Ik ga mijn mening over deze TE ook maar eens ventileren:
Organisatorisch is het te zien dat ID&T vele vele jaren ervaring heeft. Ik was snel binnen via de normale ingang, 5 minuten incl ticketscan en controle door de beveiliging die zochten naar drugs en wapens. Ik moest zelfs mijn batterij uit de telefoon halen. Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee

.
WC's, barren, muntverkoop, nergens stonden lange rijen, enige minpuntJE was toch wel dat de drank weer duurder was geworden. Maar ja, 2,50 betaal je ook in Amsterdam centrum voor een pils.
Begonnen bij Sied van Riel, sfeer zat er al goed in, maar dat kwam voornamelijk ook doordat de helft van dat publiek, mensen van partyflock waren. Zoiezo zeer veel mensen daar die je altijd op de kleinere Nederlandse clubtrancefeesten ziet. Na Sied door naar de Mainstage gegaan. Ik had 3 engelsen bij me, 2 daarvan waren nog nooit op TE geweest. En zij konden simpelweg alleen maar met een open mond van verbazing staan kijken. Hun woorden:
Massive, MASSIVVEEEE, ROB, this is NUTS, MAssive, what the fuck?
Voor mensen die zeuren waar dat speciale nu was... de beeldschermen die er hingen waren de allernieuwste generatie LED Schermen, wellicht pas een aantal maanden oud, en zeker nog nooit op een feest gezien. Het nieuwe was dat deze schermen doorzichtig waren, en je er dus vanachteruit andere visuals kon laten zien. (Die sterrendoeken, zoals ze bij de intro van Ferry te zien waren...).
Ook hingen er 4 enorme lampen, ben de naam kwijt, in ieder geval schenen deze tot aan de andere kant van de zaal, en dit zijn dan ook de enige 4 van dit soort in de hele wereld.
Nu, wij hollanders zijn natuurlijk enorm verwend geraakt, maar wereldwijd gezien is trance energy samen met sensation het beste dat er op het moment is. En dan heb ik het over een indoor trance/club/house of whatever event.
Het geluid was ook erg goed te noemen, alleen maar V-dosc, zuiver overal, wellicht vooraan bij het hek was de BASS beetje TE voor mij

.
Mijn indrukken van de DJ's die ik na Sied heb gehoord:
Kyau vs Albert - perfecte opener, lekkere platen, lekkere trance set, volgend jaar 2de dj ipv opener.
Ferry Corsten - YES ! , en met out of the blue en gouryella echt kippenvel gehad, beste set van hem voor mij in tijden !
Marco V - waar was ik toen..?
Alex Morph & Nic Chagall - vette muziekjes, maar klein stukje gehoord van beiden helaas, toen riep MAIN, Tiesto wilde ik toch echt niet missen.
Tiesto - openen met Universal Nation.... IMMENSE, helaas ook wat teveel hitjes gehoord, he is a pirate sloeg nergens op. Tiesto's set was 3kwart goed, 1kwart slecht, niets daartussenin. Overall vette set, maar niet zoooo speciaal als velen hadden verwacht. (Inclusief mezelf).
Sander van Doorn - hele hele vette set, moddervette tracks, en hij straalt ook echt wat uit. Een van Nederlands beste djs van het moment !
Overall gezien een top TE, maar een trance feest in een club vind ik qua sfeer toch beter ! Ik geef een 7,5 aan dit feest, puur omdat de sfeer er niet altijd echt inzat.
Over de muziekdiscussie... Trance is a state of mind, ik kan net zo goed op een set van Sander, Marco V in trance raken, dan op een set van Armin of Tiesto. En dat is weer een kwestie van smaak.
Met andere woorden.... FUCK DIE HOKJES ! En dat is mijn laatste woord

.
Op naar de vele trance feestjes die er tot aan de zomer gepland staan !