Partyflock
 

Meer geweld op dancefeesten?

anoniem gepubliceerd op
Meer geweld op dancefeesten?
Tegenwoordig praten we na een geweldsuitbarsting over feesten altijd over bepaalde types die het feest vergallen. Hiphoppers, brede sportschoolfiguren, voetbalhooligans; geen groep blijft gespaard om het vechten een reden te geven. Helaas kan je tegenwoordig niet meer stigmatiseren om vechten te verklaren. Net als bij Sunset Grooves, afgelopen zaterdag, kan je de schuld niet geven aan een bepaald slag mensen of een slechte organisatie.

Toen ik naar tentfeesten ging in de provincie Utrecht was het altijd gezellig, maar aan het einde waren er altijd gevechten. Dat ging om gewone boeruh, lonsdalejongeren, 40+ers, you name it, they fight. Soms omdat ze de hele avond al op jacht waren, andere keren omdat ze gewoon te dronken waren. Even elkaar op de bek timmeren en dan konden we weer naar huis. En als je dan de volgende dag een blauw oog had, pech gehad. Kennissen van me probeerden ooit een feest te organiseren in Montfoort maar kregen het niet van de baan door ‘agressief publiek’ terwijl tentfeest-publiek het halve dorp afbraken na hun feesten. Dat lees je ook nergens, want het is in veel plaatsen vrij normaal.

Aangezien dancefeesten tegenwoordig net zo geliefd zijn, krijg je daar automatisch ook dergelijke vechtpartijen. Eerst zuipen, dan ruziën. En als je dan uit Rotterdam komt, dan schreeuw je natuurlijk gedurende je moment van agressie “Rotterdam Hooligansâ€, als ze uit Den Haag kwamen scandeerden ze waarschijnlijk Den Haag Hooligans. Genoeg ‘partycrowd’ die het nog even aandikt door mee te doen.

De reden dat hierbij ook nog is geschoten heeft niets te maken met een bepaald type volk of het soort feest. Iedereen die gaat ramptoeriseren draagt eigenlijk schuld: zonder ramptoeristen geen publiek en zonder publiek ziet niemand hoe stoer de raddraaiers zijn. En met al die ramptoeristen ziet de politie ook niet meer wie nu rotzooi trapt en wie niet.

Het is erg jammer dat we een dode moeten betreuren, maar laten we niet doen alsof dit onderdeel is in een opmars van geweld of een voorbeeld van hoe dance-feesten er tegenwoordig aan toe gaan. Laten we wel wezen: matten is van alle tijden. Het enige verschil met de matpartijen die op bijna elk tentfeest plaatsvinden of op Dominator en die van Sunset Grooves is dat hier een of meerdere personen wapens mee naar binnen smokkelden. Geen voorbode voor meer geweld, maar het bewijs dat er nog steeds malloten rondlopen op deze wereld die machogedrag verwezenlijken met excessief, en soms dodelijk geweld.

447 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 12:07:
Een echte party liefhebber gaat naar een feestje om de gezelligheid. Maar hooligans, die overigens een schande zijn voor de club waar zij van pretenderen 'supporter' te zijn, komen alleen maar om de sfeer te verkloten.


Precies: als er een jazz festival in de buurt was geweest met zoveel jonge mensen, waren ze daarheen getrokken.
vroeguuh zei men: wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok.
nou, nu hebben ze 'onze' dance reputatie weer lekker door het slijk gehaald. en dat net in dezelfde week dat er in de media geschreven wordt over het intellect van popliefhebbers(gewoontjes) tov jazz fans (intelligent)
laten we met zijn allen eens bewijzen dat we intelligent, creatief en vredelievend zijn!!!
:)
Artiest {SHOWLIST artist 69469, 48534}
Waarschuw beheerder
donateur
gisteren tentfeest vlist... ook genoeg matpartijtjes
mooie is dat ze daarna weer een pilsie met elkaar drinken:bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dizruptor op zondag 30 augustus 2009 om 19:58:
gisteren tentfeest vlist... ook genoeg matpartijtjes
mooie is dat ze daarna weer een pilsie met elkaar drinken:bier:


Dat is helemaal kansloos
Waarschuw beheerder
Uitspraak van wolly89 op zondag 30 augustus 2009 om 15:24:
de politie van tegenwoordig heb geen gezag meer. enne idd de organisatie hed veel beter gekunt. maar op free festifal the harder styles was niks aaan het handje. dus het is gewoon een opsomming van alles.


Wat een slechte grammatica. Mijn nichtje van 9 jaar oud kan nog beter schrijven.

-politie HEB gezag?
-veel beter GEKUNT?


Sorry, moest het even kwijt :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een grote onzin heb je hier geschreven!!!
Waarschuw beheerder
Dat gratis idd het grote probleem.
Daar komen die schooiers en dat tuig op af.
Ik heb op alle feesten waar ik ben geweest nog nooit een knokpartij gezien (en geloof me, met 2 meter heb je behoorlijk overzicht)
Behalve tijdens de zomerfeesten in Nijmegen (matrixx in the park), want dat is weer gratis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 23:36:
Maakt me geen zak uit wie of wat het daar is bij dat feest, je gedraagd je gewoon, WELKE STOMME OETLUL gaat er nou op stap met de gedachte eens even lekker knokken, oh en ik neem ook maar n geweer mee.. wiehooe mooi feestje vanavond.


Helemaal mee eens, you hit the nail.
Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt zeggen wat je wilt maar de frequentie van vechtpartijen en de ernst ervan gaat echt wel langzaam omhoog.....
Waarschuw beheerder
Wat voor wereld leven we in :kots: :bounce: Treuriggg zeg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik snap überhaupt niet wat er zo stoer is aan het vechten op feesten, of zowiezo waar dan ook. Ik kende ook een lonsdalejongere (?) en die zij ook doodleuk "ga van het weekeind naar een feest, eens kijken of ik nog wat klappen kan geven", hoe gestoord kan je in je hoofd wezen?

Dat een gratis feest zowiezo vechtpartijen oplevert is ook niet waar, hier in Emmen gebeurt bijna niks terwijl er toch aardig wat in het centrum wordt georganiseerd. Afgelopen weekend Dancetour en Rupspop (rockmuziek) waar niks gebeurd is, bij beide werd gefouilleerd bij de ingang, maar bij Dancetour stond er toch nog aardig wat politie, en zelfs brandweer, klaar om vechtpartijen op te breken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 augustus 2009 om 20:02:
Dat kun je dus wel denk ik. Ga vaak genoeg naar feesten. Zie nooit een vechtpartij. Heel, echt heeeel af en toe wel eens iemand die een zaaier krijgt. Waarom kom ik nooit vechtpartijen tegen dan?


Ik zie het toch regelmatig gebeuren. Maar niet vaker dan een jaren geleden ofzo
Waarschuw beheerder
Ik snap echt niet waarom je naar een feest zou gaan om herrie te zoeken :s Ga je ff je zuurverdiende centjes neerleggen om daarginds eventueel iemand op zn bek te rammen :s
maar vechten en geweld horen helemaal nergens thuis tenzij in een boksring of dergelijke
als je 'supporter' bent van een bepaalde sportclub wil dat toch niet zeggen dat je ni lekker los kan gaan met mensen die van een andere sportclub 'supporter' zijn :s
En eventuele meningsverschillen kunnen ook op een andere manier opgelost worden dan door meteen op de vuist te gaan :s
Hiermee verpest je de sfeer wel degelijk voor mensen die wél komen om te feesten :s
 
Waarschuw beheerder
Ik vind het raar dat er nog mensen zijn die het de politie kwalijk nemen dat ze geschoten hebben, of die zich afvragen WAAROM iedereen zich tegen de politie keerde.. Mensen zijn gewoon totaal vergeten waar de politie voor werkt, de veiligheid van ons allemaal.

Tegenwoordig is het ACAB dit kankerjoden dat. En waarom? Als er een boete op de mat ligt voor 50 rijden waar je 30 mag moeten 'die kut wouten altijd ons hebben'. Als er op een illegaal feest een inval wordt gedaan gunt de politie het ineens niemand een feestje. Maar als jij zelf aangifte gaat doen en er komt geen schot in de zaak, kunnen 'die joden alleen maar boete's uitdelen'. Gek he? Ze hebben het te druk met onze teringzooi opruimen! Maar waarom zou je de schuld op je nemen als je door naar een ander te wijzen je er niet bij stil hoeft te staan? Waarom zou je zowiezo regels handhaven, die zijn gemaakt om met elkaar te leven, maar fuck dat, 'elkaar' leeft maar lekker met jou :)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
XTC legalisern (Y)
Waarschuw beheerder
kort maar krachtig..(Y)





dat mensen hun mening geven vind ik echt top.. maar sommige gaan echt over de schreef.. kan niet zeggen dat ik een engeltje ben.. maar de reacties zeggen genoeg :S
 
Waarschuw beheerder
Houdt het lekker bij kleinschalige feesten, gezellig en vrijwel nooit problemen.
Beetje hutje mutje met z,n alle op elkaar gedrukt op een evenement terrein gaan staan, nee dank je..

Probleem bij dit soort grote feesten is dat hier grote "verschillende" groepen mensen op af komen met alle
een verschillend geloofsovertuiging of normen en waarden, en we weten inmiddels wel dat dit niet samen te mengen is.
Waarschuw beheerder
Gisteren Citymoves Deventer, rond 20.45 een giga-knokpartij vooraan. Groot licht ging aan, werden heel wat mensen afgevoerd door politie en beveiliging. Duurde zeker een half uur totdat de rust was weergekeerd. Sfeer was bedorven en velen, zoals wij, zijn toen het eenmaal rustig was eerder naar huis gegaan. Bah! :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er van overtuigd dat dit soort grote vechtpartijen wel degelijk door de gratis entree komen.
Dan gaan mensen er naar toe om de boel te verzieken, want ja de entree is toch gratis...

Wanneer bijvoorbeeld je 40,- of meer voor de entree vraagt komen er veel minder van dit soort idioten op af
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sommige dingen mot je gescheiden houwe !!!!!!!!!!!! snap ie ieder in z,n eige terretoria
 
Waarschuw beheerder
de maatschappij is naar de klote al een hele lange tijd mensen zijn bang

voor 12 jarigen en beweren dat het straat terroristen :roflol:
zijn !!

ik ze3g het al een tijdje weg met die softe houding van agenten ze moeten gaan regeren met de harde hand
Waarschuw beheerder
de overheid moet gewoon zorgen dat er 2 keer per maand iedereen elkaar de koppen in kan slaan ergens op een groot leeg veld.
met name dat volk dat op feesten stampij liggen te maken.

gewoon bijv. rotterdam tegen den haag ..... zonder politie.. ben je zo een keer van dit gezeik af,,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jezus wat een onzin!
Het enige verschil met de matpartijen die op bijna elk tentfeest plaatsvinden of op Dominator en die van Sunset Grooves is dat hier een of meerdere personen wapens mee naar binnen smokkelden. Geen voorbode voor meer geweld, maar het bewijs dat er nog steeds malloten rondlopen op deze wereld die machogedrag verwezenlijken met excessief, en soms dodelijk geweld.


Nou inderdaad, niets aan de hand hoor!!! Wat wil je zeggen? het is okee?
fouilleren heeft toch geen zin! je kunt een pistool ook door het hek mee geven dus ja


Er is dus ook niet veel gedaan om het te voorkomen. Zoals de schrijver al zei: "geweld is van alle tijden...." dan zou je toch gewaarschuwd moeten zijn?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 30 augustus 2009 om 18:53:
Remember The good old days.


Maakt mij verder niet uit hoor, maar in 'the good old days' werd minstens zoveel geknokt... :/

Iedereen die gaat ramptoeriseren draagt eigenlijk schuld: zonder ramptoeristen geen publiek en zonder publiek ziet niemand hoe stoer de raddraaiers zijn. En met al die ramptoeristen ziet de politie ook niet meer wie nu rotzooi trapt en wie niet.


Ik ben blij dat je dit even helder hebt uitgelegd :rot:


Wat een lulkoek :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van One-O-Eight op maandag 31 augustus 2009 om 12:36:
ramptoeriseren


is dat tegenwoordig een werkwoord? als dat zo is ga ik emigreren, naar Spanje ofzo:

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 augustus 2009 om 11:59:
ik ze3g het al een tijdje weg met die softe houding van agenten ze moeten gaan regeren met de harde hand


want in Spanje heb je policia local en Guardia civil.. zet een paar van dat soort lui neer en mensen gedragen zich ineens een stuk liever hoor...

En heb wel eens eerder discussies gevoerd over dat bij risicowedstrijden wat mij betreft het leger mag worden ingezet. Zijn goed getrainde mensen, die in Nederland toch weinig te doen hebben en het volgens mij helemaal niet erg vinden om een paar hooligans te neer te slaan...
Waarschuw beheerder
donateur
"Kennissen van me probeerden ooit een feest te organiseren in Montfoort maar kregen het niet van de baan door ‘agressief publiek’ terwijl tentfeest-publiek het halve dorp afbraken na hun feesten."

Ik heb vaak genoeg samen met vrienden feesten gegeven in Montfoort. Op die feesten nooit vechten of agressiviteit. Ik denk dus niet dat dat de reden is van het niet mogen geven van feesten.
Ook op de ongeveer 300 housefeesten waar ik ben geweest, heb ik nog nooit problemen gehad. WEL 2x mot gehad op de in totaal 50 tentfeesten waar ik in de regio ben geweest! Tegenwoordig is het dan ook verplicht om op tentfeesten security in te huren.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het grotere probleem is het verdwijnende respect voor agenten. Vroeger zou men nooit iets tegen een uniform durven beginnen, maar nu..
Dat respect moet hersteld worden, het alleenrecht op geweld ligt bij de politie.. Gericht geweld tegen politie? Schiet maar neer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 17:23:
want voel jij je nog veilig tijdens het uigaan?


Nou ik wel. ligt er maar net aan naar wat voor een feestjes je gaat.
zelf nooit last gehad van de mensen die ik tegenkom.
altijd gezellig een praatje maken en daarna samen helemaal los gaan op de dansvloer.
zelfs onder invloed van drank en/of drugs is iedereen nog bijzonder vriendelijk, welgehumeurd en zeer gezellig.

maar wat ik eigenlijk wilde zeggen
is dat de mensen die het verkloot hebben op Sunset Grooves
zich nu helemaal kapot lachen om ons,
dat we ons zo ontzettend druk maken om het toenemende geweld
en de dreiging van het afschaffen van dance feesten.

want oh wat hebben zij zich toch weer heerlijk vermaakt, die dag
ja, misschien zijn er 3 vrienden die ze een tijdje niet meer zullen zien
omdat die nu een lullig taakstrafje opgelegd hebben gekregen,
maar verder zijn er voor hen ook niet veel gevolgen.
topavond, en ze hebben ook nog eens laten zien aan nederland dat ze heel wat in hun mars hebben hoor!

ik walg ervan.
feest en stadionverbod.
betere controles.
hardere straffen.
en meer arrestaties.

klaar met de grappen.
Waarschuw beheerder
Dominator :respect:

Volgens mij sta ik nog op die foto ook :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
tis kut om te lezen zo