Partyflock
 

‘Gelieve hier niet te neuken’

door , gepubliceerd op
Van mij hoeft al die erotische gekte niet. Misschien ben ik van de oude stempel, van het huis-tuin-en keuken-neuken en vrijen in een bed. Maar dat schijnt tegenwoordig ‘uit’ te zijn. ‘Erotische gekte in Duitsland’, ‘Sexy Queensday daar en daar’, ‘Little Sins deze keer nog heter’; zomaar een aantal koppen van reclameberichten op Partyflock. Het ene na het andere so-called erotische feest wordt uit de grond gestampt. Als kroeg of discotheek tel je in de stapscene van nu niet meer mee als je geen erotisch georienteerd feest hebt gegeven. Het is heel simpel namelijk. Stap één, je huurt een paar DJ’s in. Niet perse goede dj’s, want op een groot deel van ‘erotische feesten’ gaat het toch niet om de muziek. Stap twee, meng die paar DJ’s met een kilo strippers/stripsters en erotische shows. ‘Want het oog wil ook wat’. Stap drie, maak een geile flyer door er wat blote tieten op te zetten. Stap vier, nodig veels te veel fotografen uit (cq. laat iedereen met zijn mobieltje foto’s maken), want je feest moet natuurlijk wel op alle partysites terecht komen. Voila, de mensen komen vanzelf en het geld stroomt binnen. Club, house, dat zijn zwoele beats, dat kan ik me nog voorstellen voor een erotisch feest. Maar er is niets sexy aan hardstyle of gabber. Ik herhaal: er is niets erotisch aan hardstyle of gabber. Of je moet van geruite rokjes houden en overdreven spastische bewegingen.

Erotische feesten zijn ontstaan uit de behoefte twee levensbehoeftes met elkaar te combineren; erotiek en housemuziek. Maar welke is leidend? Zette je vroeger een lekker cdtje op bij een goede vrijpartij, tegenwoordig vrij je bij een goede 'housepartij'. De erotische feesten wekken de indruk van sex, maar soms mag sex er juist niet plaatsvinden! Denk bijvoorbeeld aan The Matrixx die beveiligers in moest huren op last van de gemeente Nijmegen. Een soort droogneuken, neuken zonder penetratie. Van dat laffe gefruts en gefriemel. Vroeger was alles beter, ook de erotische feesten. Wasteland, Crazyland, Little Sins....Ze gaan ten onder aan hun eigen succes. Kijken, kijken, niet kopen. Er komen meer mensen om zien en gezien te worden dan echte doeners. Vrouwen lang over hun houdbaarheidsdatum in te strakke pakjes. Mannen met meer spieren dan hersencellen. Je moet er maar van houden… Daaromheen tientallen so-called partyfotografen en andere geilaards verdringen zich om een stel blote borsten, alle dansende mensen daarbij wegduwend. Dat is niet het idee van een housefeest, dat is een vleeskeuring.

Even fijn eruit en kijken wat voor een maffe mensen er wel niet rondlopen. Menig erotisch feest lijkt meer op de modepolitie dan op een housefeest. Want housefeest…is het nog wel een housefeest? Hoe kan je helemaal losgaan als er 20 paar hongerige ogen je van alle kanten staan uit te kleden? Hoe kan je dan helemaal opgaan in de muziek, zonder jezelf er in te verliezen zodat je een makkelijke prooi bent voor grijpgrage handen? Drempels worden lager en met wat GHB erbij kunnen die makkelijk verdwijnen. Leuk om sex en house te combineren, maar persoonlijk gaat mijn feestvreugde een heel stuk omlaag als ik niet-aantrekkelijke mensen aan elkaar zie frunniken. Mensen die soms je ouders zouden kunnen zijn. De hippies van vroeger hebben een nieuw love & peace-tijdperk gevonden en voelen zich weer jong.

Nee, Sex en House, dat gaat voor mij niet samen. Sex na House, dat wel!

656 opmerkingen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BOOM-Selection op woensdag 31 mei 2006 om 12:27:
Ik heb toch ook niet gezegd dat het een goede of slechte column was ?


Ow dan had ik 't een beetje verkeerd gelezen :bloos: Solly :flower: Maar goed, je ziet het vaak wel zo gaan. Ben je het ergens mee eens dan is het een goede column/recensie/report, ben je het er niet mee eens dan is dat ineens niet meer zo. %) Beetje vaag op zich. Want zoiets blijft uiteraard akltijd een beetje subjectief.

(off-topic: vanavond voor 21u effe bellen? Zenuwtjes voor tentamen morgen hihi!)





Uitspraak van Tom™ op woensdag 31 mei 2006 om 11:42:
AMEN!


:( Dus je trekt zaterdag niet je kinky leren string aan Tom? :( :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Purity2 op woensdag 31 mei 2006 om 12:26:
Anyway dat is mijn persoonlijke mening.


ik kan me goed in je mening vinden ook zeker wat betreft die dj sets :jaja: (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
mooie column, zeker 1 van de betere.
ben het er ook helemaal mee eens, als die feestjes, nix voor mij.
tenminste niet dat soort feestjes.

kan me er niet mee vermaken, met als daarbovenopkomend, dat het meeste gewoon niet geil is.

is de schrijver al bekend?
ik krijg een vaag vermoeden,maar heb t waarschijnlijk fout :)
Waarschuw beheerder
zeker een goede column, leuk om te lezen!
en ben het er grotendeels ook mee eens
idd wel jammer dat er geen naam bij staat!
ben benieuwd van wie dit is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 mei 2006 om 11:58:
...kan niemand mij vertellen dat dit smaakvol of stijlvol is


mmm nee dat is niet bepaald smaak/stijlvol ;)
eerder een beetje triest..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 mei 2006 om 12:02:
Maargoed, ik vind die danseressen, blote zooi enzo, echt totaal géén toegevoegde waarde op een feest. Goede Dj en mooie aankleding/lichtshow is toch duizend keer beter? Vrouwelijk schoon loopt al genoeg in de
[quote element=column_comment id=1961]{element is niet toegankelijk}Al die danseressen op feesten enzo hoeft voor mij allemaal niet. Ik kom daar omdat ik die muziek mooi vindt, ik kan er in principe ook met mijn ogen dicht rondlopen en nog genieten. Aankleding en danseressen en dat soort dingen maakt het alleen maar prijziger...


:/ en ik me steeds uitsloven... :P

Nu even serieus, ik vind blote danseressen passen bij een erotisch feest, waarom is het anders een erotisch feest??

Andere feesten kleding aan! Maar ja das mijn mening.

De erotische feesten schieten inderdaad als paddestoelen uit de grond. Maar er zijn er maar een aantal die echt goed georganiseerd en succesvol zijn. Ik vind persoonlijk niet dat je andere mensen moet beoordelen om de voorkeur die ze hebben naar welk feest ze gaan. Laat iedereen lekker zijn eigen ding doen, bevalt het je niet kijk gewoon niet of sterker ga er niet heen.
laatste aanpassing
Artiest Adri
Waarschuw beheerder
Mijn ding ook niet. Voor mezelf vind ik de vrijpartijen, de sex, de liefde die je met zijn tweeen hebt, de passie en alle andere erotische uitingen van liefde, iets dusdanig kostbaars en persoonlijks dat ik geen behoefte heb dit openlijk met anderen te delen.
Waarschuw beheerder
helemaal mee eens! geef mij maar weer het underground idee waarbij het dus helemaal niet meer uitmaakt wat men aanheeft of hoe men erbij loopt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coldfusion op woensdag 31 mei 2006 om 00:12:
sex en housefeest sorry hoor maar als de muziek goed is heb ik ff geen tijd voor een chicky


Wat deed jij dan verleden keer naakt op dat podium? :devil: :P

;) kidding...
 
Waarschuw beheerder
Ben het er niet mee eens. Waarom maken we van iets plezerigs een probleem? Je weet van te horen heust wel waar je niet heen moet als je oog het niet wenst te zien.

In kranten, op TV, zie ik dagelijks door en door ellende en geweld, en daar vraag ik ook niet om, maar heb geen keus om dat te ontlopen. Feestgangers wel. Er is genoeg aanbod, en je kunt selectief je feestje en het publiek wat daar komt een voorkeur geven.

Mensen willen op een bepaalde manier zichzelf zijn en daarvoor uitkomen, en voelen zich daar vrij bij, met of zonder outfit. Ik denk dat dat 'onsmaakvol' wat mensen bedoelen meer te maken heeft met het feit dat anderen zich vertonen met zelfacceptatie, maar dat ze dat zelf niet kunnen/durven.
Waarschuw beheerder
Precies ben het helemaal eens met deze colum! Ik bedoel, erotische feesten oke, maar niet op feesten waar het echt om de muziek gaat. Het probleem is dat er dan publiek op af komt die niet helemaal voor de muziek gaan, en dat komt de sfeer niet ten goede. Ook vind ik het idd niets als 20 paar ogen je ongeveer uit lopen te kleden (zoals op R&b feesten waar ik dan ook nooit te vinden ben), helemaal uit je dak gaan kan gewoon niet lekker samen gaan met erotiek. En al helemaal niet op een hardcore feest! Gatverdamme..
Shows zijn altijd leuk op feesten, en danseressen horen daar ook bij vind ik, maar ik blijf erbij dat het thema geen erotiek moet zijn op housefeesten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adri op woensdag 31 mei 2006 om 12:44:
Mijn ding ook niet. Voor mezelf vind ik de vrijpartijen, de sex, de liefde die je met zijn tweeen hebt, de passie en alle andere erotische uitingen van liefde, iets dusdanig kostbaars en persoonlijks dat ik geen behoefte heb dit openlijk met anderen te delen.


compleet mee eens,. t moet iets persoonlijks voor je zijn,. je mag t wel de hele wereld vertelle da je verliefd bent en hoeveel je van die persoon houd,.

mer er zit wel een grens aan bij mij altans,... zoals de erotische uitingen,... hotelkamers zat of nie ???
Waarschuw beheerder
Helemaal met de schrijver van dit stuk eens(Y)
Heb zelf ook helemaal NIKS met erotisch getinte feesten zoals Little Sins, Wasteland, Ex-Pornstar enz..(en dus ga ik er ook niet naartoe)

Maar zoals al eerder werd gezegd, het komt ook steeds meer op 'gewone'(lees:niet-erotische) feesten voor..
Het lijkt wel steeds meer een 'MUST' te worden, alsof een feest met goeie DJ's niet leuk genoeg meer is, als er geen blote lijven te zien zijn.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan me geheel vinden in de gedachtengang van deze anonieme columnist. De toename van het aantal erotisch getinte feesten lijkt er op te duiden dat er een groeiende behoefte is aan evenementen waar men zichzelf op een bijna pornografische manier tentoon kan stellen.

Persoonlijk heb ik niets tegen erotische feesten, al is dat alleen omdat ik het niet vervelend vind om naar te kijken en niet zozeer omdat het voor mij iets toevoegt aan het feest an sich. Maar daar waar het op pornografie begint te lijken haak ik af...sex, totally nude, kwijlende GHB gebruikers die zich geen raad weten met hun geile gevoelens....aan mij is het niet besteed. En een VERPLICHTE erotische dresscode zal mij ook weerhouden een dergelijk evenement te bezoeken. Ik wil zelf bepalen wat ik draag, en hoeveel van mijzelf ik wil laten zien.

Dat "zien en gezien worden" een redelijk prominente rol heeft binnen de dance scene moge duidelijk zijn. En naar mijn mening is daar ook niets verkeerds aan, daar het er aan bij draagt dat veel mensen toch net even iets meer zorg aan hun uiterlijk besteden dan de gemiddelde café bezoeker. Maar met mijn ogen dicht, genietend van een heerlijke DJ set krijg ik daar eerlijk gezegd maar weinig van mee :)
Waarschuw beheerder
Het probleem is dat er dan publiek op af komt die niet helemaal voor de muziek gaan, en dat komt de sfeer niet ten goede


Denk dat het de sfeer juist erg ten goede komt om je behoefte kwijt te kunnen!
Met Wasteland was de sfeer juist erg goed en op dat soort feesten wordt voorbij de oppervlakkige schoonheid gekeken en worden mensen geaccepteerd zoals ze zijn! Zonder vooroordelen en daar kunnen veel van jullie nog wat van leren..:jaja:

En ik heb 't dan ook absoluut niet over neppers zoals Crazyland!
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 20168, 40505}
Waarschuw beheerder
:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eh.... op woensdag 31 mei 2006 om 12:59:
Het lijkt wel steeds meer een 'MUST' te worden, alsof een feest met goeie DJ's niet leuk genoeg meer is, als er geen blote lijven te zien zijn.


Dat is het simpele principe van "sex sells"

De meest bezochte pagina's op Internet zijn altijd al pornopages geweest.

De reden waarom veel mensen overstappen op digitale televisie is dat ze porno kunnen kijken (en voetbal natuurlijk :P )

De meest besproken foto's op een site als PF zijn foto's waarbij de bezoekster een sexy pose aanneemt of weinig kleding aanheeft.

Wat dat betreft is de mens nog niet zo heel ver geevolueerd lijkt wel. De drang naar voorplanting blijft toch een van de belangrijkste drijfveren. Man er zijn hele psychologische theorieen op gebaseerd (Freud bijv. )


Tel dat op bij een van de andere belangrijkste drijfveren van de mens, de drang naar macht, bezit en geld....en het is duidelijk waarom dit steeds vaker voorkomt op feesten.

Veel partyorganisaties gaan voor het geld (zoals alle bedrijven dat doen, want er moet brood op de plank komen, liefst vers brood van de bakker) en die spelen in op wat er blijkbaar onder veel bezoekers leeft: sex. Want dat blijkt te verkopen.

Vroeger was dat allemaal stiekem en zat er nog een taboe op, tegenwoordig kan het allemaal. Net als dat zoenen met meisjes vroeger not done was en nu zo'n beetje elke meid al een keer d'r klamme lap in een andere griet heeft gehangen. Wat dus inderdaad maakt dat de buurvrouw op de hoek zich tegenwoordig met d'r vel in een zelfgemaakt stoeipakje hijst en op zo'n feestje de was, de dweil en de poest even aan de wilgen kan hangen en zich daar kan overgeven aan de basisgeneugtes des levens.

Het is ontdekt door de massa. Net zoals veel grote feesten dat tegenwoordig ook zijn. Net zoals DJ Tiesto dat is. Of Hardcore dat werd halverwege de jaren '90.



Wat niet wegneemt dat ik me niet in bovenstaande kan vinden, maar het is tegenwoordig gewoon wel de realiteit. En ach, misschien is dat altijd al zo geweest. Men speelt in op wat de massa graag wil, schijnbaar is dat momenteel dit soort "pulp" (my humble opinion). Ik snap het dus ook gewoon wel (wat niet maakt dat je er mij zult vinden hoor ;) )


Maar goed, dat is hoe het altijd gaat. En iets waar je je denk ik maar bij moet neerleggen. Het waait waarschijnlijk vanzelf wel weer over en er komen ook altijd were nieuwe dingen. Waar je dan vanaf het begin bij kunt zijn, om er later over te gaan piepen dat het allemaal zo anders is geworden. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Water Joe Junkieee op woensdag 31 mei 2006 om 13:03:
daar kunnen veel van jullie nog wat van leren..


och gut oh gut :/

ik hoop dat partyflock van deze discussie iets op steekt wat betreft fotoshoots ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vrouwen lang over hun houdbaarheidsdatum in te strakke pakjes. Mannen met meer spieren dan hersencellen. Je moet er maar van houden… Daaromheen tientallen so-called partyfotografen en andere geilaards verdringen zich om een stel blote borsten, alle dansende mensen daarbij wegduwend. Dat is niet het idee van een housefeest, dat is een vleeskeuring.


Dat stukje doet 't 'm (y)(y)(y)(y)
 
Waarschuw beheerder
Heerlijk stukje!! Helemaal mee eens! Maar wie dat stukje geschreven heeft is toch helemaal niet belangrijk. Het gaat om de Column niet om de schrijver.... En idd die foto's van die mensen een stukje hierboven. Echt te walgelijk. Die moeten idd maar lekker in de parenclub blijven. Zodat de muziekliefhebbers echt kunnen genieten!!
Waarschuw beheerder
donateur
volkomen mee eens :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jasper ® op woensdag 31 mei 2006 om 13:12:
Vrouwen lang over hun houdbaarheidsdatum in te strakke pakjes. Mannen met meer spieren dan hersencellen. Je moet er maar van houden… Daaromheen tientallen so-called partyfotografen en andere geilaards verdringen zich om een stel blote borsten, alle dansende mensen daarbij wegduwend. Dat is niet het idee van een housefeest, dat is een vleeskeuring.

Dat stukje doet 't 'm


Whahhaha...gimme a break zeg ! :lol:

Die "vleeskeuring" bestaat bij elke gepubliceerde fotoshoot, of de persoon in kwestie nou kleren aan heeft of niet :lol:
Waarschuw beheerder
Zeker mooi gesproken en klopt als een bus:yes: :respect:
Waarschuw beheerder
De hippies van vroeger hebben een nieuw love & peace-tijdperk gevonden en voelen zich weer jong.

uhmzzz.....

drugs en polygamie?

kijken en bekeken worden ghmz
Waarschuw beheerder
Als sommige mensen dit meer als een "erotisch verkleedpartijtje" zien moeten ze dan ook naar een parenclub ook al willen ze helemaal niet te neuken???
Waarom zou dat moeten als er genoeg feesten zijn voor deze mensen?
Waarschuw beheerder
Volgens mij draait de hele housescene al sinds mensenheugenis om geldklopperij. Het is alleen zo jammer dat nu zelfs de gerenomeerde party organisatoren van erotische feesten zich hier zo in mee laten slepen. De intimiteit gaat er ver af op deze manier. Helaas moeten we dat dan maar voor na het feest bewaren :).
Desalnietemin zal ik er geen feessie minder om doen hoor zal alleen wat kritischer moeten zoeken.
 
Waarschuw beheerder
Goed geschreven!
Werkzaam bij BHN events
Waarschuw beheerder
goeie tekst (Y)


beste zin:
Zette je vroeger een lekker cdtje op bij een goede vrijpartij, tegenwoordig vrij je bij een goede 'housepartij'.


Waarschuw beheerder
Ik weet t niet hoor.

Kan me volkomen vinden in dit stuk, maar kan ook begrijpen dat er mensen zijn die zo'n feest wel leuk vinden.
Anders zou t toch ook niet zo "druk bezocht" zijn lijkt me.

Misschien maar weg blijven als t je niet bevalt en gaan als je t leuk vind.

T is idd de ene na de andere tijd. Voor ieder wat wils.
Waarschuw beheerder
Ik ben het er mee eens.
Een danseres is leuk, maar ik was een keer op ErotiXX: daar begonnen ze zich compleet uit te kleden en op een gegeven moment 'deden'ze het gewoon op een podium midden in de zaal...
dat vind ik echt nergens voor nodig!!!
een detail: vooraan het podium stonden oude mannetjes met telefoons 'interieurfoto's' te maken..