Partyflock
 

De grote boze mens!

anoniem gepubliceerd op
De grote boze mens!
Materialisme en egoïsme; de kernwoorden van 2006. Alles in deze wereld draait alleen om onszelf. Ik heb nu niet over egoïsme van het individu, maar van de mensheid in het geheel. Ik bedoel, wie denkt er in deze tijd nog aan de natuur?
De mensheid maakt de aarde, inclusief de bewoners, geheel kapot. En iemand die hierbij stil staat aan degene die hier de dupe van zijn? Bijvoorbeeld miljoenen dieren!

We zouden geen van allen nog kunnen leven zonder internet, telefonie, computers televisie en noem het allemaal maar op! De maatschappij is op een dergelijk punt ontwikkeld dat er niet meer te leven valt zonder elektronica. En het ziet er niet naar uit dat er ook maar iets zal veranderen, in tegendeel zelfs. Ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, koop een nieuwe computer en na 2 dagen is het een oud model. Waar eindigt het?

Dan te bedenken aan alle straling die afkomt van deze elektronica. Alle elektro magnetische golven die deze apparaten uitstralen. Je kunt me een hoop wijs maken, maar ik geloof nooit dat dit goed kan zijn voor een mens, wat wil zeggen dus ook niet voor de aardbol. Zou de aardbol (in wezen een levend iets) hier ook geen reactie op geven, zoals een mens dit zou kunnen. Worden wij niet ziek gemaakt van heel de maatschappij om ons heen? Ik denk dat de aarde hier op een zelfde manier mee handelt als de mens. Dat is ook waarom ik principieel mijn voorkeur geef te doneren aan het WNF / Greenpeace / IFWA / Stichting Aap en dergelijke, in plaats van de kanker bestrijding. Doen we het voor een groot deel niet allemaal zelf? Let er nog wel iemand op wat hij eet, voordat alle geur- kleur- en smaakstoffen naar binnen worden gepropt?

Ik snap dat je niet alle vormen van ziekten hieraan kunt verwijten, maar ik ben wel van mening dat mensen ook eens moeten opletten wat ze eten. Mensen moeten weer menselijk worden. Althans, hoe de mens ooit is geweest. Ik zeg niet dat we terug moeten naar de tijd van de holbewoner, maar ik denk dat we onszelf aardig kwijt zijn geraakt. In wezen zijn wij ook dieren. Waarom hebben wij onszelf dan verheven naar ‘de grote boze mens’. De mens die geld nodig heeft, een mooie auto en een groot huis wil hebben. De mens en de natuur zijn uit elkaar gerukt! Waarom kunnen wij geen respect hebben voor andere levensvormen? Waarom moet alles zo ingewikkeld en gecompliceerd? Ik vind een goed voorbeeld hiervan het eten van vlees. Het is voor een mens geen primaire levensbehoefte om vlees te eten, dus waarom eten we het dan? Omdat we het lekker vinden, o.k! Maar moeten we daarvoor andere levensvormen pijn doen? Daarnaast denk ik dat de meerderheid van de mensen vlees niet werkelijk lekker vind. Probeer maar eens een stuk vers (!!!) (dat wil niet zeggen, kant en klaar uit een bakje van de supermarkt) vlees te bakken, zonder enige kruiden en/of peper en zout! Bon apetit! Het zijn voornamelijk de kruiden en de saus die wij smakelijk vinden!
Maar goed ik dwaal af. Ik wil ook niet geloven dat, dat ‘de natuur’ is. Ik vind het overigens wel natuurlijk dat een spin een vlieg eet, of dat een krokodil een zebra eet. Maar dat de mens ook maar enig dier eet, is voor mij geen natuur. Ik bedoel waar zijn onze natuurlijke ‘wapens’ dan? Een krokodil heeft oersterke kaken met vlijmscherpe tanden, een spin heeft zijn gif. En was heeft de mens? Een pistool, een mes? Heb jij wel een geprobeerd een levende koe dood te bijten?

Tot voor kort had ik eigenlijk nooit nagedacht over deze punten. Ook ik leefde lekker mijn eigen leventje en volgde als een kuddedier de rest van de mensen. Ook ik at een lekker biefstukje, volgespoten met hormonen om die beesten sneller te laten groeien! Tot ik dit jaar op Ibiza een hippie heb ontmoet. De man woonde in een half afgebroken huis, midden in de natuur. Zonder stromend water of elektriciteit wist hij zich levende te houden. Zijn afval? Na tien jaar dezelfde hoeveelheid wat de gemiddelde Nederlander per week produceert. Hij is de enige persoon die ik ken die nog met respect heeft voor de natuur en de dieren. Hij is overigens ook de meest gelukkige persoon die ooit heb ontmoet…

Zoals Ghandi ooit zei:†je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandeltâ€.

626 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van r2ragent op woensdag 11 oktober 2006 om 16:16:
EVOLUTIE dat is het juiste antwoord voor deze column


Ik weet niet of je het evolutie kunt noemen. Mocht het, het goede antwoord zijn... dan heeft het in ieder geval een totaal verkeerde uitwerking
 
Waarschuw beheerder
Je hebt zelf niet eens een mening alleen maar mensen hier uitlachen!!! Get a Life!!!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:19:
Je hebt zelf niet eens een mening alleen maar mensen hier uitlachen!!! Get a Life!!!


:O

Tegen wie praat je?
Waarschuw beheerder
Human kind outsmarted itself.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:09:
Het is makkelijk om nu te zeggen, maar ik denk dat ik er nog wel goed over na moet denken óf ik me wel laten behandelen als ik kanker heb. Ligt eraan welke vorm natuurlijk.

Maar chemokuren zijn zo verschrikkelijk en de kans dat het helpt is niet groot.
Daarnaast als ik kanker zou krijgen, dan moet het zo maar zijn denk ik


Pardon??
Aangezien er ook genoeg mensen zijn die door een OK, radiotherapie of chemotherapie wel genezen vind ik wel heel makkelijk gezegd!!
Ligt geheel aan waar je de tumor hebt, welke vorm je hebt etc etc
lijkt me beter om het onderwerp kanker te laten rusten, of je moet je er eerst even in verdiepen!!!!



Uitspraak van JosjeP op woensdag 11 oktober 2006 om 15:50:
Yo Rudy, wou je beweren dat JIJ een zakenman in driedelig pak bent? WAHAHAHAHAHA


Kan dit verhaal bevestigen ben al ns getuige geweest :yes:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:26:
Aangezien er ook genoeg mensen zijn die door een OK, radiotherapie of chemotherapie wel genezen vind ik wel heel makkelijk gezegd!!
Ligt geheel aan waar je de tumor hebt, welke vorm je hebt etc etc
lijkt me beter om het onderwerp kanker te laten rusten, of je moet je er eerst even in verdiepen!!!!


Dat is toch mijn mening of niet?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:26:
lijkt me beter om het onderwerp kanker te laten rusten,


(Y)
 
Waarschuw beheerder
ik vind het een bagger verhaal wat nergens op slaat... de mens heeft een gebid voor zowel vlees als groenten etc. en ons verterings stelsel is dusdanig ingericht om beiden te verteren. en ons wapen zijn de hersens. we kunnen zonder vlees maar bepaalde stoffen uit vlees zijn we ook nodig. ik weet wel dat heel veel te vervangen is maar bij mij gaat niks boven een lekker stukje vlees. Ik vind dat juist groente op smaak word gemaakt door al die kruiden etc.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:35:
ik vind het een bagger verhaal wat nergens op slaat... de mens heeft een gebid voor zowel vlees als groenten etc. en ons verterings stelsel is dusdanig ingericht om beiden te verteren. en ons wapen zijn de hersens. we kunnen zonder vlees maar bepaalde stoffen uit vlees zijn we ook nodig. ik weet wel dat heel veel te vervangen is maar bij mij gaat niks boven een lekker stukje vlees. Ik vind dat juist groente op smaak word gemaakt door al die kruiden etc.


Vleesetende zoogdieren:
Scherpe voortanden om mee te verscheuren
Zuur speeksel, geen ptyaline enzymen voor de vertering van granen
Sterk zoutzuur in de maag om spieren, beenderen enz. te verteren
Ingewanden max. 3 keer zo lang als het lichaam voor een vlotte doorgang van het snel bedervend vlees
Geen poriën in de huid om urinezuur uit te scheiden van het geabsorbeerde vlees.

De Mens:
Gebit bestaande uit met name vlakke tanden
Alkalisch speeksel, veel ptyaline
Zwak maagzuur. Moeten het vlees bakken voor men het kan eten
Ingewanden 6 maarl zo lang als het lichaam
Transpireert door de poriën over het hele lichaam.
Kijk hier eens naar, ik heb het niet bedacht. Er zit wel een kern van waarheid in.

Daarnaast, heb je denk ik nog nooit een stuk vers vlees op :)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Wat een kansloos extreem links geleuter! :yes:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 15:46:
http://www.geocities.com/gsmdanger

http://www.iegmp.org.uk/

http://oege.lb.hva.nl/~willem/gsmdanger/rtlisdn.asx

http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=3082

http://www.rudolfdewit.com/md_magnetron.html

http://www.bio-phiscis.nl/magnetronoven.html

http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=1058

Genoeg?laatste aanpassing 11 oktober 2006 15:50


Internet... Op internet vind je nog artikelen waarin is 'bewezen' dat de aarde plat is. Elke fantast kan wel een site maken.
 
Waarschuw beheerder
En als laatst, de kans dat je onder een tram loopt is toch wel groter dan doodgaan aan jouw microverhalen. En dat artikel van jan kraak dan, pfft hou op man dat is geen bron.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
De mens heeft zich in de loop der jaren geevolueerd. Wij kunnen idd niet een beest dood maken met onze tandjes, maar wel met handige werktuigen. Dat komt door de evolutie:). De mens is een alles eter en daar hoort het eten van vlees dus ook bij. Om nu te zeggen dat het onnodig is om vlees te eten is natuurlijk bullshit omdat we nu eenmaal zo zijn geevolueerd:).
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 16:43:
En als laatst, de kans dat je onder een tram loopt is toch wel groter dan doodgaan aan jouw microverhalen. En dat artikel van jan kraak dan, pfft hou op man dat is geen bron.laatste aanpassing 11 oktober 2006 16:45


Het is verwoord op Internet. De test is echt uitgevoerd. Dat heb ik ook op televisie gezien. Wat jij wilt geloven moet je zelf weten, maar nogmaals hoop ik niet dat je over een jaar of 20 de gevolgen er van ondervind (F)
 
Waarschuw beheerder
We zullen zien
Waarschuw beheerder
wat een onzin
is weer zon typische 'hey ik denk dat ik over allemaal zooi mijn mening kan geven en daarbij heb ik ook nog gelijk'

je steld dat elektromagnetische golven per definitie schadelijk zijn
weet je dat om de aarde een elektromagnetisch veld continu is, als dat er niet was konden wij niet leven
elektromagnetische straling an sich is niet schadelijk, afgezien van rontgen en dergelijke straling
maar helaas zenden telefoons die niet uit ;)
laat jij mij maar eerst iets wetenschappelijks zien waarin wordt bewezen dat et echt schadelijk is en niet zon hobby wetenschapper onzin

en vlees is gewoon lekker
altijd die bullshit van mensen zijn niet beter of slimmer dan dieren, maar aan de andere kant moeten wij wel zo 'goed' en 'slim' zijn om onze dieren geen pijn te doen en ze niet op te eten
wat een hypocriete onzin

je zegd et zelf, de mens is een dier, stamt af van apen
die eten vlees en groente, waarom zouden wij anders zijn?
zoals eerder al gezegd, de mens is niet zo sterk als een roofdier omdat hij HERSENS heeft, zonder die was de mens allang uitgestorven
maar omdat de mens hersens heeft wil niet zeggen dat ie geen vlees of vis meer kan eten, gewoon dat wij op een andere manier aan et vlees en vis komen dan andere dieren
en wat is mis met kruiden etc, als jij zoveel kruiden op je vlees zou doen dat je alleen nog maar kruiden proeft (dat is et geval volgens jouw) dan hoef je ook geen vlees te eten nee
maar dit is niet et geval, et is namelijk de combinatie van de kruiden en het vlees of de vis die et eten lekker maken
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
trouwens je hebt het ook over dat het vlees vol zit met hormonen! Weet niet waar je dat op bazeerd oliebol, maar hormonen zijn verboden in de EU. Alleen onder strenge voorwaarden mogen in de EU hormonen veterinair worden gebruikt, zoals het hormoon Clenbuterol bij luchtwegaandoeningen, of andere adequate hormonen ter behandeling van bepaalde ziektes of bij vruchtbaarheidsaandoeningen. Dus het beest heeft hier alleen maar baat bij!:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is een zeer mooie column!! :yes: (y) (y) (y)
Waarschuw beheerder
ik vindt dat je geijk hebt maar ik raad je ook aan om een boom te gaan knuffelen:)
Waarschuw beheerder
oeh wat een pessimisme..... :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 17:01:
maar hormonen zijn verboden in de EU.


hormonen wel maar een big wordt in 6 weken doorgefokt naar een volwassen slachtklaar varken, en dat komt door allemaal legaal krachtvoer en legale hormonen. waardoor denk je anders dat meisjes van 12 cup D hebben?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QuiK op woensdag 11 oktober 2006 om 17:08:
oeh wat een pessimisme


"Een optimist is een slecht geinformeerde pessimist."
Waarschuw beheerder
jij je zin
dan is ie nog dommer dan een optimist
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zoepoog82 op woensdag 11 oktober 2006 om 17:12:
waardoor denk je anders dat meisjes van 12 cup D hebben?


jajah :S
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Zoepoog82 op woensdag 11 oktober 2006 om 17:12:
hormonen wel maar een big wordt in 6 weken doorgefokt naar een volwassen slachtklaar varken, en dat komt door allemaal legaal krachtvoer en legale hormonen.


klopt niet wat je zegt, een vleesvarken wordt pas na 6 maand geslacht.
En het is gewoon krachtvoer wat ze krijgen:) ze bewegen gewoon niet, daardoor gaat het zo snel:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zoepoog82 op woensdag 11 oktober 2006 om 17:12:
hormonen wel maar een big wordt in 6 weken doorgefokt naar een volwassen slachtklaar varken, en dat komt door allemaal legaal krachtvoer en legale hormonen. waardoor denk je anders dat meisjes van 12 cup D hebben?


uuhm omdat dat niet bestaat of hooguit een uitzondering die altijd al bestonden en dat heet vervroegde adolescentie / puberteit wat een 'natuurlijke' fout is
 
Waarschuw beheerder
donateur
Als je zo tegen ontwikkeling bent, stap dan zelf ook niet achter de pc om dit slappe stuk tekst te typen :p

En vlees is zeker wel een belangrijk onderdeel van onze maaltijd, omdat we er de nodige vitaminen uit halen... Een krokodil heeft zijn kaken, en een spin zijn gif, maar de mens heeft dus zijn hersenen als wapen. Als jij dat niet wil gebruiken, prima, bijt jij je eigen eten maar dood dan :p
 
Waarschuw beheerder
Het is voor een mens geen primaire levensbehoefte om vlees te eten, dus waarom eten we het dan? Omdat we het lekker vinden, o.k! Maar moeten we daarvoor andere levensvormen pijn doen? Daarnaast denk ik dat de meerderheid van de mensen vlees niet werkelijk lekker vind.

er zitten toch vitaminen enzo in en dan kan jij mooi zeggen ja dat zit ook in groente, maar niet iedereen vind groente lekker dus boeiend. als vegetariers zeggen dat dieren dood worden gemaakt zodat ik kan eten dan denk ik ja tis tog diervriendelijker om ze dood te maken en dan te eten in plaats van ze levend te eten?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dutchhero op woensdag 11 oktober 2006 om 16:57:
je steld dat elektromagnetische golven per definitie schadelijk zijn
weet je dat om de aarde een elektromagnetisch veld continu is, als dat er niet was konden wij niet leven
elektromagnetische straling an sich is niet schadelijk, afgezien van rontgen en dergelijke straling
maar helaas zenden telefoons die niet uit ;)
laat jij mij maar eerst iets wetenschappelijks zien waarin wordt bewezen dat et echt schadelijk is en niet zon hobby wetenschapper onzin


Lees de rest van de postst maar door, anders blijf ik alles uitleggen :)



Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 17:01:
maar hormonen zijn verboden in de EU


Pfff... als hormonen verboden zijn in de EU zou er geen levend iets meer wonen in de EU. Ik weet niet of je het weet, maar jouw hele lichaam wordt gestuurd door hormonen :/
Daarnaast bedoel ik niet alleen hormonen, maar ook adrenaline van die beesten, net voordat ze geslacht worden komdat allemaal vrij, dat zit jij lekker op te smullen :honger:
Plus worden veel beesten inderdaad echt wel doorgefokt!



Uitspraak van Dutchhero op woensdag 11 oktober 2006 om 17:14:
dan is ie nog dommer dan een optimist


Wat is er verkeerd aan een optimist? Weet je uberhaupt de betekenis ervan?





Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 17:20:
er zitten toch vitaminen enzo in en dan kan jij mooi zeggen ja dat zit ook in groente, maar niet iedereen vind groente lekker dus boeiend


Alles wat je uit vlees haalt is makkelijk te vervangen. Nie

t alleen met groenten maar met heel veel dingen!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 17:20:
denk ik ja tis tog diervriendelijker om ze dood te maken en dan te eten in plaats van ze levend te eten?


Goed punt (Y) :/
laatste aanpassing