Partyflock

Forumonderwerp · 998182
1 volger · 24562x bekeken
Betreft: evenement: Trance Energy, zaterdag 23 februari 2008 om 21:00
Waarschuw beheerder
Flockers...was het wat vanaaf @ Jaarbeurs Utrecht??
Trance Energy...15 jaar!!

Let me hear your story,s about this event!!!
...:D...of :(
Waarschuw beheerder
Ferry heerlijk gedraaid! vond t alleen jammerlijk dat het licht tijdens zn set niet echt boeiend was en de echte show pas bij marco begon. Ook het licht in de high contrast stage viel me zwaar tegen, maar marcel maakte alles weer goed! na marcel nog ff het laatste half uurtje van tiesto mee gepakt en vond m toen aardig draaien. Sander van doorn opende lekker maar wilde ff bij future stage kijken maar daar aangekomen was het zowat leeg! :-S Al met al heb k betere TE's meegemaakt, maar heb zeker weer genoten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wackiejacky wat kan jij veel kletsen na zo;n cool feest;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 16:34:
Hij draaide Platinum!!! Meeeeeeeen wat vet wat vet wat een explosie van energie! Echt een geniale plaat en ik vond het zo mooi om te zien hoe het publiek ook losging. En daarna Advanced.

Kom is op zeg ! Hoe kan je nu spreken van een geniale afsluiting als je een paar lompe easy techtrancers gaat droppen wat heeft dat in godsnaam met de ouderwetse formule trance te maken? Had je ooit kunnen voorstellen dat Tiesto die sound zou draaien? Dat zijn platen die thuis horen bij Marcel Woods en Sander Van Doorn. Daarnaast zag ik ook pas Markus Schulz dit soort platen draaien! Dat is toch niet te geloven. Die man die altijd zweverig draaide die nu opeens van dit soort platen gaat droppen. Wie had dat 3 jaar geleden ooit verwacht?

Ik vind het echt schande als je ziet waar we met z'n allen heen gaan met de trance. Als ik aan trance denk dan wil ik graag lekkere zweefplaten horen met een lekkere vocaal erbij en opgebouwd zien naar een dikke climax dat is echte trance. Maar die hoor ik altijd tijden niet meer. De hedendaagse dj's verzanden alleen maar in het droppen en produceren van zoveel mogelijk techtrancers. Als je kijkt naar de tracklist van vannacht is 50% techtrance wat de klok slaat. Dat wil je toch niet horen op TE. Vandaar dat je ook zoveel mensen hoort spreken van een tegenvallende editie. Op TE hoor je Menno,Above And Beyond, Aly and Fila en Armin te hebben. Dat zijn dj's die niet hun hele set vol droppen met dat soort trancers. Ook al heeft Armin er ook wel eens een handje van. Maar op deze manier gaat de '' echte'' trance langzaam dood.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 24 februari 2008 om 14:38:
maar ik verwachtte wel wat meer van die zweef trance

Tip (Y):

Armin Only 19-04-2008 (L)
Waarschuw beheerder
luek jou ook gezien te hebben Thijs en ook Steven :d
En HELL was ik daar blij mee! Hor ik ineens Praiseworthy Tunes

Pjoek dat had ik ook wat geniaal om die plaat weer eens te horen op een feest zeg :kwijl: :lief: echt een knaller :d
het voelde echt of ik door het dak ging o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Organisatorisch zat 't toch prima in elkaar? Ok de Future Stage kwam niet helemaal uit de verf. Maar ik heb nergens hoeven wachten (gaan weeeeeer die domme kuddedieren allemaal in de rij bij dezelfde plee of bar staan...goddamn kijk toch eens verder dan je neus lang is!). Lichten waren prima. Geluid was prima. De aan- en afkondigingen waren prima. De show was prima. Het was totaal niet te druk (en nee, ook niet tijdens Tiesto, links voor had je echt plenty ruimte om te dansen).

Gedeeltelijk mee eens.
Heb alleen op t allerlaatst even in de rij bij de wc moeten staan, verder steeds door kunnen lopen.
Barren viel ook best mee.
En eerlijk is eerlijk: binnenkomst ging erg vlotjes (y) (ondanks de enorme drukte buiten)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 16:50:
Ik vind het echt schande als je ziet waar we met z'n allen heen gaan met de trance. Als ik aan trance denk dan wil ik graag lekker zweefplaten horen met een lekkere vocaal erbij en opgebouwd zien naar een dikke climax dat is echte trance. Maar die hoor ik altijd tijden niet meer. De hedendaagse dj's verzanden alleen maar in het droppen en produceren van zoveel mogelijk techtrancers. Als je kijkt naar de tracklist van vannacht is 50% techtrance wat de klok slaat. Dat wil je toch niet horen op TE. Vandaar dat ook zoveel mensen hoort spreken van een tegenvallende editie. Op TE hoor je Menno,Above And Beyond, Aly and Fila en Armin te hebben. Dat zijn dj's die niet hun hele set vol droppen met dat soort trancers. Ook al heeft Armin er ook wel eens een handje van. Maar op deze manier gaat de '' echte'' trance langzaam dood.

Welkom in de Next Gen Trance :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Miss C* op zondag 24 februari 2008 om 16:51:
Armin Only 19-04-2008

Mwah ik verwacht dat hij ook wel eens te veel van dit soort platen kan draaien. Dat heeft hij in Nederland nogal een handje van als hij op een groot feest staat.
Waarschuw beheerder
Kom is op zeg ! Hoe kan je nu spreken van een geniale afsluiting als je een paar lompe easy techtrancers gaat droppen wat heeft dat in godsnaam met de ouderwetse formule trance te maken? Had je ooit kunnen voorstellen dat Tiesto die sound zou draaien? Dat zijn platen die thuis horen bij Marcel Woods en Sander Van Doorn. Daarnaast zag ik ook pas Markus Schulz dit soort platen draaien! Dat is toch niet te geloven. Die man die altijd zweverig draaide die nu opeens van dit soort platen gaat droppen. Wie had dat 3 jaar geleden ooit verwacht?

3 jaar geleden is dood gast. En als Armin 'm gedraaid had had je 't geweldig gevonden. Ik vind het juist TE GEK om te zien hoe de trancesound geevolueerd is. Hoe er juist zoveel invloeden van andere stijlen doorheen klinken. Ik heb jaren geen trance geluisterd vanaf een jaartje of 2001 omdat ik het toen juist veel te veel van hetzelfde vond.

Zag jij hoe de reactie was van het publiek? Het ging van voor tot achter he-le-maal los! Als je diep wilt gaan en alleen maar wilt zweven ga dan naar een club alsjeblieft. Dit is Trance Energy. ENERGY. Die wil ik ook zien en voelen. En dat gebeurt met platen als Platinum (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 24ste op zondag 24 februari 2008 om 16:48:
Wackiejacky wat kan jij veel kletsen na zo;n cool feest

Is niks nieuws hoor, ik zit hier al 5 jaar en dat heb ik altijd al gedaan ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 16:59:
Het ging van voor tot achter he-le-maal los!

vond ik bij Tiësto anders vies tegenvallen..
Waarschuw beheerder
Vandaar dat je ook zoveel mensen hoort spreken van een tegenvallende editie

%) Ligt het aan mij of staat er 'zeer goed' bij de waardering'?

En ik weet niet hoeveel mensen jij gesproken hebt maar ik heb er wel 250 voor de camera gehad onderhand en gesproken. Er waren er welgeteld twee (ja, dat lees je goed.... TWEE!) die het tegen vonden vallen. En weet je wat? Die kwamen uit Nederland. Zonder uitzondering vond iedere buitenlander die ik gisteren sprak het geweldig.

Ik heb er ook een handje van gehad zo rond 2002 om op alles te lopen zeiken. Ook op TE. het was niet meer trance en bla dit en bla dat. Topt ik me er gewoon maar eens bij heb neergelegd dat dingen veranderen. Dat dat concept is zoals het is. Dat ik voor diepe ingewikkelde trancesounds naar een kleine club moet gaan. Dat het een feest is voor 30.000 mensen en die gaan los op een Pirates of een Airwave.

Het was voor mij de 8e of 9e editie van Trance Energy en voor mij ook zeker een van de besten. Ik heb eindelijk weer eens zo'n volle hal zien losgaan en dat is iets dat ik het laatste jaar enorm mis in m'n landje. Wat mij betreft komen er volgend jaar 15.000 buitenlanders op af! (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 16:56:
Mwah ik verwacht dat hij ook wel eens te veel van dit soort platen kan draaien. Dat heeft hij in Nederland nogal een handje van als hij op een groot feest staat.

We zullen zien, horen en voelen... :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daantje^^ op zondag 24 februari 2008 om 16:52:
luek jou ook gezien te hebben Thijs en ook Steven

:lol: Dat was idd wel een mooie verrassing.
Zo kom ik tegenwoordig op bijna ieder feest nieuwe gezellige mensen tegen :d

Zag jij hoe de reactie was van het publiek? Het ging van voor tot achter he-le-maal los!

Qua losgaan vond ik deze editie juist ietsie pietsie minder dan de voorgaande edities.
Niet dat ik daar last van had b)
Ik ga toch wel los :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 16:56:

Pffff, sorry hoor.. Maar kan jij nou echt alleen maar altijd de minpuntjes overal van inzien?? :(

Leer eens een keer gewoon te genieten ipv te MIEPEN!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 17:00:
Is niks nieuws hoor, ik zit hier al 5 jaar en dat heb ik altijd al gedaan ;)

nou ik heb hele avond gedanst tot het eind heb last van me been :P kom jij effe masseren haha :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het juist TE GEK om te zien hoe de trancesound geevolueerd is. Hoe er juist zoveel invloeden van andere stijlen doorheen klinken

Exactement!

Thijs! Wat heb je toch een geweldig lief meisie... :lief:
heb genoten met en van haar :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
IN ËËN WOORD GENIAAL DIT FEEST.

Hulde voor id&t, dj's, en het publiek.

Zijn de hele avond in de main geweest vanavf 22.30 tot 07.15.

HULDE HULDE HULDE!!!!

Ik heb genoten van begin tot einde, ferry kwam wat langszaam opgang naar mijn mening maar na een half uur :bounce:.

Marco V ook geniaal, wat een set van deze man.

Die opkomst van Tiesto :respect: krijg nog kippenvel als ik eraan terug denk. Wat een gekkenhuis. Die intro van id&t was te vet gewoon. Upload hem zo via youtube, filmpje komt hier zo testaan.
Is zijn set nog uitgezonden ??? weet iemand dat?
Vond sander van doorn vrij slapjes maar ook hij wist mij teboeien.

Mark sherry ook erg lekker hoor. Laatste half uur echt HENG HENG HENG!!!!!!!

Echt een nacht om nooit tevergeten :respect: TRANCE ENERGY :respect:
Waarschuw beheerder
En als Armin 'm gedraaid had had je 't geweldig gevonden

Dit is natuurlijk onzin. Ik irriteer me ook mateloos aan hem als hij dit soort platen draait. Alleen lees jij dat soort reacties nooit.
En dat gebeurt met platen als Platinum

Platinum is een plaat die thuishoort in een openingsset van 1 of andere hardstyle feest. En die plaat is zo goedkoop want er zijn al zoveel dezelfde soort platen gemaakt in het afgelopen jaar. Allemaal dezelfde 13 in een dozijn techtrancers. Producers weten dat het scoort dus wordt het gemaakt. Maar goed dat heb je natuurlijk niet in de gaten als je al sinds 2001 bijna geen trancemuziek meer luistert.

En waarom moest trance zo nodig een revolutie doormaken? De gevolgen zijn dat je eigenlijk nauwelijks nog een classic hoort. Je hoort een plaat en die vind je 2 maanden goed klinken en dan luister je hem nooit meer. Dat was tot een paar jaar geleden nog wel anders. Toen kreeg je kippenvel van bijna elke productie. Op enkele na is dat van 2005 t/m 2007 niet meer het geval geweest.

Artiest Ralphie J
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 16:56:
Als je kijkt naar de tracklist van vannacht is 50% techtrance wat de klok slaat. Dat wil je toch niet horen op TE. Vandaar dat ook zoveel mensen hoort spreken van een tegenvallende editie. Op TE hoor je Menno,Above And Beyond, Aly and Fila en Armin te hebben. Dat zijn dj's die niet hun hele set vol droppen met dat soort trancers.

Ik ben ook niet zo'n fan van nummers als Advanced. Maar dat je afgeeft op techtrance en vervolgens zegt dat je Above & Beyond wil horen dan weet je ook niet helemaal waarover je t hebt denk ik. Anjunabeats 2,3,4 en 5 bestaan voor een aardig deel uit (hele lekkere)techtrance platen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van >RaoulDuke< op zondag 24 februari 2008 om 17:10:
Is zijn set nog uitgezonden ???

linkje staat hier wel ergens dacht ik..

Waarschuw beheerder
hehe eindelijk thuis!!!:P

:D woei was wel een vaag feest hoor!
ferry corsten en marco v super!!! :respect:

tiesto...tja hummmm weinig boeiends :/
maar kwam ook absoluut omdat de voorgaande dj's al lekker doordraaiden en meneer thijs zo nodig van die plaatjes met errug veel pauzes erin moest opzetten..tja als ik lekker aan het dansen wil dan wil ik niet bij elke plaat 3 minuten staan luisteren of de beat weer omhoog gaat....

sander van doorn en mark sherry ook al zo lekker zeg!!! wat dat betreft was de muziek echt veeeel beter dan vorig jaar.

heb wel een hoop slapende mensen gezien bij de chillout....nou ben nog steeds klaarwakker dus ik snapte die reden niet zo goed.:P
ohw en wij konden bij alle wc's gewoon doorlopen want ze waren er overal!

was echt een topfeestje dit jaar!! hoor net al dat op www.schoutcast.com al de eerste livesets te beluisteren zijn.

dat word dus nog echt even lekker nagenieten:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cicatrix op zondag 24 februari 2008 om 17:05:
vond ik bij Tiësto anders vies tegenvallen

Nou links vooraan waar wy met een clubje waren ging het anders behoorlyk los :9
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 24 februari 2008 om 17:06:
Niet dat ik daar last van had b)

En anders gaan we zelf wel dubbel los

ja toch b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 17:05:
En ik weet niet hoeveel mensen jij gesproken hebt maar ik heb er wel 250 voor de camera gehad onderhand en gesproken. Er waren er welgeteld twee (ja, dat lees je goed.... TWEE!) die het tegen vonden vallen. En weet je wat? Die kwamen uit Nederland. Zonder uitzondering vond iedere buitenlander die ik gisteren sprak het geweldig.

ja je hebt gelijk, maar zij hebben niet5 de scene die wij wel hebben, en zijn daarom minder kritisch en dus posittiever. Voor 40,- verwacht ik ook gewoon een puik feestje.
Waarschuw beheerder
Ik leef ook weer!

Wat een superavond! Tijdens Kyau&Albert binnengekomen, wát een goede set zeg, heerlijk!
De opening daarna was geweldig, met het vuurwerk en de show, ik verwachtte dan ook heel wat van de opening van Ferry, maar Ferry was voor mij echt een anti-climax. Daar heb ik me totaal niet op kunnen vermaken, vlakke trance, niets spannends, trok nergens echt lekker door (behalve met Gouryella op het eind). Wel op de main gebleven in afwachting van Marco V.

Marco V...wat een held! Meer kan ik er niet over zeggen! Hij draaide False Light! Wat een kippenvelmomentje was dat zeg! Heerlijk energiek, afwisselend, echt een verademing naar Ferry. Hier begon de avond écht voor mij.

Van Tiësto wist ik niet goed wat te verwachten, maar wát een set! Veel steviger dan ik had verwacht, hij wist het publiek heerlijk mee te krijgen, wat een energie zeg! Die tweeëneenhalf uur vlogen voorbij. En de afsluiter...met Advanced...het ultieme Trance Energygevoel voor mij!

Toen Sander van Doorn, daar had ik ook echt naar uitgekeken en die maakte mijn verwachtingen war! Trok lekker door nar Tiësto, geen last van een dipje gehad en zette de stijgende lijn mooi door. Heerlijk met Freak Dirty Rocker!

Tot slot Mark Sherry, laatste energie eruit gebeukt. Van hem was ik niet echt onder de indruk, hij zette niet de vibe neer die er sinds Marco V was op de main voor mijn gevoel. Maar wel lekker stevig, wat dat betreft niks te klagen!

Rest van de voorzieningen vond ik ook prima! Bar was nergens te druk, genoeg wc's, accurate security. Wat betreft het niet op de main komen met Tiësto, eerlijk gezegd vind ik dat we dat hadden kunnen verwachten. De meeste mensen willen in ieder geval "even kijken" en helemaal vooraan was het dan misschien niet vreselijk druk, achteraan stond je als haringen in een tonnetje en er mogen dan gewoon niet meer mensen de zaal in. Daar kan ID&t natuurlijk niks aan doen! Eenrichtingsverkeer is er ook altijd en voorkomt voor mij een hoop chaos :)

Ik vond de 15e editie weer méér dan geslaagd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:13:
Ik ben ook niet zo'n fan van nummers als Advanced. Maar dat je afgeeft op techtrance en vervolgens zegt dat je Above & Beyond wil horen dan weet je ook niet helemaal waarover je t hebt denk ik. Anjunabeats 2,3,4 en 5 bestaan voor een aardig deel uit (hele lekkere)techtrance platen

Pak de tracklists er eens bij zou ik zeggen. Oceanic,Home,Air For Life,Suru,Get Off,Sky Falls Down etc zijn inderdaad keiharde techtrancers!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remmco87 op zondag 24 februari 2008 om 15:11:
Haha idd ja.
Veel slappe techtrance tegenwoordig, terwijl techtrance ook hard kán zijn.
Alleen dat is niet meer in ofzo
Snap niet waarom hardtrance niet gewoon hardtrance mag blijven.
Cosmic Gate, Scot Project, DuMonde dat is het nogsteeds helemaal wat hardtrance betreft voor mij

Ten eerste omdat alle artiesten die genoemd worden al zeker 3 jaar geen hardtrance meer maken? Dumonde heeft Hardtrance een paar jaar geleden nog officieel 'dood' genoemd in een interview :(
Scot Project is de techtrance hoek in gegaan en Cosmic Gate meer de Progressive Trance hoek.. Vorig jaar draaide Cosmic Gate op de Main zelfs nog de sofste set van de avond.. Nic Chagall vannacht heb ik niks van mee gekregen, ben beniewd wat die gedraaid heeft?

'02 en '03 waren voor mij ook de vetste edities, toen er nog wel hardtrance gedraaid werd, maar die markt is helaas tegenwoordig voort zo klein dat het blijkbaar niet meer interessant voor ID&T was om daar een zaal aan te besteden.. Ik zou ook niet eens 5 DJ's meer op kunnen noemen die nog alleen maar Hardtrance draaien overigens..

en hoe kwam iedereen er toch bij dat de High Contrast zaal de 'hard stage' zou zijn? Dat heette afgelopen jaren zo, maar dit keer was hij dus gewijd aan dat label. En op dat label komt rustige Trance, wat Techtrance en zelfs Club/House op uit, dus ja logisch dat dat vooral gedraaid wordt toch?
Beetje wat meer inlezen in de bedoelingen van de organisatie, dan worden veel teleurstellingen en loze reacties op dit forum voorkomen (y)

Ik was op tijd in de main aanwezig bij Ferry Corsten en stond dus al binnen met Tiesto. Vreemd genoeg was het helemaal niet zo druk (stonden links van het midden ongeveer denk ik) en we hoorden dat mensen niet meer binnen mochten. Helemaal vooraan was het dringen maar dat hou je toch altijd.. Tiesto opende met Universal Nation, net zoals met zijn set waarmee hij in '99 doorbrak. Ik weet zeker dat dit toch wel een speciaal momentje voor hem geweest zal zijn (y) Ik kan die plaat niet vaak genoeg horen, dus ik was er ook dik tevreden mee..
Ik hoorde later ook nog een wat gare versie van Strange world, denk de 2002 remix, wat natuurlijk de 2000 mix had moeten zijn, maar dat mocht de pret niet drukken! :)

ik vond trouwens de licht/lasershow ook boven gemiddeld! Ja in de Main dan. Hele mooie achtergrond achter het podium, en om de 2 min andere kleuren lampen en lasers! Dat was echt boven gemiddeld! De 2e helft van de set van Ferry Corsten was denk ik mijn hoogtepunt van de avond al meteen, met Out of the blue en Gouryella! Dat zijn de platen! en om zijn set af te maken kreeg je nog een mooi stukje vuurwerk in de break van Out of the blue, dat ineens zijn logo in vlammen letters ontstoken werden, was mooi hoor!

De edities '02 en '03 zal hij niet overstijgen, maar ik vond het toch wel echt 10 keer beter als '06 en '07.. Puur door die paar platen die ik nog zo graag een keer op een feest zou willen horen! Zo heb ik ook Airwave 2 maal gehoord! Bij Rank1 in de High contrast zaal draaide hij ook de beste mix van dat nummer, en die klapte er toch wel ontzettend hard in!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HEIKster™ op zondag 24 februari 2008 om 15:19:
Ik heb genoten, al heb ik iets teveel gelopen :9

laatste stukje nog samen gelopen, toch Heik ;)
wat deden onze voeten pijn :roflol:

maar leuk dat ik je even zag :sweethug:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daantje^^ op zondag 24 februari 2008 om 17:15:
En anders gaan we zelf wel dubbel los

ja toch

Ja wrom niet, nuchter of niet ik ga toch wel door.
Naja miss alleen bij Marco V eff niet :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 17:16:
Pak de tracklists de eens bij zou ik zeggen. Oceanic,Home,Air For Life,Suru,Get Off,Sky Falls Down etc zijn inderdaad keiharde techtrancers!!!

Altijd fijn, ironie. Maar je haalt er nou net de dreamtrance platen uit, terwijl je net zo goed weet dat er ook een hoop techtrance op die albums staat. Alleen die titels zijn relatief onbekend. Voor iedereen die me niet gelooft, download Anjunabeats 2,3,4 en 5 en luister..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als ik alle verhalen zo eens lees, is het niet feest geworden waar iedereen op hoopte. Maar de verwachtingen waren zo hooggespannen bij de in mijn ogen verschrikklijke hype rondom deze editie, dat ik achteraf mn voorgevoel waarheid blijkt. Misschien dat alle Tiesto fans volgend jaar weer lekker thuisblijven en dat de regelmatige trance energy bezoeker dan wel in januari zn kaartje kan aanschaffen, alhoewel 4 bonnen voor een 10 op zn zachtst gezegd ibiza stijlen aanneemt..

Waarschuw beheerder
Maar op deze manier gaat de '' echte'' trance langzaam dood

Echte Trance bestaat toch ook amper meer.. Alleen de ASOT muziek zou je nog zo kunnen noemen.. Voor de rest is het al jaren gelee of naar progressive trance gegaan (rustiger en dieper dan de ouderwetse trance) en Tech-trance (harder en minder melodieus..

De 'gewone' Trance is in Nederland iig totaal niet populair meer, jammer voor de fanns, maar ja ik heb me goed vermaakt op de set van Marco V gister, en dat was niet bepaald Trancy. toch draaide hij weer net wat ander dan op de meeste andere feesten..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is er hier iemand die niet openstaat voor vernieuwing.. :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 24 februari 2008 om 16:39:
Er was relatief weinig zweeftrance en ook veel minder stevige trance op de main. Dat was wel jammer

Vergeleken met afgelopen 2 jaar werd er vrij stevig gedraaid op de main? het einde van de set van Ferry was zelfs al behoorlijk stevig.. En tiesto die midden op de avond al flinke knallers draaide.. En Marco V draait altijd sowieso iets steviger.. En Mark Sherry draait ook altijd tegen de Hardtrance aan..? snap die opmerking niet zo eigenlijk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 17:12:
Platinum is een plaat die thuishoort in een openingsset van 1 of andere hardstyle feest. En die plaat is zo goedkoop want er zijn al zoveel dezelfde soort platen gemaakt in het afgelopen jaar. Allemaal dezelfde 13 in een dozijn techtrancers. Producers weten dat het scoort dus wordt het gemaakt. Maar goed dat heb je natuurlijk niet in de gaten als je al sinds 2001 bijna geen trancemuziek meer luistert.

En waarom moest trance zo nodig een revolutie doormaken? De gevolgen zijn dat je eigenlijk nauwelijks nog een classic hoort. Je hoort een plaat en die vind je 2 maanden goed klinken en dan luister je hem nooit meer. Dat was tot een paar jaar geleden nog wel anders. Toen kreeg je kippenvel van bijna elke productie. Op enkele na is dat van 2005 t/m 2007 niet meer het geval geweest.

:D :D :D

Jij hebt ten eerste duidelijk geen enkele kaas gegeten van Hardstyle.

Ten tweede bestaat muziek JUIST omdat het zich ontwikkelt. Ooit gehoord van 'vernieuwing is vooruitgang'? Draag jij ook nog steeds dezelfde kleren als 10 jaar terug? Of typ jij je berichtjes ook nog steeds in WordPerfect?

Daarbij, hoe lang draai jij nou eigenlijk mee? %) In JOUW beleving was de trancesound van een paar jaar terug misschien wel de beste maar dat kwam omdat je toen zelf net begon. Ik zou 't de DJ's zelf eens vragen. het feit dat deze editie dik VIJF weken voor dato was uitverkocht zegt denk ik wel genoed. De sound leeft meer dan ooit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cicatrix op zondag 24 februari 2008 om 17:27:
volgens mij is er hier iemand die niet openstaat voor vernieuwing.. :X

never change a winning team :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zondag 24 februari 2008 om 17:12:
Dit is natuurlijk onzin. Ik irriteer me ook mateloos aan hem als hij dit soort platen draait. Alleen lees jij dat soort reacties nooit.

Beetje negativiteit teveel meneertje?
Hoop voor jou dat je eraf komt;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 17:29:
Draag jij ook nog steeds dezelfde kleren als 10 jaar terug? Of typ jij je berichtjes ook nog steeds in WordPerfect?

:roflol:
Waarschuw beheerder
Dat valt ook nog wel weer mee! Er zijn zat feesten waar je 3.5 bon krijgt voor 10 euro. Die 4 bonnen voor een tientje heeft TE al jaren. Bovendien: je weet gewoon dat drank daar duur is. En in een discotheek betaal je ook zo 2.50 voor je biertje!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:13:
Ik ben ook niet zo'n fan van nummers als Advanced

Marcel Woods was een van de eerste artiesten die me in aanraking bracht met de trancesound. Je had hier de Danssalon waar Marco V furore maakte en een stukje verderop de Hollywood waar Marcel iedere week het dak eraf draaide. Tja en dan natuurlijk een stukkie verderop Tijs in Breda, die weer een hele andere sound had. Ik ben altijd fan geweest van alledrie de heren. Marcel heeft gewoon zo'n eigen sound, ik vind het te gek wat hij doet. En het is zo'n heerlijke relaxte gozer gebleven ook. Advanced vind ik z'n beste productie, op de voet gevolgd door Cherry Blossom. hij zal 'm vast gedraaid hebben gisteren maar ik was dus bij Tiesto. Ik baalde al dat ik tussen hen moest kiezen en dat Tijs dan vervolgens als laatste plaat Advanced erop knalt... Ik vond dat ook gewoon een teken van respect naar Marcel toe. Zo van, laten we even niet vergeten dat er even verderop een net zo gorte held staat te draaien. (l)
Waarschuw beheerder
SVD
http://rapidshare.com/files/94478890/Trance_Energy_2008_-_Sander_van_Doorn_www.maciejmgr.prv.pl.mp3

Mark Sherry
http://rapidshare.com/files/94466522/Trance_Energy_2008_-_Mark_Sherry_www.maciejmgr.prv.pl.mp3
of
http://www.sendspace.pl/file/3BkmY77J/

Sied van Riel - Trance Energy 2008 Warm Up Mix

01 Progression - Different day, Different Light ( Re-ward remix ) Blackhole
02 Phynn - Starfire at night ( andy duguid remix ) Blackhole
03 ID - ID
04 Kasper Koman & Ruslan B - Dangarous ( sied van riel remix ) Lyon Echo
05 First State - your own way (First states pounding club mix ) Blackhole
06 Carlo Resoort - visa versa (original mix) Spinnin'
07 Lange - Songless ( club mix ) Maelstrom
08 Jonathans Landossa - Tronik Dancer (original mix ) Cd-R
09 Bolier & Van Riel - Malibeer ( original mix ) liquid / Spinnin'
10 Saint Rush - Burning Red Skies ( original mix ) Bonzai

http://archiv.to/?Module=Details&HashID=FILE47BAB0E8A4650
of
http://uploaded.to/?id=ykki5b
of
http://www2.zippyshare.com/v/23435522/file.html

Nic Chagall
http://www.sendspace.pl/file/IlGm5nJ7/

Marcel Woods
http://www.sendspace.pl/file/7XFM0VRX/

Ernesto vs. Bastian
http://www.sendspace.pl/file/7Gotu8bE/

Rank 1
http://www.sendspace.pl/file/owuBcQqL/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:25:
Echte Trance bestaat toch ook amper meer..

op dit feestje werd wel die trance gedraaid, en het was vol en ieder1 ging uit zn dak: https://partyflock.nl/party/89194:Intuition

Uitspraak van Wackiejacky op zondag 24 februari 2008 om 17:29:
het feit dat deze editie dik VIJF weken voor dato was uitverkocht zegt denk ik wel genoed

Komt denk ik ook doordat Tiesto geprogrammeerd stond en Ferry Corsten, Marco V.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:14:
heb wel een hoop slapende mensen gezien bij de chillout....nou ben nog steeds klaarwakker dus ik snapte die reden niet zo goed.

Hoe meer buitenlanders op een feest, hoe meer je dat ziet. Op Q-BASE of I Love Techno ofzo heb ik me er ook wel eens over verbaasd. of eigenlijk, ik was eerder jaloers :D Ik heb 't nooit een hele nacht getrokken. heb ook behoefte aan m'n powernappies. Als je gewoon effe een half uurtje crasht kun je er daarna weer helemaal tegen.

Vergeet daarbij effe niet dat veel van die lui er al een lange reis op hadden zitten.

Ik heb altijd al geroepen dat ik er echt geld voor zou geven mochten ze op een feest een keer een aparte area maken waar je allemaal bedden hebt staan, effe geen muziek, wat relaxte vogelgeluidjes.... waar je gewoon effe kan uitrusten. Effe 20 minuutjes je ogen dicht. (l)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:18:
en hoe kwam iedereen er toch bij dat de High Contrast zaal de 'hard stage' zou zijn? Dat heette afgelopen jaren zo, maar dit keer was hij dus gewijd aan dat label. En op dat label komt rustige Trance, wat Techtrance en zelfs Club/House op uit, dus ja logisch dat dat vooral gedraaid wordt toch?
Beetje wat meer inlezen in de bedoelingen van de organisatie, dan worden veel teleurstellingen en loze reacties op dit forum voorkomen

Misschien omdat 'ie in de Jaarbeurs ook gewoon werd aangeduid met 'Hardstage'? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 februari 2008 om 17:28:
Vergeleken met afgelopen 2 jaar werd er vrij stevig gedraaid op de main? het einde van de set van Ferry was zelfs al behoorlijk stevig.. En tiesto die midden op de avond al flinke knallers draaide.. En Marco V draait altijd sowieso iets steviger.. En Mark Sherry draait ook altijd tegen de Hardtrance aan..? snap die opmerking niet zo eigenlijk..

Vergelijk de setjes van afgelopen nacht maar eens met die van Cosmic gate & Marcel Woods op TE2007. Dan weet je wel wat ik bedoel. Dat is veel stevigere muziek vindt ik (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik had niet zoveel verwacht van Ferry Corsten want dat is nooit echt m'n favo geweest als DJ. Maar meeeeeeeeeen wat was 'ie GOED gisteren! En wat kreeg 'ie de zaal goed mee. En dan afsluiten met Gouryella, echt een van m'n favo tracks ever. Geniaal zeg.

Qua DJ ben ik het met je eens, maar hij was qua producties wel mijn 1e Trance held! :) 2 van zijn juweeltjes heeft ie gister dus gedraaid, wat mijn avond eigenlijk meteen al niet meer stuk kon maken!

Marco V... Tja daar is het voor mij zo'n beetje mee begonnen in 1995 en die man is en blijft een van m'n allergrootste helden. Zo lekker nuchter en relaxed als 'ie nog altijd is en dan die sound van hem.... heerlijk energiek en opzwepend. helaas amper wat meegekregen van zijn set omdat ik aan 't werk was maar wat ik gehoord en gezien heb.... laat 'm er volgend jaar maar weer bijzijn want die man verdient het gewoon om op TE te staan.

Hij is ook 1 van mijn DJ helden. Hij had misschien IETS meer Trance gericht kunnen draaien, maar hij draaide met Oxia-Domino en Pryda-Muranyi toch 2 van mijn favoriete platen van de afgelopen 2 jaar, die zijn zijn wel redelijk Trancy.

Daarna dus Tiesto.... Naaaaaah was dat nog normaal? Die opkomst... haha dat soort van hardcorestukje en dan dat gigantische geschrueew en gebrul toen 'ie echt verscheen.... zoiets heb ik nog niet vaak meegemaakt. Hij heeft echt de status van superster. Ik had 'm echt al jaren niet meer horen draaien en moet zeggen, ik was niet heel impressed. Wel wat lekkere platen voorbij horen komen maar na die energieke set van Marco V. leek de energie met vlagen er wel een beteje uit te zijn. Ik vind die 'He's a pirate' trouwens niks maar het was wel een cool moment want die zaal ging echt finaal los toen

openen met Universal Nation, net zoals in '99, dat was een fantastisch moment. 10 min voordat ie begon zei ik het nog tegen een vriend van mij; het zou me niks verwonderen als ie met Universal Nation gaat openen! :)
Dat hardcore stukkie in zijn intro had er iets mee te maken dat ze zijn levensloop kort uitlegden en omdat hij begonnen is met Hardcore maken. Neem aan dat ze daarom de avond eventjes 'vervuilden' met een half minuutje onvervast hakkeeuh..

Toen ik voor de miljoenste keer Airwave hoorde dacht ik, nou tijd voor de volgende...

Ik zweefde weer terug naar mijn 1e feest; Trance Energy '99 in het beursgebouw! Had die plaat nog niet vaak op een feest gehoord helaas, dus ik vond het zeer mooi hem zelfs 2 keer in 2 verschillende mixen te horen! Pulverturm was de oude versie ja, de Tomcraft remix denk ik. Dat was de bekende die zelfs een videoclip had.. ook heel mooi om weer te horen!

Hor ik ineens Praiseworthy Tunes. En de Chemical Brothers. En vervolgens klapt 'ie Bullt in the gun erop en ik denk, ben ik nou gek of hoor ik 'm weer.... JAAAAAA! Heeft 'ie gewoon een of andere mash-up gemaakt met platinum! Wow al die lichten erbij (strobo's leken veel minder irritant, waren die nou geel of hoe zat dat? ), die duizenden sterretjes achter de DJ-Booth, op dat moment omring door lieve mensen....

OK weer wat geleerd. Ik ken platinum verders niet maar ineens hoorde ik een stuk praiseworthy en daarna Hey boy, hey girl ja! :) Was vet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gelache woar op zondag 24 februari 2008 om 17:22:
Als ik alle verhalen zo eens lees, is het niet feest geworden waar iedereen op hoopte.

Je zegt het goed: je leest de reacties hier. Je vergeet dat Internet JUIST de plek is om je beklag te doen. Dat geldt op alle vlakken. Was op 100 willekeurige bezoekers afgestapt op het feest zelf en je had een heel ander beeld gekregen. Ik verwacht zelfs dat het volgend jaar NOG eerder uitverkocht gaat. Omdat het voor heel veel mensen juist WEL aan alle verwachtingen voldeed.

Maar goed, ik heb inmiddels wel geleerd om anders naar dit soort dingen te kijken en een oordeel in een forum op PF niet te serieus te nemen. We zijn gewoon veel te verwend in dit landje. Zodra het je lukt om jezelf daarover heen te zetten en een andere attitude aan te nemen verandert je (feest)leven. (l)
Waarschuw beheerder
Vond het een beetje tegenvallen.
Had meer zweven verwacht, was jammer.

Waarschuw beheerder
Ik vind die 'He's a pirate' trouwens niks maar het was wel een cool moment want die zaal ging echt finaal los toen

Ook met Elements of Life.. heerlijke plaat is ut!

Platinum

Van wies die? :$

Tiesto draaide zeker top! Niet verwacht van hem!

Waarschuw beheerder
Wat een softe kut muziek is trance zeg!!! De hard trance was alles behalve hard! :gaap:

Maar goed, het was verder wel gezellig!!! :beer: