Partyflock

Forumonderwerp · 999266

Waarschuw beheerder
[img width=466 height=310 cacheid=000f19ae002aafd62cf2ff8c1a022dcaac]http://msnbcmedia.msn.com/i/msnbc/Components/Photo_StoryLevel/080215/080215-large%20hadron%20collider-718p.jpg[/img]

De dag waarop wetenschappers het afgelopen decennium met smacht hebben gewacht is nabij! 's werelds grootste deeltjesversneller (27 kilometer), Europa's Large Hadron Collider (LHC) zal op korte termijn (omstreeks mei dit jaar) zijn topvermogen bereiken en wetenschappers inzicht geven op kleiner dan Terra Schaal (meer dan 1 TeV, triljard electro volt).

Oude deeltjesversneller

[img width=300 height=237 cacheid=000f19b6002ab0063aab45651a022dcaac]http://www.vanderbilt.edu/News/register/Nov5_01/images/tevatron.jpg[/img]

De grootste deeltjes versneller ter wereld van dit moment (de Fermilab's Tevatron) kan kijken tot een schaal van 1 TeV.

Nieuwe deeltjesversneller

[img width=600 height=350 cacheid=000f19b8002ab01ff8e8c5a51a022dcaac]http://graphics8.nytimes.com/images/2007/05/14/science/15cern.xlarge1.jpg[/img]

[img width=600 height=453 cacheid=000f19ca002ab0213a0622271a022dcaac]http://www.symmetrymagazine.org/images/200608/article13_image01.jpg[/img]

De nieuwe deeltjesversneller zal wetenschappers inzage geven in het bestaan van het theoretische "Higgs" deeltje en mogelijk de gehele natuurkunde op zijn kop zetten.

Hieronder zie je een schema van het bereik van de ophande zijnde nieuwe deeltjes versneller.

[img width=1024 height=394 cacheid=000f1a08002ab0413408f5df1a022dcaac]http://img139.imageshack.us/img139/6079/deeltjesversneller2sd4.jpg[/img] link

De ontdekking van het Higgs deeltje gaat gepaard met de ontdekking van tal van andere fenomenen. Mogelijk vinden we op die schaal andere dimensies, buiten de voor ons bekende 3 dimensies. Mogelijk bestaat het Higgs deeltje evenals fotonen uit andere nog kleinere deeltjes en wetenschappers hopen een verklaring te vinden voor de mysterieuze donkere materie en de kern van zwarte gaten.

De toekomst

[img width=800 height=726]http://xs225.xs.to/xs225/08096/deeltjes_versneller757.jpg[/img]

Voordat de nieuwe deeltjesversneller, de LHC, het levenslicht zal zien wordt er alweer gewerkt aan een nog grotere variant. De ILC (International Linear Collider) welke gereed zal zijn in 2020. Deze zal tot nog kleinere schaal kunnen kijken en is preciezer dan de LHC waarmee het de in de LHC ontdekte fenomenen meer gedetaileerd kan bestuderen.

Wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Higgs-boson
http://en.wikipedia.org/wiki/Tevatron
http://nl.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider
http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Linear_Collider

Bron: http://cosmiclog.msnbc.msn.com/archive/2008/02/16/671015.aspx

Videos

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Documentaire

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als je gewoon me reet likt hebben we het nergens meer over

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
ik begrijp t niet :bloos:

Waarschuw beheerder
Nice.. Mag ook wel klaar zijn na paar miljard aan investeringen.

Waarschuw beheerder
Het is ook mogelijk dat het fout gaat, er kan bijvoorbeeld een zwart gat ontstaan en meerdere grote steden vernietigen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:17:
ik begrijp t niet :bloos:

Dat is toch niks nieuws schat :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 maart 2008 om 13:28:
Dat is toch niks nieuws schat

:[

jij mag danwel de besteng wezeng, ik ben de allergoeisteng b)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:30:
jij mag danwel de besteng wezeng, ik ben de allergoeisteng

ik ben de mang

Waarschuw beheerder
Eigenlijk heet ik Kees.
Waarschuw beheerder
....wij proberen de natuurkunde te doen wankelen....zal me benieuwen wat er staat te gebeuren als dat ding -al dan niet diep onder de oppervlakte van de aarde (omdat ze zelf ook nog niet weten wat de gevolgen zullen of kunnen zijn) op vol vermogen z'n ding doet............
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
politie bellen (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 1 maart 2008 om 13:33:
ik ben de mang

;boeksie; jwt b)
Waarschuw beheerder
donateur
mja.. laat t maar meteen goed gaan de eerste keer...
putdekseltje kunnen ze er sws niet afhalen de eerste tientallen jaren nadat ie is aangezet ivm straling...

wel vet bouwseltje natuurlijk, ik zeg succes :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:30:
jij mag danwel de besteng wezeng, ik ben de allergoeisteng b)

Maar niet de allerslimsteng :aai:

Waarschuw beheerder
Kelly hou je bek. :lief:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:57:
Kelly hou je bek. :lief:

Ik hou toch van je (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Voor meer informatie leest u ook: Het Bernini Mystery van Dan Brown 8).
Waarschuw beheerder
ben benieuwd. Invloed van dat ding kan ook mijn toekomstige vakgebied overhoop gooien. we lezen het wel in de nature :9

Waarschuw beheerder
laikra nou die heb ik gelezen :o

snap het nogniet :$

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zo rond het middaguur een beetje kontlikken is best vies :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 1 maart 2008 om 14:17:
laikra nou die heb ik gelezen

snap het nogniet

Dat halve boek gaat over deeltjesversnellers en anti-materie :D.
Waarschuw beheerder
flinke stap vooruit op aardig wat fronten.
wurt tijd dat gravitonen even als higgs particles eindelijk eens gespot worden.

pionieren der mensheid :respect:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:26:
Het is ook mogelijk dat het fout gaat, er kan bijvoorbeeld een zwart gat ontstaan en meerdere grote steden vernietigen.

jaja en waarop baseer je dit?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 14:46:
jaja en waarop baseer je dit?

Bekijk de eerste film, het wordt in het beginstuk duidelijk gemaakt. Ook in deel 2/3 wordt het opnieuw behandeld.

Als het foutgaat "kan" het theoretisch gebeuren dat er een zwart gat ontstaat dat de hele aarde opslokt.

Er ontstaan altijd zwarte gaten, maar wetenschappers "verwachten" dat die meteen weer vervallen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 14:55:
Als het foutgaat "kan" het theoretisch gebeuren dat er een zwart gat ontstaat dat de hele aarde opslokt.

Er ontstaan altijd zwarte gaten, maar wetenschappers "verwachten" dat die meteen weer vervallen.

mja.. dan is er alleen een stukje zwitserland en een stukje frankrijk weg..
zwitserland... jammer..
frankrijk.. kan ik mee leven B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 14:55:

De filmpjes spreken dit juist tegen.

De filmpjes leggen ook niet uit hoe een paar sub-atomische deeltjes een singularity volgens de doomdenkers gaan vormen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dex op zaterdag 1 maart 2008 om 15:32:
mja.. dan is er alleen een stukje zwitserland en een stukje frankrijk weg..
zwitserland... jammer..
frankrijk.. kan ik mee leven

Als het echt fout gaat kan de wereld vernietigd worden door een zwart gat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 15:37:
De filmpjes spreken dit juist tegen.

De filmpjes leggen ook niet uit hoe een paar sub-atomische deeltjes een singularity volgens de doomdenkers gaan vormen.

In het begin wordt gesuggereerd dat het mogelijk is, en vervolgens wordt de vraag voorgelegd aan de betrokken wetenschappers die stellen dat ze het risico erg klein achten.

In een van de volgende films gaan ze er dieper op in en vertellen ze dat er geregeld zwarte gaten zullen ontstaan maar dat die vrijwel zeker direct weer zullen vervallen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ehm interessant...
Waarschuw beheerder
donateur
Toen de eerste atoombom tot ontploffing werd gebracht dachten sommige wetenschappers dat de explosie zich eindloos zou uitbreiden en de VS of zelfs de hele wereld zou vernietigen. Toch besloot men door te gaan in naam van de wetenschap, democratie en militaire macht.

De geschiedenis is er vol van, experimenten die levensgevaarlijk zijn maar wel doorgevoerd worden omdat wereldleiders en de militairen nieuw speelgoed nodig hebben. Denk maar aan de Philadelphia experiment ( onzichtbaarheid ) en het maken van HIV-virus als biologisch wapen dat tegen de derde wereld ingezet wordt.

Ze hebben de deeltjesversneller nodig om antimaterie te maken dat weer nodig is voor antimateriewapens. Bij een antimateriewapen stelt een kernwapen niets voor. God hoeft niets te doen, de mens zal de wereld opblazen met zijn eigen wapens.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op zaterdag 1 maart 2008 om 14:21:
Dat halve boek gaat over deeltjesversnellers en anti-materie

i know ;)

dan snap ik het nog niet o:)

Waarschuw beheerder
De NASA is bezig met de ontwikkeling van een Anti-materie laser aandrijving voor toekomstige ruimteschepen.

[img width=504 height=403 cacheid=000e77570029358de5a947e21a022dd848]http://www.msfc.nasa.gov/NEWSROOM/news/photos/1999/1999images/fusion_m.jpg[/img]

[img width=500 height=400 cacheid=000e775a002935905df9bc571a022dd848]http://www.spacetoday.org/images/Rockets/FutureSpaceVehicles/Antimatter.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
[img width=415 height=289]http://img408.imageshack.us/img408/1299/nucleareyesgt9.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Anti-materie molecuul maakt laser straal met kracht van atoombom mogelijk :O
http://technology.newscientist.com/article.ns?id=mg19526216.000&feedId=online-news_rss20
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 15:58:
In het begin wordt gesuggereerd dat het mogelijk is, en vervolgens wordt de vraag voorgelegd aan de betrokken wetenschappers die stellen dat ze het risico erg klein achten.

De verteller suggereert dat.
De wetenschappers lachen erom en verklaren dat het niet mogelijk is.

En jij post dit:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 17:54:
De wetenschappers lachen erom en verklaren dat het niet mogelijk is.

Dat is niet waar, ze achten de kans erg klein dat het gebeurt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 17:54:
En jij post dit:

Uitspraak van 2017 op zaterdag 1 maart 2008 om 13:26:

Ja, dat is ook zo. Het komt later in de film terug.
Waarschuw beheerder
wat een bullshit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 19:29:
Ja, dat is ook zo.

alleen als je hoort wat je wil horen :z

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 21:59:
alleen als je hoort wat je wil horen

Ze gaan ervan uit van niet, maar het blijft gewoon een feit dat ze niet "kunnen" weten wat er zal gebeuren of wat ze zullen ontdekken.

De magnetische kracht waarmee ze werken is wel 100.000 maal zo groot als de atmosfeer van de aarde.
Waarschuw beheerder
aha, dus dan kun je per ongeluk genoeg massa bij elkaar krijgen en in elkaar persen om een zwart gat te vormen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 22:15:
aha, dus dan kun je per ongeluk genoeg massa bij elkaar krijgen en in elkaar persen om een zwart gat te vormen.

Ja, de "collision" is vergelijkbaar met de Big Bang n.l., dat is wat ze in werkelijkheid doen: "de Oerknal nabootsen".

Btw, m=E/c2 betekend dat energie en massa hetzelfde zijn, je kunt niet alleen van massa energie maken, je kunt ook van energie massa maken. Hoe dat werkt? Dat willen ze nu gaan ontdekken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 22:20:
Btw, m=E/c2 betekend dat energie en massa hetzelfde zijn, je kunt niet alleen van massa energie maken, je kunt ook van energie massa maken. Hoe dat werkt? Dat willen ze nu gaan ontdekken.

dan nog komen ze niet aan genoeg massa en energie om een heel zwart gat te maken
een zwart gat is een paar honderduizend keer zwaarder dan de zon.
Waarschuw beheerder
het is een hadron collider.
er worden protonen tegen elkaar aan geknalt en dan kijken ze wat eruit komt rollen.

er worden omstandigheden gecreeerd vergelijkbaar met die van vlak na het onstaan van alles.
het is dus geen oerknal machine.

met m=e/c² kun je mooi uitrekenen hoeveel energie je nodig hebt om genoeg massa te produceren om het vernietigend zwarte gat te maken waar mensen voor bang worden gemaakt.
in het geval dat de large star strek hadron big bang massa replicator energie in massa om zou gaan zetten.

ik maak me geen zorgen in ieder geval.

Waarschuw beheerder
Het kan ook een samenspel van `events` zijn, hetgeen ze gaan ontdekken zal de natuurkunde op zijn kop zetten, er kunnen andere dimensies zichtbaar worden of openen, er kán ook een alles vernietigend zwart gat ontstaan. Ze gaan onbekend terrein verkennen. Dit is niet voor niets de grootste dag in de natuurkunde tot nu toe!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 23:59:
er kunnen andere dimensies zichtbaar worden

Dat zal wat zijn :|

Op vakantie in de 4e demensie :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 17:26:
Anti-materie molecuul maakt laser straal met kracht van atoombom mogelijk

Nu heeft Rocco al paar keer een primeur gehad met nieuwe type lasers op Awakenings, maar dit lijkt me wel tever gaan eigenlijk :S

Waarschuw beheerder
Stel je voor dat Amerika straks op de milimeter precies doelen en zelfs vliegtuigen, raketten, zelfmoord terroristen en onderzeeboten waar ook ter wereld kan elimineren met satellieten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 11:56:
Stel je voor dat Amerika straks op de milimeter precies doelen en zelfs vliegtuigen, raketten, zelfmoord terroristen en onderzeeboten waar ook ter wereld kan elimineren met satellieten.

Kan dat dan nog niet :vaag:
(dan wel iets minder nauwkeurig dan een mm, maar dat maakt niet uit)

Waarschuw beheerder
Blijkbaar niet, maar met de antimaterie laser hebben ze de mogelijkheid om binnen 1 seconde ergens in de wereld een doel tot ontploffing te brengen met de kracht van een atoombom.

Waarschuw beheerder
Ze kunnen het ook gebruiken om meteorieten uit de lucht te schieten, met 20 atoombommen per minuut moeten ook de grote meteorieten wel te vernietigen zijn.

Waarschuw beheerder

Een wetenschapper die er onderzoek naar doet is daar niet bang voor:
het proces dat zij hopen te zien gebeurt al af en toe gewoon middenin de aarde. Er schieten van die deeltjes door de aarde en eens in de zoveel tijd zal er dan ook een zwart gaatje ontstaan. Zij willen dat proces in die deeltjesversneller laten gebeuren en het registreren. Zijn redenering: als er grotere zwarte gaten zouden kunnen ontstaan zou dat in die paar miljard jaar al eens zijn gebeurd en bestond de aarde al niet meer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 23:59:
kán ook een alles vernietigend zwart gat ontstaan

waarschijnlijk zou dit dus allang gebeurd moeten zijn als het echt kon.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 12:24:
Ze kunnen het ook gebruiken om meteorieten uit de lucht te schieten, met 20 atoombommen per minuut moeten ook de grote meteorieten wel te vernietigen zijn.

Nou dat is dan wel weer een pluspunt, die dingen schijnen ook steeds vaker ons maar op een haartje te missen. Mochten ze idd een 'satelliet wapen' hebben binnenkort dan is wel weer het einde zoek :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 13:00:
waarschijnlijk zou dit dus allang gebeurd moeten zijn als het echt kon.

Ok, maar ze weten het dus niet. Het is onbekend terrein, er kan van alles gebeuren ;)
Waarschuw beheerder
Ontwikkeling van dit experiment heeft bijna 20 jaar gekost !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 13:30:
Ok, maar ze weten het dus niet. Het is onbekend terrein, er kan van alles gebeuren

Nja dus eigenlijk niet. Ze weten wat ze gaan doen en ze weten dat dat in de geschiedenis van de aarde al vaak is gebeurt, dus is het onwaarschijnlijk dat het nu opeens een groot zwart gat zal opleveren.
Waarschuw beheerder
Kun je er lightsabers mee maken?
Waarschuw beheerder
hello i´m luke ... luke skywalker B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 14:26:
Nja dus eigenlijk niet. Ze weten wat ze gaan doen en ze weten dat dat in de geschiedenis van de aarde al vaak is gebeurt, dus is het onwaarschijnlijk dat het nu opeens een groot zwart gat zal opleveren.

U praat tegen een YG²/ace of babes kloon.
Ik had ook al het idee dat ik tegen een muur aan het praten was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 14:26:

Dat wordt in de documentaire van de BBC gesteld, ik weet het zelf niet maar iig. ontkennen de wetenschappers het niet maar geven ze wel duidelijk aan dat de kans heel erg klein is.

Maar wat betreft je stelling dat ze iets gaan doen wat al veel plaatsvindt binnen de aarde. Wellicht betreffende het ontstaan van zwarte gaten maar ze kunnen ook andere dimensies ontdekken en ze werken met een kracht die 100.000 maal sterker is dan de atmosfeer van de aarde.

Daarbij heeft de LHC 7 keer meer vermogen dan de oude Tevatron, ze betreden een onbegaan gebied en wat er gebeurt weten ze niet.

Waarschuw beheerder
..

Waarschuw beheerder
Dat Higgs deeltje heb ik al eerder over gelezen ja :) Opzich klinkt het allemaal erg spannend enzo, lasers PEEWPEEWW!, maar ik denk dat dat allemaal nog wel even duurt... Maar ben benieuwd, ik zal het wel van me Natuurkunde leraar te horen krijgen..... :D

Waarschuw beheerder
Wauw vet hey. :S

Waarschuw beheerder
En waar dient het precies voor? las al dingen over andere dimensies
wat moet ik mij hier bij voorstellen?

:S

Waarschuw beheerder
PB me even als teleporting de nieuwe vervoerswijze wordt,
daar zit ik nou op te wachten...

Waarschuw beheerder
Het is natuurlijk zwaar onwaarschijnlijk dat dit een zwart gat tot resultaat kan hebben.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 maart 2008 om 17:28:
En waar dient het precies voor? las al dingen over andere dimensies
wat moet ik mij hier bij voorstellen?

Simpel gezegd worden er deeltjes versneld tot bijna de lichtsnelheid en die laten ze dan botsen. Bij die botsing worden er nieuwe (kleinere) deeltjes zichtbaar en die zullen meer inzicht geven in onopgeloste vraagstukken. Maar die PEW PEW lasers is natuurlijk hele tijd van ons vandaan.

Waarschuw beheerder
Om het nog eenvoudiger te stellen, het is een soort super geavanceerde mega microscoop.

We kennen nu Atomen, en de deeltjes die een atoom maken en nu willen we weten waaruit die deeltjes bestaan/in welk verband ze "de natuur" maken.

Wetenschappers vermoeden dat op kleinere schaal als dat we tot dusver kunnen kijken andere dimensies en zwarte gaten zichtbaar worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het project kost 620 miljoen euro, Nederland betaald 30 miljoen euro.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 maart 2008 om 18:46:
Maar die PEW PEW lasers is natuurlijk hele tijd van ons vandaan.

Nope, NASA is er nu mee bezig en wil op korte termijn een onbemand ruimtetoestel met antimaterie laser aandrijving testen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NASA - Nieuw antimaterie ruimteschip in ontwikkeling voor marsmissie

Most self-respecting starships in science fiction stories use antimatter as fuel for a good reason – it’s the most potent fuel known. While tons of chemical fuel are needed to propel a human mission to Mars, just tens of milligrams of antimatter will do (a milligram is about one-thousandth the weight of a piece of the original M&M candy).

However, in reality this power comes with a price. Some antimatter reactions produce blasts of high energy gamma rays. Gamma rays are like X-rays on steroids. They penetrate matter and break apart molecules in cells, so they are not healthy to be around. High-energy gamma rays can also make the engines radioactive by fragmenting atoms of the engine material.

[img width=750 height=600 cacheid=000f1e77002aba39b3d146f01a022ebd44]http://www.nasa.gov/images/content/145956main_NTR_borowskii.jpg[/img]

A spacecraft powered by a positron reactor would resemble this concept of the Mars Reference Mission spacecraft. Credit: NASA

[img width=619 height=324 cacheid=000f1e7c002aba51fc88940e1a022ebd44]http://www.nasa.gov/images/content/146433main_pos_rocket_scheme1_lgweb.gif[/img]

A diagram of a rocket powered by a positron reactor. Positrons are directed from the storage unit to the attenuating matrix, where they interact with the material and release heat. Liquid hydrogen (H2) circulates through the attenuating matrix and picks up the heat. The hydrogen then flows to the nozzle exit (bell-shaped area in yellow and blue), where it expands into space, producing thrust. Print-resolution copy Credit: Positronics Research, LLC

[img width=703 height=504 cacheid=000f1e83002aba594afe5f8d1a022ebd44]http://www.nasa.gov/images/content/145960main_positron_ablation.jpg[/img]

This is a concept of an advanced positron rocket engine, called an ablative engine. This engine produces thrust when material in the nozzle is vaporized (ablated). In the image, the engine emits blue-white exhaust as thin layers of material are vaporized by positrons in tiny capsules surrounded by lead. The capsules are shot into the nozzle compartment many times per second. Once in the nozzle compartment, the positrons are allowed to interact with the capsule, releasing gamma rays. The lead absorbs the gamma rays and radiates lower-energy X-rays, which vaporize the nozzle material. This complication is necessary because X-rays are more efficiently absorbed by the nozzle material than gamma rays would be. Credit: Positronics Research, LLC

http://www.nasa.gov/mission_pages/exploration/mmb/antimatter_spaceship.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 22:20:
Ja, de "collision" is vergelijkbaar met de Big Bang n.l., dat is wat ze in werkelijkheid doen: "de Oerknal nabootsen".

wauw

maar ik denk dat ze dat op schaal gaan doen dan en niet 1:1

of wel? :roflol:
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 22:50:
er worden omstandigheden gecreeerd vergelijkbaar met die van vlak na het onstaan van alles.
het is dus geen oerknal machine.

Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 22:50:
er worden protonen tegen elkaar aan geknalt en dan kijken ze wat eruit komt rollen.

TNX (dacht dat ik shit door elkaar haalde maar toch niet :cheer: )

ze hebben vloeibaar water geconstateerd heel kort een 100 miljoenste van een seconde na impact ofzo :o
daarna was het weg :yes:

op deze manier proberen ze te achterhalen hoe de bouwstenen van de bouwstenen opgebouwt worden :Rot:

de variabelen van het proces zeg maar :yes: :lief:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 maart 2008 om 11:56:

Of gewone mensen die een eigen mening hebben (die niet in overeenstemming is met de meerderheid) :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 19:21:
Of gewone mensen die een eigen mening hebben (die niet in overeenstemming is met de meerderheid) :yes:

;aluhoedjesmaajl; :lol:

Waarschuw beheerder
Of gewone mensen die een eigen mening hebben (die niet in overeenstemming is met de meerderheid)

Denk je dat ze het zullen misbruiken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 20:12:
Denk je dat ze het zullen misbruiken?

Waarom niet? Amerika bezit zometeen de ruimte zonder concurrentie van andere landen. Teveel macht is nooit goed. Kijk maar nu naar de definitie van 'terrorist', er is namelijk geen duidelijke definitie van. De volgende stap is het benoemen van protesterende mensen als terrorist :yes: locken op je rfid chip en knallen maar :no:

{ongeldige bron voor embed: http://video.google.nl/videoplay?docid=-4835966027154828456}
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Europa :respect:
VS :p hehehehehe (y)

Nice nice. Zulleng we zien. Over de String Theorie. En Model van Bohr.

Waarschuw beheerder
WOW :O

Waarschuw beheerder
:o

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Goed, Ace of Babes is dus 2017. Stoer he? Je eigen topic in leven houden? :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 27 mei 2008 om 08:04:
Goed, Ace of Babes is dus 2017. Stoer he? Je eigen topic in leven houden?

:no: maar het is wel een belangrijk onderwerp, ik vond het naar aanleiding van een ander topic.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 08:19:
maar het is wel een belangrijk onderwerp, ik vond het naar aanleiding van een ander topic.

100 maal: :gaap: :loser:

Waarschuw beheerder
whaha dream on..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 09:13:
whaha dream on..

ja jij, jij denkt dat je lekker zorgeloos kunt leven, terwijl de realiteit heel anders is.

Waarschuw beheerder
:lol: jezus maak ff ruzie om een mega deeltjes versneller :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hakkes op dinsdag 27 mei 2008 om 09:15:
ja jij, jij denkt dat je lekker zorgeloos kunt leven, terwijl de realiteit heel anders is.

nee, maar ik maak me druk over dingen die er wel toe doen...
in een zwart gat vallen om naar een andere dimensie te gaan boeit me niet zoveel.. (black knight gekeken gisteravond?)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 mei 2008 om 16:36:
nee, maar ik maak me druk over dingen die er wel toe doen...
in een zwart gat vallen om naar een andere dimensie te gaan boeit me niet zoveel..
(black knight gekeken gisteravond?)

hehe ok (y)

en nee ik heb niet black knight gekeken ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben benieuwd (morgen is het zover!)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 1 maart 2008 om 22:15:

inderdaad, theoretisch gezien kan dat ding dus vreselijk fout gaan , een zwart gat veroorzaken en het eind van de wereld in luiden. lang leve de wetenschap....

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 20:27:
inderdaad, theoretisch gezien kan dat ding dus vreselijk fout gaan , een zwart gat veroorzaken en het eind van de wereld in luiden. lang leve de wetenschap....

Zonder wetenschap zat jij nu in een grot in je neus te pulken.

Waarschuw beheerder
klopt, maar je kan ook te ver gaan

Waarschuw beheerder
donateur
"doorgaan tot je olie hebt " heet dat ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het maar niks zo'n ding .... :nosmile:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 20:34:
klopt, maar je kan ook te ver gaan

In je neus?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 20:38:
"doorgaan tot je olie hebt " heet dat

Ah juist ja! :D

Uitspraak van MamaDeLuxe op woensdag 6 augustus 2008 om 20:38:
Ik vind het maar niks zo'n ding ....

Ik vind die neus ook niks. :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
:roflol:

jongelui..kunnen we dan aub in 1 topic OT blijven ?? O:)

8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 maart 2008 om 13:14:
De dag waarop wetenschappers het afgelopen decennium met smacht hebben gewacht is nabij! 's werelds grootste neusschacht (27 kilometer), Pixxure's Large Snot Collider (PLC) zal op korte termijn (omstreeks mei dit jaar) zijn topvermogen bereiken en wetenschappers inzicht geven op kleiner dan Kokkerd Schaal (meer dan 1 TmS, triljard mega snotjes).

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 20:42:
jongelui..kunnen we dan aub in 1 topic OT blijven ??

Tuurlijk schat. :P

Waarschuw beheerder
donateur
dank je :)

:roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 20:42:
jongelui..kunnen we dan aub in 1 topic OT blijven ?? O:)

[img width=500 height=375 cacheid=0001582e0002fa9af175e44e1a024d15ca]http://img165.imageshack.us/img165/6609/seriousgz2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
8)

dank je ;)
Waarschuw beheerder

het is geen C&C met de ion-cannon:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://largehardoncollider.com/

[img width=800 height=400 cacheid=000fc6fb002c21f638f9419e1a024d5417]http://largehardoncollider.com/lhc.gif[/img]
Waarschuw beheerder
Heb nu paar uur non stop info zitten lezen over dat ding.
Zeer indrukwekkend om te zien en lezen wat er allemaal gaande is in de wereld van de "wetenschap"
Heel interresant allemaal.
Tergelijkertijd vind het allemaal een beetje beangstiggend met wat ze aan het doen/ onderzoeken zijn.

Waar ze het allemaal over hebben en wat ze willen berrijken vind ik beetje misterieus.

Iets zecht mij dat dat dit niet helemaal pluis is ofzo..

Mja .. wat doe je er aan? :dood: :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van V-tekno-ASo op vrijdag 8 augustus 2008 om 05:57:
Mja .. wat doe je er aan? laatste aanpassing 8 augustus 2008 06:03

Als dat experiment niet wil lukken kunnen ze er altijd nog een subwoofer van 27 kilometer van maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 8 augustus 2008 om 06:33:
Als dat experiment niet wil lukken kunnen ze er altijd nog een subwoofer van 27 kilometer van maken.

HAHA :nosmile:

Denk dat als het ECHT mis zou gaan dat er wel iets te horen is wat wel ietsjes harder gaat dan die laffe woofer van 27 kilometer hoor ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 16:22:
Nope, NASA is er nu mee bezig en wil op korte termijn een onbemand ruimtetoestel met antimaterie laser aandrijving testen.

Sterker nog in de jaren 90 begon NASA met project "warp drive" en deed serieus onderzoek naar inter-dimensionaal reizen.

We zijn nu dik 10 jaar verder, en ze hebben absoluut niet stil gezeten.

Totaal nieuwe manier van energiewinnning/opwekking, inter dimensionaal reizen vereist een enorme hoeveelheid energie...en het resultaat is de mogelijkheid om te reizen naar bijv de dichtsbijzijnde ster op 4,6 lichtjaar in 0 seconden.

inderdaad, theoretisch gezien kan dat ding dus vreselijk fout gaan , een zwart gat veroorzaken en het eind van de wereld in luiden. lang leve de wetenschap.

Weet je wel uberhaubt hoe een zwart gat functioneert en onstaat?! :|

Waarschuw beheerder
mensen leggen miljarden euro's neer om zow iets om alleen maar te weeten hoe dat eenne deeltje werkt
terwijl ze voor dat geld heel afika kunne voeden

en dan hebben we dat een deeltje en dan

zijn we dan god ofzow?

echt nutteloos weer als of we in een klap anders gaan leven omdat we wetene wat dat deeltje is

?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 maart 2008 om 22:16:
Waarom niet? Amerika bezit zometeen de ruimte

em hallo bezit de ruimte ? wtf
denk eerder dat de ruimte ons bezit dus ook america

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 11:02:

Daar is geen winst te behalen..

Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Snap der geen zak van :O!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 8 augustus 2008 om 06:33:

yeah, NASA-megarave ofzo :P
Waarschuw beheerder
ground zern :)

of

Zernraiser :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 11:10:
Daar is geen winst te behalen..

Hieraan ook niet, alleen informatie. Maar die informatie zou wel voor nuttige dingen gebruikt kunnen worden (hoeft niet)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 11:02:
mensen leggen miljarden euro's neer om zow iets om alleen maar te weeten hoe dat eenne deeltje werkt

en dan hebben we dat een deeltje en dan

zijn we dan god ofzow?

echt nutteloos weer als of we in een klap anders gaan leven omdat we wetene wat dat deeltje is

Sigh... Altijd die "we kunnen heel Afrika ermee voeden" bullshit... Komt lekker intelligent over :yes:
Waarschuw beheerder

laat maar een theorie zien dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op woensdag 13 augustus 2008 om 23:27:
Uitspraak van piXXure op woensdag 6 augustus 2008 om 20:27:

Lang leven de wetenschap dat je neit meer met je 50ste dood gaat ;) Of met de 1e beste ziekte..

En ach je merkt er toch niks van als het zou gebeuren :) Straks kunnen ze er een hoop mooie dingen mee doen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat kan dit apparaat (uitleg voor dummies please)

Waarschuw beheerder
ze willen het ontstaan van het heelal nabootsen, lees anders op de website van cern, ze laten deeltjes botsen om zo op kleine schaal een oerknal te kunnen vastleggen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *martin* op donderdag 14 augustus 2008 om 00:24:
inderdaad, theoretisch gezien kan dat ding dus vreselijk fout gaan

das bullshit, volgens theorie kan er NIETS gebeuren, er zijn altijd van die mongolen die allemaal paniek de wereld in willen helpen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 08:26:
das bullshit, volgens theorie kan er NIETS gebeuren

Volgens theorie was de aarde ooit plat.

Waarschuw beheerder
waar maken we ons druk om ,als het gebeurt dan gaan we met ze allen en dan merken we er niks van.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:17:
waar maken we ons druk om ,als het gebeurt dan gaan we met ze allen en dan merken we er niks van

max enkele seconden idd...;)

Waarschuw beheerder
scheelt mij weer een schoonmaak beurt in me huis
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 08:26:
das bullshit, volgens theorie kan er NIETS gebeuren, er zijn altijd van die mongolen die allemaal paniek de wereld in willen helpen

Er is een kans maar dat weet men men simpel weg niet hoe groot de kans is dat er een zwarte gat ontstaat en ja een zwart gat is geen vredig obejct.

HIer heb je wat mensen die er wat meer over kunne vertellen.

{argument 'id' ontbreekt}

4 delen

Waarschuw beheerder
en trouwens het is pure paranoide,denk dat ze hier echt wel over na gedacht hebben en als de mens de
wereld willen laten vergaan is dit ieder geval niet het dingentje, maar who cares denk dat de menselijke nieuwschierigheid
tich wel een mooi einde zal wezen van deze aardkloot, en om eerlijk te zijn.
wil best wel die gozer willen zijn en op het knopje drukT,en schreeeuwen;

yaaaaaw it work's........OOOH FUCCCK

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 september 2008 om 09:19:
Volgens theorie was de aarde ooit plat.

ik heb het over de huidige theorie, niet over die van 300jaar geleden :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:17:
als het gebeurt dan gaan we met ze allen en dan merken we er niks van.

we weten nog vrij weinig over zwarte gaten, er zijn zelfs wetenschappelijke berekeningen dat het 4 jaar duurt en van binnen uit ontwikkeld.. ik denk niet dat je je zorgen moet maken over zwarte gaten en/of gelijkwaardige oerknallen, je kunt je beter druk maken over wat de mensheid kan met de informatie wat uit onderzoeken voortkomt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:34:
e kunt je beter druk maken over wat de mensheid kan met de informatie wat uit onderzoeken voortkomt

:NO: om eerlijk te zijn ,het zal me een reet oxideren wat ze ermee doen,maak me eerder druk of ik nou me plant links
van me kast moet zetten of rechts. *om maar even een dwarsstraat te noemen *
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:31:
en trouwens het is pure paranoide,denk dat ze hier echt wel over na gedacht hebben en als de mens de
wereld willen laten vergaan is dit ieder geval niet het dingentje, maar who cares denk dat de menselijke nieuwschierigheid
tich wel een mooi einde zal wezen van deze aardkloot, en om eerlijk te zijn.
wil best wel die gozer willen zijn en op het knopje drukT,en schreeeuwen;

yaaaaaw it work's........OOOH FUCCCK

Nee dan ben je een grote pepernoot!!

Men leerd niet eens van de geschiedenis...maar wil ugg miljard uitgeven om te kijken wat er gebeurde na de big bang :S:S
Waarschuw beheerder
ik heb het over de huidige theorie, niet over die van 300jaar geleden

laten we die ook vooral niet te snel heilig verklaren

Waarschuw beheerder
kut nog maar 1 dag.. nou vanavond maar ff aan de zuip, een zeug uit de kroeg slepen en ff stengelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:44:
kut nog maar 1 dag.. nou vanavond maar ff aan de zuip, een zeug uit de kroeg slepen en ff stengelen

nog wel wat meer dan 1 dag hoor :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 9 september 2008 om 11:39:
Nee dan ben je een grote pepernoot!!

dank u :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op dinsdag 9 september 2008 om 11:48:
wat is stengelen?

batsen, palen, wippen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:54:
Uitspraak van Soul Survivor op dinsdag 9 september 2008 om 11:48:
wat is stengelen?

Is dat spaans op zn nederlands? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:54:
batsen, palen, wippen

oh ok...

bonen, krikken, ketsen dus

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb het over de huidige theorie, niet over die van 300jaar geleden

Da's over 300 jaar ongeveer hetzelfde.

Waarschuw beheerder
weet je wat me geinig lijkt,als de stroom uitvalt
Waarschuw beheerder
dit betekend dat tijdreizen niet mee ver weg is :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 9 september 2008 om 11:39:
Men leerD niet eens van de geschiedenis

Zo te zien heb jij ook niet veel opgestoken op school.
Artiest Mannie
Waarschuw beheerder
donateur
ben benieuwd (Y) toch altijd weer leuk om te horen mochten ze iets ontdekken. Dit soort experimenten wordt altijd heel afstotend gedaan door critici en dergelijke. Maar ondertussen weten we dankzij de wetenschap wel dat de aarde niet plat is..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mannie op dinsdag 9 september 2008 om 23:46:
Maar ondertussen weten we dankzij de wetenschap wel dat de aarde niet plat is..

5000 jaar geleden wisten de mensen al dat het zonnestelsel iig 9 planeten bevat. En dat de aarde dus niet plat was...er is dus een enorme kloof tussentijds onstaan in kennis dat we opeens 100x dommer werden en vandaag de dag op een andere manier intelligent zijn geworden maar nog in schril contrast staat met oude beschavingen.

Een west-afrikaanse stam heeft rotstekeningen van Snaren van de welbekende "string-theorie" herleid uit de quantum fysica

Dus claimen dat wetenschap ervoor heeft gezorgd dat de aarde niet plat is, is best wel triest.

Niet jij maar de mensheid en de wetenschapaanhangers
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 00:23:
Dus claimen dat wetenschap ervoor heeft gezorgd dat de aarde niet plat is, is best wel triest.

ik nam dat maar even als een voorbeeld, ookal is het misschien niet helemaal het juiste voorbeeld.

we hebben echt wel veel aan de wetenschap te danken, of dat nu 5000 jaren geleden is geweest of nu. Als mensen nooit over het ontstaan van de aarde en alles buiten de aarde waren ga nadenken hadden we daar nu niet zoveel over geweten. En heel leuk dat er tekeningen gevonden zijn, maar tegenwoordig leven we in een maatschappij dat dit soort dingen wel "bewezen" moeten worden, vaak aan de hand van experimenten, zoals nu met de deeltjes versneller.

Ik ben ook niet van mening dat we tegenwoordig zo intelligent zijn, maar we zullen het nu toch moeten doen met de kennis die we hebben. Ik heb me ook niet in die dingen verdiept, maar het kan wel zo zijn dat deze deeltjesversneller heel wat duidelijk maakt voor wetenschappers (Y)
Waarschuw beheerder
Tuurlijk wetenschap is goed en heeft ons vele dingen gebracht als de computer en enz en genetica en fysica.

Maar het fundamentele probleem van de wetenschap is dat zij zich niet wil afstappen van bepaalde overtuigingen.

VB. Vooralsnog heeft Copernicus de meeste lof gekregen over zijn bevindingen in de sterrenkunde.

Zo is er pas in de 20e eeuw toeggeven dat er iets was als de planeet Pluto. Dat waar de Maya's netjes hadden opgetekend dat het de 9e en laatste planeet is. Maar toegeven dat de maya's dat al wisten is onbespreekbaar en daardoor worden kinderen geleerd dat we pas weten dat we 9 planeten hebben in ons zonnestelsel.

En kan zo nog wel door gaan.

En nu hebben ze 6 miljard als het niet meer is gestoken in het project van de LHC. om de eerste seconden te simuleren na de BIg bang.

Ik vind steeds meer dat de wetenschap zich gaat gedragen als een soort zijnde religie met voornamelijk oude kennis die huidige kennis omver kan werpen, men dat liever onder de tafel wil schuiven en als het kan er helemaal niet over moeten praten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 00:51:
En nu hebben ze 6 miljard als het niet meer is gestoken in het project van de LHC. om de eerste seconden te simuleren na de BIg bang.

ook om het "higgs" deeltje te vinden, een deeltje wat in theorieen al bestaat maar nog nooit is aangetoond. Als de wetenschappers met de LHC dit kunnen bevestigen en een stap dichterbij kunnen komen hoe alles in elkaar zit vind ik het dat geld wel waard.

Maar het fundamentele probleem van de wetenschap is dat zij zich niet wil afstappen van bepaalde overtuigingen.

dat is altijd al geweest. Zoals het nu allemaal beschreven is in theorieen wordt niet zomaar meer verworpen. Neem Einstein, die heeft oude theorien over tijd en ruimte ook niet zomaar kunnen verwerpen. Nu eenmaal is aangekomen dat zijn theorieen kloppen, zal dat niet zomaar meer verworpen kunnen worden.

Of die theorie nu klopt of niet, het is voor wetenschappers wel een fijne manier om alles om ons heen tot in detail te kunnen beschijven.

Dat waar de Maya's netjes hadden opgetekend dat het de 9e en laatste planeet is.

De Maya's voorspellen ook het einde van de wereld in 2012. Dit neem ik ook pas aan als hier redelijk bewijs voor is gevonden.

Waarschuw beheerder
Hoelaat gaan ze het doen?
Waarschuw beheerder
vandaag is het zover.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik hoor nu op de radio dat de machine een half uur aanstaat en dat ze de protonen erin hebben geknald. :) :cheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Gelukkig maken mensen zoals jij niet de dienst uit, anders stonden we nu nog heksen te verbranden en liepen we rond in berenvellen. :cheer:

Waarschuw beheerder
doom denkertjes :aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mannie op woensdag 10 september 2008 om 01:09:
De Maya's voorspellen ook het einde van de wereld in 2012. Dit neem ik ook pas aan als hier redelijk bewijs voor is gevonden

Ga je er maar eens in verdiepen ;) en trek je eigen conclusie eruit. het is wat jij gelooft.. Van het hele verhaal erom heen.

Ik verdiep me er n u ongeveer 2 weken in.. En op de 1 of andere manier is het toch wel logisch allemaal. maar om dat te snappen verwijs ik je toch door naar website's. www.niburu.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 10 september 2008 om 09:14:
vandaag is het zover.

17 okt. pas hoor :)
Uitspraak van Secrifice op woensdag 10 september 2008 om 10:17:
Ga je er maar eens in verdiepen en trek je eigen conclusie eruit. het is wat jij gelooft.. Van het hele verhaal erom heen.

Ik verdiep me er n u ongeveer 2 weken in.. En op de 1 of andere manier is het toch wel logisch allemaal. maar om dat te snappen verwijs ik je toch door naar website's

het is altijd wat iemand zelf gelovenkan maar op het moment dat jij sites gaat bekijken die het tegenovergestelde beweren is er eveneens een kans dat je het hele maya verhaal ontkracht
Waarschuw beheerder
Oke ik ben een leek wat dit onderwerp betreft.. Maar als ze dus deeltjes vinden (higgs of zoiets) Wat dan? Wat willen ze met heel deze mega deeltjes versneller bereiken..

Waarschuw beheerder
die laten ze met 99.9% van de snelheid van het licht botsen om te kijken hoe wij zijn ontstaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 11:34:
we weten nog vrij weinig over zwarte gaten, er zijn zelfs wetenschappelijke berekeningen dat het 4 jaar duurt en van binnen uit ontwikkeld

Uitspraak van Mannie op woensdag 10 september 2008 om 01:09:
De Maya's voorspellen ook het einde van de wereld in 2012.

Spooky

2008+4=2012

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 11:54:
2008+4=2012

Voorspellen ze het einde niet op 20-12 2012? Blijkbaar konden die maya's gewoon niet verder tellen dan 2012.

Net zoals als de UNIX kalender die niet verder gaat dan 2038. :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 11:58:
Blijkbaar konden die maya's gewoon niet verder tellen dan 2012

ze waren er anders beter in dan wij nu
Waarschuw beheerder
protonen laten botsen is niet voor vandaag gepland

Waarschuw beheerder
Jammer
weer de wereld niet vergaan :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 10 september 2008 om 12:00:

Als jij zo teleurgesteld bent in de mensheid, spring lekker van een brug af.

Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 12:02:
protonen laten botsen is niet voor vandaag gepland

Weet je wat, springen jullie lekker samen. Hand in hand. De Thelma en Louise van PF.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 12:22:

maya's waren ook mensen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 10 september 2008 om 12:26:
maya's waren ook mensen

Oh, dacht dat het een bij was :ROT:

[img width=344 height=345]http://img218.exs.cx/img218/4174/naamloos9tf.png[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 12:22:
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 10 september 2008 om 12:00:

Keertje je oogkleppen af doen ouwe!

Of heb je last van zand in je vagina?! ow nee mid-life crisis :aai:

Zo oud en nog niks wijzer geworden al die jaren :S

Waarschuw beheerder
Voorspellen ze het einde niet op 20-12 2012? Blijkbaar konden die maya's gewoon niet verder tellen dan 2012.

Net zoals als de UNIX kalender die niet verder gaat

heel kort planeten op een lijn, grote veranderingen bla bla bla

Waarschuw beheerder
donateur
Pff in de bernini mysterie deed dat ding het al jaren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 12:35:
Pff in de bernini mysterie deed dat ding het al jaren!

koop een taart
Waarschuw beheerder
Hadden ze nie eerder kunnen zeggen dat ze zo graag een zwart gat wilden vinden???
Voor die 6 miljard euro had ik mijn broek best even naar beneden willen trekken hoor

8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 12:30:
Zo oud en nog niks wijzer geworden al die jaren

Ga toch surfen, gnarly dude. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 12:34:
bla bla bla

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 12:37:
Ga toch surfen, gnarly dude.

Vandaag is het flat

Vrijdag weer met opkomend tij :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 12:34:
heel kort planeten op een lijn, grote veranderingen bla bla bla

Petra snapt het ook niet :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 12:43:
Petra snapt het ook niet

betwetertje, leg jij het dan eens uit?
Waarschuw beheerder
donateur
Voorspellen ze het einde niet op 20-12 2012?

gaat om het feit van planeet Niburu (planet X)

En zoals ik al zei je moet erin geloven of niet.. En je eigen conclusies eruit trekken.

Het hoeft niet waar te zijn aar zoals alles verteld word klink het logisch.

Daarom voor de geen die zich erin wil verdiepen er staat genoeg van op internet.

Ook van het tegendeel natuurlijk..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zijn we al vergaan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op woensdag 10 september 2008 om 13:01:
gaat om het feit van planeet Niburu (planet X)

Nee :no:

Het einde breekt aan na een periode van 26.000 jaar Wanneer het moment daar is zullen niet de planeten op een lijn staan
maar zal de aarde in lijn lijn staan met het centrum van het melkwegstelsel.
Op die dag zal het einde zijnvan het begin van een nieuw tijdperk en dat is de tijdperk van de sterrenbeeld "waterman" waar wij doorheen zullen gaan.

Bewustwording veranderd net als toen de overgang van steenbook naar vissen een overgang was wat zeer gedetailleerd is opgetekend in de bijbel, met oa de komst van jezus

Waarschuw beheerder
maar het ging hier over een deeltjesversneller niet over jouw voorliefde voor uitgestorven bevolkingsgroepen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 13:43:
niet over jouw voorliefde voor uitgestorven bevolkingsgroepen

ja nou.. zij hadden ook tieten hoor :o

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 00:23:
5000 jaar geleden wisten de mensen al dat het zonnestelsel iig 9 planeten bevat. En dat de aarde dus niet plat was...er is dus een enorme kloof tussentijds onstaan in kennis dat we opeens 100x dommer werden en vandaag de dag op een andere manier intelligent zijn geworden maar nog in schril contrast staat met oude beschavingen.

:yes: en zo'n downfall van kennis komt zeker nog een keer.

Waarschuw beheerder
Gewoon genoeg ayahuasca drinken en je spiritueel ontwikkelen. Dan wordt je net zo wijs als de oude beschavingen :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 13:43:
maar het ging hier over een deeltjesversneller niet over jouw voorliefde voor uitgestorven bevolkingsgroepen

mooi gesproken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 13:53:
Gewoon genoeg ayahuasca drinken en je spiritueel ontwikkelen. Dan wordt je net zo wijs als de oude beschavingen

Of monotonic gold innemen :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 13:26:
Bewustwording veranderd net als toen de overgang van steenbook naar vissen een overgang was wat zeer gedetailleerd is opgetekend in de bijbel, met oa de komst van jezus

Ik kan ook zeer gedetailleerd een heel onzinnig verhaal opschrijven :rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 10 september 2008 om 12:39:
zeik ns niet zo

Zei je wat, Osama?

Waarschuw beheerder
En? gaan we er al aan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:36:
En? gaan we er al aan?

Shhhh we zijn allang dood man.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 14:37:
Shhhh we zijn allang dood man

Whe dan zie ik er nog goed uit voro een dooie.

Dan maar eerst eens kijken hoe mijn bier smaakt :bier:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:39:
Dan maar eerst eens kijken hoe mijn bier smaakt

Respect darforrr om dezeng tijdstipt :bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 14:18:
Of monotonic gold innemen

wat is dat?

(eigen beschrijving graag; heb geen zin in een engelse lap tekst:P)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 14:32:
Ik kan ook zeer gedetailleerd een heel onzinnig verhaal opschrijven :rot:

Jij bent gewoon shortminded :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 14:51:
Respect darforrr om dezeng tijdstipt

Al veel te laat eigenlijk JWZ :bier:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:57:
Jij bent gewoon shortminded

Niet, jij :rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:39:
Dan maar eerst eens kijken hoe mijn bier smaakt

Ik neem er ook eentje. Op de wetenschap! :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 10 september 2008 om 13:26:
Nee

Het einde breekt aan na een periode van 26.000 jaar Wanneer het moment daar is zullen niet de planeten op een lijn staan
maar zal de aarde in lijn lijn staan met het centrum van het melkwegstelsel.
Op die dag zal het einde zijnvan het begin van een nieuw tijdperk en dat is de tijdperk van de sterrenbeeld "waterman" waar wij doorheen zullen gaan.

Wat nee?

Planeet keert terug en er word verwacht dat het een hoop gezeik met zich meebrengt.... magnetische velden etc, pool kering,
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 14:56:
eigen beschrijving graag; heb geen zin in een engelse lap tekst

Ben geen Funkraum

check in Flocks bij tin foil hatters

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 15:15:
Op de wetenschap!

To boldly go where no one has gone before (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 13:45:
ja nou.. zij hadden ook tieten hoor

inmiddels niet meer hoor(L)

Werkzaam bij Triple R-Events
Artiest {SHOWLIST artist 31337, 17972, 27639}
Waarschuw beheerder
Wat een kleuter is die system 101 :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 16:29:
Wat een kleuter is die system 101

Omdat hij die onzin niet geloofd?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 16:29:
Wat een kleuter is die system 101

Door deze hoeveelheid steekhoudende argumenten ben ik met stomheid geslagen.

:rot:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 16:34:
Omdat hij die onzin niet geloofd?

Laat dat joch toch. :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 17:28:
steekhoudende argumenten

Waarschuw beheerder
Nee, u bevindt zich op dit moment in een andere dimensie, die even tijdelijk precies hetzelfde uiterlijk heeft aangenomen als planeet aarde. :rot:
Waarschuw beheerder
:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 18:40:
Nee, u bevindt zich op dit moment in een andere dimensie, die even tijdelijk precies hetzelfde uiterlijk heeft aangenomen als planeet aarde.

Alweer? :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 18:40:
Nee, u bevindt zich op dit moment in een andere dimensie, die even tijdelijk precies hetzelfde uiterlijk heeft aangenomen als planeet aarde.

Godver, zit ik in de verkeerde deeltjesversneller. Giefv terug die strippenkaart. :rot:
Waarschuw beheerder
hoelaat gaan we dood? ik wil nog in bad vanaaf eigenlijk:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vida op woensdag 10 september 2008 om 19:17:
hoelaat gaan we dood? ik wil nog in bad vanaaf eigenlijk

Inderdaad, ik erger me aan mijn uitgroei maar dat verven duurt altijd even.
en wil niet ten onder gaan met blauwe smurrie in mijn haar!!!

Waarschuw beheerder
dat zeiden ze 5 jaar geleden ook al dat de wereld zou vergaan..
Vind dat die mensen eens moeten op houden met die theorieen.
We zien het vanzelf wel
Waarschuw beheerder
http://www.lhc-live.com/

Artiest {SHOWLIST artist 25737, 129028, 147750, 41266}
Waarschuw beheerder
jeuj zwarten gaten (L)

Waarschuw beheerder
godverdomme, ze gaan het uitstellen tot na de winter ivm stroom enzo..

ik was al zo pissig dat ze het op een vrijdag doen.. (voor het weekend) maar nu ook nog eens voor de zomer:/

hufters