracks op je mixer moet krijgen met real-time effecten. USB2 of firewire zijn hier lang niet snel genoeg voor, er zouden eerst nieuwe ontwikkelingen moeten komen op dat gebied mochten de nadelen van hardware synths compleet verdwijnen.

m.v.g.

CD
een pc is als een workstation die je naar je eigen wensen kan aanpassen, mogelijkheden zijn oneindig.
geluid heb je zelf in de hand... dat een hw synth anders klinkt is een feit, maar of het per definitie mooier klinkt? niet mee eens... ook dat heb je zelf in de hand...

maar zoals al gezegd is, gelukkig is het niet of alleen dit of alleen dat. doe wat je het plezierigst/lekkerst vindt om mee te werken

ps xtrecist die album is afgemixt in protools, jawel :)
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Uitspraak van Tuurrrrrlijk op vrijdag 2 december 2005 om 14:03:
Een Virus is toch ook gewoon een apparaat (hardware) waar software op draait. Net als softsynths (software) die op je computer (hardware) draaien. Er is dus geen verschil wat dat betreft.


Klopt, je zou de Virus ook in VST vorm kunnen uitvoeren (wat ze helaas nog niet hebben gedaan). Maar vergis je niet in hoeveel rekenkracht de wat duurdere hardware synths hebben. Daarin zitten meerdere DSPs naast elkaar en als je al die berekeningen door de processor van de PC uit zou laten voeren zou dat veel cpu kosten.

Bovendien zijn DSPs speciaal ontworpen voor audio bewerkingen, en je PC processor is dat niet. Daarnaast moet je PC ook nog veel code uitvoeren om de VSTs/sequencer/mixer/drivers etc aan te sturen wat aardig wat overhead kost. De berekeningen van een 100Mhz DSP zouden daarom in VST versie wel 200-400Mhz van je cpu vreten. Zet je er daar 5 van naast elkaar, dan zou je PC het dus behoorlijk zwaar krijgen voor 1 VSTi.

Maar goed, processoren worden idd snel krachtiger en de VSTs dus ook, je merkt ook wel dat de VSTs die goed klinken al behoorlijk wat cpu nodig hebben. Dure hardware synths hebben nu nog steeds een voordeel boven VSTs, maar de software is zeker met een inhaalrace begonnen.

Uitspraak van Tuurrrrrlijk op vrijdag 2 december 2005 om 17:29:
Processoren in PC's worden sneller en goedkoper maar diezelfde processoren kun je dus ook in een extern ('hardware') apparaat gebruiken. En ik geloof nooit dat 1 apparaat (PC) hetzeflde kan als 10 anderen die net zo krachtig zijn.


Da's ook waar, maar de software markt is volgens mij inmiddels al groter dan de hardware markt, en ik denk dat dat alleen nog maar zo door blijft gaan. Het ontwikkelen van nieuwe snellere hardware wordt daardoor duurder (minder vraag), waardoor het verschil nog groter wordt. Zou me dan ook niks verbazen als je over een tijdje hardware bakken krijgt waarop je VSTs kunt draaien (sterker nog, er is er al een: http://www.museresearch.com/receptor_overview.php, maar die is relatief nog wel duur) :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Sneiterheadz op vrijdag 2 december 2005 om 18:57:
gelukkig heeft reason samplers


inderdaad, vroeger was the prodigy enkel een akai sampler en een atari... dus sowieso onzin wat xtrecist zegt dat het niet in reason mogelijk is...

(edit: heeft alleen geen audio in, maar mbv wavelab oid)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
xtrecist heeft ook wel gelijk. ieder heeft z'n eigen visie, en style.

zinds we een access virus (als voorbeeld) in bezit hebben en heel veel vsti's heb getest. blijft toch de hardwarebak de volste input en volheid doorgeven op het huidige moment. Maar er zijn vsti's die sample based geprogrammeerd zijn. zoals paratoxic zegt, de korg legacy bijv is ook erg zwaar als je hem volledig benut. als je de ms20 veel voices geeft dan houd het gauw op om er nog meer bij te zetten ook al heb je een hele snelle pc. Er zullen geluidskaarten moeten komen speciaal gericht op dsp, stuk of 12 of meer naast elkaar :P

het zal zich gerust ontwikkelen en daar kijken wij allen naar uit om daar gebruik van te kunnen maken.
laatste aanpassing
 
Jongens ik wou dat ik al die hardware kon kopen
Maar da geet nie he :nee:
Software is de uitkomst
Begin jaren 90 had ik ook een ouwe gammele Korgbak en een roland R-70
Maar mn opname mogelijkheden waren toen te minimaal
Dus ik was echt blij toen ik van cubase (wel ff wat anders als nu)hoorde toen die tijd `daar heb ik mn eerste tracks mee gemaakt die ik ook echt kon bewaren :yes: B)
Als je mij tien jaar geleden had verteld dat software zo zou gaan klinken `had ik je echt niet geloofd
Dus : Hail 2 the hardware & Hail 2 the software :cheer:
Ik wil van alletwee bergen van hebben `en ik kan niet wachten op de volgende generatie synths :)
=X=, als je een Virus uit Protools nou na je analoge mixer stuurd kom je weer verder dmv een Adat bak.

Maar ik blijf er bij, software is er nog lang niet.
Ik gebruik beide, maar ik heb nog geen VST gehoord die dicht in de buurt kwam van mn Virus en Andromeda.. zo wel kwa sound als modulatie en edit mogenlijkheden.
Daar blijven ze dus nog achter die dingen.

plus daarbij klinkt de mixer van Cubase oid. nog lang niet als een Mackie.. als ik in de Cubase mixer wat laag bij de kick doe wordt hij flubberig.. en zie je de conus van de speaker te keer gaan.
Stuur ik de kick appart uit via mn Adatbak en draai er 80hz bij op mn Mackie dan blijft het strak.
En ik denk dat er zo nog wel een paar dingen zijn.
 
Je ken op een shit onboard geluidskaart fatsoenlijk masteren als je het steeds blijft vergelijken met hoe een track van een cd, die naar jouw mening perfect is uitgebalanceerd, klinkt.

Niet dat ik dat kan maar het móet mogelijk zijn....

Van weinig middelen op technisch vlak word je juist creatief.. ik kon eerst ook me tracks niet duidelijk genoeg laten klinken om draaibaar te zijn. Tis nog steeds geen releasewaardige geluidskwaliteit zonder extra mastering, maar ik heb inmiddels zo leren omgaan met me crappy soundcard dat me tracks op een dikke installatie iig BRUIKBAAR zijn :P

Zelfde geldt voor het gebruik van vst's of zelfs standaard plugins ipv hardware.

Met name niet samplebased plugins als Vanguard enzo zijn daarbij echt een goed alternatief voor hardware.... mensen als Manuel Schleis, aka Riot 303, halen er net als ik al hun leads uit.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 19:26:
Maar dan heb je wel een audio-pc nodig om daarmee meer dan 15 softsynths aan te kunnen.


who the fuck gebruikt 15 softsynths??

Voor een goeie volle track, hard trance dan, hetgeen kwa layers een van de meest uitgebreide genres is samen met progressive, gebruik je er maximaal 7 of 8... en niet veel tegelijk... en als het niet gaat sample je alle kanalen tog kaal en voer je ze als sample in op een nieuw kanaal en gooit dr dan alle fx over? Ik werk veel met eigengesamplede basses enzo, zowel zelfgemaakt als jatwerk, en dat bespaart me echt veel cpu kracht tov basses die DIRECT uit een plugin komen ipv indirect of (soms) helemaal niet....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 00:24:
Je ken op een shit onboard geluidskaart fatsoenlijk masteren als je het steeds blijft vergelijken met hoe een track van een cd, die naar jouw mening perfect is uitgebalanceerd, klinkt.


WTF is dit nou weer voor een flauwekul?!
Gast lul niet over iets als je er geen verstand van hebt alstublieft.

Ik ga er verder niet op in want dit heeft totaal geen zin als iemand met dit soort kreten aan komt kakken.


misschien dat je masteren verwisseld met uitmixen?
wil je goed masteren dan red je het echt niet met een pc en cooledit.
laatste aanpassing
 
ik heb het tog zelf gehoord jij (zie post hier beneden....) in de Trappist in Amsterdam hebben ze een perfecte geluidsinstallatie dat zeggen zelfs de dj's die er draaien.... ik heb me remix van een Bas&Ram track daar gehoord die op een onboard soundchip is afgemixed (provisorisch) en ik hoorde op dat feest dat ik alleen een cymbal ride te hard had staan.... als een track zo klinkt dat je alle lijnen uit het arrangement goed kan volgen, en hij wel een goeie drive heeft, vind ik um goed genoeg.

Trouwens is afmixen op een slechte luidspreker of geluidskaart in theorie net zo handig als op een goeie, zolang je maar weet hoe een track van studiokwaliteit door die speaker/geluidskaart klinkt :S

ik ga btw niet zeggen dat ik van afmixen verstand heb.... maar ik kan het iig goed genoeg om complimenten van Fausto en Deaz D te krijgen en als je me tracks in laadt in soundforge zie je ook dat geen enkele frequentie boven zn max gaat....

er is een verschil tussen bruikbare geluidskwaliteit en kristalheldere sounds gast :yes:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Phenomena op zondag 4 december 2005 om 00:36:
misschien dat je masteren verwisseld met uitmixen?
wil je goed masteren dan red je het echt niet met een pc en cooledit.


oww jah das waar ook, sorry, en beschouw dat kneus dan ook als niet gezegd, ik had je edit nie gelezen (y)
 
cooledit gebruik k trouwens niet... het UITMIXEN (hetgeen ik altijd AFMIXEN noemde haha) doe ik enkel met Fruityloops en een crappy dolby 2.1 geluidskaart. Samples knippen doe ik ook met de standaard windows geluidsrecorder en tog kan ik complete kicks en basses bruikbaar rippen.... je leert veel meer als je met weinig begint hehe
laatste aanpassing
treu,

heb jaren met Fasttracker2 gewerkt.. dan heb je pas beperking en moet je pas ECHT creatief werken.

Maar ik kan je wel vertellen dat ik eerst ook een soundblaster gehad heb.. en nu draai ik op een Creamware Pulsar2, en dat is echt een wereld van verschil.

waarom?

als ik een kick samplede uit een MC-307 (had ik ooit te leen) met mn Soundblaster dus: MC307---->Line-in pc.
En speelde hem dan weer af dan was echt alle kracht van de kick weg..
Puur omdat die AD/DA converters van die kaart zo brak zijn.
En dan kan er wel 24bit 96khz opstaan MAAR DAT ZEGT GEEN ENE FUCK!
een 16 bit Akai sampler klinkt nog altijd 10X beter dan een 24bit Soundblaster.
Zelfs mn Creamwarekaart (die echt niet goedkoop te noemen is) klinkt nog slechter dan mn MPC1000.

het gaat echt om converters ed. puur hoe het machientje inelkaar gezet is met kwaliteits producten.
Over beperkingen gesproken, ik ben ooit begonnen in 1996 met Protracker 2 op een 2MB Amiga (aardig ook wat tracks op gemaakt, helaas allemaal kwijt :s), maar daarbij vergeleken is FT2 superkwaliteit ;)

Ik hoor overigens geen problemen met mijn SB Audigy 2 ZS, maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 december 2005 om 17:36:
Gast. Bij PC producties komt het vaak niet eens buiten de PC .. dus blijft digitaal en komt uiteindelijk digitaal op CD of wordt dan geperst op plaat.

Dat is het verschil dus.


Dude. Ik maakte dus een opmerking over waarom elke keer die Virus in deze vergelijking betrokken wordt. Tuur(rrrr)lijk, als álles in je PC blijft krijg je een hele andere vergelijking maar dat heeft verder weinig met een Virus te maken (maak anders maar 'ns een track die alleen in je Virus blijft). Wat ik bedoel is dat de Virus een slecht voorbeeld is, omdat 'ie ook gewoon digitaal is, in mijn ogen niet veel anders dan een PC + (hele) goede geluidskaart.

Ik zou m'n Virus C overigens nooit weg doen, maar dat is vanwege z'n mogelijkheden & unieke sounds, die denk ik weinig te maken hebben met dat 't een hardware kastje is waar de software op draait (denk meer met de invalshoek & ervaring van Access). Maar vielleicht heb ik 't mis..
laatste aanpassing
 
Er gaat nix boven een echte 909!!!!!HAAAAHAHAHA...erhm..
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 00:06:
Er gaat nix boven een echte 909!!!!!HAAAAHAHAHA...erhm..


waar.:)
laatste aanpassing
 
Echt waar `
Echt waaaaahr meneer de uil
Klopt, je zou de Virus ook in VST vorm kunnen uitvoeren (wat ze helaas nog niet hebben gedaan).


Virus is er wel al als vst.. al dan wel icm met de virus zelf.
laatste aanpassing
http://nathorst.net/blog/?p=17

wel grappig stukje over 2 hardware (reverb) modules en de rv7000 uit reason
Er gaat nix boven een echte 909!!!!!HAAAAHAHAHA...erhm..


het word is tijd voor een nieuwe drumcomputer. je hoort al jaren niks anders.

de tr-909 is al zoveel gebruikt. :P
 
dr zijn zoveel drumcomputers....alleen de 909 is de beste hehehe;)

de hele house en techno muziekstijl is om de 909 heen opgebouwd.....tenminste de meeste liedjes, dus dat blijft er altijd wel een beetje inzitten denk ik.

De Elektron Machinedrum is ook wel een hele goeie, die kan ff wat meer en kost net zoveel 2ehands
laatste aanpassing
Uitspraak van Sneiterheadz op donderdag 15 december 2005 om 10:58:
het word is tijd voor een nieuwe drumcomputer. je hoort al jaren niks anders.

de tr-909 is al zoveel gebruikt.


en toch kan je hem zo divers inzetten..! 909 klinkt gewoon erg dik.. vooral de kick, snare en clap blijven de bom :yes:.. en de rides, de hihats... ach alles eigenlijk thehe...
helemaal met ruff eens..

Maar natuurlijk is en blijft het een kwestie van smaak.
TR is veel gebruikt maarja, net alsof iemand hoord dat Dione hem gebruikt aan zn kicks.
909 is zo erg vernacheld dat je het niet meer hoord.
Maar de bron is sterk... en dat heb je nodig.
 
PQ: Vind je het erg als ik je niet heel serieus neem, als je in een ander topic Beholder uitlacht dat ie niet kan producen..

Als er iemand is die dat wel kan is het Jeroen Streunding wel (Y)..

Misshcien kwestie van smaak, maar goed issie wel...
dat een hw synth anders klinkt is een feit, maar of het per definitie mooier klinkt? niet mee eens... ook dat heb je zelf in de hand...


na een aantal jaren onderzoek. zijn we toch nog steeds tot de conclusie gekomen dat geen enkele software plugin de huidige hardware synths van nu en 20 jaar geleden kan overtreffen. er zijn flinke nabootsingen gemaakt zoals junox , korg legacy. Het is natuurlijk geweldig als je met een software plugin de vette sound krijgt. dat lijkt met een hardware bak al een stuk sneller dik en vol (goed in het geheel) dan een plugin.

er gaat nog flink wat tijd en geld in zitten voordat de software zo goed gaat klinken. als voorbeeld de oude juno met de beperkte sequence mogelijkheden. (fasttrackertijd) toch dikke synths weinig geluiden simpele beats. vanwege gebrek aan sporen. dat is nu anders maar er is meer productiviteit en minder geld dus word er snel gegrepen naar software.

dus weer de conclusie hier uit dat het sequencen, editten etc beter gaat op de pc of mac. maar de dikste geluiden komen van buiten af nog steeds. dat is erg jammer voor velen. voor de gene die veel apparatuur hebben is dat juist weer de moeite waard geweest.
laatste aanpassing
zeker de moeite waardt!

en ook al zou ik mn Virus of Andromeda kunnen ruilen voor software en het geld van beide synths terug krijgen zou ik het nog niet doen!

het bezig zijn met een hardwarebak is 10X leuker dan dat je op je pc ligt te kutten met die klote muis.

heb 2 jaar met FL gewerkt met softsynths en werd er helemaal gaar van... ik werd gek van het FL scherm + geluid van die sequencer.

Daarom ben ik voor een groot deel overgestapt op HW
laatste aanpassing
 
Voor mij werkt een combinatie van hardware en software perfect. 100 procent hardware vind ik ook niet alles. Een track helemaal volstoppen met dikke Virus of JP sounds is naar mijn mening niet ideaal.

Juist door een paar softsynths de backing sounds te laten spelen kun je mooi voor de belangrijkste sounds (leads, arps, baslijn) je hardware gebruiken, waardoor het karakter van die bakken nog beter naar voren komt.

Uiteindelijk is de kok nog steeds veel belangrijker dan de keuken, al is een goede keuken wel welkom als je er mee kan omgaan. :yes:

Gr. Neil-S
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 18:31:
Voor mij werkt een combinatie van hardware en software perfect.


precies... combinatie van is ideaal.. :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 18:31:
Juist door een paar softsynths de backing sounds te laten spelen kun je mooi voor de belangrijkste sounds (leads, arps, baslijn) je hardware gebruiken, waardoor het karakter van die bakken nog beter naar voren komt.


klinkt idd heel logisch
Voor mij werkt een combinatie van hardware en software perfect. 100 procent hardware vind ik ook niet alles. Een track helemaal volstoppen met dikke Virus of JP sounds is naar mijn mening niet ideaal.

Juist door een paar softsynths de backing sounds te laten spelen kun je mooi voor de belangrijkste sounds (leads, arps, baslijn) je hardware gebruiken, waardoor het karakter van die bakken nog beter naar voren komt.

Uiteindelijk is de kok nog steeds veel belangrijker dan de keuken, al is een goede keuken wel welkom als je er mee kan omgaan.

Gr. Neil-S


:jaja: :D
 
Btw, heb je al een Virus B Jasper ?

Had je ooit nog eens beloofd wat soundsets aan je te geven :)

Gr. Neil-S
Voor mij werkt een combinatie van hardware en software perfect. 100 procent hardware vind ik ook niet alles. Een track helemaal volstoppen met dikke Virus of JP sounds is naar mijn mening niet ideaal.

Juist door een paar softsynths de backing sounds te laten spelen kun je mooi voor de belangrijkste sounds (leads, arps, baslijn) je hardware gebruiken, waardoor het karakter van die bakken nog beter naar voren komt.

Kga helemaal mee!!
Een Virus is zowiso al TE vol qua geluid. Te veel sounds resulteerd in een wirwar van geluid wat mekaar opheft..,laat maar zeggen.. een softsynth kan die aan vulling juist mooi geven ... Dus Hard EN Software (Y)
Een Virus is zowiso al TE vol qua geluid


of jouw geluidskeuze is heel erg dun waardoor voor jou de virus te vol is.. De andromeda schijnt wel met sommige afstellingen lastig zijn om te laten passen. omdat die synth te vol kan klinken.
Btw, heb je al een Virus B Jasper ?

Had je ooit nog eens beloofd wat soundsets aan je te geven

Gr. Neil-S


bedoel je myotics of mij :P:P
laatste aanpassing
Ik vind de virus altijd wel heel erg aanwezig klinken.. Hij ligt er echt gauw bovenop..
het is idd een dikke lead synthesizer. maar je kan ook gewoon de unison voices op twin of op 1 zetten. Dan kan je em er ook tussen achter of onder plaatsen :P
Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 15:23:
het is idd een dikke lead synthesizer. maar je kan ook gewoon de unison voices op twin of op 1 zetten. Dan kan je em er ook tussen achter of onder plaatsen


dan nog vind ik hem erg aanwezig klinken hoor.. ik zet hem altijd op max. twin voices... het is gewoon de sound van het bakkie... hij klinkt heel 'recht toe, recht aan', weet zo gauw niet hoe ik het anders moet zeggen... vooral als je er wat 'schonere' sounds uittrekt...
Ben het met Ruffryder eens... voor melo lijnen is hij erg moeilijk.
Hij heeft een sterke en aanwezige klank dynamiek en dat kan wel eens lastig zijn.
Heb er zelf ook vaker last van gehad... maar dan edit ik gewoon door tot dat hij wel goed is.
 
virus roeleert man !!
Ben het met Ruffryder eens... voor melo lijnen is hij erg moeilijk.
Hij heeft een sterke en aanwezige klank dynamiek en dat kan wel eens lastig zijn.
Heb er zelf ook vaker last van gehad... maar dan edit ik gewoon door tot dat hij wel goed is.


het is gewoon een dikke bak :D :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Mag ook wel voor dat geld :P Niet?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 13:06:
virus roeleert man !!


Had ik ergens aangehaalt dat dat niet zo was Bouncehoertje van me?


Hij is vet ja.. gaat ook niet snel weg denk ik.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:40:
Btw, heb je al een Virus B Jasper ?


Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 14:00:
bedoel je myotics of mij laatste aanpassing 21 december 2005 14:00


jou tog? O:) maar jullie hebbe tog een TI? :O
 
Uitspraak van Phenomena op donderdag 22 december 2005 om 17:52:
Had ik ergens aangehaalt dat dat niet zo was Bouncehoertje van me?


Hij is vet ja.. gaat ook niet snel weg denk ik.


ik had het niet tegen jouw slet ! :p
Je zet het anders wel onder mijn post HOER!:P
Een Virus is zowiso al TE vol qua geluid


of jouw geluidskeuze is heel erg dun waardoor voor jou de virus te vol is.. De andromeda schijnt wel met sommige afstellingen lastig zijn om te laten passen. omdat die synth te vol kan klinken.


Ja ok.... TE vol is fout omschreven ,, maar de sounds zijn vEEl dikker dan die uit een softsynth ! En mijn geluidskeuze is niet dun :no: Juist niet ,, Maar het klink al heel snel overgemoduleerd/.,., niet mooi dus .. Maar dat is ook een kwestie van leren afstellen van die geluiden ..en dat is ff wenne op det ding .

Gr m
 
Uitspraak van Phenomena op vrijdag 23 december 2005 om 12:34:
Je zet het anders wel onder mijn post HOER!


je voelt je dan toch wel aangesproken blijkbaar... of zoek je soms ruzie :p
Uitspraak van Marcel Van Houte op vrijdag 23 december 2005 om 12:47:
Een Virus is zowiso al TE vol qua geluid


ach man... ga toch weg...


een Virus te dik? dat is echt een crapy uitspraak zeg.
heb dat ding 3 jaar en ik kan zelfs zeggen dat ik moeite heb om hem vet te laten klinken.
Ik vind hem eerder dun klinken dan dik.

Je kan hem gewoon laten klinken zoals jij dat wil... dun en dik..

Unision dicht is hij gewoon dun en plat.
Unision open dan klinkt hij gewoon wat dikker.
 
Werkzaam bij KraakPiep
Gewoon dichtsmeren die toko! :9