Partyflock
 

Wat?!

anoniem gepubliceerd op
Wat?!
Wat is er nou? Dat vraag ik me dan wel eens af. Ik loop naar de bushalte en op 50 meter afstand zie ik ze al. Die ogen, die verwijtende blikken. Wat ik heb gedaan, geen flauw idee, veel bijzonders kan het niet zijn. Ik kom dichterbij.. en nog steeds kijken ze. Vervolgens loop ik langs ze op, om een paar meter verderop 'rustig' van mijn muziek te genieten. Ik zet mijn muziek zo hard als kan zodat ik niet hoef te horen wat ze over mij zeggen.

Toch weet ik dat ze het over mij hebben, zelfs boven mijn muziek uit hoor ik het, de bus komt pas over zeven minuten dus ik sta daar nog wel even, nog steeds die verwijtende blikken.. Ik probeer zo normaal en onarrogant mogelijk over te komen. Ook al doe ik het in hun ogen toch niet goed, ik doe mijn best.. Het lef om te vragen wat er nou eigenlijk is heb ik niet, waarschijnlijk word het dan alleen maar erger.

Maar waarom doen ze dat? Je kunt toch ook gewoon normaal doen en je niets van andere mensen aantrekken? Ondertussen maak ik mezelf boos over het feit dat men weer op zo’n zinloze manier ruzie loopt te zoeken. Stiekem kijk ik even hun kant op om te checken of ze nog kijken. Dat had ik beter niet kunnen doen want ze lijken alleen maar bozer en aggresiever te gaan kijken. Nog vier minuten, ik zet maar een rustig nummer van Acda en de Munnik op en probeer me zoveel mogelijk op de tekst te concentreren, maar die ogen blijven me aanstaren..
Ik heb hier absoluut geen zin in, nu niet en nooit niet. Waarom kunnen ze mij niet met rust laten?

Ik vraag me af hoe lang dit nog doorgaat. Moet het op een gegeven moment mis gaan? Is dat de bedoeling? Is het dan wel goed, als ze mijn neus gebroken hebben en ik twee blauwe ogen heb? Is het dan over? Nou ja, mischien wel.

In de verte zie ik de bus er al aankomen. De ogen komen dichterbij om naar de straat toe te lopen. Ik doe een stapje terug, maar nog krijgen ze het voor elkaar mij aan te stoten. Ik kijk naar onder, want dadelijk heb ik het weer gedaan.

Ze stappen in. Gelukkig lopen ze naar achter en ik ga veilig voorin, dicht bij de chauffeur zitten en probeer aan iets anders te denken. Op de een of andere manier lukt dat niet. Ik baal hier gewoon van.

494 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 19:25:
zielig verhaaltje. Snap niet dat PF dit soort nutteloze crap plaatst.


Nie mee eens,,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het mooie van deze column is dat de discussie die eruit ontstaat gaat over of dit wel of geen goede column is :lol:

Richtlijnen voor een goede column zijn er denk ik niet, het is maar net welke schrijfstijlen en onderwerpen je aanspreken...
Denk dat 1 voorwaarde wel is dat er een discussie uit ontstaat...en moet zeggen dat dit verhaal niet echt aanzet tot discussiëren. Toch ontstaat er wel een discussie uit dus heeft het zijn doel wellicht toch bereikt :P

Wat betreft het verhaal zelf: Ja, het is wel herkenbaar. Maar op mij komt niet helemaal over wat de schrijver ermee duidelijk wil maken. Zit er een moraal in het verhaal, een oplossing of een boodschap?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ok het lijkt mij duidelijk. Dr zijn een hele hoop mensen die deze column niet waarderen, het punt niet snappen & het doel ervan dus niet zien...

Gelukkig zijn dr ook nog mensen die de boodschap wel snappen en deze ook waarderen..

zooooo KLAAR!

nog iemand wat anders te melden behalve dat het zielig en doelloos is of juist herkenbaar & goed???
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 20:16:
hier op partyflock lijkt me dat immers wel een beetje logisch aangezien ut niveau best laag ligt bij de meeste jongeren


jij weet tenminste hoe het zit ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomazi op woensdag 25 april 2007 om 22:51:
Wat betreft het verhaal zelf: Ja, het is wel herkenbaar. Maar op mij komt niet helemaal over wat de schrijver ermee duidelijk wil maken. Zit er een moraal in het verhaal, een oplossing of een boodschap?


hmmmm goeie, ik zou het niet weten, misschien dat de schrijver juist reacties wou uitlokken omdat dit soort situaties zoveel voorkomen.. iedereen die hier nu op reageert denkt er waarschijnlijk wel over na. misschien is de boodschap ook wel gewoon dat het "slachtoffer" op zijn tenen moet lopen en zich dus niet veilig voelt. en dat dit niet goed is

achja nou gis ik natuurlijk ook maar wat, het doet er ook niet toe. ook al heb ik zelf nooit in zo'n situatie gezeten ik kan me er wel in inbeelden. Ik vind dat iedereen het recht heeft te posten wat ie wil. partyflock maakt wel uit of het nutteloos is of niet en of ze het wel of niet plaatsen
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.oessa op woensdag 25 april 2007 om 08:49:
Dit is het bewijs dat onze, eerst zo sociale, maatschapij naar te klote is..

We kunnen in ons eigenlandje niet eens normaal overstraat..

Gelukkig heb ik nu wel het lef om daar wat van te zeggen.. want ik was het op een gegeven moment echt SCHEITBEU met die mensendie als hobby ruzie zoeken hebben..
En ik wil geen slapende honden wakker maken
maar de moslims zijn het ergste..
wel allemaal zeggen dat ze in allah geloven en dat ze gelovig zijn blaablaa bullshit maar toch met ze 6e een jongen of meisjes in elkaar trappen.. of bejaarden mensen beroven van hun spullen.. nou probeer dat maar is in je eigen land .. daar accepteren ze het ook niet .. Dus doe het hier dan ook niet.. of rot gewoon op Want ze verpesten het voor de "buitenlanders" die het hier wel naar hun zin hebben en ons accepteren !
maar wat ik ook heb geleerd is

Boontje komt om z'n loontje..

Dus de mensen die deze maatschapij verpesten zullen het nog wel zwaarder krygen dan de mensen die gewoon vriendelijk en sociaal blijven !laatste aanpassing 25 april 2007 08:52


ik wil geen slapen honden wakker maken ofzo :S maar sterf alstublieft ter plekke als je nog 1 zo'n opmerking maakt...
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:03:
ik wil geen slapen honden wakker maken ofzo maar sterf alstublieft ter plekke als je nog 1 zo'n opmerking maakt...


idd, does normaal
Artiest {SHOWLIST artist 43508, 11802, 35305}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:03:
sterf alstublieft ter plekke


Doe es voor?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Col-O op woensdag 25 april 2007 om 11:28:
eerder een conclusie na lange observatie:loser:


goed hè uil :D

Fuck the system yeah! B)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:03:
sterf alstublieft ter plekke


Doe eens lief tegen elkander...daar ging deze column toch over? :aai: (l) :hug: (f)
 
Waarschuw beheerder
Goeie column :jaja: komt zovaak voor dat van die losers tof kome doen :S
Uitspraak van Thomazi op woensdag 25 april 2007 om 22:51:
Het mooie van deze column is dat de discussie die eruit ontstaat gaat over of dit wel of geen goede column is


idd:)
 
Waarschuw beheerder
goedde column omdat er veel discussie uit voortkomt. Kutcolumn omdat niemand snapt wat er bedoelt wordt.

1) het kan heel vaak met deze persoon gebeuren en dan is het een vraag naar meer relaxedheid in de maatschappij.

2) het kan een klacht zijn tegen een bepaalde subgroep. (bv omdat ie lonsdale draagt)

Maar ja het zou fijn zijn als je wat uitsluitsel geeft. Komt het omdat je je als gothic of gabber kleedt? Misschien heb je een chick geneukt van een van die jongens... ja dan heb je echt de lelijkste column aller tijden geschreven. Dan geef je een maatschappelijke boodschap aan ons die je niet geeft :vaag:

anyway. kutcolumn toch.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 25 april 2007 om 23:29:
Goeie column komt zovaak voor dat van die losers tof kome doen


zelden. slechts van een bepaalde subgroep. Maar ik geef ze inderdaad geen reden om ruzie te zoeken of zorg er op een andere manier wel voor dat t goed gaat.
 
Waarschuw beheerder
Echt.. mensen. Voor ééns en altijd:

co·lumn (de ~, ~s)
1 regelmatig verschijnende, ondertekende rubriek in een dag- of weekblad, met een eigen karakter => stukje

"Column
Een column is een kort stukje proza waarin de auteur spits en uitdagend zijn mening ventileert. Vaak wordt een column in een krant of tijdschrift gepubliceerd, maar ook een gesproken column of publicatie op internet komen voor.

Er gelden nauwelijks beperkingen voor wat het onderwerp van een column kan zijn; het gamma reikt van huiselijke voorvallen tot de wereldpolitiek. Dag- en weekbladen hebben vaak een of meer vaste columnisten in huis, die inspelen op de actualiteit.

De column is een beschouwelijker variant van het cursiefje, dat het meer van humoristische observatie en vertelling moet hebben. Sinds de jaren '70-'80 heeft de column het cursiefje opgevolgd. Het essay onderscheidt zich van de column door de bredere uitwerking en grotere diepgang. Het is vaak ook iets objectiverender.

Aan columnisten wordt door de Nederlandse rechter een grote mate van vrijheid toegekend in hun columns. Deze vrijheid kan zich ook uitstrekken tot teksten die, als ze buiten een column geschreven zouden zijn, als kwetsend of beledigend gekenmerkt worden."
 
Waarschuw beheerder
Als iemand zijn muziek aan heeft staan.. op luidspreker, ik neem aan dat dit bedoeld wordt.. ga je idd vanzelf boos en verwijtend kijken.

Doe lekker een koptelefoon op! Hoor je hem nog veel harder!
 
Waarschuw beheerder
Ik vind het een goede column. (En ja, ik vind het een column, ook al zijn hier de meningen over verdeeld.)
Het schetst een duidelijk beeld van hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. (Als je teminste durft te zien dat een groot deel van de jongeren inderdaad respectloos is tegenover anderen, wat ik hier ook veel mensen zie ontkennen.)
Kom gewoon een keer niet aanzetten met bullshit als "angsthaas" of "ga maar mee daar en daarheen, dan zul je nog eens iets meemaken, woeii", dit is hoe de schrijver het ziet, en als jij het er niet mee eens bent, ga je toch lekker een tegencolumn schrijven? Je gaat toch ook geen commentaar geven op elke column die je leest? Some people just don't get it:S:L

Respect voor de schrijver. Klaar.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:49:
Als iemand zijn muziek aan heeft staan.. op luidspreker, ik neem aan dat dit bedoeld wordt.. ga je idd vanzelf boos en verwijtend kijken.

Doe lekker een koptelefoon op! Hoor je hem nog veel harder!


Ik denk niet dat hij dat bedoeld, want dat lokt juist alleen maar uit..
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 april 2007 om 23:51:
Zet jij altijd luidspreker aan als je bij de bus staat te wachten?


Je wilt niet weten hoeveel mensen ik tegenkom, zelfs IN de bus of tram, die het op luidspreker hebben staan. Erg irritant!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Dit is wél een column! :-)
Echt.. mensen. Voor ééns en altijd:

co·lumn (de ~, ~s)
1 regelmatig verschijnende, ondertekende rubriek in een dag- of weekblad, met een eigen karakter => stukje

"Column
Een column is een kort stukje proza waarin de auteur spits en uitdagend zijn mening ventileert. Vaak wordt een column in een krant of tijdschrift gepubliceerd, maar ook een gesproken column of publicatie op internet komen voor.

Er gelden nauwelijks beperkingen voor wat het onderwerp van een column kan zijn; het gamma reikt van huiselijke voorvallen tot de wereldpolitiek. Dag- en weekbladen hebben vaak een of meer vaste columnisten in huis, die inspelen op de actualiteit.

De column is een beschouwelijker variant van het cursiefje, dat het meer van humoristische observatie en vertelling moet hebben. Sinds de jaren '70-'80 heeft de column het cursiefje opgevolgd. Het essay onderscheidt zich van de column door de bredere uitwerking en grotere diepgang. Het is vaak ook iets objectiverender.

Aan columnisten wordt door de Nederlandse rechter een grote mate van vrijheid toegekend in hun columns. Deze vrijheid kan zich ook uitstrekken tot teksten die, als ze buiten een column geschreven zouden zijn, als kwetsend of beledigend gekenmerkt worden."
 
Waarschuw beheerder
muziek hard aan is wel irritant, bij de bushalte kan nog maar in de bus hoef ik 's ochtends om 8 uur toch ook geen 50 cent of paul de leeuw crap te horen. maar ja, ieder ze ding.

Misschien kan je eens heel vriendelijk een gesprekje beginnen ofzo, lekker weer he, dan ben je meteen van je idee af dat iedereen je boos of wat dan ook aan staat te kijken.
 
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon denken dat jij helemaal power power bent en de rest van de wereld allemaal sukkeltjes zijn dan is het leven veel gemakkelijker!!
En je al helemaal niet mee bezig houden van wat anderen over jou denken of naar jou kijken want dan heb je geen leven meer en hou ouder je word hoe minder je er mee bezig bent van wat anderen van jou vinden of naar jou kijken dan is het leven veel relaxter maar dat komt vast nog wel.

mzzl
Waarschuw beheerder
Gewoon terug kijke en bij je eigen denk FUCK YA'll!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GrizZz op woensdag 25 april 2007 om 00:08:
Mensen die hun muziek belachelijk hard aan hebben staan in het openbaar wil ik ook graag pijn doen.


dan ben ik de lul:P

en ik snap niet dat jij daar niks aan kan doen, als je zegt wat sta je te kijke zoek je problemen ofzo kijke ze je echt niet meer aan hoor, of je gaat hun boos en ?arrogant mischien? aankijke, ook dan kiezen ze wel een ander persoon om te narren..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexxx op woensdag 25 april 2007 om 20:40:
Jon,

kan je deze gast niet gewoon een block op nieuwsberichten geven?

Hij vergalt namelijk bijna elke topic/column/nieuwsbericht met zijn onbegrijpelijke,oncorrect gespelde, nergensopslaande en bovenal irriterende gebrabbel over zijn muziekindustrie ofzo, geen idee wat die gast bedoeld!

Mij irriteerd het i i geval, en volgens mij een hoop anderen ook

anyway goede column!


Uitspraak van V-Man op woensdag 25 april 2007 om 22:19:
ja idd, die kerel heeft me ook al prive troep geschreve zonder aanleiding, wat mij betreft mag ie ook gebanned worden


:worship:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Audionysos op woensdag 25 april 2007 om 23:22:
goed hè uil :D


dank je voor je compliment:flower:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.oessa op woensdag 25 april 2007 om 08:49:
Dit is het bewijs dat onze, eerst zo sociale, maatschapij naar te klote is..

We kunnen in ons eigenlandje niet eens normaal overstraat..

Gelukkig heb ik nu wel het lef om daar wat van te zeggen.. want ik was het op een gegeven moment echt SCHEITBEU met die mensendie als hobby ruzie zoeken hebben..
En ik wil geen slapende honden wakker maken
maar de moslims zijn het ergste..
wel allemaal zeggen dat ze in allah geloven en dat ze gelovig zijn blaablaa bullshit maar toch met ze 6e een jongen of meisjes in elkaar trappen.. of bejaarden mensen beroven van hun spullen.. nou probeer dat maar is in je eigen land .. daar accepteren ze het ook niet .. Dus doe het hier dan ook niet.. of rot gewoon op :bye: Want ze verpesten het voor de "buitenlanders" die het hier wel naar hun zin hebben en ons accepteren !
maar wat ik ook heb geleerd is

Boontje komt om z'n loontje..

Dus de mensen die deze maatschapij verpesten zullen het nog wel zwaarder krygen dan de mensen die gewoon vriendelijk en sociaal blijven !


simpele mensen :S en dan nog als beroep hooligan
lol'd
Waarschuw beheerder
wat n jankcolumn.. waar slaat dit op...

Lijkt me eerder een verkapt kijk-mij-zielig-zijn-calimero verhaaltje.. pff

nee, k vind t niks :)
 
Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Weetje wat het ergste is..

Ik vraag me gelijk af wat voor types het waren?

buitenlanders, lonsdale jongeren, punkers, bikers..

Het doet er in feite niet toe.. en toch is dat de eerste gedachte die bij me opkomt na het lezen van deze colum..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 12:31:
Weetje wat het ergste is..

Ik vraag me gelijk af wat voor types het waren?

buitenlanders, lonsdale jongeren, punkers, bikers..

Het doet er in feite niet toe.. en toch is dat de eerste gedachte die bij me opkomt na het lezen van deze colum..


Dat maakt deze collum juist zo goed als je 't mij vraagt, juist de onduidelijkheid van wat er nu door de schrijver bedoelt wordt terwijl de (stereo)types bij ons lezers door het hoofd vliegen. :respect: