Partyflock
 

De paddodealer

anoniem gepubliceerd op
De paddodealer
Niet meer roken in de horeca, geen koffieshops meer, geen paddo’s meer. Ik zit te wachten op het moment dat alcohol ook nog verboden gaat worden. Misschien mogen we over een jaar of 10 niet eens meer ons huis uit omdat de lucht te verontreinigd is door alle uitlaatgassen. Terwijl er duizenden oudjes zitten/ liggen te wachten op een plek in een (slecht onderhouden) verzorgingstehuis (met te weinig personeel), houdt de regering zich bezig met dit soort onbenullige zaken. Wordt nog leuk als de babyboom straks helemaal met pensioen is.

Tijdens een weekendje Brussel heb ik me laten vertellen door een Belg dat er in zijn land waarschijnlijk een stuk meer geblowd wordt dan in Nederland. En dat de leeftijd waarop jongeren beginnen met blowen ook een stuk jonger is. Het feit dat de fijne blaadjes in Nederland (nog) legaal verkocht mogen worden, zorgt juist voor een hoop kennis en een hoop discipline vanuit Nederlandse bodem. Kinderen weten dat het mag, dus dat maakt het een stuk minder spannend. Belgen/ Fransen/ Duitsers weten dat het niet mag, en doen het daarom juist wel. Ook weten ze niet wat ze in huis halen omdat ze het op de ‘zwart markt’ kopen. Daarom is het feit dat paddo’s niet meer verkocht mogen worden al helemaal een slechte zaak, aangezien ze in de smartshops een goede, professionele voorlichting geven, waarbij ook nadrukkelijk verteld wordt dat de paddenstoeltjes puur alleen in huislijke kring gebruikt mogen worden. Buiten dat vat ik die ene keer dat ik ze gebruikt heb juist op als een spirituele ervaring!

Ik zie het al helemaal voor me. Je hebt zin in paddo’s maar je kunt ze niet meer legaal kopen. Het eerst volgende wat je dan doet is rondvragen of iemand er nog aan kan komen, waarna je vervolgens een telefoonnummer achterhaalt en je ze op de hoek van de straat kunt ophalen bij iemand die in een mooie BMW op je staat te wachten. Als je dan vraagt: ‘zijn ze goed?’, dan zal de verkoper uiteraard vermelden dat ze goed zijn, aangezien hij ze puur alleen verkocht wil hebben voor het geld omdat hij zelf alleen betaald krijgt voor het verkopen van de paddo’s in plaats van dat hij in loondienst is, wat bij de smartshops wel het geval is. Om een lange zin kort te maken: Je weet niet wat je in huis haalt, wat het een stuk riskanter maakt. Dan kunnen ze in de recente pers wel verslag doen van iemand die zijn hond op lugubere wijze van kant maakt, maar of de betreffende persoon dan wel of niet onder invloed was van andere verdovende middelen wordt dan juist niet vermeld. En hoeveel hij er gebruikt had wordt al helemaal niet vermeld. Misschien had hij er wel een kilo of twee naar binnen geschoven?

Dat hard drugs niet legaal verkocht mogen worden a lá, want die zooi is gewoon door en door slecht voor je, maar als weed verkocht wordt als een medicinaal, helend middel en paddo’s blijkbaar helpen tegen de migraine, waar maakt de overheid zich dan zo druk om? Het is allemaal vragen om problemen, laat de mensen lekker een jointje opsteken en een paddenstoeltje eten. Op zijn tijd is er echt niets mis mee!

548 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 14:08:
belgen en duitsers en fransen , moeten gewoon geweigerd worden


tjah, dan moete ze het hier maar legaal make en coffeeshops opene, al zie ik het niet direct gebeure :s zitte wij natuurlijk wel met die franse eikels maarja...moet ik ni zo ver rijde voor een beetje deftige wiet :p
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van heijmansT op zondag 23 november 2008 om 17:48:
jah wtf je gaatt toch nie naar de kerk ge lekt me oma wel


Als je niet begrijpt wat ironie is, reageer dan niet :aai: Tot over een paar jaar
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *~*bibskuh*~* op zondag 23 november 2008 om 17:54:
Zo zo.. als paddo's echt werken voor migraine..
dan doe mij er maar een kilo of wat van


Inderdaad. ;p
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knuffeldiertje (L) op vrijdag 21 november 2008 om 19:00:
ennuh verder mooi verhaaltje bedacht maar nog steeds roken is een GENOTSMIDDEL die je NIET nodig hebt tenzij je wanhopige verslaafde bent..


jah leuke redenering over het roken .. alcohol is ook een genotsmiddel waar je , als iemand veel te veel van gehad heb , ook last van kunt krijgen als je zelf niet drinkt ,,, BV dus door zinloos geweld..

dus alcohol ook maar verbieden ?? ;)
Waarschuw beheerder
alcohol verbieden dat wordt zeker de volgende stap ben er nu al van overtuigt!!!
DE HELE WERELD GAAT ER AAN !!!!!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Scheveningen Keus op zaterdag 22 november 2008 om 20:28:
FUCK DRUGS! WEG ERMEEE!!


Ga ervanuit dat deze uitroep sarcatisch bedoeld is, want iedere vorm van gewoonte in gebruik van wat dan ook, is een vorm van verslaving. De problemen ontstaan op dat moment als andere lui problemen over iets maken, die ueberhaupt niet zijn of haar problemen zijn. Mijn mening na is, dat zolang iemand geen hinder en problemen in zijn eigen doen en laten ondervindt, moet dat goed en gerechtvaardig zijn. De ene rookt een joint, de andere zweert op paddos, so what. Verbieden doen wij toch ook niet de koffie- en theecomsumptie [bijvoorbeeld] niet van die betweters en moraalapostelen!!?????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Darkside Connection op zaterdag 22 november 2008 om 14:21:
ik ga gewoon door met roken, blowen en ... ook in de kroeg/discotheek


mag da nie dan? :P
Waarschuw beheerder
Mijn column wordt de volgende, whoehoe!

@ dit column.
Ik ben bang dat je gelijk hebt ja. Nederland wordt echt steeds strenger met alles.
Ik vind het ook geweldig om te horen dat hele groepen cafés de asbakken weer op tafel zetten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 20:13:
jah leuke redenering over het roken .. alcohol is ook een genotsmiddel waar je , als iemand veel te veel van gehad heb , ook last van kunt krijgen als je zelf niet drinkt ,,, BV dus door zinloos geweld..

dus alcohol ook maar verbieden ??


jah jah.. klopt, maar een gecontroleerde drinker bezorgt die last niet... een gecontroleerde roker nog steeds wel omdat er nog steeds schadelijke stoffen in zn sigarettenrook zitten..
en nogmaals zeg niet dat roken helemaal verboden moet worden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dragoslav M. op zaterdag 22 november 2008 om 14:46:
Uitspraak van Paulus! op zaterdag 22 november 2008 om 13:19:
Als het toch over de overheid gaat, hier word een beetje uitgelegt hoe ze werken

http://www.zeitgeistmovie.com/

je legt me de woorden in de mond gast

ZEITGEIST!!!! topdocu, beste die ik ooit gezien heb..

ennu fijn he een rechts christelijk kabinet....stem links


Jottem, laten we een documantaire praisen dat vol met disinformatie zit :x.

Don't be a solution, be part of the problem. Zoiets toch??

Uitspraak van fuck all y'all op zaterdag 22 november 2008 om 17:34:
ja de confessionelen he die richtlijnen alles op hun eigen geloof


Kan niet, Nederland kent een sterke scheiding tussen kerk en staat.

Vraag me dan ook niet wat al die gelovige psychopaten in de 2de kamer doen, maar scheiding is er... *kuch*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 november 2008 om 19:56:
Er gaan meer bejaarden dood die naar Lingo kijken dan dat er dooie vallen met paddo's.


:roflol:
Waarschuw beheerder
Het is toch allang bewezen dat legaliseren het gebruik terug dringt. Ook harddrugs. Daarnaast schakel je meer dan 60 % van het criminele circuit uit door het legaliseren van alle drugs. Bovendien heeft de overheid zo controlle over wat er in bv: pillen komt. Dit maakt het gebruik een stuk veiliger(geld ook voor paddo's geen lsd of andere troep doorheen).
 
Waarschuw beheerder
Kutregering:@

laat het zoals het is, het wordt er heus niet beter op zo!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 20:13:
dus alcohol ook maar verbieden ?? ;)


van mij mogen ze ;)
 
Waarschuw beheerder
nou van mij niet haha

maar ze doen maar, ik kom toch overal wel aan ;)
 
Waarschuw beheerder
laat ze lekker.. we zullen zien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secabre op maandag 24 november 2008 om 08:01:
Kan niet, Nederland kent een sterke scheiding tussen kerk en staat.

Vraag me dan ook niet wat al die gelovige psychopaten in de 2de kamer doen, maar scheiding is er...


ik bedoel ermee
dat de cda, sgp en de cu confessioneel-democratisch zijn
en dat bijna al hun standpunten in de 2e kamer gerichtlijnd zijn op de bijbel

kijk maar naar euthanasie en abortus
hun willen dat niet omdat volgens de bijbel aleen god tussen leven en dood staat en een mens niet de kueze mag maken om iemand te doden.
--
ja oke heb je gelijk in maar toch politiek en geloof lichtbij sommige mense dicht bij elkaar
 
Waarschuw beheerder
Prachtige column! geef je grooot gelijk!!
Waarschuw beheerder
Spot on ;)
Waarschuw beheerder
netzo als dat rookverbod in de horeca...
willen ze de kleine kroegen de kop in drukken ofzo :S
en de coffeeshops al helemaal...
(Y) up 4 u dude
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
idd, mijn mening is; laat de softdrugs blijven!(Y)

als het al zolang bestaat waarom zou je het dan gaan verbieden als je toch weet dat mensen het dan "stiekem" gaan doen.

Daar krijg je alleen maar meer trammelant van. mensen weten niet wat ze kopen en gebruiken het maar gewoon. terwijl er dan veel meer "ongelukken" gebeuren dan als je het gewoon legaal in de smartshops verkooopt.

Daarbij als er in de smartshop gewoon wordt vermeld wat de maximale dosis is om het gevoel te krijgen dan zullen er daarvan ook geen "ongelukken" meer gebeuren. tenzij je gewoon je leven wil risceren en gewoon doet wat je zelf wilt. maar dat kun je met alles dat ligt niet alleen aan de paddo's als je je leven wilt risceren kun je ook een mes op je keel zetten of voor de trein springen of wat.

;)(K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je Hebt helemaal gelijk amigo Respect ;-)
Waarschuw beheerder
nicee(Y)
Waarschuw beheerder
straks krijg je zo masker voor en een fles op je rug en daar moet je dan geld in gooien of een smsje naar zo dienst stuuren en dan krijg je pas frisselucht en betaal je er niet voor dan geen lucht voor jou hahaha
 
Waarschuw beheerder
Er is maar 1 ding dat ze moeten verbieden naar mijn idee; het CDA. Dan zijn we meteen van al dat pietluttige moraal-ridder-gezeik af. Maak een kroeg (lees: suikervrije-ranja-huis) waar je verplicht bent om 100% steriel en nuchter je bijbeltje te lezen. Dan mogen al die zeikerds daar gaan zitten, en hebben wij de vrijheid om te genieten van ons leven.

Fat Mike (mijn held) zou zeggen: "Are we men? Are we children? At what age can I choose how to live?"
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 19:13:
Als je niet begrijpt wat ironie is


Jij blijkbaar ook niet, want wat je zei was sarcasme (Y)
Waarschuw beheerder
jammer dat de mensen in de tweede kamer e.d., die zulke dingen verzinnen als paddo's en andere softdrugs verbieden, nog nooit iets hebben gebruikt..ze horen alleen de verhalen van wanneer het fout gaat door mensen die er hoogstwaarschijnlijk verkeerd mee omgaan dus dan wordt het meteen als gevaarlijk bestempeld. (en dat zijn dan 9 van de 10x ook nog eens toeristen :S )
ik heb echt het idee dat bijv. alcohol meer problemen veroorzaakt dan paddo's (als het gewoon in huiselijke kring gebeurd en met de juiste porties natuurlijk) maar goed.. hopen dat het over 10 jaar niet zo is dat we alleen nog water kunnen drinken in de kroeg en dat je niet eens thuis meer een sigaretje op mag steken :S en de hele tweede kamer een x een paddotheetje aanbieden, worden de wetten een stuk leuker van ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DarinuH op maandag 24 november 2008 om 18:16:
up 4 u dude


tis een meisje...:lol: