Partyflock

Forumonderwerp · 997246

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
PRISTINA - De etnisch Albanese meerderheid in het ­parlement van Kosovo heeft zondagmiddag eenzijdig ­de onafhankelijkheid van de Servische provincie ui­tgeroepen. Op straat in Pristina werd een groot fe­est gevierd, terwijl de Servische autoriteiten in ­Belgrado de stap meteen veroordeelden.

Kosovo ­onafhankelijk
Tijdens een buitengewone zitting­ van het parlement las premier Hashim Thaçi de ona­fhankelijkheidsverklaring voor. Daarin staat dat K­osovo "een onafhankelijke en soevereine staat" is.­ De parlementariërs stemden ook in met een nieuwe ­nationale vlag en volkslied.

"Op deze dag heb­ben we lang gewacht", zei Thaçi eerder, die als gu­errillastrijder in de jaren negentig tegen de Serv­ische overheersing vocht. Hij bracht een eerbetoon­ aan de gevallenen in de onafhankelijkheidsstrijd ­van de etnisch Albanese meerderheid in Kosovo.

­
Erkennen

De Verenigde Staten en enkele landen­ van de Europese Unie willen Kosovo snel erkennen.­ Servië en Rusland zijn tegen de afscheiding van d­e Servische provincie, die sinds de NAVO-bombardem­enten op Joegoslavië in 1999 onder bestuur van de ­Verenigde Naties staat. Op verzoek van Rusland kwa­m zondagavond de Veiligheidsraad van de VN in New ­York bijeen voor spoedberaad over de ontstane situ­atie.

Zeker 90 procent van de Kosovaren is van­ Albanese afkomst. De Servische minderheid werd de­ afgelopen jaren steeds kleiner doordat Serven voo­r Albanees geweld op de vlucht sloegen.

Feest ­

Tienduizenden Albanezen bouwden zondag een fee­stje in de straten van Pristina. Mensen dansten, z­waaiden met Albanese, Amerikaanse en Europese vlag­gen en heetten met spandoeken de nieuwe staat Koso­vo welkom. Talrijke restaurants en cafés deelden g­ratis drank en hamburgers uit.

Servië heeft de­ eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring zondag me­teen scherp veroordeeld. Premier Vojislav Kostunic­a noemde het afgescheiden Kosovo een "onechte" sta­at. Volgens hem schenden de VS met hun steun aan K­osovo de internationale rechtsregels.

Rellen
­

Bij urenlange rellen in de Servische hoofdstad ­Belgrado bestormden jongeren de ambassade van EU-v­oorzitter Slovenië.

Alle ruiten en de deuren v­an het ambassadegebouw zijn vernield. De Sloveense­ en de EU-vlag zijn weggehaald door de grotendeels­ dronken betogers. De Servische politie wist de be­togers weer uit het gebouw te verwijderen.

Ste­nen

Eerder gooiden demonstranten al stenen naa­r de Amerikaanse ambassade. Enkele ruiten van het ­gebouw sneuvelden. Deze honderden relschoppers war­en vooral ultranationalistische hooligans die net ­bij een voetbalwedstrijd in Belgrado waren geweest­.

Handgranaten

In Mitrovica in het noorden­ van Kosovo zijn zondagavond handgranaten gegooid ­naar gebouwen van de Verenigde Naties en de Europe­se Unie. Er vielen geen slachtoffers en de schade ­was beperkt, meldden functionarissen. Het EU-gebou­w is ontruimd.

Naast de VS willen ook tal van ­Europese landen Kosovo snel erkennen, maar andere,­ zoals Cyprus, zijn erop tegen. Daardoor is de EU ­er nog steeds niet in geslaagd een eensgezind stan­dpunt in te nemen over de kwestie.

De minister­s van Buitenlandse Zaken van de unie buigen zich m­aandag opnieuw over het probleem. Nederland wil ge­en overhaaste beslissing nemen over de erkenning v­an Kosovo, aldus minister Maxime Verhagen van Buit­enlandse Zaken zondag.

http://www.nu.nl/news/1439473/21/rss/Kosovo_roept_onafhankelijkheid_uit.html
_______________________­___________________________________________

I­s toch niet meer gezond? Het ging net goed daaroh.­ Krijg je dit gezeik. :frusty:
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alex Moulas op maandag 18 februari 2008 om 13:40:
Dus je moet niet spreken als je niet weet!!!

En jij niet reageren als je begrijpt weet wat ik zeg. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 13:43:
-internationaal recht (het Kosovo-verdrag uit 1999) erkent Kosovo als deel van Joegoslavië (nu Servië)

zie mn 1e post

-er zijn genoeg vergelijkbare, of zelfs veel verder gezochte gevallen, waarin een minderheidsbevolking recht deed gelden op gebied, en gesteund werd.

zeker...meestal waren hier echt grotere machten op de achtergrond aan het beinvloeden, met eigen interesses..hier heb ik sterk de indruk fat het van VS en GB komt..

Als de internationale gemeenschap Kosovo erkent, moeten ze ook maar vaart maken met veroordeling van de bezetting van Tibet, de Golanhoogvlakte in Israel, of eigelijk héél Israel.

dit ben ik helemaal met je eens.....weer die achterliggende belangen!

En al helemaal het bezetten door de VS van Irak en Afghanistan

sja...de VS.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 13:45:
zoiets komt het op neer idd!

is al letterlijk gebeurt in Srebrenica toch :yes:

Het is schandalig dat NL na die 'scheiding' nog steeds op het internationale vlak wil meedoen met die laffaards van VS en VK.

ZE HEBBEN ONS TOEN GEWOON IN DE STEEK GELATEN!!! net als die 8000 moslims die toen zijn omgebracht.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De moordpartijen op Albanezen in 1998 en 1999 waren bovendien het gevolg van een politiek systeem dat inmiddels niet meer bestaat. De noodzaak om zich af te scheiden bestaat dus helemaal niet meer...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 13:50:
En jij niet reageren als je begrijpt weet wat ik zeg.

Ik wel.... jij denk dat wij zijn zo als hier... zo als schappen om iedeeren te volgen.... baaaaahh bahhhhhh zo als Harry Potter doet hier in dit mooie land als Georgey Bushy its wat zegt.

Maar gebeurt niet met onze President. Niet met dit verhaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 13:31:
man man man jasenovac daar moet je eens over lezen genociden tegen de serviers

in de tweede wereld oorlog idd cetniks waren er mijn opa had zelfs zijn eigen clan toen...maar niemand vermoord

zeker...ik weet er van

zelfs de topbrigades bij SS hadden liever niets te maken met de Ustasa

maar ook van de andere kant zijn er genoeg gruweldaden begaan

Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 13:23:
in 39-45 was dat bijna niemand

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Danamylo op maandag 18 februari 2008 om 13:52:
Het is schandalig dat NL na die 'scheiding' nog steeds op het internationale vlak wil meedoen met die laffaards van VS en VK.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alex Moulas op maandag 18 februari 2008 om 13:54:
jij denk dat wij zijn zo als hier...

A, je weet NIEt wat ik denk en je begrijpt NIEt wat ik zeg.
B) als het je hier niet zo bevalt.....:bye: ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 13:55:

Tot het punt dat zelfs Hitler zei: Also also also... maar dat was dus geen grap :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 13:55:

dat zegt al genoeg

mijn vaders vader (mijn opa)

heeft jasenovac op het nippertje overleefd

maar hoop dat zoiets echt niet meer komt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 13:58:
als het je hier niet zo bevalt

Nee nee " me like Dutch parties n pussy too much" ;) dus bevalt mee prima. Behalve de president... liever Rita of Geert dan meneer Potter ;)

:bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Alex Moulas op maandag 18 februari 2008 om 14:03:
Behalve de president... liever Rita of Geert dan meneer Potter

Zijn allebei sufkutten want ze zijn anti-softdrugs :smoke:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 13:31:
bemoei je met je eigen land ik ben jou zo zat met je dit en dat

jij verdigt jou, dat zegt genoeg
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 13:59:

Tot het punt dat zelfs Hitler zei: Also also also... maar dat was dus geen grap

haha wat een onzin
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:01:
dat zegt al genoeg

mijn vaders vader (mijn opa)

heeft jasenovac op het nippertje overleefd

maar hoop dat zoiets echt niet meer komt

moet er wel bij gezegd worden dat ustasa weinig steun onder de normale bevolking had
en dat ze in tegenstelling tot andere (kroatische en/of servische) geleid werden door absolute idioten als pavelic, artukovic, budak

leuk om hierbij te vermelden is dat ze in hun vluchtpogingen werden geholpen door......trommels.......het vaticaan!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:09:
haha wat een onzin

Nee hoor... In Roemenië was het trouwens net zo erg... en idd had de Ustase weinig steun onder de bevolking, maar er was een aanzienlijke minderheid die hun wél steunde... tot die groep behoorde de vroegere Kroatische president Tudjman... vele straatnamen in Zagreb herinnerden nog aan Ustase-kopstukken....

Tis misschien niet leuk om te horen omdat je zelf een Kroaat bent, maar het is een feit. Overigens weet ik hoe je je voelt, ik ben half Duits en mijn 'landgenoten' waren óók geen lieverdjes in de oorlog ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 14:09:
leuk om hierbij te vermelden is dat ze in hun vluchtpogingen werden geholpen door......trommels.......het vaticaan!

Logisch, de Kroaten stonden bekend als zeer gelovige katholieken en als felle tegenstanders van het communisme.

Waarschuw beheerder
liever Rita of Geert

Dan gaan we zeker kapot hier :D
Waarschuw beheerder
me like Dutch parties n pussy too much

I understand :lol:

Beter Rita idd, behalve :smoke: dan :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:14:
Logisch, de Kroaten stonden bekend als zeer gelovige katholieken en als felle tegenstanders van het communisme

wilde alleen ff de "gezellige" bedoelingen van de kerk in woII aangeven...
Waarschuw beheerder
Oh wat mis ik Fortuyn..

Ik stel kamervragen :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 14:16:
wilde alleen ff de "gezellige" bedoelingen van de kerk in woII aangeven...

De Tweede Wereldoorlog was niets meer of minder dan een strijd tussen 2 kwaden. De kerk deed alleen aan damage control. En met succes, er is nooit een inval in Vaticaanstad gedaan, en er zijn door kloosterordes duizenden Joden gered.

Vaak werden ze uitgeruild tegen beloftes voor hulp bij de vlucht, en nieuwe reisdocumenten, van SS-officieren.

Terwijl de Britten weigerden om 200.000 Hongaarse joden te ruilen tegen een paar honderd stuks Bofors luchtafweergeschut :loser:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:09:
jij verdigt jou, dat zegt genoeg

:gaap:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:14:
Logisch, de Kroaten stonden bekend als zeer gelovige katholieken

*proest*

toen ik net voor de oorlog 1990 met mijn ouders op vakantie ging waren er allemaal paters die op straat zaten te verkondigen

vermoord alle serven GELOOF? hebben ze helaas niet anders waren ze niet zo :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:25:
toen ik net voor de oorlog 1990 met mijn ouders op vakantie ging waren er allemaal paters die op straat zaten te verkondigen

vermoord alle serven GELOOF? hebben ze helaas niet anders waren ze niet zo

ze stonden zo bekend. Maar het een en ander is veranderd.... bovendien zijn uit naam van de diverse kerken meer moorden gepleegd dan uit naam van wie of wat dan ook.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:28:
bovendien zijn uit naam van de diverse kerken meer moorden gepleegd dan uit naam van wie of wat dan ook.

klopt in mijn stad banja luka hielden de kroatische nonnen wapens en moordenaars in hun kerk.....dat zijn dus echt schijn-heilige ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:36:
klopt in mijn stad banja luka hielden de kroatische nonnen wapens en moordenaars in hun kerk.....dat zijn dus echt schijn-heilige

ik begrijp het gevoelige verleden...maar naar mijn mening kunnen we beter kijken naar de toekomst

als het aan mensen zlef ligt hebben ze nooit echt zin in oorlog; meestal wordt het ergens door uitgelokt (voornamelijk angst, die moedwillig gecreeerd wordt)

mooi voorbeeld is de film "no man's land" (als ik dat goed heb...)
vast wel gezien..?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
klopt in mijn stad banja luka hielden de kroatische nonnen wapens en moordenaars in hun kerk.....dat zijn dus echt schijn-heilige

jij wascht net als aale andere serven onschuld in het dichtkneipen van de ogen. jullie zijn de moordenaars

:gaap:
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:25:

nog steets. iedereen is katholisch in kroatie
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:44:
jullie zijn de moordenaars

hoor jezelf dan hahaha in hokjes praten JULLIE JULLIE

heeft je moeder je niet netjes opgevoed om niemand te haten?

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:44:
iedereen is katholisch in kroatie

en de sneeuwklokjes groeien in augustus :roflol:

weet je wel hoeveel joden, evangelisten en andere geloven in kroatie zijn te vinden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:43:
dat word hiermee weer naar boven gehaald dat is niet normaal meer zo

is ook begrijpelijk...maar ja...verleden is wel geweest natuurlijk..

wat ik bedoelde met dat over no man's land is dat mensen onderling ook wel onenigheid hebben enzo...maar dat soort dingen hoeft niet tot oorlog te leiden...alle mensen hebben overeenkomsten die ze binden in mijn ogen

dus laten we het hebben over het nu, want met over weer roepen wie wat gedaan heeft schiet je niet zo veel op...helemaal niet als het gaat om de balkan de vorige eeuw....

de gevolgen van dit gegeven zijn belangrijker voor ons leven nu dan wat er jaren terug is gebeurd

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:47:
heeft je moeder je niet netjes opgevoed om niemand te haten?

wat is er met mijn moeder?
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:47:
en de sneeuwklokjes groeien in augustus

weet je wel hoeveel joden, evangelisten en andere geloven in kroatie zijn te vinden

orthodox? tot de knin werd bevreid misschien . meer dan 90% is katholisch
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 februari 2008 om 14:50:

lezen het gaat over je opvoeding

orthodox?

LEZEN voor de 2e keer

waar zie jij orthodox hier staan pffffffffff heb het over andere etnische achtergronden
Waarschuw beheerder

Niks... Leert te lezen mij Balkaande vriend :D

Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 14:55:
LEZEN voor de 2e keer

waar zie jij orthodox hier staan pffffffffff heb het over andere etnische achtergronden

Laat de jonge in rust. Geen school....Geen intergratie. Zonder van jouw tijd ;)

Waarschuw beheerder
lekker boeiend als ze zelfstandig willen zijn en de meerderheid wil het waarom niet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 15:33:
lekker boeiend als ze zelfstandig willen zijn en de meerderheid wil het waarom niet

wat makkelijk pfffff

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 15:33:
wil het waarom niet

Omdat Balkan Kruidvat is. En Kosovo brandend lont!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 15:35:
wat makkelijk pfffff

ik weet het
zo eenvoudig is het natuurlijk ook niet

maar het is ook geen geweld waard om iets erbij te houden (niet dat dat nu gebeurd)
en dat geldt andersom natuurlijk ook.
Waarschuw beheerder
Bush heeft net op NBC verklaard dat Kosovo nu afhankelijk is
geen officiele verklaring...maar je weet iig waar je niet meer op hoeft te hopen.....
wat die mar er ook mee te maken heeft.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 15:39:
Bush heeft net op NBC verklaard dat Kosovo nu afhankelijk is

Als ik hem in donkere steegje tegen kom :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 15:43:
Als ik hem in donkere steegje tegen kom

weinig kans toe...

ik denk dat zijn beveiligingsbudget net een tikkie hoger ligt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 februari 2008 om 15:43:
Als ik hem in donkere steegje tegen kom

doe ik keihard een Indiaan na en neem ik eerst bloedwraak voor de rood huidige hoe ze werden genoemd en daarna wraak uit naam van mijn land

vermoord hem niet dat mag ik niet, maar stop hem tot zn dood 24 uur in een kamer vol met tv-schermen en doe dezelfde dvd's erin met wat Amerika alle landen heeft aangedaan

Waarschuw beheerder
delije :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op maandag 18 februari 2008 om 15:45:
ik denk dat zijn beveiligingsbudget net een tikkie hoger ligt

Ah joh.. AK-47 Doet wonderen :X
Uitspraak van THA ZORICA !!!! PARTIZAN op maandag 18 februari 2008 om 15:46:
doe ik keihard een Indiaan na en neem ik eerst bloedwraak voor de rood huidige hoe ze werden genoemd en daarna wraak uit naam van mijn land

vermoord hem niet dat mag ik niet, maar stop hem tot zn dood 24 uur in een kamer vol met tv-schermen en doe dezelfde dvd's erin met wat Amerika alle landen heeft aangedaan

NTB :lief: