ja kijk heeeeeeeeeeel goed als je een hond crx V-tec koop
kijk ook naar roest (onder de auto)
en als je echt snel wil zijn kijk naar een VTI blok
maar kijk heeeeeeeeel GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met een test rit rij zekker 30 min en kijk dan onder de motorkap ik zeg nog een keer
let ook op voor de V-tec TIK als die aan staat
KIJK HEEEEEEEEEL GOED !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 vrienden hebben een honda daar heb ik het van
kijk ook naar roest (onder de auto)
en als je echt snel wil zijn kijk naar een VTI blok
maar kijk heeeeeeeeel GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met een test rit rij zekker 30 min en kijk dan onder de motorkap ik zeg nog een keer
let ook op voor de V-tec TIK als die aan staat
KIJK HEEEEEEEEEL GOED !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 vrienden hebben een honda daar heb ik het van
laatste aanpassing
- Roest bij de wielkasten, als dat rubber er nog onderaan zit grote kans dat hij aan het roesten is.
- Roest in de kokers onder de deur, gewoon effe tegenaan tikken.
- Tikken als de vtec inslaat, als je een beetje handige bent is het niet eens zo heel duur om te laten maken.
- Als je gebonk hoort voorin dan pingel er gerust maar 200 euro vanaf
- Verder effe kijken of hij nergens olie lekt
- Roest in de kokers onder de deur, gewoon effe tegenaan tikken.
- Tikken als de vtec inslaat, als je een beetje handige bent is het niet eens zo heel duur om te laten maken.
- Als je gebonk hoort voorin dan pingel er gerust maar 200 euro vanaf
- Verder effe kijken of hij nergens olie lekt
Kijk anders even op www.crxclubholland.nl en als je een VTEC (<--- Zo schrijf je dat! ) gezien hebt kan je daar even vragen wat ze er daarvan denken. Die lui zijn best
+ ze weten er veel over!
Roest bij de wielkasten en dakje zijn gewoon altijd probleempunten geweest bij de CRX. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen, kan je ook allemaal vinden op die site
Dan die VTEC-tik, bijna allemaal hebben ze dat... het is niet echt schadelijk alleen irritant.
Kijk ook goed of het motorblok goed in zijn motorsteunen zit en recht!!
In ieder geval succes met zoeken, ze zijn er echt nog wel
Roest bij de wielkasten en dakje zijn gewoon altijd probleempunten geweest bij de CRX. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen, kan je ook allemaal vinden op die site
Dan die VTEC-tik, bijna allemaal hebben ze dat... het is niet echt schadelijk alleen irritant.
Kijk ook goed of het motorblok goed in zijn motorsteunen zit en recht!!
In ieder geval succes met zoeken, ze zijn er echt nog wel
Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 21 juni 2005 om 11:44:CRX is een bonk roest man koop dan een civic v/tec ofzo das al n stuk minder
Een civic 4th gen is hetzelfde als een CRX
Alleen de kont en natuurlijk wat andere dingetjes
Probleem is gewoon dat er water in de rubbers blijft staan bij het achterscherm en het dakraam
laatste aanpassing
Uitspraak van Para J [JWT] op dinsdag 21 juni 2005 om 12:56:mijne roest lekker ook niet
dan zoek maar eens goed
Dan heb je een 5th gen, is een nieuwer model dan van een crx
De roest is daar ook stukken minder
Die 5th gen Civic EG modellen roesten ook net zo hard, alleen duurt het misschien nog even voor het te voorschijn komt.
Let op: versleten homokineten (vol insturen, hoor je een bonkend geluid, dan is die versleten (of banden zijn op, daar kwam het bonken bij mij toen door
De VTEC-tik is niet schadelijk, beetje irritant, maar boeit verder niet.
Voor de rest: heel erg letten op roest, wielkasten achter is een bekende plaats (en waar de afwatering van je dakje uitkomt (bij mijn vorige CRX was dat hele stuk achter de bumper weggerot) kokerbalken kunnen rot zijn (zitten achter de skirts) en daar kom je eigenlijk alleen maar goed achter als je onder de auto kunt kijken. Roest bij een CRX komt van binnenuit, dus denk niet, dat sschuur ik ff op, wat plamuur erop en bijlakken... Als je begint te schuren zit je er dus zo doorheen...
Ow ja, let ook op de stoelen, opnieuw bekleden is duur en die leren stoelen slijten nogal hard (ED9 stoelen zijn ook veel mooier
En B16A1 blokjes zij behoorlijk degelijk!
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 18:24:ik wil binnenkort een crx v-tec gaan kopen... maar weet iemand misschien op welke dingetjes ik moet letten als ik er een koop??
Bij dat soort auto's (en bij Golfjes GTI bv) vind je vaak een afgeragd ding. Sorry, maar het is zo. Als je echt zeker wilt zijn, laat hem keuren door de ANWB, heb ikzelf ook laten doen met mijn vorige GTI, het kost wat, maar je hebt zekerheid, dan kan je alsnog beslissen.
En wordt niet te snel "verliefd" op een auto, autoverkopers hebben dat zo door en praten je gek en de auto is verkocht...
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:05:Zou er zowieso geen in Nederland kopen. Allemaal afgetrapte bakken. Kijk of je er eentje uit Duitsland kan importeren en dan eentje uit ' 91
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:05:Zou persoonlijk voor een Del Sol/VTi gaan omdat deze ook nog te koop zijn uit bouwjaar ' 96 en uit een wat duurdere prijsklasse komen.
Die zijn ook
Over een tijdje ga ik ook weer op zoek naar een leuke Honda
laatste aanpassing
In Nederland is de achtergrond vaak beter te checken dan in Duitsland!
Heb een tijdje (jaartje of 4) een CRX uit Duitsland gehad. Was van eerste eigenaar, alle papieren en onderhoudsboekjes er keurig bij. Nooit problemen mee gehad. Rijdt nog steeds rond. Gewoon opletten. Maar hier in NL is bijna alles afgetrapt door jochies.
Zou echt, als je dan toch geld uit gaat geven, voor het nieuwere type gaan. En lekker uit ' 96 met een airco en elektrische raampjes.
Veel beter!
Van een liefhebber kopen, kosten misschien wat meer maar dan heb je ook wat
Je vergeet ook nog dat je een deel van het dak eraf kunt halen
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:24:Zou echt, als je dan toch geld uit gaat geven, voor het nieuwere type gaan. En lekker uit ' 96 met een airco en elektrische raampjes.
Je vergeet ook nog dat je een deel van het dak eraf kunt halen
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:24:Zou echt, als je dan toch geld uit gaat geven, voor het nieuwere type gaan. En lekker uit ' 96 met een airco en elektrische raampjes.
Veel beter!
Ik heb ook een CRX gehad, was ook
Een Sol zie ik ook wel zitten
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 juli 2005 om 11:16:ik heb 3 crx jes over de apk brug op mijn werk laten gaan een paar weken geleden, maar ik heb al wat anders gekocht... een saxo Vts van 2000
Maarja dan rij je nog steeds niet in een echte auto
laatste aanpassing
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:24:Zou echt, als je dan toch geld uit gaat geven, voor het nieuwere type gaan. En lekker uit ' 96 met een airco en elektrische raampjes.
Veel beter!
Met de toevoeging: als je een vrouw bent...
Een Del Sol is een vrouwenauto, B16A2 blokje roeleert trouwens wel!
Uitspraak van Metalfreak op vrijdag 15 juli 2005 om 10:51:Een Del Sol is een vrouwenauto
Ohw, hoezo dat dan??

Komt dit dan echt zo vrouwelijk over??
Uitspraak van Metalfreak op zondag 26 juni 2005 om 20:29:versleten homokineten
Ghehehehe....duyre grap voor Honda....kost denk zon 100 á 120 euro....per wiel.....
Uitspraak van Desdemonia (V) op donderdag 30 juni 2005 om 14:05:Zou er zowieso geen in Nederland kopen. Allemaal afgetrapte bakken. Kijk of je er eentje uit Duitsland kan importeren en dan eentje uit ' 91
vandaar dat mijne ook een duitser is
schrok me kapot...kreeg zelfs nog de bonnetje erbij van een vervangen pookhoes..maar goed het is wel de moeite waard om naar het buitenland te gaan!!






![Para J [JWT]](/images/user/124699_3173121.jpg)








