Dan heb je wel met een stel echte mongolen te maken zeg. Lage km VR6's heb je al vanaf € 1000,-. Inbouwen kost wat, 2 uur. Juridisch adviseur, olie laten onderzoeken, minimaal 2 tot 3 uur gezeik met jou. Was veel goedkoper geweest er een andere motor in te hangen. Bovendien hadden ze dan zoveel goede mond op mond reclame gehad. Dus behalve echt mongool zijn ze ook nog eens ECHT DOM.
Heb zelf nix met mk3's. Lelijke wagens vind ik het. Maar ik heb wel wat met VR6. Ik heb 3 35i B3's gehad met een VR6. Ook een 35i Syncro G60. Maar de VR6 is toch het lekkerst. Verkocht aan een maat van mij in Rotterdam. Een defect 2.9 blok op de kop getikt. Deze wordt nu opgeboord naar 3.0 of 3.1 wat het veiligst is. Hoe dan ook oversized zuigers uiteraard. Gereviseerde bak eronder en alle rubbers vervangen volgende maand ofzo. Dan rijdt die ook weer bijna als nieuw.
Niet vergeten, de VR6 is als luxe model uit een Passat gelepeld en zo in de Golf gehangen omdat de GTI's in vergelijking met de concurrentie niet snel genoeg meer waren. De VR6 is helemaal niet ontwikkeld om snel te zijn! Zeker niet in sprints. Vrijwel elke B en C segment GTI / racer is sneller. Eerlijk is eerlijk, niet omheen draaien. Maar wel zo eerlijk zijn dat eenmaal op de snelweg die racertjes vrijwel kansloos zijn. Zeker met 4 man belading. Dan zegt de meest versleten VR6 nog byebye tegen je