Partyflock

Forumonderwerp · 997476
2 volgers · 39720x bekeken
Waarschuw beheerder
Het Europees kampioenschap voetbal 2008 vindt van 7 tot en met 29 juni plaats in Zwitserland en Oostenrijk. Na het EK 2000, dat werd gehouden in Nederland en België, zal dit de tweede keer zijn dat een EK door twee landen gezamenlijk wordt georganiseerd.

Nederland heeft zich gelukkig kunnen plaatsen maar zijn wel in de groep 'des doods' ingedeeld, namelijk in groep C:

* Nederland
* Frankrijk
* Italie
* Roemenie

De eerste wedstrijd van Nederland vindt plaats op 9 juni tegen Italie in Stade de Suisse... gelijk een dikke kraker dus :D

De andere landen:

Groep A:

* Zwitserland
* Portugal
* Turkije
* Tsjechie

Groep B:

* Oostenrijk
* Kroatie
* Duitsland
* Polen

Groep D:

* Griekenland
* Spanje
* Zweden
* Rusland

De laatste nieuwtjes, meningen etc.. kunnen hier allemaal vermeld worden :)

Mijn droomfinale: Zwitserland - Nederland :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hahaha mooi om te lezen! Maar mij niet gezien dan daar... das ff iets TE druk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vergelding op zaterdag 21 juni 2008 om 11:33:
Schattingen zijn dat in totaal 150.000 Nederlanders de stad van 150.000 inwoners bezoeken

:D
Waarschuw beheerder
Wat een wedstrijd (turkije-kroatie) met een bizarre ontknoping!:O

Hier een samenvatting van de wedstrijd:)
http://www.zideo.nl/index.php?option=com_podfeed&zideo=6c494b5a6f513d3d&playzideo=6c6f65556e566f3d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vergelding op zaterdag 21 juni 2008 om 11:41:
echt wel hahaha

las net stuk in AD dat diverse media in geheel europa en zelfs daarbuiten berichten
dat de oranje feesten opzich staan dit EK, nooit hebben ze zoiets meegemaakt..geen enkel andere land ter wereld heeft zo,n omvangrijk,kleurrijk aanhang als nederland.

Holland schrijft nu al geschiedenis schrijven ze

Waarschuw beheerder
Haha heerlijk dit!!

Jammer van die Kroaten gisteren.. had het ze best gegund..

Vanavond tegen Rusland!! Da we die Russen maar gauw naar huis sturen!! Halee! :bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vergelding op zaterdag 21 juni 2008 om 11:41:
as net stuk in AD dat diverse media in geheel europa en zelfs daarbuiten berichten
dat de oranje feesten opzich staan dit EK, nooit hebben ze zoiets meegemaakt..geen enkel andere land ter wereld heeft zo,n omvangrijk,kleurrijk aanhang als nederland.

Holland schrijft nu al geschiedenis schrijven ze :D

B) Zelf daarin blinkt ons kleine landje dan weer uit he :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vergelding op zaterdag 21 juni 2008 om 11:33:
ORANJE - INVASIE IN BASEL VERBIJSTERT EUROPA
za 21 jun 2008, 05:30
Invasie van 150.000 supporters
Basel ontwricht

BASEL - Basel kan het Oranjelegioen niet herbergen. De politie waarschuwt supporters dat ze op straat moeten slapen. Ook houden de autoriteiten er rekening mee dat de binnenstad met fanzones voor een deel van de supporterschare zal worden afgesloten.
Agenten hebben gisteren al de eerste Nederlanders voor wildkamperen aangepakt. In de parken zijn uit voorzorg verbodsborden geplaatst.

"Het gebrek aan slaapplaatsen is een groot probleem dat we niet meer kunnen oplossen. Gelukkig is het warm weer. Een deel van de mensen zal de hele nacht op moeten blijven", zegt politiewoordvoerder Meinrad Stoeckler. "We merken nu al dat Nederlanders uit nood wildparkeren op de parkeerplaatsen langs de snelwegen, maar dat is verboden. Wilt u alstublieft opschrijven dat we iedereen zullen wegsturen", aldus Stoeckler.

Schattingen zijn dat in totaal 150.000 Nederlanders de stad van 150.000 inwoners bezoeken om de wedstrijd te kunnen beleven. Basel verwacht slechts 5000 Russische fans. Om 12.00 uur zal er geen autoverkeer en om 14.00 uur geen tramverkeer meer mogelijk zijn in de smalle straten. Voor fans die de binnenstad niet meer inkomen, wordt een extra kijkplein ingericht bij de Messe toren.

"Wie het eerste komt, het eerst maalt. Als ook dat plein volloopt, roepen we mensen op in de cafés en restaurants aan de rand van de stad te kijken. Dat zal vast heel gezellig zijn", zegt politiewoordvoerder Stoeckler.

Ook coördinator van EURO 2008 in Basel, dr. Hanspeter Weisshaupt, erkent nu dat de stad een infarct wacht. "De fans zullen volledig vast komen te staan. We kunnen niet garanderen dat iedereen de wedstrijd op grote schermen kan volgen." Volgens Weisshaupt is er alles aan gedaan om er toch een feest van te maken. "We hebben de capaciteit van de fanzones en supporterspleinen verdubbeld. Er zijn honderden toiletten extra, het leger wordt ingezet om het verkeer te regelen en de Duitse politie komt ons helpen. "

Bezorgd dat het tot onverantwoorde situaties kan leiden, is hij niet. " De Nederlanders zijn vriendelijke supporters, dat hebben we in Bern gezien. We vertrouwen op hun vredelievendheid."

:lol:

:respect:
Waarschuw beheerder
Update.............................:D

BASEL GEEFT ZICH OVER :lol:
za 21 jun 2008, 12:10

Basel geeft zich over aan het Oranjelegioen. De overmacht van de supporterschare, dat massaal naar Basel afreisde zonder slaapplek te hebben geregeld, noopt de politie af te zien van optreden tegen wildkamperen. Met een glimlach wordt ook van het laatste verzet tegen de oranjegekte afgezien.

Busjes worden omgetoverd tot parkeercamper voor tien personen, de keurige stadsparken verworden tot oranjecampings en parkeergarages blijken ineens slaapflats. Het Oranjelegioen is onstuitbaar en alomtegenwoordig.

"Officieel zullen we het niet zeggen en we zullen het zeker niet propageren, maar we treden niet op tegen wildkamperen. Er zijn gewoon te veel mensen", zegt een woordvoerder van het Zwitsers bureau voor toerisme in Basel.

De politie laat weten dat er wel degelijk nog kampeergelegenheid is in de buurt van Basel. Langs de A2 richting Zürich, is in de omgeving van Frattell nog ruimte voor 500 fans.

De stad is inmiddels aan de genade van het legioen overgeleverd. Naar schatting tienduizenden hebben de trambanen, pleinen en straten overgenomen en vieren daar de overwinning op het centrum.

Oranjesupporters hebben bijvoorbeeld het oer-Hollandse voetbal-hoog-door-de-straten-schieten weer opgepakt, waarbij de bal als ongeleid projectiel op de Zwitsers wordt losgelaten. Het is meedoen of vertrekken voor de stadsbewoners.

:respect::respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
leuk voor turkijke dat ze zover zijn gekomen (Y)
maar de finale word nederland-duitsland waarbij de duitsers jankend na afloop het veld verlaten :)

auf wiedersehen :bye:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 12:52:
leuk voor turkijke dat ze zover zijn gekomen (Y)
maar de finale word nederland-duitsland waarbij de duitsers jankend na afloop het veld verlaten :)

auf wiedersehen :bye:

Nederland - Duitsland natuurlijk als droomfinale. Met een (NU al) klassiek uitslag: 2 - 1.

Maar laten we eerst maar eens ballen tegen de russen. Dan hoor je morgen mij weer eens. In ieder geval is het buiten het veld al 1 - 0. Of liever gezegd 150.000 - 10.000. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 12:52:
maar de finale word nederland-duitsland

ik verwacht anders tegen italie/spanje een lastige wedstrijd heur ;)

Waarschuw beheerder
geweldig als je daar nu zit :D
mn hele bedrijf zit er al bijna op n enkeling na dan O:)

5 - 1 NL ja :cheer: hup huphup hup HHhhhHHHHHHhhup :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ange wachtrijen bij Zwitserse grens

BASEL - De supporters van het Nederlands elftal moeten zaterdag lang wachten voordat ze Zwitserland binnen kunnen. Bij de grensovergang tussen Duitsland en Zwitserland, kort voor Basel, staat een kilometerslange file. De douane laat de auto's in verschillende rijen één voor één door.

Waarschuw beheerder
Hahahah wat een berichten uit Zwitserland :respect:

Ik wil beelden zien :honger:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 13:15:
Ik wil beelden zien

niemand een link van zo camera die diverse steden op de wereld hebben :cheer:

Waarschuw beheerder
ole ole ole oleeeeeeeeeeeeeeeeeee

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://www.basel.ch/de/basel_virtuell/webcam/barfuesserplatz?ctool_page_id=663

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vergelding op zaterdag 21 juni 2008 om 12:38:
het oer-Hollandse voetbal-hoog-door-de-straten-schieten weer opgepakt

Whehe, zo begon het in Nancy ook 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 13:43:
Whehe, zo begon het in Nancy ook

Iets ander publiek denk ik zo :D
Waarschuw beheerder
Beter man die drukte. zometeen mocht je door gaan die halve finale ff meepakken lekker druk. Dat zijn de beste momenten voor opportunisten. lekker die grens over je hele bende mee en daarna weer terug die grens over weer een hele andere bende mee. nou alvast voorbereiden hoe en wat. gekkehuisssss ik hou van het EK
Waarschuw beheerder
Pruik op je porem oranje zonnebril niemand die je herkent lets go
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robert1987 op zaterdag 21 juni 2008 om 12:04:
Hier een samenvatting van de wedstrijd

Wie wilt die samenvatting nou zien. Gewoon laatste twee minutn op youtube zetten en je heb de hele wedstrijd gezien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MKM-NRD op zaterdag 21 juni 2008 om 14:21:
Wie wilt die samenvatting nou zien. Gewoon laatste twee minutn op youtube zetten en je heb de hele wedstrijd gezien

:jaja:

Was voor de rest de saaiste wedstrijd van het EK

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wie wilt die samenvatting nou zien

laatste twee minutn

:lol: roflol:
Waarschuw beheerder

Inderdaad.. wat een kutwedstrijd. En wat hebben de Turken wéér een mazzel, met zo'n slecht team:nosmile:
Waarschuw beheerder
als ze zo slecht waren had Kroatie er maar 3 in moeten knallen in die 90 minuten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van dikke dragonder op zaterdag 21 juni 2008 om 14:58:
als ze zo slecht waren had Kroatie er maar 3 in moeten knallen in die 90 minuten

Waarschuw beheerder
Weet iemand toevallig of het nummer: Torre aus Amsterdam op de melodie van Tulpen uit Amsterdam ergens te downloaden is?
Was te zien in studio sportzomer.

Waarschuw beheerder
donateur
staat er niet een webcam op dat plein in Basel?? ik hoorde iets dat de brandweer met water aan het spuiten was omdat het er zo warm is?? :P
Waarschuw beheerder
weet je wat ik trouwens erg leuk vindt?? buitenlandse mensen die hier wonen leven helemaal met t nederlandse elftal mee is me opgevallen,voelen zich ook nederlander.ze zijn t eigenlijk ook wel een beetje alhoewel ze hier niet geboren zijn.voetbal verbroedert :d
Waarschuw beheerder
die turken moete eruit gister ook toen turkije won hoorde ik getoeterde flikker lekker naar je eigen land

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 17:03:
omdat het er zo warm is??

Maatje van me is er, die smste rond een uur of 1 al da 't een graad of 30 was daaro

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mitchell ;) op zaterdag 21 juni 2008 om 17:15:
die turken moete eruit gister ook toen turkije won hoorde ik getoeterde flikker lekker naar je eigen land

Wat een intellectuele uitspraak weer :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hennep op zaterdag 21 juni 2008 om 17:09:
voetbal verbroedert

ik merk het :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kleine lig te slapen, maak ik hem straks wakker en als Nederland wint mag tie mee naar buiten :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
buitenlandse mensen die hier wonen leven helemaal met t nederlandse elftal mee is me opgevallen,voelen zich ook nederlander.ze zijn t eigenlijk ook wel een beetje alhoewel ze hier niet geboren zijn.voetbal verbroedert

(y)
Waarschuw beheerder
donateur
:D

als ik hier naar buiten ga sta ik in me eentje :lol: Marokko doet niet mee dus tja :D

maar ff in statta kijken denk ik

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 17:15:
Maatje van me is er, die smste rond een uur of 1 al da 't een graad of 30 was daaro

ik hoorde het net op de radio :)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 21 juni 2008 om 17:19:
Kleine lig te slapen, maak ik hem straks wakker en als Nederland wint mag tie mee naar buiten

die van mij zijn bij oma .. ik moet alleen nog ff aan de buren vragen via welke zender of digitaal kanaal zij kijken...vorige week hoorde ik hun al juichen terwijl de aktie bij mij net ingezet was..kijkt niet leuk :no:
Waarschuw beheerder
donateur
weet je wat ik trouwens erg leuk vindt?? buitenlandse mensen die hier wonen leven helemaal met t nederlandse elftal mee is me opgevallen,voelen zich ook nederlander.ze zijn t eigenlijk ook wel een beetje alhoewel ze hier niet geboren zijn.voetbal verbroedert

maar t is wel zo ja ik sotnd net bij de supert, stonden dr van die kids, 1 met een turkije shirt aan

zegt zon ander jochie ben je nou voor turkije of voor nederland: ja voor allebei zegtie :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 juni 2008 om 17:21:
die van mij zijn bij oma .. ik moet alleen nog ff aan de buren vragen via welke zender of digitaal kanaal zij kijken...vorige week hoorde ik hun al juichen terwijl de aktie bij mij net ingezet was..kijkt niet leuk

Waarschuw beheerder
ik moet alleen nog ff aan de buren vragen via welke zender of digitaal kanaal zij kijken...vorige week hoorde ik hun al juichen terwijl de aktie bij mij net ingezet was..kijkt niet leuk

digitaal moet iets later zijn maar schotel is wel eerder...

weet het uit ervaring van gister en IK had geen schotel dus hoorde het al aant gejuich :(

Waarschuw beheerder
donateur
ze wonen er net, en ik kijk digitaal, dus ik neem aan dat zij nog lekker 'ouderwets' analoog kijken :P

ik kan ook daar gaan zitten vanaaf natuurlijk O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

13 jarig zieltje dat je er bent :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Budi op zaterdag 21 juni 2008 om 12:56:
Maar laten we eerst maar eens ballen tegen de russen.

heb je wel gelijk in.

heb zo een gevoel dat als NL niet achter komt te staan dat het in de pocket is.
maar bij een achter stand vrees ik toch wel iets

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Voor volk en vaderland staan wij ''hand in hand'' boed zweet en tranen

:roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik moet alleen nog ff aan de buren vragen via welke zender of digitaal kanaal zij kijken...vorige week hoorde ik hun al juichen terwijl de aktie bij mij net ingezet was..kijkt niet leuk

gewoon bij je buren gaan kijken :yes: (Y)