Partyflock
 

Coone: Belgische ‘bendeleider’ die zich niet snel van de wijs laat brengen

door , gepubliceerd op
Kijkend naar haar oude en rijke house-historie (met als prachtige uithangborden: new beat, Bonzaï Records en jump) is België altijd al een kweekvijver geweest voor jeugdig dj- en produceertalent dat het ver weet te schoppen. De diverse muziek uit het land van de dikke gefrituurde Aardappelen en de overheerlijke (speciaal)Bieren heeft altijd al iets kenmerkends, iets eigens gehad. Vandaar ook misschien wel het grote succes van de jump-muziek, een door België groot gemaakte, typerende sound dat daar alweer aan haar zoveelste opleving bezig is en niet stuk te krijgen lijkt. Laten wij eens nader kennis maken met één van deze Belgische beloftes.

Van ijverige, doorzettende thuisproducer tot aan één van de toonaangevende Belgische ‘harddance’ artiesten. Nog maar vierentwintig jaartjes jong en nu al een grootheid in thuisland België en omstreken. Naast die vette Aardappelen in frituurvet en die hemelse Biertjes, maakt deze artiest het Belgisch ‘ABC’-tje voor een ultiem avondje uit, compleet. Zijn naam: Koen Bauweraerts, veel beter bekend als Coone. Over enkele weken zal hij in het Sportpaleis Antwerpen in het middelpunt van de belangstelling staan van een groots spektakel dat door duizenden feestfreaks bezocht gaat worden. Reden genoeg voor Partyflock om dit goudhaantje hier alvast eens over uit te horen. En andere belangrijke zaken uiteraard...

Waar houd je je naast het draaien en produceren voornamelijk mee bezig? Wat doe je nog meer voor werk/studie en wat doe je graag in je spaarzame vrije tijd?
Ik ben een enorme filmfan en sinds kort ben ik ook aan het snowboarden en dat ligt me wel. Ik ben reeds 2 jaar afgestudeerd als Graduaat Multimedia Wetenschappen wat grafisch design & webdesign inhoudt.

Waar ging je vroeger zelf stappen?
Vroeger ging ik veel naar fuiven en homeparties bij vrienden thuis (die zijn het vetst), qua clubs zocht ik het niet te ver; de Atmoz destijds en de Highstreet of Reflex. Voor m’n dj-carrière had ik dus nog maar weinig clubs gezien maar die schade heb ik nu wel ruimschoots ingehaald.

Wat is je beste eigenschap? En wat je slechtste?
Ik denk dat ik nogal een gemakkelijk iemand ben. Voor mij is alles vrij snel goed zolang het maar gezellig is! Humor is wel een rode draad doorheen mijn leven vermoed ik. Mijn slechtste eigenschap…Ik durf heel gek te worden wanneer elektronische toestellen zoals een PC of synths niet willen meewerken…dan vergeet ik wel eens dat je op een TFT scherm beter niet slaat.

In 2002, voor je eerste platencontract, had je een album genaamd dat je ter download aanbood aan geïnteresseerde dancefreaks. In hoeverre heeft dit album, waarop een remix staat van je allereerste platenrelease (“Protect the Innocent”), bijgedragen aan jouw draai- en produceercarrière? Hoe zou jij dit album qua geluid willen typeren?
Goh, album...dat is al een groot woord voor wat het was. Op dat moment maakte ik al heel wat tracks en wist ik niet hoe of waar deze aan te bieden. Ik maakte ze ook voor de fun dus had zoiets van ‘laat iedereen ze maar downloaden en dan hoor ik wel wat men ervan vindt’. Sommige dingen waren leuk maar er stonden ook dingen op waarvan ik hoop dat ze het daglicht nu nooit meer zien maar ja, ik was jong en onervaren hé.

Overweeg je niet om enkele nummers van dit album nog eens uit te brengen, zij het eventueel in een remix? Veel van die nummers van toen zouden vandaag de dag nog heel goed meekunnen. Hoe sta je hier tegenover?
Ik weet niet of er iets tussen zit dat nu nog zou meekunnen, het is jaren geleden dat ik die tracks zelf nog eens gehoord heb. Ik denk niet dat ik er nog iets van ga herwerken, voor mij was dit meer een experimentele fase voor “Coone”, ik denk dat iedere artiest wel tracks van in z’n beginperiode heeft liggen waarvan hij nu denkt: ‘waar was ik in godsnaam mee bezig’. Maar misschien zijn het dan net die platen die binnen 10 jaar bij de zeldzame “oldschool” of retro classics worden gerekend, wie weet.

[dump left id=667]Kun je de ontwikkeling van jouw eigen muziekstijl van toen tot en met nu beschrijven? Op welke punten vind jij dat je jezelf hebt verbeterd de laatste tijd?
Ik heb nooit echt nagedacht bij het maken van muziek, ik deed gewoon waar ik zin in had. Uiteraard ben ik zoals iedere producer wel geïnspireerd of beïnvloed geweest door bepaalde trends of sounds die toen in waren, maar ik heb toch steeds geprobeerd zelf m’n eigen sound en ding te creëren. Met de tijd heb je meer ervaring, koop je betere spullen om tracks te maken, leer je hoe je alles beter kan doen klinken en probeer je de lat enerzijds steeds hoger te leggen maar aan de andere kant is een simpele rechtdoor plaat soms even sterk dan een tot in de puntjes uitgewerkte plaat.

Wie en welk type muziek zijn de afgelopen jaren jouw inspiratiebron/voorbeelden geweest op draai- en produceergebied?
Ik ben opgegroeid in het Bonzai Records-tijdperk. Dus mijn eerste inspiratiebron moet vandaar komen. Later heb ik heel veel respect gekregen voor dj’s/producers zoals Isaac, Ghost en The Darkraver die trouwens ook allemaal op Coone & The Gang staan, maar ook Kai Tracid of Cosmic Gate hoorden bij m’n favoriete producers.

Hoe bevalt het een eigen label (Dirty Workz) te hebben? Hoeveel vrijheid heb je eigenlijk om te doen en laten wat je wilt met dit label?
Ik heb enorm veel vrijheid! Als ik iets niet leuk vind, komt het ook gewoon niet uit. Kwaliteit is belangrijk, niet alleen de release maar ook het ontwerp van de hoes bijvoorbeeld. Het label heeft echt een eigen sound, zo hoor je geen tien jump/tekstyle per maand. Zelf ben ik al zeer tevreden geweest met de verkoop van alle releases en er staan nog een hele hoop vette tracks te wachten.

Sinds een niet al te lange tijd heb je je ook toegespitst op het draaien en produceren van electro/club/house onder de alias ‘Justin Tenzz’. Waarom heb je besloten je ook te richten op deze genres? Is dat puur voor de lol, zelfontwikkeling of zie je geen toekomst meer in jump/tek-muziek? En in hoeverre valt deze tak van muziek te combineren je dingen die je doet omtrent de naam Coone?
Draaien doe ik voorlopig niet veel onder deze alias. Voor mij is het leuk om ook andere dingen te producen en te kijken tot waar het gaat. Voorlopig spits ik mij enkel toe tot het “Coone” gebeuren. Ik zie nog heel veel toekomst in jump/tek muziek of alle daaruit komende varianten. Enkel geloofwaardigheid van het genre zou terug een beetje naar boven moeten gehaald worden. Ik zou het niet erg vinden moest de overgecommercialiseerde crap (alias kinderjump) stoppen zodat het een klein beetje terug underground gaat.

Is het maken van (niet-officiële) remixen van bekende platen, veelal uit andere genres, een bewuste keuze van je? Hoe moeilijk is het om in een tijd waarin veel gereleased wordt in een bepaald genre zelf iets origineels te produceren?
Voor mij is het maken van niet-officiële remixen een beetje een extraatje voor de mensen die komen luisteren naar mijn sets… Exclusieve dingen spelen die niemand anders heeft. Het is meestal ook niet eens de bedoeling om deze uit te brengen! Echt moeilijk heb ik het niet om iets origineels te producen, wacht maar op mijn full album dat eind dit jaar uit komt!

Full Album? Vertel hier eens iets meer over...
Kort na Coone & The Gang komt mijn eerste officiële album uit met veel nieuwe producties & remixes van releases van uitgebrachte en nog uit te brengen tracks van collega dj/producers. Je kunt zowel op het album als op het event nog wat verrassingen verwachten!

Hoe divers wordt jouw eerste album? Bestaat deze alleen uit samenwerkingen of kunnen we ook wat gloednieuw solo-materiaal van jou zelf verwachten?
Toch wel vrij divers. Ik probeer zelf in de studio ook vanalles uit en denk niet teveel na als ik aan het producen ben. Onder Coone heb ik tot hiertoe vooral tracks onder de noemer “jump” of “french tek” uitgebracht, maar het album zal breder gaan. Het zal een combinatie zijn van gloednieuw solo-materiaal, een aantal samenwerkingen en exclusieve remixes van reeds uitgebrachte tracks. Op zich dus een album met allemaal nieuw materiaal, we twijfelen nog of we er een bonus-cd bij doen met de reeds gereleasde tracks & remixes.

Staan er nog interessante of minder voor de hand liggende samenwerkingsverbanden met andere artiesten in de planning?
Jawel. Naast producties met Q-ic, Ronald-V, Chicago Zone, Dark-E en nog een aantal producers in het jump/tekstyle genre ga ik binnenkort ook de studio in met Deepack, D-Block & S-te-Fan, DJ Bam Bam en nog een aantal namen die je misschien niet zou verwachten.

Met welke artiest zou jij nog eens graag willen samenwerken. En waarom?
Timbaland. Enkel en alleen al om te zien hoe hij werkt want die man is qua producen gewoon te gek voor woorden!

[img left width=200 height=280 cacheid=0002536f00057f806a311b62210000004d]https://partyflock.nl/images/upload/117537_original.jpg[/img]Binnenkort wordt er in België een groot feest omtrent jouw persoon gegeven (Coone & The Gang). Hoe mooi is het om zelf zo massaal in ‘the picture’ te staan?
Leuk maar ook een beetje onwennig. Het feest en de campagne in België is heel groots aangepakt dus ik zie m’n kop nu dagelijks op bussen, posters, op tv of in magazines en dat doet wel wat vreemd aan.
Je weet nooit met zekerheid wat en hoe de mensen denken maar aan de andere kant krijg ik constant leuke berichten van mensen die het geweldig vinden en me zeggen dat ze er zeker bij zullen zijn op 13 oktober en dat is natuurlijk heel leuk.

Wat wordt het concept van het feest? Kun je wat meer duidelijkheid geven over wat het publiek gaat ervaren?
De hele setup gaat erg vet zijn. De avond zal doorweven zijn van het nodige spektakel met als rode draad mijn favoriete muziek en mijn favoriete collega dj’s waarmee ik samen ga draaien. Zo gaan we bv een 10-deck battle doen, zullen er live-acts zijn en nog een hoop dingen die ik nu nog niet ga verklappen.

In de loop van de avond kom je ook meer te weten wat mijn favoriete films zijn en wat mijn favoriete classics zijn waarmee ik ben opgegroeid of die mij zijn bijgebleven. Ze leren eigenlijk ook een klein beetje de “Koen” achter “Coone” kennen. Ondanks dat ik misschien voor sommigen de stempel “jump” opgeplakt heb gekregen zullen alle hardere muziekstijlen aan bod komen: geen hokjes dus!

Ook in je promotiefilmpje voor Coone & The Gang, welke er echt slick uitziet en een aardige underground vibe opwekt, haal je nogal uit naar bepaalde platenlabels, de media en dj’s zonder hart voor de muziek (goedkope platen, ringtones voor kinderen, snel geld verdienen). In hoeverre hebben deze factoren invloed op het aanzien van de ‘harddance’ scene? En waarom stoort dit je persoonlijk?
Ik denk dat elke scene die commercieel uitgebuit wordt of te kakken wordt gezet door kindervarianten wel enigszins een zeker imagoverlies lijdt. De grote massa krijgt zo een beeld opgedrongen dat totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Maar dit hoeft niet het einde van een scene te betekenen, verre van. Hardcore heeft zo’n periode ook gekend in de tijd van Gabber Piet en varianten. En kijk nu maar hoe groot de hardcore scene vandaag de dag is.
Ook de jump- en tekscene zal verder gaan en de media springen wel weer op een nieuwe hype, hoe alles er binnen 5 of 10 jaar zal uitzien dat zal de toekomst uitwijzen. Ik denk dat de trailer van het event vooral zegt wat iedere zichzelf respecterende harddance liefhebber vandaag de dag denkt.

Gaat jouw show dat ‘underground’-achtige gevoel ook uitstralen die avond?
Een puur “underground” feest zal het niet worden, want ik draai zelf vrij breed en het is de bedoeling dat iedereen uit z’n dak gaat, dan moet je meestal niet te moeilijk gaan doen.
Maar je zal zeker geen Porny of Ambi-jump horen passeren die avond, het geheel zal gebracht worden door mij en collega's die het doen “for the love of the music”, onbegrensd en puur.

[img width=936 height=328 cacheid=0002537000057f8148689518210000004d]https://photo.partyflock.nl/images/64091/main/281726.jpg[/img]

België kende tot voor kort een grote clubscene in vergelijking met het kleine aantal grote feesten (à la Reverze e.d.), dit in tegenstelling tot Nederland. Met de komst van organisaties als o.a. Bass Events lijken de massafeesten in België in opkomst. Hoe ervaar jij het draaien in een club en hoe op een groot event?
In een club kun je meer nieuwe en vernieuwende stuff uitproberen. Zeker in m’n residency Complex, daar heb je elke week een massa fans van de muziek die nieuwe dingen ook echt appreciëren. Daar ontstaan ook vaak de hypes rond een bepaalde plaat die ik of mijn collega's draaien en die nog niet uit is bijvoorbeeld. De interactie en het persoonlijke contact met je publiek, zeker de vaste klanten zorgt voor een heel leuke sfeer en een zekere band, het is zowel voor de dj’s als de mensen een beetje een “homebase” in het weekend geworden.
Op grote events is de feedback van het publiek vaak heel indrukwekkend en daar haal je meer je kicks uit. Als 15.000 mensen in het Sportpaleis gezamenlijk in de handen klappen op je track dan krijg je echt wel kippenvel. Met de feesten van Bass Events zijn we hier in België in een nieuw tijdperk beland en logischerwijs springen er nu ook andere partijen op de kar dus de event-cultuur in België is in volle bloei.

In het verleden heb je zelf ook even een hardstyle periode gehad wat draaien betreft. Hardstyle, zoals we de scene kennen in Nederland, is in België nooit echt aangeslagen. Nu worden er steeds vaker artiesten en organisaties actief in deze scene naar België toegehaald, met wisselend succes. Hoe schat jij de kansen voor deze muziekstroming in voor de komende jaren in België?
Ik heb een periode ook hardstyle gedraaid omdat ik nummers zoals “Isaac – On The Edge”, “Deepack – 100%” en de tracks van Zany echt super nummers vond. Maar ook hardstyle heeft een paar jaar terug een punt gehad waarop het allemaal wat op elkaar begon te lijken en tegelijkertijd kwamen er nieuwe jump & french tek dingen uit die me heel erg aanspraken en zo ben ik hierin verder gegaan.
Ondanks ik nu vooral jump/tekstyle draai, moet ik wel toegeven dat de hardstyle op dit moment mij wel terug kan bekoren. Daarom dat ik de nieuwe generatie dj/producers zoals Headhunterz en D-Block & S-te-Fan ook erbij wou hebben op m’n feest en ik zou er ook graag de studio mee ingaan, wie weet welke stijl wordt daaruit geboren....

Mocht je dj-carrière ooit nog eens in het slop geraken, hoe sta je tegenover een carrière als zanger?
Doe toch effe normaal…Dat wil ik de wereld niet aandoen haha!

Hoe sta jij tegenover een fusie van Nederland en Vlaanderen nu het op politiek gebied niet helemaal botert tussen de Walloniërs en Vlamingen?
Oei, een politieke vraag! Dat ze hier in België problemen hebben om een regering te vormen daar lig ik niet zo wakker van, ze komen er wel uit denk ik dan. Maar ik denk dat Nederland en Vlaanderen op de taal na even veel verschillen in mentaliteit hebben als Vlaanderen en Wallonië. Mijn ervaring in Nederland heeft me geleerd dat de verschillen tussen iemand uit Brabant en Amsterdam, of een Fries en een Rotterdammer, even groot kunnen zijn als die tussen een Waal en een Vlaming. Mij maakt het niet uit wie van waar komt, als ze maar normaal doen!

Zie jij een verschil in opvattingen en mentaliteit met betrekking tot feesten tussen deze 3 ‘bevolkingsgroepen’?
Ik merk wel wat verschillen. In Wallonië mag het allemaal wat platter en commerciëler. In Vlaanderen moet je niet teveel “moeilijke” of zware hardstyle spelen maar aan de grens vinden ze dat dan weer wel leuk. In Nederland gaat de tekstyle er toch nog niet zo vlot in, daar moet het toch wat stampen en vrolijk klinken maar als ik tegenwoordig de moeilijkere jump/French tek speel in Nederland, krijg ik meer en meer te horen : “Ow? Is dit ook jump? Das vet!” Tja…

[dump right id=669]Resident-dj mogen zijn in een dancing als Complex moet een droom zijn. Hoe ben jij er uiteindelijk verzeild geraakt? Hoe ervaar jij het om wekelijks te mogen draaien met de groten uit de jump/tek scene.
Voor het concept “Complex” gelanceerd was, ben ik door de oprichters/uitbaters ervan benaderd en heb ik ook input mogen geven aan de invulling ervan. Ik stond van dag 1 voor de volle 100 procent erachter en nu nog steeds, de zaak zit na 2 jaar ook nog elk weekend helemaal vol, dus teken dat de mensen het ook goed vinden.
Resident zijn in een club als Complex is inderdaad een droom voor vele dj’s denk ik. Je draait tenslotte in de grootste harddance club van België én alle grote DJ’s uit de scène komen er draaien en een pintje drinken, geweldig toch?!

Waar zou jij nog graag eens een keer willen optreden?
Overal waar het feest is! Ja, de echte grote feesten zoals Reverze, Bassleader, Qlimax en Sensation Black zijn voor mij het hardste kicken. Maar ik hoop dat de scene zich nog international verder gaat uitbreiden zodat ik ook de rest van de wereld al draaiend mag ontdekken.

Hoe groot is de rol van Bass Events in de huidige, Belgische harddance scene eigenlijk?
Zij spelen een heel grote rol omdat ze de eerste echte harddance organisatie van België zijn die de ballen heeft gehad een grootschalig harddance feest te organiseren in België in de hoop dat dit zou slagen! En dat deed het!

Achter de schermen staan jullie beiden nooit stil. Er broeit altijd wat. Onlangs is er weer een nieuwe club in Antwerpen geopend. Wat hebben jij en Bass Events eigenlijk allemaal nog in petto voor de harddance freaks?
Wat zij nog allemaal in petto hebben weet ik niet, ze hebben mij ook al verrast. Ik heb gewoon een heel goede samenwerking met hun maar ze vertellen mij ook niet alles hoor. Ze zijn nu druk bezig om van Coone & The Gang op 13 oktober een uniek feest en spektakel te maken dus ik laat hen rustig hun werk doen, haha.

Links:
http://www.coone.be
http://www.dirtyworkz.com
http://www.bassevents.be

226 opmerkingen

Artiest Razz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ E-Volution op woensdag 3 oktober 2007 om 21:21:
Blijkbaar weet je niet eens welke muziek hij draait, dan heb ik het nog niet eens over zijn pruduce en mix-technieken e.d....

Jij als Hardcore-fan hoort dit interview over te slaan, laat staan een reactie geven.


Eh.. ik hoop dat je het over die joro hebt want als je het zo citeert lijkt het net of ik dat rijtje hier heb neergezet en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 22:30:
Uitspraak van Fano op maandag 1 oktober 2007 om 21:35:
Laat is horen.

Ik zal Kamil eens even helpen 10 dj's die beter zijn is niet zo heel moeilijk hoor kan er wel 100 opnoemen denk ik maargoed laat ik er eens met 10 beginnen.

-Noize Supressor
-Evil Activities
-Art of Fighters
-TommyKnocker
-Amnesys
-Mad Dog
-The Stunned Guys
-Destroyer
-Manu Le Malin
-Partyraiser

Aub!


ahah kneus ga buitenspelen ofzow als je niet weet waar je over praat.
je hebt hem waarschijnlijk nog nooit horen draaien en zowiezo
hoe kun je een Jump/Tek dj met een HC dj vergelijken
 
Waarschuw beheerder
Mensen de opmerking was. COONE IS DEBESTE DJ VAN DIT MOMENT!

Ik heb hem geen styl horen zeggen hoor. Dus weet niet waar jullie nutteloze opmerkingen vandaan komen dat ik niet over hardcore moet praten maar dan had hij zn stelling toch anders moeten verwoorden. Dus bij deze kloopen mn 10 HARDCORE dj's gewoon. En Coone draait Tek/Jump en dat is idd gay ja:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuuut op donderdag 4 oktober 2007 om 11:51:
ahah kneus ga buitenspelen ofzow als je niet weet waar je over praat.
je hebt hem waarschijnlijk nog nooit horen draaien en zowiezo
hoe kun je een Jump/Tek dj met een HC dj vergelijken


omdat ze allebij moeten kunnen mixen misschien
en jump is zowieso slecht in elkaar gezette bagger muziek
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gewoon-ieS op donderdag 4 oktober 2007 om 23:08:
omdat ze allebij moeten kunnen mixen misschien
en jump is zowieso slecht in elkaar gezette bagger muziek


Commerciele Crap
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 11:54:
Commerciele Crap


Meerendeel van jouw favoriete dj's vallen net zo goed onder 'commercieel' (Y)
Artiest {SHOWLIST artist 1955, 52061}
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind zn platen en remixen echt top!
 
Waarschuw beheerder
Jump is echt dodelijk KUT.
Die Coone hier heeft een paar goeie nummers gemaakt, misschien zelfs maar één. De rest is allemaal van die zwakke jump rotzooi.

Coone = SLECHT.

-Noize Supressor
-Evil Activities
-Art of Fighters
-TommyKnocker
-Amnesys
-Mad Dog
-The Stunned Guys
-Destroyer
-Manu Le Malin
-Partyraiser


Je hebt helemaal gelijk
Waarschuw beheerder
jezus man dat oneindige gediscusieer hier !
Ieder doet toch zijn eigen ding .
Als je jump kut vind dan is het nog maar zo !
Stamt nog wel altyd uit de door jullie zo geliefde hardcore af !

people just grow up !
Artiest Charon
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 oktober 2007 om 12:25:
Ik heb hem geen styl horen zeggen hoor


Hij zij ook niks , hij typte het :jaja:

Maar over Coone , ik ben geen grote liefhebber van hem , maar hij is zeker wel een pionier in de "Belgian Beatz-" en "Tek-" scene . Ik vind het goed dat iemand als hij dit feest krijgt , alhoewel het in mijn ogen wel beetje op vroege leeftijd is voor hem :) .

Maar wel leuk voor hem , beter vroeg dan laat :beer:
 
Waarschuw beheerder
Jump zal even snel verdwijnen als het is gekomen:)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 13:29:
Meerendeel van jouw favoriete dj's vallen net zo goed onder 'commercieel'


Ik heb het erover dat JUMP commerciele crap is. En welke van mn ahrdcore dj's zijn commercieel dan? misschien 3
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 18:38:
Jump zal even snel verdwijnen als het is gekomen


Das wel te hopen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:55:
Ik heb het erover dat JUMP commerciele crap is. En welke van mn ahrdcore dj's zijn commercieel dan? misschien 3


Whahahahahahahhaha :roflol: :respect:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vage Nico op zaterdag 6 oktober 2007 om 19:49:
Whahahahahahahhaha


Inderdaad ja 8)

Denk eerder drie niet en de rest absoluut wel :jaja:
Waarschuw beheerder
mensen die andere mensen afkraken afzeiken zijn dat niet de mensen die zouden willen dat ze diegene waren die ze afzeiken
tja zulke mensen zijn ze jaloers triest of zielig laat mensen lekker gewoon hun ding doen en ze in hun waarde laten !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:55:
En welke van mn ahrdcore dj's zijn commercieel dan? misschien 3


haha grapjas
 
Werkzaam bij Rage-Online
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 oktober 2007 om 16:56:
Uitspraak van D-NRG op vrijdag 5 oktober 2007 om 18:38:
Jump zal even snel verdwijnen als het is gekomen
Das wel te hopen!


En toch bestaat het al 10jaar..
dus zo snel zal het niet weggaan :-)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op zondag 7 oktober 2007 om 15:02:
haha grapjas


Vind je. In welke vorm vind je ze commercieel dan? Ik ben echt heeeeel erg benieuwd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 13:41:
Vind je. In welke vorm vind je ze commercieel dan? Ik ben echt heeeeel erg benieuwd!


commerciële hardcore = mainstream hardcore ? (angerfist, outblast, korsakoff, neophyte, evil activities, paul elstak enz.) zo dacht ik ..
en overigens commercieel = winststrevend en dat zijn (bijna) alle DJ's die er de kost mee verdienen ;P

En jump.. ook niet mijn favoriete muziek maarja..;) respect voor iedere stijl ;)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op dinsdag 9 oktober 2007 om 20:15:
commerciële hardcore = mainstream hardcore ? (angerfist, outblast, korsakoff, neophyte, evil activities, paul elstak enz.) zo dacht ik ..


Volgens mij heb ik uit het rijtje wat jij noemt alleen Evil Activities. En krijgt niet elke dj geld voor het draaien van plaatjes. Als je het zo commercieel gaat bekijken dan is iemand die in heerjansdam van 11 tot 12 plaatjes staat te draaien voor 10 man en 20 euro ontvangt ook commercieel bezig! En het ultieme bewijs van de commerciele jumpcrap is dat zelfs een oude hardcore grootmeester Menthal Theo nu een JUMP plaatje heeft uitgebracht puur om zn zakken te vullen. Een beter voorbeeld kan ik niet gebruiken!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 14:23:
Volgens mij heb ik uit het rijtje wat jij noemt alleen Evil Activities


Whaha :lol:

Outblast, Angerfist, Korsakoff, Neophyte, Paul Elstak, D, Mad Dog, MoC en nog tig uit jouw lijst zijn zo commercieel/mainstream als wat :jaja: (in de zin van dat ze draaien op feesten voor de grote massa, ze een geluid hebben dat het grote publiek aanspreekt en flink wat platen produceren). Maakt verder niet uit hoor, er moet toch brood op de plank komen en sommige van deze producers maken zeker lekkere plaatjes (Y) Ga alleen niet de wijsneus uithangen door te zeggen dat Jump commercieel is, terwijl je fan bent van net zo commerciele namen, alleen uit een andere scene.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 14:23:
Een beter voorbeeld kan ik niet gebruiken!


Ik vind het niet zo'n sterk voorbeeld eigenlijk hoor :) Menthal Theo staat natuurlijk allang bekend als 'commercieel'. Produceerde vroeger wel stevige nummers, maar verdiende zijn geld natuurlijk vooral door de happy hardcore plaatjes. Dat hij nu een jump plaat maakt, zegt meer over zijn eigen instelling dan over jump zelf lijkt me.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van : P*I*E*P*K*E* op dinsdag 9 oktober 2007 om 20:15:
En jump.. ook niet mijn favoriete muziek maarja.. respect voor iedere stijl


Precies, zo is het maar net (Y)

Wordt altijd een beetje moe van al die discussies als jump ter sprake komt. Lekker makkelijk om daar weer tegenaan te schoppen, over meeloop gedrag gesproken.. Nou weten we het wel hoor :)

Als het je niet aanspreekt, hoef je ook niet te reageren lijkt me. En laten we het nu gewoon maar weer over Coone hebben (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 oktober 2007 om 18:38:
Jump zal even snel verdwijnen als het is gekomen:)


Duurt nog wel even dus...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 14:37:
En laten we het nu gewoon maar weer over Coone hebben


Precies ;) Zin in zaterdag :banana:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 14:23:
En het ultieme bewijs van de commerciele jumpcrap is dat zelfs een oude hardcore grootmeester Menthal Theo nu een JUMP plaatje heeft uitgebracht puur om zn zakken te vullen


Sjezus, sommige mensen maken zich écht belachelijk. :D

Wat dacht je van die hardcore artiesten die jij zogenaamd support. Die vullen hun zakken met jouw geld en die van andere H4L-kleuters (de grootste groep puberale, stoere zeikertjes), alleen jij hebt dit niet door omdat je niet zo snugger bent of je hebt een gigantische plaat voor je domme kop.

Daarnaast heb jij werkelijk geen flauw benul van hoe groot de jumpscene is, als we het dan toch over aparte hokjes gaan hebben. Alsof er geen artiesten zijn die met liefde en interesse jump en aanverwante muziekstijlen maken en draaien. :lol:

:loser:

Een commerciëlere muziekstroming als hardcore is er niet in NL.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vage Nico op woensdag 10 oktober 2007 om 17:53:
Die vullen hun zakken met jouw geld en die van andere H4L-kleuters (de grootste groep puberale, stoere zeikertjes)


:loser: (N)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vage Nico op woensdag 10 oktober 2007 om 17:53:
Sjezus, sommige mensen maken zich écht belachelijk.

Wat dacht je van die hardcore artiesten die jij zogenaamd support. Die vullen hun zakken met jouw geld en die van andere H4L-kleuters (de grootste groep puberale, stoere zeikertjes), alleen jij hebt dit niet door omdat je niet zo snugger bent of je hebt een gigantische plaat voor je domme kop.

Daarnaast heb jij werkelijk geen flauw benul van hoe groot de jumpscene is, als we het dan toch over aparte hokjes gaan hebben. Alsof er geen artiesten zijn die met liefde en interesse jump en aanverwante muziekstijlen maken en draaien.



Een commerciëlere muziekstroming als hardcore is er niet in NL.


Je naam zegt al genoeg en ik denk idd dat je jezelf belachelijk maakt door deze uitspraak te doen. Hoop dat je um nog een paar x na gaat lezen en dan afvraagt of het echt zo is. Want volgens mij zie ik geen hakkende mannetjes meer voorbij komen op TMF,MTV of de BOX en zie ik wel van die halfgare mongolen voor de deur van de metro staan JUMP-en. Tuurlijk is de JUMP-scene op dit moment groot. Juist omndat er alleen mer commercie omheen is. Dat was een paar jaar geleden met happy hardcore. Als tmf en de rest nu ineens 24 uur per dag aandacht aan Hard-Metal gaat geven zie je binnenkort 90% van de jongeren in het zwart met 30 kilo kettingen en allemaal lange jassen. Nou sorry hoor maar volgens mij is er geen beter voorbeeld van commerciele crap dan JUMP!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 oktober 2007 om 13:52:
Je naam zegt al genoeg en ik denk idd dat je jezelf belachelijk maakt door deze uitspraak te doen. Hoop dat je um nog een paar x na gaat lezen en dan afvraagt of het echt zo is. Want volgens mij zie ik geen hakkende mannetjes meer voorbij komen op TMF,MTV of de BOX en zie ik wel van die halfgare mongolen voor de deur van de metro staan JUMP-en. Tuurlijk is de JUMP-scene op dit moment groot. Juist omndat er alleen mer commercie omheen is. Dat was een paar jaar geleden met happy hardcore. Als tmf en de rest nu ineens 24 uur per dag aandacht aan Hard-Metal gaat geven zie je binnenkort 90% van de jongeren in het zwart met 30 kilo kettingen en allemaal lange jassen. Nou sorry hoor maar volgens mij is er geen beter voorbeeld van commerciele crap dan JUMP!


Jonge, verrekte frikandel! je weet niet eens wat jump inhoud man! jij denkt bij jump natuurlijk alleen maar aan dj porny en jeckyll & hyde.. ga voor de gein maar es 'n keer luisteren bij een set van ruthless, ronald-v, tek soldierz, chicago zone, lethal mg, coone enz. vraag jezelf dan nog maar een keer af of het allemaal zo'n commerciele crap is. je hebt zoveel stromingen binnen jump en het grootste gedeelte daarvan valt echt niet onder de noemer commerciele crap. ga maar een keer luisteren in de jump area op een festival als decibel ofzo, dan hoor je het vanzelf wel... waarom maak je jezelf bovendien zo druk over dat hele jump gebeuren, der zijn ook een hoop mensen die hardcore niks aan vinden maar die gaan toch ook niet overal hardcore af zitten zeiken?!