Partyflock
 

De grote boze mens!

anoniem gepubliceerd op
De grote boze mens!
Materialisme en egoïsme; de kernwoorden van 2006. Alles in deze wereld draait alleen om onszelf. Ik heb nu niet over egoïsme van het individu, maar van de mensheid in het geheel. Ik bedoel, wie denkt er in deze tijd nog aan de natuur?
De mensheid maakt de aarde, inclusief de bewoners, geheel kapot. En iemand die hierbij stil staat aan degene die hier de dupe van zijn? Bijvoorbeeld miljoenen dieren!

We zouden geen van allen nog kunnen leven zonder internet, telefonie, computers televisie en noem het allemaal maar op! De maatschappij is op een dergelijk punt ontwikkeld dat er niet meer te leven valt zonder elektronica. En het ziet er niet naar uit dat er ook maar iets zal veranderen, in tegendeel zelfs. Ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, koop een nieuwe computer en na 2 dagen is het een oud model. Waar eindigt het?

Dan te bedenken aan alle straling die afkomt van deze elektronica. Alle elektro magnetische golven die deze apparaten uitstralen. Je kunt me een hoop wijs maken, maar ik geloof nooit dat dit goed kan zijn voor een mens, wat wil zeggen dus ook niet voor de aardbol. Zou de aardbol (in wezen een levend iets) hier ook geen reactie op geven, zoals een mens dit zou kunnen. Worden wij niet ziek gemaakt van heel de maatschappij om ons heen? Ik denk dat de aarde hier op een zelfde manier mee handelt als de mens. Dat is ook waarom ik principieel mijn voorkeur geef te doneren aan het WNF / Greenpeace / IFWA / Stichting Aap en dergelijke, in plaats van de kanker bestrijding. Doen we het voor een groot deel niet allemaal zelf? Let er nog wel iemand op wat hij eet, voordat alle geur- kleur- en smaakstoffen naar binnen worden gepropt?

Ik snap dat je niet alle vormen van ziekten hieraan kunt verwijten, maar ik ben wel van mening dat mensen ook eens moeten opletten wat ze eten. Mensen moeten weer menselijk worden. Althans, hoe de mens ooit is geweest. Ik zeg niet dat we terug moeten naar de tijd van de holbewoner, maar ik denk dat we onszelf aardig kwijt zijn geraakt. In wezen zijn wij ook dieren. Waarom hebben wij onszelf dan verheven naar ‘de grote boze mens’. De mens die geld nodig heeft, een mooie auto en een groot huis wil hebben. De mens en de natuur zijn uit elkaar gerukt! Waarom kunnen wij geen respect hebben voor andere levensvormen? Waarom moet alles zo ingewikkeld en gecompliceerd? Ik vind een goed voorbeeld hiervan het eten van vlees. Het is voor een mens geen primaire levensbehoefte om vlees te eten, dus waarom eten we het dan? Omdat we het lekker vinden, o.k! Maar moeten we daarvoor andere levensvormen pijn doen? Daarnaast denk ik dat de meerderheid van de mensen vlees niet werkelijk lekker vind. Probeer maar eens een stuk vers (!!!) (dat wil niet zeggen, kant en klaar uit een bakje van de supermarkt) vlees te bakken, zonder enige kruiden en/of peper en zout! Bon apetit! Het zijn voornamelijk de kruiden en de saus die wij smakelijk vinden!
Maar goed ik dwaal af. Ik wil ook niet geloven dat, dat ‘de natuur’ is. Ik vind het overigens wel natuurlijk dat een spin een vlieg eet, of dat een krokodil een zebra eet. Maar dat de mens ook maar enig dier eet, is voor mij geen natuur. Ik bedoel waar zijn onze natuurlijke ‘wapens’ dan? Een krokodil heeft oersterke kaken met vlijmscherpe tanden, een spin heeft zijn gif. En was heeft de mens? Een pistool, een mes? Heb jij wel een geprobeerd een levende koe dood te bijten?

Tot voor kort had ik eigenlijk nooit nagedacht over deze punten. Ook ik leefde lekker mijn eigen leventje en volgde als een kuddedier de rest van de mensen. Ook ik at een lekker biefstukje, volgespoten met hormonen om die beesten sneller te laten groeien! Tot ik dit jaar op Ibiza een hippie heb ontmoet. De man woonde in een half afgebroken huis, midden in de natuur. Zonder stromend water of elektriciteit wist hij zich levende te houden. Zijn afval? Na tien jaar dezelfde hoeveelheid wat de gemiddelde Nederlander per week produceert. Hij is de enige persoon die ik ken die nog met respect heeft voor de natuur en de dieren. Hij is overigens ook de meest gelukkige persoon die ooit heb ontmoet…

Zoals Ghandi ooit zei:†je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandeltâ€.

626 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 16:21:
Ja maar dan nog... als die man liever bijna omver werd geblazen door de wind en goede daden verrichte voor de wereld... of moddervet was en de natuur uitputte....


ja maar gast, zoals jij het nu zegt mag je het dus niet over zijn uiterlijk hebben omdat ie is vermoord door 1 of andere gek? wel een beetje krom he... als ik vind dat hij er behoorlijk ondervoed en ongezond uitziet, wat te maken kan hebben met eten, waar deze column mede over ging mag ik dat gewoon zeggen.

Anders mag je ook niks zeggen over de muziek van John Lennon of over de politieke gedachten van Pim Fortuyn en dergelijke, om het maar ff extreem te stellen
Waarschuw beheerder
Alle elektro magnetische golven die deze apparaten uitstralen. Je kunt me een hoop wijs maken, maar ik geloof nooit dat dit goed kan zijn voor een mens, wat wil zeggen dus ook niet voor de aardbol.


beetje een loze opmerking. volgens onderzoeken blijkt het dat het helemaal niet schadelijk is.

en inderdaad, wij zijn eigenlijk ook dieren. dus waarom zouden wij geen dieren mogen eten?
wij staan nou eenmaal bovenaan de voedselketen.
Waarschuw beheerder
ALLES IS AL GEBEURD!!!!! EN ZAL ZICH BLIJVEN HERHALEN MENSEN!!!! neemt niet weg dat dit CKER GEEN NUTTELOZE DUSCUSSIE IS!!! want idd meer dan 400 opmerkingen ZEGT VOLDOENDE !!! en ik ben t met valentijn groten deels tog wel eens maar ook weer niet !! ja vaag maargoed INTRESSANT ONDERWRERP !! MAAR IK STA OOK AGTER : SURVIVAL OF TE FITTEST!! (want zo zit t ook gewoon namelijk !! hard maar WAAR)
 
Waarschuw beheerder
donateur
blabla, wat een hippie gemekker zeg :/

respecteer je mening, heus waar, maar val anderen er niet mee lastig.
wordt al kotsziek als ik in de stad loop en om geld lopen te schooien ....
 
Waarschuw beheerder
donateur
whahhaha :roflol:
Waarschuw beheerder
Als ik het zo lees, wil je graag leven zonder electronica...

Misschien moet je willie wortel ff opbellen om te vragen of je met zijn tijdmachine terug mag gaan naar de stenentijdperk...

ik ben wel van mening dat mensen ook eens moeten opletten wat ze eten.


Dan raad ik je het aan om je eigen voedsel te verbouwen, alles wat je in de supermarkt koopt is wel mee geknoeit..

Ennuhm... we zijn zowel vlees eters als planteneters.. kijk maar naar je snijkiezen.. die zijn daarvoor gemaakt..

Maar goed ik dwaal af. Ik wil ook niet geloven dat, dat ‘de natuur’ is. Ik vind het overigens wel natuurlijk dat een spin een vlieg eet, of dat een krokodil een zebra eet. Maar dat de mens ook maar enig dier eet, is voor mij geen natuur. Ik bedoel waar zijn onze natuurlijke ‘wapens’ dan? Een krokodil heeft oersterke kaken met vlijmscherpe tanden, een spin heeft zijn gif. En was heeft de mens? Een pistool, een mes? Heb jij wel een geprobeerd een levende koe dood te bijten?


Waar heb jij in vredesnaam gezetten toen je op school had moeten zijn?

De wapen van de mens is de intilligentie.. Dieren hebben een gebrek als het op intilligentie aan komt, daarzom zijn hun lichaam verder ontwikkeld om het prooi makkelijk te kunnen doden, sterke kaken, scherpe klauwen etc, wij mens hebben daar geen van omdat wij verder zijn gaan ontwikkelen in de intilligentie..

Daarom Domineren wij de wereld,...


Maar je hebt je punt, uit eindelijk gaat de aarde kapot, en niet alleen door ons, de mensheid, maar ook door de planeet zelf, en ook de dieren doen er fanatiek aan mee..

Op een dag zal jouw klein-klein kind oin een shuttle zitten opweg naar een rooie planeet genaamt: Mars

Maar als je het echt wilt weten, het is de schuld van God omdat hij het Lot bepaald, toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cindeeey op donderdag 12 oktober 2006 om 16:18:
Zn uiterlijk boeit me toch niet, maar zn vetpercentage is toch wel een soort van in te schatten


Hongerstaking. :P
 
Waarschuw beheerder
voor degene die dit geschreven heeft

GA EEN BOOM KNUFFELEN!

Hippie :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 13:27:
Ja, dat klopt, maar toch bestaan er theorieën dat de mens geen vlees eten hoort te zijn.[

[quote element=column_comment id=11613]{element is niet toegankelijk}Tuurlijk straalt de aarde ook, en zelfs constant. Maar de straling die per mens terecht komt is nihil. Er is onderzocht (mochten wij dezelfde soort hersenen hebben als ratten, en dat is zo naar alle waarschijnlijkheid) dat een telefoongesprek met een mobiele telefoon van 10 minuten de kans op een hersentumor, herseninfarct versterkt met 50%.
Daar zal je nu geen zak van merken, maar over een jaar of 10 of 15!


De mobiele telefoon bestaat al veel langer dan 15 jaar, en ik zie nog steeds geen bosjes mensen neer vallen..

Waar baseer jij dat op?
Wat zijn jouw bronnen, en kom alsjeblieft niet aan zetten met website's want zelfs IK kan die shit typen..
Waarschuw beheerder
De mensheid maakt de aarde, inclusief de bewoners, geheel kapot.

moet ik je helaas helemaal gelijk in geven :yes:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 16:47:
oke :) maar ik vind dat bewerkte vlees lekker, en dan krijg ik commentaar op wat ik eet. ik bdoel maar..misschien is het wel bewerkt omdat de mensen het gewoon niet meer lekker vonden op de verse manier:) dat lijkt me wel de meest logische verklaring toch? en als we dan met zn allen weer vers vlees zouden moeten gaan eten omdat mensen met andere ideeën dat zeggen dan vind ik dat belachelijk. dan lijkt het voor mij haast wel christen<->moslim..daar moet ik ook vrij weinig van hebben.


Nee, dat bedoel ik niet! Maar never mind!
Uitspraak van actief op donderdag 12 oktober 2006 om 17:19:
ja maar gast, zoals jij het nu zegt mag je het dus niet over zijn uiterlijk hebben omdat ie is vermoord door 1 of andere gek? wel een beetje krom he... als ik vind dat hij er behoorlijk ondervoed en ongezond uitziet, wat te maken kan hebben met eten, waar deze column mede over ging mag ik dat gewoon zeggen.

Anders mag je ook niks zeggen over de muziek van John Lennon of over de politieke gedachten van Pim Fortuyn en dergelijke, om het maar ff extreem te stellen


Ik geef toe dat ie er slecht uit ziet, maar wat ik bedoelde is dat dat wel te voorkomen is als je geen vlees eet. Het kwam er alleen ff niet zo lekker uit ;)


Uitspraak van Ilonkieponkie op donderdag 12 oktober 2006 om 17:42:
beetje een loze opmerking. volgens onderzoeken blijkt het dat het helemaal niet schadelijk is.


volgens andere onderzoeken blijkt dat het wel schadelijk is. Ik moet zeggen dat ik niet veel van 'overheids' onderzoeken geloof. Denk dat deze mensen (en andere bepaalde) personen wel meer achter houden voor ons. Wat is er nu immers belangrijkers, geld toch?


Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:07:
respecteer je mening, heus waar, maar val anderen er niet mee lastig.


Daar is een column toch voor? Lees het dan niet!


Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:25:
Als ik het zo lees, wil je graag leven zonder electronica...


Dan kun je niet lezen want dat staat er niet :)


Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:25:
Dan raad ik je het aan om je eigen voedsel te verbouwen, alles wat je in de supermarkt koopt is wel mee geknoeit..

Ennuhm... we zijn zowel vlees eters als planteneters.. kijk maar naar je snijkiezen.. die zijn daarvoor gemaakt..


snijkiezen is inderdaad het enige argument dat 'pro' gebruikt kan worden (als ik alle mensen in dit topic moet geloven. Ik kan echter wel meer contra's noemen :)


Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:25:
Maar als je het echt wilt weten, het is de schuld van God omdat hij het Lot bepaald, toch?


als jij dat wilt geloven. Ik heb het niet zo op godsdienst
Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:25:
Dan raad ik je het aan om je eigen voedsel te verbouwen,


Gebeurd al :)


Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:25:
Daarom Domineren wij de wereld,...


Zoals eerder beschreven: geen probleem, maar de manier waarop, word ik misselijk van!


Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:37:
GA EEN BOOM KNUFFELEN!


(y) Goed onderbouwd ook :/
Wees blij dat er nog mensen zijn die zich bezig houden met de natuur! (hetgeen wat ons allen in leven houd!!!!)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat de aarde hier op een zelfde manier mee handelt als de mens. Dat is ook waarom ik principieel mijn voorkeur geef te doneren aan het WNF / Greenpeace / IFWA / Stichting Aap en dergelijke, in plaats van de kanker bestrijding. Doen we het voor een groot deel niet allemaal zelf? Let er nog wel iemand op wat hij eet, voordat alle geur- kleur- en smaakstoffen naar binnen worden gepropt?


nou schrijver ben et er niet mee eens


ik vind het kankerfonds belangrijker dan een of andere aap in een boom ik de bossen

dan ben ik maar hard maar mensen met ziektes gaan bij mij zeker voor het mileu

enne btw (die hippie!)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Secabre op donderdag 12 oktober 2006 om 18:42:
De mobiele telefoon bestaat al veel langer dan 15 jaar, en ik zie nog steeds geen bosjes mensen neer vallen..

Waar baseer jij dat op?
Wat zijn jouw bronnen, en kom alsjeblieft niet aan zetten met website's want zelfs IK kan die shit typen..


Resultaten zijn ook gebaseerd op lange termijn. Minimaal 20 jaar.
Internet is een goed medium om het onderzoek op te planten... snap daar het probleem niet van. De betrouwbaarheid is misschien laag, maar als ik zeg dat ik het op t.v. heb gezien kan ik het liegen en als ik het in een word document naar je toe stuur kan ik het ook zelf getypt hebben. Wil je het lezen moet je ff in mijn posts zoeken, daar staan ze namelijk ergens :)

Waar zijn btw de bronnen dat het niet zo is? Want ik verzin wel alles, maar onderbouw jullie menig eens met bijvoorbeeld een onderzoek!?
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Warjan de Viking op donderdag 12 oktober 2006 om 18:50:
ik vind het kankerfonds belangrijker dan een of andere aap in een boom ik de bossen

dan ben ik maar hard maar mensen met ziektes gaan bij mij zeker voor het mileu


Nou ja dat respecteer ik ook. Ieder zijn voorkeur toch?
Ik geef liever liever iets terug aan de natuur, voordat we geen van allen meer leven :) Maar ook bedankt dat je mijn afkeer tegen mensen weer even bevestigd (Y)


Overigens ook redelijk apart dat mensen mij hippie noemen omdat ik een hippie heb leren kennen?

Maar goed, ieder zijn voorkeur!!! Beetje sneu dat je me daarom dood wenst :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
XTC en de schade op de langere termijn is er zeker ook nog niet! :D
 
Waarschuw beheerder
Ik heb alle respect voor je mening en je heb in jou overtuiging ook voor de volle 100% gelijk...

Maar zie jij die miljoene mensen maar is te overtuigen...(Kortzicht?:yes:, helaas werkt het wel zo)

Een betere wereld begint bij jezelf :bye:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:58:
Ik heb alle respect voor je mening en je heb in jou overtuiging ook voor de volle 100% gelijk...

Maar zie jij die miljoene mensen maar is te overtuigen...(Kortzicht?:yes:, helaas werkt het wel zo)

Een betere wereld begint bij jezelf :bye:


Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in. Gelukkig is mijn doel niet om miljoenen mensen te overtuigen...

Een beter wereld begint ook bij mijzelf... maar je kent me niet, dus je kan daar geen uitspraken over doen :)
Beetje makkelijke manier om er vanaf te komen ook. Zo van: 'nou begin jij maar, want het is niet mijn schuld'. :/
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:50:
Daar is een column toch voor? Lees het dan niet!


ja.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:50:
Dan raad ik je het aan om je eigen voedsel te verbouwen, alles wat je in de supermarkt koopt is wel mee geknoeit..

Ennuhm... we zijn zowel vlees eters als planteneters.. kijk maar naar je snijkiezen.. die zijn daarvoor gemaakt..

snijkiezen is inderdaad het enige argument dat 'pro' gebruikt kan worden (als ik alle mensen in dit topic moet geloven. Ik kan echter wel meer contra's noemen


sinds wanneer ben je eigenlijk vegetarier valentijn?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 19:05:
sinds wanneer ben je eigenlijk vegetarier valentijn?


Niet zo heel lang... 3/4 jaar ongeveer :)
Maar het begin is er altijd...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Triest verhaal vind ik het.. geloof ook niet dat de aarde er onder te lijden heeft. eerst jaren terug hadden ze het over het gat in de ozonlaag.. blijkt dat ie er nooit heeft gezeten.. de aarde smelt!! ja duhh wat denk je wat waar je nu zit 1000000 jaar geleden was, toen bestond heel NL niet, was het alleen maar water. het is gewoon een proces waar de aardbol in zit.
en over vlees eten ben ik het al helemaal niet met je eens. wat denk je dat de holbewoner vroeger at, ook geen sojaburgers hoor. die slachtte ook gewoon een beest. mensen die vegetarich zijn komen voedingsstoffen te kort, bv zink.
vind het wel goed om te doneren aan wnf enz.. doe ik ook, maar vind het kankerfonds net zo belangrijk.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:55:
Ik geef liever liever iets terug aan de natuur, voordat we geen van allen meer leven


enne zover is het nog lang niet hoor. jij bent eerder dood dan dat de wereld vergaat. dus zou zeggen geniet er nou maar van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 14:42:
Uitspraak van camille op donderdag 12 oktober 2006 om 14:37:
en sowieso kun je altijd tanden met elkaar vergelijken waarom zou dat nou niet kunnen?????

Laat ik het anders formuleren: Je kan vergelijken wat je wil, maar ik denk dat je weinig overeenstemming zal vinden tussen een echte vleeseten (krokedil, haai) en de mens


Mjah, wat eigenlijk een mooi voorbeeld is, is de aapsoort: Gruwelijke gebit, maar zijn planten eters :P
 
Waarschuw beheerder
tip:

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/30458986/media/30459132/
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Babs! op donderdag 12 oktober 2006 om 19:09:
en over vlees eten ben ik het al helemaal niet met je eens. wat denk je dat de holbewoner vroeger at, ook geen sojaburgers hoor. die slachtte ook gewoon een beest. mensen die vegetarich zijn komen voedingsstoffen te kort, bv zink.


Als je echt wilt weten wat mijn mening hier over is, moet je maar terug lezen!
Wat betreft zink, dat is makkelijk aan te vullen met andere voeding. Zoals alles wat in vlees zit :)

Uitspraak van Babs! op donderdag 12 oktober 2006 om 19:09:
enne zover is het nog lang niet hoor. jij bent eerder dood dan dat de wereld vergaat. dus zou zeggen geniet er nou maar van


Ik geniet ook van mijn leven, maar ik probeer gewoon een goede balans te vinden. Ik probeer ook te denken aan de generaties die nog komen.
Het is een langzaam proces, maar je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 19:11:
Ongeldige bron voor film: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/30458986/media/30459132/


Interessant stuk, hopen dat de rest snel volgt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Babs! op donderdag 12 oktober 2006 om 19:09:
eerst jaren terug hadden ze het over het gat in de ozonlaag.. blijkt dat ie er nooit heeft gezeten.. de aarde smelt!!


Correctie, er zit weldergelijk een gat in ze ozon laag, en die zit dan wel boven noord-amerika dankzij NASA.. feit.

De aarde smelt idd jah, kijk maar op google-earth, smelt als een eisje -.-'.. De aarde kan niet smelten idioot..
Waarschuw beheerder
de polen dan
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 18:50:
Daar is een column toch voor? Lees het dan niet!


moet toch eerst lezen, voordat ik mijn mening kan geven :kots:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 19:18:
moet toch eerst lezen, voordat ik mijn mening kan geven


Daar heb je gelijk in, maar je kiest er zelf voor om het te lezen, dus niet zeuren ;)