Ik zou het gewoon meteen goed doen, met 2 technics dus. uiteindelijk wil je toch het beste, en anders ben je alleen maar meer geld kwijt!
heb van vrienden gehoord dat de gemini pdt6000 erg goed is. heb hem zelf niet geprobeerd en heb er ook niet al te veel verstand van. op andere fora is men over het algemeen wel te spreken over deze. binnenkort komt er geloof ik een kale versie van de 6000 met dezelfde motor enzo, maar niet al die overbodige features als bpm counter. dat heb je toch niet nodig, en als je het wel nodig hebt kun je niet draaien.
neem anders ff kijkje bij:
http://www.new-line.nl
http://www.new-line.nl
Hier een review van de PDT6000:
Technics van de troon gestoten ?!
Nou, de kogel is door de kerk.
De sl 1200\1210 had dit jaar 2 belangrijke concurrenten: de Numark TTX 1 en de Gemini pdt-6000.
Na genadeloos te zijn neergesabeld door het testrapport van Andre Huisman, is de TTX-1 nu voorlopig uit de picture. Blijft over de PDT-6000. Een eerste serieuze stap van Gemini om het merk naar een hoger plan te trekken. (Laten we eerlijk zijn, tot voor kort associeerden we gemini niet echt met topklasse apparatuur op het gebied van draaitafels en cd-spelers)
Maar, met de PDT-6000 laat Gemini zien dat het menens is.
Laten we allereerst eens kijken wat zo'n dikke 20 jaar (ongeveer de regeer-periode van Technics) ons aan technische vooruitgang heeft opgeleverd bij Technics zelf: wezenlijk gezien absolutely nothing !!! Zeker, er is recentelijk een "mk 3" uitgekomen, maar de modificaties die zijn doorgevoerd vallen bij mij in het rijtje wil wel maar kan niet omdat we te bang zijn om iets verkeerd te doen. En als je ziet wat je er meer voor moet betalen dan had het voor mij al helemaal niet gehoeven.
Natuurlijk kunnen we zeggen: "Never change a winning team" maar dit is dan wel tot in de extremen doorgevoerd. Het is zelfs vind ik een beetje belachelijk dat een Japans merk nota bene, die je normaal doodgooien met nieuwe modellen of dat nu auto's, synthesizers, tv's etc. zijn, zo is blijven hangen in een bepaald concept. Dat getuigt of van grote arrogantie, angst, of een ontzettend dikke plaat voor de kop.
Zelfs belangrijke modificaties die veel hadden kunnen uitmaken: anti-skating/naalddruk, de derde draad, pitch-control, key-control, pop-up lamp, motor, zijn niet doorgevoerd (terwijl ik me niet kan voorstellen dat daar nog nooit iemand over geklaagd heeft.)
Nu lijkt het net alsof ik de sl drie keer niets vind. Niets is minder waar. De Technics heeft zich bewezen, jarenlang, geen enkele draaitafel heeft dat kunnen nadoen. Het is een betrouwbaar en verder goed gebouwd apparaat, met een reputatie die er voor gezorgd heeft dat bijna iedereen hem wil hebben nieuw of tweedehands (Dit was voor mij, net als waarschijnlijk een heleboel anderen de reden om in eerste instantie voor de Technics te kiezen). Maar van de andere kant vindt ik ook dat een goed produkt mee moet evolueren met de tijdsgeest en dat is helaas niet echt gebeurd. Reden voor andere merken die de Technics naar de kroon willen steken om hier op in te spelen zoals de Gemini PDT-6000.
Ook ik stond voor de moeilijke keuze de Technics of de Gemini.
Als eerste de looks: geborsteld aluminium (dus echt metaal) en verder sober en strak moderne styling: een duidelijke blikvanger. De draaitafel voelt stevig en solide aan en straalt op die manier degelijkheid uit. (Of dat echt zo is moet natuurlijk nog blijken)
De interne demping: dik voor mekaar, het blijkt zelfs dat de voedings trafo bij de Technics beter hoorbaar is, wanneer je je oor op het plateau legt. Verder is het zo dat als je een plaat opzet je met de Technics (onversterkt) kunt meezingen en met de Gemini dat toch een stuk lastiger wordt omdat deze ontzettend "stil" is.
De motor: deze doet zeker niet onder voor die van de Technics (al worden de beloofde 3,0 kg absoluut niet gehaald ik vraag me af hoe ze aan dat getal komen)en is zelfs wat sterker dan die van de Technics.
Het geluid: geluisterd over de Sony MDR-v700: echt geen verschil, natuurlijk de Technics heeft HIFI-eigenschappen, maar ga je hem daarvoor gebruiken, want als dat zo is kan ik je zo 6 andere platen spelers opnoemen die en beter klinken en goedkoper zijn; ik ben nl zelf ook audiofiel alleen wel een die een duidelijke scheidslijn trekt tussen HIFI en PA.
Pitch-sliders/control: Deze gaan bij de Gemini zeer soepel, voor sommige misschien iets te soepel zeker als je die van Technics gewend bent. De pitch-control lijkt bij de Gemini wat vertraagd te werken, waarschijnlijk om dat het geluid eerst door een AD-DA converter heengaat, bij de Technics werkt deze dus wat direkter. Alleen heb je bij de Gemini een pitch die gaat tot 35%(+/-) De voordelen hiervan zijn pas duidelijk als je dit een keer gebruikt.
De Gemini heeft op dit punt al een duidelijk grotere reikwijdte en het werkt ook goed.
Mastertempo/keycontrol: Dit is een hoofdstuk apart.
De Technics moet hier dus af haken.
Want dit is echt een primeur op draaitafel gebied.
Hoe goed werkt het ?
Laat ik eerlijk zeggen dat op dit punt nog veel eer te behalen valt om dit verder te vervolmaken (misschien wel door Gemini zelf). Het werkt best goed zeker als je bedenkt dat dit voor het eerst vertoond wordt. Maar ik heb een beetje het idee dat de processor (AD-DA converter)wat aan de "trage kant" is, waarbij vooral aan de beats te horen is dat het niet helemaal klopt je hoort ze regelmatig dubbel klinken terwijl je eigenlijk maar een enkele beat hoort te horen. Tevens is het zo dat de "tijdspanne tussen deze dubbele beats" gradueel en cyclisch vermindert en ook weer vermeerdert. Het heeft iets weg van een echo-effect waarbij de delay/reverb vermeerdert en vermindert. Over goede(hifi) speakers is
dit best duidelijk te horen, alleen over PA-apparatuur bij hoog volume, vraag ik me af of dit hinderlijk opgemerkt wordt.
Het werkt dus nog niet zo goed als op cd spelers. (waarschijnlijk omdat er een dubbele vertaalslag gemaakt moet worden)
Echter, geeft je dit wel veel mogelijkheden en het voordeel dat je hebt om een mix van twee platen in de goede toonsoort te kunnen doen bijv. bij trance vindt ik persoonlijk groter dan het nadeel van die "dubbele beat".
Resumerend: qua specs: nagenoeg gelijk,(geluidspecs identiek: wow&flutter, rumble)
qua features is de PDT-6000 duidelijk de meerdere.
Qua motor is de Gemini de sterkere.
Qua vormgeving vind ik de Gemini de meerdere.
Een zeer gebruiksvriendelijke line out zonder derde draad (belangrijk voor de mobiele DJ) bij de PDT-6000.
Qua reputatie is de Technics overduidelijk de meerdere, hierdoor blijft de restwaarde hoog, dit zal bij de PDT-6000 nog moeten blijken
Qua prijs: het belangrijkst; hier is de PDT-6000 weer de meerdere en voor de prijs van een sl1200 en concorde pro heb je een pdt-6000 met een Nightclub E element ik weet welke beter klinkt (en u waarschijnlijk ook).
Alle feiten op een rijtje ,maak uw keuze u weet in ieder geval welke de mijne is geweest en daar heb ik geen moment spijt van (als een van de eerste in Nederland!!!)
Nou, de kogel is door de kerk.
De sl 1200\1210 had dit jaar 2 belangrijke concurrenten: de Numark TTX 1 en de Gemini pdt-6000.
Na genadeloos te zijn neergesabeld door het testrapport van Andre Huisman, is de TTX-1 nu voorlopig uit de picture. Blijft over de PDT-6000. Een eerste serieuze stap van Gemini om het merk naar een hoger plan te trekken. (Laten we eerlijk zijn, tot voor kort associeerden we gemini niet echt met topklasse apparatuur op het gebied van draaitafels en cd-spelers)
Maar, met de PDT-6000 laat Gemini zien dat het menens is.
Laten we allereerst eens kijken wat zo'n dikke 20 jaar (ongeveer de regeer-periode van Technics) ons aan technische vooruitgang heeft opgeleverd bij Technics zelf: wezenlijk gezien absolutely nothing !!! Zeker, er is recentelijk een "mk 3" uitgekomen, maar de modificaties die zijn doorgevoerd vallen bij mij in het rijtje wil wel maar kan niet omdat we te bang zijn om iets verkeerd te doen. En als je ziet wat je er meer voor moet betalen dan had het voor mij al helemaal niet gehoeven.
Natuurlijk kunnen we zeggen: "Never change a winning team" maar dit is dan wel tot in de extremen doorgevoerd. Het is zelfs vind ik een beetje belachelijk dat een Japans merk nota bene, die je normaal doodgooien met nieuwe modellen of dat nu auto's, synthesizers, tv's etc. zijn, zo is blijven hangen in een bepaald concept. Dat getuigt of van grote arrogantie, angst, of een ontzettend dikke plaat voor de kop.
Zelfs belangrijke modificaties die veel hadden kunnen uitmaken: anti-skating/naalddruk, de derde draad, pitch-control, key-control, pop-up lamp, motor, zijn niet doorgevoerd (terwijl ik me niet kan voorstellen dat daar nog nooit iemand over geklaagd heeft.)
Nu lijkt het net alsof ik de sl drie keer niets vind. Niets is minder waar. De Technics heeft zich bewezen, jarenlang, geen enkele draaitafel heeft dat kunnen nadoen. Het is een betrouwbaar en verder goed gebouwd apparaat, met een reputatie die er voor gezorgd heeft dat bijna iedereen hem wil hebben nieuw of tweedehands (Dit was voor mij, net als waarschijnlijk een heleboel anderen de reden om in eerste instantie voor de Technics te kiezen). Maar van de andere kant vindt ik ook dat een goed produkt mee moet evolueren met de tijdsgeest en dat is helaas niet echt gebeurd. Reden voor andere merken die de Technics naar de kroon willen steken om hier op in te spelen zoals de Gemini PDT-6000.
Ook ik stond voor de moeilijke keuze de Technics of de Gemini.
Als eerste de looks: geborsteld aluminium (dus echt metaal) en verder sober en strak moderne styling: een duidelijke blikvanger. De draaitafel voelt stevig en solide aan en straalt op die manier degelijkheid uit. (Of dat echt zo is moet natuurlijk nog blijken)
De interne demping: dik voor mekaar, het blijkt zelfs dat de voedings trafo bij de Technics beter hoorbaar is, wanneer je je oor op het plateau legt. Verder is het zo dat als je een plaat opzet je met de Technics (onversterkt) kunt meezingen en met de Gemini dat toch een stuk lastiger wordt omdat deze ontzettend "stil" is.
De motor: deze doet zeker niet onder voor die van de Technics (al worden de beloofde 3,0 kg absoluut niet gehaald ik vraag me af hoe ze aan dat getal komen)en is zelfs wat sterker dan die van de Technics.
Het geluid: geluisterd over de Sony MDR-v700: echt geen verschil, natuurlijk de Technics heeft HIFI-eigenschappen, maar ga je hem daarvoor gebruiken, want als dat zo is kan ik je zo 6 andere platen spelers opnoemen die en beter klinken en goedkoper zijn; ik ben nl zelf ook audiofiel alleen wel een die een duidelijke scheidslijn trekt tussen HIFI en PA.
Pitch-sliders/control: Deze gaan bij de Gemini zeer soepel, voor sommige misschien iets te soepel zeker als je die van Technics gewend bent. De pitch-control lijkt bij de Gemini wat vertraagd te werken, waarschijnlijk om dat het geluid eerst door een AD-DA converter heengaat, bij de Technics werkt deze dus wat direkter. Alleen heb je bij de Gemini een pitch die gaat tot 35%(+/-) De voordelen hiervan zijn pas duidelijk als je dit een keer gebruikt.
De Gemini heeft op dit punt al een duidelijk grotere reikwijdte en het werkt ook goed.
Mastertempo/keycontrol: Dit is een hoofdstuk apart.
De Technics moet hier dus af haken.
Want dit is echt een primeur op draaitafel gebied.
Hoe goed werkt het ?
Laat ik eerlijk zeggen dat op dit punt nog veel eer te behalen valt om dit verder te vervolmaken (misschien wel door Gemini zelf). Het werkt best goed zeker als je bedenkt dat dit voor het eerst vertoond wordt. Maar ik heb een beetje het idee dat de processor (AD-DA converter)wat aan de "trage kant" is, waarbij vooral aan de beats te horen is dat het niet helemaal klopt je hoort ze regelmatig dubbel klinken terwijl je eigenlijk maar een enkele beat hoort te horen. Tevens is het zo dat de "tijdspanne tussen deze dubbele beats" gradueel en cyclisch vermindert en ook weer vermeerdert. Het heeft iets weg van een echo-effect waarbij de delay/reverb vermeerdert en vermindert. Over goede(hifi) speakers is
dit best duidelijk te horen, alleen over PA-apparatuur bij hoog volume, vraag ik me af of dit hinderlijk opgemerkt wordt.
Het werkt dus nog niet zo goed als op cd spelers. (waarschijnlijk omdat er een dubbele vertaalslag gemaakt moet worden)
Echter, geeft je dit wel veel mogelijkheden en het voordeel dat je hebt om een mix van twee platen in de goede toonsoort te kunnen doen bijv. bij trance vindt ik persoonlijk groter dan het nadeel van die "dubbele beat".
Resumerend: qua specs: nagenoeg gelijk,(geluidspecs identiek: wow&flutter, rumble)
qua features is de PDT-6000 duidelijk de meerdere.
Qua motor is de Gemini de sterkere.
Qua vormgeving vind ik de Gemini de meerdere.
Een zeer gebruiksvriendelijke line out zonder derde draad (belangrijk voor de mobiele DJ) bij de PDT-6000.
Qua reputatie is de Technics overduidelijk de meerdere, hierdoor blijft de restwaarde hoog, dit zal bij de PDT-6000 nog moeten blijken
Qua prijs: het belangrijkst; hier is de PDT-6000 weer de meerdere en voor de prijs van een sl1200 en concorde pro heb je een pdt-6000 met een Nightclub E element ik weet welke beter klinkt (en u waarschijnlijk ook).
Alle feiten op een rijtje ,maak uw keuze u weet in ieder geval welke de mijne is geweest en daar heb ik geen moment spijt van (als een van de eerste in Nederland!!!)
vind de vestax draaitafels ook wel roelen hoor
Zeker , je ken het beste het meteen goed doen , ik heb voor vijfhonder euro een battle pack gekocht van numark, met de ttx-1600 (2x) een mengpaneeltje en een koptelefoon. Dan koop je platen , en gaat je koptelefoon stuk, dus ik dacht , laat ik nu maar gelijk een goeie kopen , en kocht dus een technics koptelefoon via htfr.com
echt een super ding, dan heb je een super koptelefoon en gare draaitafels....
Dus koop maar gelijk technics, duurkoop is goedkoop. Je koopt ze uiteindelijk toch, trust me.
echt een super ding, dan heb je een super koptelefoon en gare draaitafels....
Dus koop maar gelijk technics, duurkoop is goedkoop. Je koopt ze uiteindelijk toch, trust me.
Als je serieus wilt draaien, kan je beter de Technics 1200`s halen.
Maar als je voor de lol wilt kutten of nog niet weet of je kan draaien/serieus wilt gaan draaien...lijkt het me zonde van je geld om dan Technics te gaan kopen als je het na een tijdje toch niet meer doet.
Gewoon dan een directdrive draaitafel kopen (geen snaaraandrijving, want dat zuigt echt !).
Alleen scratchen gaat dan echt vet moeilijk (Ja...Marlon...dat lukt me dus echt niet
)
Maar als je voor de lol wilt kutten of nog niet weet of je kan draaien/serieus wilt gaan draaien...lijkt het me zonde van je geld om dan Technics te gaan kopen als je het na een tijdje toch niet meer doet.
Gewoon dan een directdrive draaitafel kopen (geen snaaraandrijving, want dat zuigt echt !).
Alleen scratchen gaat dan echt vet moeilijk (Ja...Marlon...dat lukt me dus echt niet
duidelijke taal die review over de pdt6000
om serieus mee te beginnen, zou ik voor pdt6000's gaan, heb ze zelf ook, en in het begin is het echt ernstig wennen, als je gewent bent op andere te draaien, waarom weet ik niet. maar als je hier eenmaal een maandje of 2 op draait wil je niks anders
of je wacht nog even en haalt over een paar maanden de nieuwste (hype???) Synq. Een product van stanton. De pdt heeft al een sterker motor dan de Technics, en deze Synq heeft een 4 keer zo sterke motor als de pdt. en dat is Sterk hoor!!!
k ga zelf binnenkort de Technics SL1210 MK5 G kopen, de MK5 is de opvolger van de MK 3 & 4 die nooit buiten Japan zijn uitgebracht, de M3D daargelaten.
deze zeer vernieuwde technics wordt uitgebracht in 3 modellen :
1200 MK5 (zilver)
1210 MK5 (zwart)
1210 MK5 G (alleen in zwart)
de MK5 heeft een verbeterde motor en arm
de G versie daarentegen is zeer vernieuwend voor Technics doende, beschikt namelijk over pitch reset knop (kennen we van M3D), een pitch adjust knop (voor pitch op -/+8 en -/+16 eindelijk!!!)
het lampje wat omhoog kan (om je plaat iets te verlichten is blauw gemaakt. de Power switch is verzonken (ook van de M3D), je kan de remsnelheid bepalen (brake speed control) en anti skate tot en met 6g
ook is deze nieuwe MK 5 G in een speciale zwarte hooglans verf gemaakt dus ziet er mooi uit.
Technics komt met deze speciale versie van de MK5 ter ere van het 30 jarig bestaan van de Technics draaitafel
deze zeer vernieuwde technics wordt uitgebracht in 3 modellen :
1200 MK5 (zilver)
1210 MK5 (zwart)
1210 MK5 G (alleen in zwart)
de MK5 heeft een verbeterde motor en arm
de G versie daarentegen is zeer vernieuwend voor Technics doende, beschikt namelijk over pitch reset knop (kennen we van M3D), een pitch adjust knop (voor pitch op -/+8 en -/+16 eindelijk!!!)
het lampje wat omhoog kan (om je plaat iets te verlichten is blauw gemaakt. de Power switch is verzonken (ook van de M3D), je kan de remsnelheid bepalen (brake speed control) en anti skate tot en met 6g
ook is deze nieuwe MK 5 G in een speciale zwarte hooglans verf gemaakt dus ziet er mooi uit.
Technics komt met deze speciale versie van de MK5 ter ere van het 30 jarig bestaan van de Technics draaitafel
DCC 27 mei 2003 22:39
duidelijke taal die review over de pdt6000 om serieus mee te beginnen, zou ik voor pdt6000's gaan, heb ze zelf ook, en in het begin is het echt ernstig wennen, als je gewent bent op andere te draaien, waarom weet ik niet. maar als je hier eenmaal een maandje of 2 op draait wil je niks anders of je wacht nog even en haalt over een paar maanden de nieuwste (hype???) Synq. Een product van stanton. De pdt heeft al een sterker motor dan de Technics, en deze Synq heeft een 4 keer zo sterke motor als de pdt. en dat is Sterk hoor!!!
_________________________________________________
en dan blijk je een geboren talent en krijgt de aanbieding om op een groot feessie te draaien want DAT moet iedereen horen ...
Maargoed jij gaat daar dus heen met je platen en je superinstelling en je loopt naar de booth en zit daar staan .... ?
duidelijke taal die review over de pdt6000 om serieus mee te beginnen, zou ik voor pdt6000's gaan, heb ze zelf ook, en in het begin is het echt ernstig wennen, als je gewent bent op andere te draaien, waarom weet ik niet. maar als je hier eenmaal een maandje of 2 op draait wil je niks anders of je wacht nog even en haalt over een paar maanden de nieuwste (hype???) Synq. Een product van stanton. De pdt heeft al een sterker motor dan de Technics, en deze Synq heeft een 4 keer zo sterke motor als de pdt. en dat is Sterk hoor!!!
_________________________________________________
en dan blijk je een geboren talent en krijgt de aanbieding om op een groot feessie te draaien want DAT moet iedereen horen ...
Maargoed jij gaat daar dus heen met je platen en je superinstelling en je loopt naar de booth en zit daar staan .... ?
als je op de pdt's kan draaien kun je het ZEKER TE WETEN op technics
alleen andersom niet, de pdt is erg wennen zoals ik al zei, een maat van mij draait al een jaartje of wat op technics en kwam ff op mijn tafeltjes draaien maar kreeg geen plaatje gelijk. ik kan nu (na 2 maanden) perfect draaien op die dingen, en op technics nog veeeeeeel makkelijker
Je kunt beter met niks beginnen omdat je eerst er achter moet zien te komen dat je het draaien kunt betalen.
Platen kopen is een dure hobby, en je moet het leuk vinden zo intensief met de muziek bezig te zijn. Later zou je dan betere dingen kunnen kopen en dan is het ook echt tof om met een technics te draaien. Zie het net als een auto, je begint met een goedkoop langzaam krot en later toch een fatsoenlijke bak waar je trots op bent...
(als je eenmaal weet hoe het draaien in elkaar zit ga je je ook sneller irriteren op een feest als de plaat er naast loopt!)
Platen kopen is een dure hobby, en je moet het leuk vinden zo intensief met de muziek bezig te zijn. Later zou je dan betere dingen kunnen kopen en dan is het ook echt tof om met een technics te draaien. Zie het net als een auto, je begint met een goedkoop langzaam krot en later toch een fatsoenlijke bak waar je trots op bent...
(als je eenmaal weet hoe het draaien in elkaar zit ga je je ook sneller irriteren op een feest als de plaat er naast loopt!)
menno wrote: ja DCC heb je wel gelijk in....tis maar net hoe groot je budget is en waarvoor je je draaitafels wil gebruiken...thuis of ook voor feestjes
inderdaad, het ligt er gewoon aan hoeveel geld je. Ik zou gewoon nooit geen technics kopen, vind 'r niks aan. Zijn fijne tafels, maar er is zoveel beters. ik heb zelf de Gemini PDT6000's. hele fijne tafels, en draait beter dan technics
inderdaad, het ligt er gewoon aan hoeveel geld je. Ik zou gewoon nooit geen technics kopen, vind 'r niks aan. Zijn fijne tafels, maar er is zoveel beters. ik heb zelf de Gemini PDT6000's. hele fijne tafels, en draait beter dan technics
SnEzZz> Als ik je een tip mag geven...Voordat je allemaal apparatuur gaat aanschaffen moet je jezelf toch ff afvragen waarom je wil gaan draaien
Is het puur voor je zelf als hobby of wil je er toch meer uithalen dan thuis voor vrienden een setje draaien.
Als je voor de eerste keus gaat raad ik je af om meteen met het dure spul te beginnen, je kan er naar verloop van tijd op uitgekeken zijn en dan is het toch zonde van het geld.
Maar als je besluit om toch ooit voor een groot publiek te willen gaan draaien zou ik geld opzij leggen voor een duurdere draaitafels.
Is het puur voor je zelf als hobby of wil je er toch meer uithalen dan thuis voor vrienden een setje draaien.
Als je voor de eerste keus gaat raad ik je af om meteen met het dure spul te beginnen, je kan er naar verloop van tijd op uitgekeken zijn en dan is het toch zonde van het geld.
Maar als je besluit om toch ooit voor een groot publiek te willen gaan draaien zou ik geld opzij leggen voor een duurdere draaitafels.
Ben het helemaal met Zamruel eens,
Bekijk eerst eens hoe en wat je er zelf mee wil voordat je misschien wel te dure spullen aanschaft. De welbekende TECHNICS Sl1200 is echt DE draaitafel, maar dat wil niet zeggen dat je op andere minder goed leert draaien. En andersom, als je een demo instuurt of ergens draait met je eigen spullen, let het publiek op de muziek en niet op de apparatuur (tenzij er collega's bij zijn dan)
Daarnaast hebben ze bij elke club, bar, jeugdcentrum, of wat dan ook waar muziek gedraait word een paar technics staan, dus je kan makkelijk genoeg ergens ermee draaien/oefenen zonder zelf gelijk €1200 neer te hoeven leggen.
Ook de levensduurverhalen vind ik misleidend, want ik heb zelf soundlab en gemini draaitafels van 10 jaar oud gezien, die voelde alsof ze de week ervoor in gebruik genomen waren.
Het is dus een beetje een kwestie van wat je zelf belangrijk vind,
Technics zijn fijn, maar ook erg basic, veelvoorkomend, en behoorlijk aan de prijzige kant. Heb zelf gekozen voor de numark tt1650, die qua prijs/kwaliteit dik in orde is. Leuk geld over gehouden voor platen en een korg kaos-pad2.....
Bekijk eerst eens hoe en wat je er zelf mee wil voordat je misschien wel te dure spullen aanschaft. De welbekende TECHNICS Sl1200 is echt DE draaitafel, maar dat wil niet zeggen dat je op andere minder goed leert draaien. En andersom, als je een demo instuurt of ergens draait met je eigen spullen, let het publiek op de muziek en niet op de apparatuur (tenzij er collega's bij zijn dan)
Daarnaast hebben ze bij elke club, bar, jeugdcentrum, of wat dan ook waar muziek gedraait word een paar technics staan, dus je kan makkelijk genoeg ergens ermee draaien/oefenen zonder zelf gelijk €1200 neer te hoeven leggen.
Ook de levensduurverhalen vind ik misleidend, want ik heb zelf soundlab en gemini draaitafels van 10 jaar oud gezien, die voelde alsof ze de week ervoor in gebruik genomen waren.
Het is dus een beetje een kwestie van wat je zelf belangrijk vind,
Technics zijn fijn, maar ook erg basic, veelvoorkomend, en behoorlijk aan de prijzige kant. Heb zelf gekozen voor de numark tt1650, die qua prijs/kwaliteit dik in orde is. Leuk geld over gehouden voor platen en een korg kaos-pad2.....


















![Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010]](/images/user/5493_3517894.jpg)