Partyflock
 
Omdat mensen zo graag over hun trots, aanschaffen en toekomstige spullen willen ouwehoeren in ander topics



tada

zie hier




mijn gear:

Canon 20D
420 speedlite
18-55 kitlens
50mm f1.8
en 2x 1GB geheugen

wil later wel een 24-70 f2.8 en een lekker wijde lense 16-35 f2.8
of 17-40 f4
Artiest Raven
Hhmmm.. Ja. Speciaal voor de apparatuur geilers onder ons :jaja:

Ben er zelf ook 1 van :$ Specs specs ! Altijd leuk :P Maar niet het meest belangrijke ; Maar dat terzijde :)

Op het moment :

Canon EOS 20D + Grip
Canon Speedlite 580EX + Omnibounce
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 24-70/2.8L USM
Canon EF 50/1.8
Peleng 8/3.5

Over een weekje of 2 een Sigma 50-500/4-6.3.
Waarom deze en geen 70-200 ? Ik wil net wat meer bereik hebben... Daarnaast is deze meer voor 'normale' fotografie dan voor feesten uiteraard. Indoor word die 50-500 bijna useless. Voor festivals uiteraard weer perfect :cheer:

Daarna weet ik nog niet zeker wat ik wil gaan halen...
Zit te twijfelen tussen een 16-35 of een 5D of 1D-MKIIN :)

Waarom ? Omdat de 5D een cropfactor van 1.0x heeft en de 1D een cropfactor van 1.3x. Dan is mijn 24-70 meteen stuk-ken wijder en word een 16-35 een beetje erg extreem. Uiteraard een wereld van verschil kwa prijs maar ale , genoeg reden om nog goed na te denken erover iig :)
Reef, jij heb de spiegel van je cam inmiddels wel versleten


dan is de 5D wel vet om te hebben
geen nieuw lens nodig

en wel stuk goedkoper dan de 1D
 
Uitspraak van xantrex op donderdag 25 mei 2006 om 15:01:
Omdat mensen zo graag over hun trots, aanschaffen en toekomstige spullen willen ouwehoeren in ander topics


:devil: Ik wou juist duidelijk hebben dat de kwaliteit van je fotografie niets te maken heeft met apparatuur.. O:)

Maar goed.. K vind het toch altijd wel grappig..

Canon EOS 20D + BG-E2 Grip
Canon Speedlite 550EX + OBO-EZ Ombinbounce

Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF-S 60mm f/2.8 USM MACRO
Canon EF 100-300mm f/3.5-5.6 USM
Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 EX

Momenteel lijkt het erop dat ik een 30D ga kopen als camera voor portretjes, bruiloften, ander 'serieus' spul, en de 20D laat repareren (heeft ruim 62.000 opnames gemaakt), en verder laat slijten aan de partyfotografie.

Hhet liefst heb ik de EOS 5D, i.v.m. z'n fijne ruisniveau's, en de voordelen die je terugkrijgt bij een 36x24mm FF-sensor. Maar omdat de beeldcirkel van je lenzen weer veel groter moet wezen dan de crappy digitale lenzen van tegenwoordig, zal ik direct L-lenzen erbij moeten kopen, en dat past dus echt niet bij mij in t kostenplaatje..
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 20:10:
Maar omdat de beeldcirkel van je lenzen weer veel groter moet wezen dan de crappy digitale lenzen van tegenwoordig, zal ik direct L-lenzen erbij moeten kopen


nou, weet niet veel van de beeldcirkel's enzo

maar de EF lenzen zijn gewoon ontworpen voor de 1x crop factor camera gemaakt analoog en digitaal

dus die lenzen van je komen daar prima van pas

die 50 f1.4 van je is zeker nice
lekker scherp
 
De 50 f/1.4 idd.. :) Prachtig lensje, maar alleen daar red k t niet mee...

De 60mm is een EF-S (was k vergeten erbij te vermelden)
De 15-30 heeft een digitale beeldcirkel, en wil je niet gebruiken.
De 100-300 is EF, maar goed, die gebruik ik nauwelijks. Hoe dan ook moet je niet teveel van een middelklasse lensje verwachten...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 20:37:
was k vergeten erbij te vermelden


aha


Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 20:37:
heeft een digitale beeldcirkel, en wil je niet gebruiken.


oei


oke,dan kan ik 't begrijpen
 
Dus ja, voorlopig het maar ff doen met deze middelen.. Maar ach, t gaat opzich prima :) Alleen ja, op den duur wil je toch weer meer he :bloos: Als je weet dat het er is...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 20:54:
Alleen ja, op den duur wil je toch weer meer he


ik ken 't probleem

iedereen denk ik wel

alleen $$$ :frusty:



ik ben alleen nog wisselvallig kwa foto's maken
heb zo m'n momenten
Een 5D word minder aantrekkelijk voor als ik de 50-500 uiteindelijk heb. Die is ook voor 1.6x camera's gemaakt dacht ik ( maar kan het ook gruwelijk mis hebben, ben even te lui om het op te zoeken ).

Uitspraak van xantrex op donderdag 25 mei 2006 om 19:53:
Reef, jij heb de spiegel van je cam inmiddels wel versleten


Dat zit er idd wel aardig aan te komen ja :X

Je zou ook verwachten dat mijn sensor zo vuil als de pest zou zijn na al die tijd maar dat valt ook nog wel redelijk mee. Alhoewel ik hem wel ff schoon ga maken binnenkort ; Bij de 50-500 meteen ff wat sensorswabs e.d bestellen :)

Een van de redenen waarom ik ook stevig na denk over de 1D is omdat hij ook enorm goed tegen regen en stof kan. Zonder zorgen door een hoosbui heen denderen :D 5D is idd iets goedkoper dan de 1D wat me dan weer laat twijfelen..

Alleen ik denk dat ik met een 1.3 cropfactor de ideale compromis heb zeg maar. 1.6 vind ik net teveel 'ingezoomed' en 1.0 vind ik over het algemeen TE wijd. Een 16-35 is beduidend minder mooi op een 1.0 dan op een 1.3/1.6 ( tevens met alle lenzen zo ).

Trouwens, Marcel ; Jij had toch ook zo'n eye piece extender geval ? Dat je niet met je neus tegen de cam aan zit ? Heeft dat ding nu echt zoveel meerwaarde of.. ?

Begin me er nowadays erg te aan irriteren dat ik met mijn harses tegen de cam aan zit en zit erover na te denken om dat ding ook te halen.

Afgelopen weekend trouwens ook voor het eerst weer'ns mijn 50/1.8 gebruikt... Ik weet weer waarom ik zo verliefd op dat ding was ; Ik ga hem weer wat vaker misbruiken :jaja: :)
laatste aanpassing
Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Die is ook voor 1.6x camera's gemaakt dacht ik ( maar kan het ook gruwelijk mis hebben, ben


ik denk dat je 't mis heb

is zo'n lens voor de mensen die op stap willen met 1 lens
niks omwisselen
gewoon de natuur in en van alles schieten


zit er IS op dat ding?

een lekker statief erbij :yes:
Canon EOS 20D
Canon Speedlite 550EX + Omnibounce
Canon EF 16-35/2.8L USM
Canon EF 24-70/2.8L USM
Canon EF 70-200/2.8L IS USM
Canon EF 50/1.4
Canon EF 100/2.8L Macro
Canon Extender 1.4x
Eye Extender
remote kabel
Zigview Digital Angle View Finder
Compact Flash 2x512MB 2x2GB 1x4GB
Lowerpro rugzak en nog is het proppen...

Verlanglijstje: Fisheye, studio lampenset en een 2e Prof Body
de tering Ossie :kwijl:
 
Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Een 5D word minder aantrekkelijk voor als ik de 50-500 uiteindelijk heb.


De 50-500mm van Digma is een DG lens, dus met een kleine beeldcirkel, helaas :/

Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Je zou ook verwachten dat mijn sensor zo vuil als de pest zou zijn


Heb ik zo'n vacuum-stofzuiger systeem voor :) T werk alleen niet zo geweldig als ik hoopte :/ Maar t is een verbetering! :9 Kost 65,- ofzo.. (inc. verzendkosten)

Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Alleen ik denk dat ik met een 1.3 cropfactor de ideale compromis heb zeg maar.


Daar heb ik ook wel over na zitten te denken, maar meteen zoveel meer geld uitgeven voor een 1D... De 5D is ook zeer compleet, meer pixels, en vooral grotere pixels! Voor dat fijne ruisniveau..

Daarnaast hebben we over 2/3 jaar alleen nog maar FF-sensors, dus k ga voor de opvolger! :9

Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Trouwens, Marcel ; Jij had toch ook zo'n eye piece extender geval ?


Klopt, Canon EP-EX 15 :) (http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=901)

En ja, tuurlijk heb je t af en toe nog steeds, maar stukken minder toch wel! Alleen ff wennen aan n kleiner beeld.

Uitspraak van ®aven op donderdag 25 mei 2006 om 21:31:
Afgelopen weekend trouwens ook voor het eerst weer'ns mijn 50/1.8 gebruikt...


B) Hij is heel erg fijn.. Superkwaliteitje op een 20D-sensor. (APS-C) Geweldige portretlens, en ja.. Gewoon een must have op feesten/concerten! Ik heb dus z'n opvolger, de 1.4 (Is degelijker is, en presteert optisch geliijkwaardig aan een L-lens).

---

Ossie! Wat een set! Dan kun jij je werken naar t maximum!

Over de tas, zelf heb ik de LowePro Stealth Reporter AW650. De grootste journalistentas die er is.. Misschien dat wat? Die krijg je niet snel vol.. ;)

En ik heb eindelijk door dat k niet meer hoef te :kwijl:. :) Hoewel ik het ook graag zelf in m'n tas zou willen hebben natuurlijk... ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 01:30:
De 50-500mm van Digma is een DG lens, dus met een kleine beeldcirkel, helaas :/


Vraag me af of hij dan nog wel te doen is op een 1D dan :)

Als hij daar ook al niet op kan ... Tja, Dan kan ik meer voor mijn 20D vragen denk ik zo ;) Of hem gewoon apart verkopen. Zijn genoeg mensen die een 50-500 zouden willen hebben :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 01:30:
En ja, tuurlijk heb je t af en toe nog steeds, maar stukken minder toch wel! Alleen ff wennen aan n kleiner beeld.


Kleiner beeld ? Nog kleiner beeld ? :')
Mjaw.. Dan roei ik wel met de riemen die ik heb :P

2 weken terug voor de grap even met een Nikon D70 geschoten, eerste wat me opviel was de asociaal kleine viewvinder :X

En nog wat weekjes terug een 1Ds in mijn handen gepropt gekregen... Wat een asociaal GROTE viewvinder zeg ! Dan te bedenken dat de 5D dus een bijna identieke viewvinder heeft... :o
Ik snap even niet hoe ik kan ontdekken welke lens nou welke cam is gemaakt. Daarmee bedoel ik te zeggen waarom is een lens wel of niet voor de 5D geschikt met die 1.0 cropfactor...ik snap hem even niet...

@Ossie: Idd een dikke set...
Zijn de Sigma lenzen met DG er in niet geschikt voor de 5D? Zou iemand mij dat uit kunnen leggen...

Heb namelijk zelf twee Sigma lenzen 17-35 en de 24-70 EX DG versies (Toplijn van Sigma...)
Volgens mij wordt hier iets door elkaar gehaald... DC is de type aanduiding bij Sigma om aan te duiden dat het om een kleinere beeldcirkel gaat (1.6-1.5x (Nikon))

Die kan je wel op een 1.25x crop camera gooien maar daar treed al vignetting op en vrij heftige bokeh verkrachting (bokeh = DOF blur die je vooral hebt op lage diafragma waarden)

Heb de Sigma 35mm 1.4 DC namelijk aandachting bestudeert maar tot de conclusie gekomen dat dat geen zinnige investering is met het oog op de toekomst (ben reuze benieuwd wat Canon in Augustus brengt... Betaalbare en handzame (!) 1.25x sensor pppllleeasseee :) ).

Tsja, hoe kan ik het uitleggen, alsof je met een te groot oog door een te klein closet rolletje kijkt.

Voordeel voor de lensbouwers is dat ze lenzen compacter, lichter en kwalitatief beter kunnen maken voor minder geld. Nadeel voor de koper is dat ze niet op 1.25x crop cams kunnen of full frame (1Ds - 5D)

Ik was redelijk van de Sigma (zelf 55-200 DC gehad, toplens voor het belachelijke lage bedrag!) maar ze schijnen momenteel behoorlijke problemen te hebben met het AF focusalgoritme bij Canon (Nikon weet ik niet) dus ik neem geen risico's meer en hou het bij Canon lenzen...
 
Kijk, zo komt een foto die ik een tijdje terug geleden gemaakt heb nog van pas ook! :)

Ik heb zelf dus de Sigma 15-30mm, voluit de:

Sigma 15-30mm F3.5-4.5 EX DG IF ASPHERICAL

EX staat voor de topklasse van Sigma, DG is voor digitale camera's bestemde lens (DC is de aanduiding voor goedkopere digitale lenzen), IF staat voor Inner Focus, d.w.z. dat de lens niet uitschuift bij het scherpstellen, en Asferische bouw/lenselementen is denk ik wel bekend.

---

Toen ik nog op school zat mocht ik eventjes, onder hoge uitzondering, de EOS 1Ds van school lenen. Zelf heb ik dus de 20D. Omdat de 20D 1.6x brandpuntsverlenging heeft wordt 15mm dus 24mm, en ik wou wel eens zien hoe ware 15mm zou zijn!

Hieronder eerst de volledige foto's:



@15mm (24mm) EOS 20D (8.2 MP), ISO100, 1/200e s., f/7,1



@15mm (15mm) EOS 1Ds (11.4 MP), ISO100, 1/100e s., f/5,6

---

Ik weet dat het een beetje oneerlijk is, aangezien de instellingen niet helemaal gelijk zijn, en dat er tijdens de shot van de 1Ds meer zon was dan met mijn 20D, alleen eigenlijk zou dat juist een voordeel moeten zijn voor de opname van de 1D. Wel vreemd dat de belichtingswaarden lager zijn dan die van de 20D, terwijl daar de huizen in de schaduw vallen.

Misschien net niet eerlijk, maar ik denk dat het wel aardig de beeldvervorming weergeeft. Daarom de rode rechthoekjes, die ik hieronder nu ga weergeven.

Deze uitsneden uit het 100% beeldoppervlak zijn niet aangepast, en geven een exacte kleur/contrastweergave weer t.o.v. het origineel.

Eerst 1 nabij het beeldcentrum:



En 1 aan de rand:



In het centrum kan ik niet anders zeggen dat hij geweldig gedetailleerd is. Als je de 2e foto bekijkt dan zie je aan de uiterste rand dat ie niet meer optimaal is, maar t.o.v. wat hieronder komt is het zeer goed!

Dan nu de opname van de 1Ds! Ik heb geprobeerd ongeveer dezelfde uitsnede te kunnen maken. Omdat het pixeloppervlak groter is, en de hoek groter, zullen deze uitsnedes uiteraard kleiner zijn dan die van de 20D. Kijk en vergelijk...







De 1e foto is nog om aan te zien, maar de 2e laat toch duidelijk al een erge vervorming zien! Hoewel dit nog lang niet de rand is.. Nog een 3e foto aan de rand laat behoorlijk zien dat je als professional hier niet mee thuis kunt komen...

Nogmaals: Technisch gezien is het misschien niet een eerlijke vergelijking, maar op zich laat het wel aardig zien dat de sensor buiten de beeldcirkel valt..

Andersom is het zo dat een L-lens, of een lens als de 50mm f/1,4 (toplensjes als het ware) een uitmundende kwaliteit over de gehele sensoroppervlakte van bijv. een 20D laat zien, aangezien de rand van de beeldcirkel ver buiten de sensor valt.. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 20:07:
Nog een 3e foto aan de rand laat behoorlijk zien dat je als professional hier niet mee thuis kunt komen...


Denk dat een prof ook niet onder een hoek door een ruit gaat fotograferen en dan gaat vergelijken.....
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 20:07:
Nogmaals: Technisch gezien is het misschien niet een eerlijke vergelijking


Is het ook niet.. ;) Maar tis wel duidelijk een verschil tussen de 20D en de 1D, niet? Je ziet wel dat ie voor cam's met brandpuntverlenging gemaakt is..

Echt goeie voorbeelden heb k dan verder niet, k mocht m maar zo even lenen :'( Snel ff wat mee gedaan.. Reken ook ff de tijd mee om de 1D te snappen.. :9 En k had de lens nog maar net...
laatste aanpassing
 
Voor de geinteresseerden: in Focus nr. 5 (mei 2006) staat een artikel over beeldcirkels. Deze sluit aan op een artikel uit nr. 4.

Zelf snel ff wat getekent, ook al is het jullie vast ook wel duidelijk...

Links een APS-C / DX-sensor, rechts een FullFrame 36x24mm



Beeldcirkel digitale lens



Beeldcirkel analoge lens

Hou het hier maar ff op, maar de conclusies kunnen hier wel uit getrokken worden neem ik aan.. ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zondag 28 mei 2006 om 22:18:
Denk dat een prof ook niet onder een hoek door een ruit gaat fotograferen en dan gaat vergelijken.....


:D (y)

Enne Marcel, zijn die foto's vanaf statief gemaakt met mirror lockup en/of tijdsvertraging of voor het gemak ook maar meteen uit de hand?

Gewoon niet doen zo... Werkt niet.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 20:07:
(DC is de aanduiding voor goedkopere digitale lenzen)


Nee, dat is een bij-effect zoals ik al dacht uitgelegd te hebben, het is geen prijskeurmerk. Het geeft aan dat de lens alleen bedoelt is voor APS-C sensorformaat.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 mei 2006 om 23:42:
Hou het hier maar ff op,


dat is een stuk duidelijker
 
Uitspraak van Dave op dinsdag 30 mei 2006 om 12:00:
Gewoon niet doen zo... Werkt niet


Ok ok ;) K wist dat k ze nog had.. Kan er achteraf toch niets mee dus.. :9 Was destijds uit nieuwsgierigheid, voor zowel mijn docenten als ikzelf om te zien wat voor een hoek dat wel niet moest zijn. :)

Uitspraak van Dave op dinsdag 30 mei 2006 om 12:00:
DC is de aanduiding voor goedkopere digitale lenzen


Niet om t nu opnieuw beter te weten dat ik reageer O:) (Moet gewoon het laatste woord hebben :devil: ), maar DC is voor de camera's met brandpuntsverlenging, zoals bij Canon EF-S. (wat je zegt, bedoeld voor APS-C/DX sensoren) Goedkopere lensen is in dit geval goedkopere productie, compactere bouw.

DG lenzen passen ook op op fullframe camera's, alleen hebben dezen een speciale coating die tot een positief kwaliteitseffect leiden op digitale camera's.

Wat leid tot mijn zin, dat DC de compactere (en dus goedkopere) uitvoering is van de digitale lijn Sigma lenzen.

Waarschijnlijk hebben we t over hetzelfde, maar liep het elkaar gewoon mis.. 8) Maar je snapt nu tenminste waarom ik zei goedkopere blabla ;)

Please slap my if I become irritating :x
laatste aanpassing
Ik ben de bezitter van een (nog) vrij kleine verzameling, namelijk:

Nikon D50 ( zilver )
18-55 mm
70-300 mm
1 GB SD

eerstvolgende aankoop:
Zonkap

Ik ben nog maar net semi pro begonnen met fotografie. Als leerling op het grafisch lyceum rotterdam kan ik wel op veel kennis terugvallen mocht ik ergens mee vast zitten.

mijn grooste probleem zijn de € die er in gaan zitten :(
laatste aanpassing
Gewoon "klein" beginnen, heb zelf ook gave pics gemaakt met een standaard lens.
18-55 mm 1:3-5.6 G ED ( DX AF-S nikkor ) is idd de standaard kit lens, de 70-300 mm 1:4-5.6 G ( AF nikkor ) is een extra lens omdat ik per se een tele wou hebben.

Maar ik ben er zelf ook van overtuigd dat je met weinig spullen veel kan berijken.

Ik heb 11 juni een foto shootje met een vriendin van mij. Ik zal ze dan op internet gooien en met jullie delen, comment is altijd welkom !
Artiest Dummy
Ik heb 11 juni een foto shootje met een vriendin van mij. Ik zal ze dan op internet gooien en met jullie delen, comment is altijd welkom !


Maak maar een topicje aan met showcase tegen die tijd (y)
hoe zit het:

is een Nikon D70s nieuwer of ouder dan de D50??

maandag heb ik m'n nieuw toestel en ben opgewonden :p :bounce:
Uitspraak van Stijn op zaterdag 3 juni 2006 om 17:37:
is een Nikon D70s nieuwer of ouder dan de D50??


D70S en D50 zijn ongeveer gelijktijdig uitgekomen. De D70S als opvolger van de D70 en de D50 als goedkopere versie van de D70.

Leeftijd zegt overigens niets natuurlijk en zijn niet de technische gegevens waarop je een camera koopt.

Een auto beoordeel je ook niet naar bouwjaar maar om wat het beesie presteerd.
Uitspraak van Stijn op zaterdag 3 juni 2006 om 17:37:
s een Nikon D70s nieuwer of ouder dan de D50??


1 van de verschillen is dat de D50 een 5 velds autofocus heeft en de D70 een 7 velds.

voor de presiece verschillen http://www.nikon.nl
laatste aanpassing
nu is het een

Nikon D70s
AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6 G
AF Zoom-Nikkor 28-80mm f/3.3-5.6 G
Nikon HB-26
Uitspraak van Stijn op maandag 5 juni 2006 om 22:44:
Nikon D70s
AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6 G
AF Zoom-Nikkor 28-80mm f/3.3-5.6 G
Nikon HB-26


Mag toch hopen voor je dat je ook een externe flister hebt binnekort...

Toeters zijn leuk hoor maar je krijgt van die mooie ronde donkere randen onder je fotos omdat je interne flitser tegen je lens + lenskap aan zit te flitsen.

Daar heeft zelfs de kitlens al last van en die is tamelijk kort wat betreft lengte...
laatste aanpassing
doe ik die toeter er toch gewoon af op feesjes?

die info is altijd welkom (f)
laatste aanpassing
Het flitsberijk van de Nikons is ongeveer 60 cm. Als je met tele(zoom) gaat werken heeft het dus helemaal geen zin. Ook externe flitsers halen dat niet.

de SB600 kost z'n 250,- euro (f)
Uitspraak van Explosive op dinsdag 6 juni 2006 om 13:29:
Het flitsberijk van de Nikons is ongeveer 60 cm. Als je met tele(zoom) gaat werken heeft het dus helemaal geen zin. Ook externe flitsers halen dat niet.

de SB600 kost z'n 250,- euro


Weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt maar das pure onzin ha ha. 60 cm zou betekenen dat je nooit een persoon op een foto kan zetten afgezien van ongeveer iemands hoofd en deel van de borstkas

Het is heel simpel interne flitsers halen tot maximaal 3 meter (en dan is het nog krap genomen) waarop het nog bruikbaar is, dat redden zelfs de compact kameras. Externe flisters halen vele meters !!!

Denk dat je het meer verwart met de minimale scherpstel afstand van je lens als ik getallen van 60cm zie..


Uitspraak van Stijn op dinsdag 6 juni 2006 om 09:52:
doe ik die toeter er toch gewoon af op feesjes?

die info is altijd welkom laatste aanpassing 6 juni 2006 09:53


Thnx, overigens bedoel ik met toeters de lens zelf ;) heb nog een keer een hele serie verpruts in de brabanthallen omdat ik mn externe flitser niet bij me had... fotos liggen ergens op zolder anders had ik wel even wat voorbeelden laten zien wat ik exact bedoel.
laatste aanpassing
ook met de korte lens?

als je zo'n lange gebruikt, kan ik het best begrijpen dat je de flits blockt.

ik ga eerst even testen dit weekend, alles wat leren kennen enzo

moet trouwens nog geheugen kopen, nu ben ik er nog niet veel mee :)

iemand soms goede raad over geheugenkaarten? ik dacht aan een sandisc extreme III 1Gb
laatste aanpassing
Uitspraak van Stijn op dinsdag 6 juni 2006 om 22:00:
ik dacht aan een sandisc extreme III 1Gb


(y) Gebruik ik zelf ook prima ding. Gebruik eigenlijk altijd de Sandisc Extreme III's en nog wat Ultra II's als reserve.

Slechts 1 keer voorgekomen dat de kaart niet bruikbaar was.

Levenslange garantie
Uitspraak van Explosive op dinsdag 6 juni 2006 om 13:29:
Het flitsberijk van de Nikons is ongeveer 60 cm. Als je met tele(zoom) gaat werken heeft het dus helemaal geen zin. Ook externe flitsers halen dat niet.


Ohnee?

Alleen de AF lamp van een 580EX haalt al 10 meter :D :D

En de flits 58 meter op ISO100 (!) bij gebruik van een telelens van 105mm (daarom heet ie 580 EX duh) ...

Dussem geen dingen als feit roepen die je eigenlijk niet weet, daar zijn meer personen mee uit de gratie geraakt, zeg maar..

Het is trouwens "bereik"... En ik denk dat de SB600... 600 heet omdat het 60 cmeter is maar zeker weten doe ik het niet omdat ik geen Nikonian ben.

Maar ik heb zo vermoeden O:)
laatste aanpassing
:$ k heb het me wijs laten maken door een verkoper in een niet nader te noemen winkel :S.. hij kwam professioneel over, gister even in een echte foto zaak geweest. Deze man vertelde me idd een heel ander verhaal.

Toch vind k het nog steeds een moelijk gedoe of je nou wel of geen externe flitser moet gebruiken.

Het verschil tussen de SB600 en SB800 (Nikon) is volgens mij ( gelezen op de nikon site ) alleen dat de SB800 meerdere flitsers kan aansturen via infrarood.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Dave op woensdag 7 juni 2006 om 02:14:
En ik denk dat de SB600... 600 heet omdat het 60 cmeter is


Richtgetal SB600: 30 meter
Richtgetal SB800: 38 meter
 
Hehe, 9 dagen later vraag ik me af waarom ik er meter achter heb gezet maar ok :/ :9

Gear Update:

Hoofd camera: Canon EOS 5D
Reserve camera: Canon EOS 20D

Nieuwe Lens: Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

8)
laatste aanpassing
Heb je inkopen gedaan jongen! Morgen is er bij Mediamarkt een speciale actie...geen BTW op camera's :D!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 juni 2006 om 03:35:
Gear Update:

Hoofd camera: Canon EOS 5D
Reserve camera: Canon EOS 20D

Nieuwe Lens: Canon EF 24-70mm f/2.8L USM


*jaloers*
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 20:10:
Hhet liefst heb ik de EOS 5D, i.v.m. z'n fijne ruisniveau's, en de voordelen die je terugkrijgt bij een 36x24mm FF-sensor. Maar omdat de beeldcirkel van je lenzen weer veel groter moet wezen dan de crappy digitale lenzen van tegenwoordig, zal ik direct L-lenzen erbij moeten kopen, en dat past dus echt niet bij mij in t kostenplaatje..


 
Hehe, toch wel dus.. 25 mei.. Maandje later, kan veel gebeuren denk ik? O:)

Uitspraak van xantrex op zaterdag 17 juni 2006 om 10:20:
*jaloers*


Joah, ik moet zeggen dat het een heerlijk apparaat is om mee te werken, die een fijn kwaliteitje met zich mee brengt... Maar fotografie blijft fotografie, diens kwaliteit niet wordt bepaald door de camera...

K zal m niet meenemen naar feestjes, dus -->

Reden 1 om het zo te doen is dat ik de 5D gebruik voor "het serieuse" werk, d.w.z. bruiloften, portretten/modellen, natuur en ander gehobby, en de 20D gebruik op de feesten. Laat deze nu maar slijten, en een hogere kans op drinken, zand enzo tussen het zaakje te krijgen. En de volle 8.2MP wordt toch niet gebruikt op het internet, voor organisaties was het ook al mooi zat.

Reden 2 is dat ik nu dus een back-up heb, valt er een camera uit, heb ik er nog 1, zo sta je nooit zonder handen op bijv. een bruiloft of ander belangrijk iets.

Reden 3 is natuurlijk toch de kwaliteit die deze cam met zich mee brengt, het is een stapje hoger, en i.c.m. een L-lens (en de juiste omgang ermee uiteraard), kan ik nu gewoon goede kwaliteit brengen naar de klant toe, niet alleen in resolutie, maar ook op vlakken als contrastdynamiek (doortekening) en kleur.

Reden 4, de laatste, is mijn vakantie. Ik ga over n kleine 4 weken naar Australie, en aangezien ik daar niet snel weer kom wil ik dit gewoon kwalitatief in beeld hebben, daarnaast zal ik daar een bruiloft fotografisch moeten gaan verzorgen.

Waarom een maand geleden niet? Toen zat k nog wat in n dip op bijna ieder gebied, nu, een maand later heb ik een fulltime vaste baan, waardoor ik me wel een uitgave als deze kan permitteren.

:)

Uitspraak van Dave op dinsdag 30 mei 2006 om 12:00:
Enne Marcel, zijn die foto's vanaf statief gemaakt met mirror lockup en/of tijdsvertraging of voor het gemak ook maar meteen uit de hand?

Gewoon niet doen zo... Werkt niet.


You're completely right, het is nu wel bekend dat het gewoon snel een shot was om 15mm te ervaren.

Toch raad ik hem niet aan op een FF-camera, het resultaat is beter dan het voorbeeld wat k eerder heb gebruikt, maar als je een foto neemt die waterpas staat t.o.v. de horizon, dan kun je van alle randen zo'n 5% aan pixels erafhalen, omdat de rand toch wat blurry is.
laatste aanpassing
Ach ik heb toch geen 15mm nodig dus had er toch niet zoveel belang bij (f)

Weenie... Misschien EF-S 10-22mm en me Tamron 17-35 en 50mm 1.4 ditchen en dan ben ik er toch echt wel klaar mee
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 21:59:
Ik ben wel benieuwd hoe duur de camera's van jullie waren, hebben jullie misschien een afbeelding ervan plus de prijs?


http://www.fotomarcelbil.nl/temp/gear/gear.html

Tis wat als je je verveelt :9
laatste aanpassing
afgelopen zaterdag geschoten met de 70-200 2.8 Is van Dennis (Toeter).

Damn, wat een lekker lens is dat. :kwijl:
Hou maar op....ik weet het :(...wil hem zeerrrr graag hebben!!!

Goed sparen Xantrex :D!