Partyflock

Forumonderwerp · 996320

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=212 height=171]http://www.tvgelderland.nl/content/nieuws_42113.jpg[/img]

DOESBURG - Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.

Het hondje Bibi werd voor de ogen van haar verbouwereerde
eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond. Het dier raakte zwaar gewond aan de rug en de buik en bezweek later bij de dierenarts.

De eigenaar van de aanvallende hond trok het dier los en ging er meteen vandoor. Volgens Anke Baks moet de man weten dat zijn hond gevaarlijk is. Ze noemt het onbegrijpelijk dat het dier onaangelijnd rondloopt.

De politie zoekt de eigenaar.

bron :http://www.tvgelderland.nl/pagina.php?id=10&bericht=42113

Reageer op de Stelling: Zulke gevaarlijke honden moeten worden afgemaakt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 11:40:
Dat honden los lopen vind ik nog niet het ergste... maar hou godver gewoon je hond vast als er een andere hond aankomt..

Dat werkt niet he..
Ik weet niet of je zelf een hond hebt.
Als ik met mijn hond wandel dan kom ik zo 14 anderen honden tegen! Die allemaal los rennen in het park om dan elke keer weer je hond aan de lijn te roepen....
Dan hebben ze elkaar al lang gevonden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op dinsdag 12 februari 2008 om 11:50:
Dat werkt niet he..

:|
Ik weet niet of je zelf een hond hebt.

Ja genoeg :)
Als ik met mijn hond wandel dan kom ik zo 14 anderen honden tegen! Die allemaal los rennen in het park om dan elke keer weer je hond aan de lijn te roepen....
Dan hebben ze elkaar al lang gevonden.

Nou sorry hoor maar, als ik elke keer een andere hond tegen kom houdt ik mijn hond bij mij door het commando voet of volg of ik lijn hem aan ;)
Mijn hond is nou niet bepaald lief voor vreemde honden terwijl bij mijn ouders deze honden in een echte roedel leven :)
Dus ja ik houdt mijn hond bij mij als ik een andere hond tegen kom, dit om ongelukken te voorkomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 11:54:
Mijn hond is nou niet bepaald lief voor vreemde honden terwijl bij mijn ouders deze honden in een echte roedel leven
Dus ja ik houdt mijn hond bij mij als ik een andere hond tegen kom!laatste aanpassing 12 februari 2008 11:55

Nou oke dan snap ik het..

Maar dan loop ook niet het drukke pad neem ik aan?

Want als ik bij mij in het park loop dan is het soms zo druk dat het bijna niet te doen is om elke keer de hond terug te roepen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 09:47:
Een hond is niet gevaarlijk, die word gevaarlijk gemaakt.

Ligt er maar aan hoe de hond word opgevoed.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je weet wat voor type hond je in huis haalt. Ze hebben een pittig karakter. Ook hebben ze zoveel kracht in de kaken. En tuurlijk ligt het ook voor een deel aan de opvoeding.

Ik heb zelf ook een hond die onder de Pittbullwet valt. Ik probeer haar zo goed mogelijk op te voeden met behulp van cursus. Toch ben ik er altijd alert op. Ook al heeft ze nog nooit wat gedaan.

Je moet weten wat voor hond je in huis haalt en hoe je moet omgaan met bepaalde type/karaketrs. En daar gaat het vaak mis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op dinsdag 12 februari 2008 om 11:56:
Maar dan loop ook niet het drukke pad neem ik aan?

Met mijn eigen hond wel.. :yes:

Uitspraak van J.(F) op dinsdag 12 februari 2008 om 11:56:
Want als ik bij mij in het park loop dan is het soms zo druk dat het bijna niet te doen is om elke keer de hond terug te roepen.

Neem aan dat je in de stad woont??
Dat is denk ik een groot verschil.. ik woon net buiten de stad. In het park waar ik loop is het gelukkig niet zo heel erg druk.. Komt er wel een hond op mijn hond afgestormd..dan flip ik meestal op de eigenaar :$
Mijn ouders wonen op het platteland.. daar komen ze nooit andere honden tegen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 11:56:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je weet wat voor type hond je in huis haalt. Ze hebben een pittig karakter. Ook hebben ze zoveel kracht in de kaken. En tuurlijk ligt het ook voor een deel aan de opvoeding.

Ik heb zelf ook een hond die onder de Pittbullwet valt. Ik probeer haar zo goed mogelijk op te voeden met behulp van cursus. Toch ben ik er altijd alert op. Ook al heeft ze nog nooit wat gedaan.

Je moet weten wat voor hond je in huis haalt en hoe je moet omgaan met bepaalde type/karaketrs. En daar gaat het vaak mis.

Goed punt idd, vriendin van me heeft een amstaff, echt een superlief beest en die is helemaal gek van kinderen etc, maar zodra je m uitlaat en er komen andere honden in de buurt merk je toch dat ie wat onrustiger wordt, zit toch in de natuur van die beessies.
Waarschuw beheerder
zal die t wel uitgelokt hebben!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 12 februari 2008 om 09:07:
Zulke gevaarlijke honden moeten worden afgemaakt!

100% :jaja: Iedereen moet de verantwoording nemen voor zijn eigen hond. Als je weet dat je hond niet te vertrouwen is dan ga je toch niet zonder muilkorf de deur uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 12:01:
Dat is denk ik een groot verschil..

Ja denk ik ook..
Dan heb je er toch een ander idee bij om elke keer de hond aan de lijn te doen.
Ik woon in maarssen maar daar is het wel druk met honden in het park!

Maar ik vind wel dat je gelijk hebt hoor...
Vooral als je een beetje een valse hond hebt.. Dan zou je ze eigenlijk steeds moeten vastlijnen als er anderen honden aan komen.

Mijn lieve kleine schatje (L) is ook een keer in ze kop gebeten door een duitse herder :(
Hij liep een paar dagen met een hoofd zo groot als een skippy bal echt super zielig... Achteraf wel grappig!
Waarschuw beheerder
Een loslopende hond heeft zondag even na middernacht op de Dahliastraat in Doesburg een Jack Russell doodgebeten.

Dat doet ie anders nooooooit....
Waarschuw beheerder
Veel mensen zeggen dat het ligt aan hoe de hond word afgericht, dat is gedeeltelijk waar! Maar er zijn ook genoeg situaties geweest waarbij dit soort honden doordraaide terwijl de hond hardstikke goed was afgericht!

Denkt men nou echt dat de regering deze honden zou verbieden in NL omdat het alleen maar ligt aan hoe de hond word afgericht? dan ken je net zo goed elke hond verbieden!

Waarschuw beheerder
Reageer op de Stelling: Zulke gevaarlijke honden moeten worden afgemaakt!

Zulke mensen die dit zeggen
meteen DE STROP
Waarschuw beheerder
donateur
Een hond is niet gevaarlijk, die word gevaarlijk gemaakt.

Ligt er maar aan hoe de hond word opgevoed.

:respect:

Pitbullwet :rot:
Worden zoveel onschuldige honden door afgemaakt.
Waarschuw beheerder
Mijn hond is ook niet zo lief tegen andere honden..

maarja
die is TEN ALLE TIJDEN aangelijnd
en heeft een mondkap om zodat ie niet kan bijten.. :)
Waarschuw beheerder
Reageer op de Stelling: Zulke gevaarlijke honden moeten worden afgemaakt

niet mee eens :no:

ze moeten gewoon bijna aangelijnt zijn, dan valt het meestal wel een beetje mee toch?
Waarschuw beheerder
Een hond is niet gevaarlijk, die word gevaarlijk gemaakt

:yes:
Het ligt helemaal aan de opvoeding van de hond.
Waarschuw beheerder
bekrompen hersenhelft hier bah bah

jij met je 17 jarige leeftijde denkt meer te weten dan tientallen hondendeskundige :S

en als je hond agressief is naar honden lijn em dan aan desnoods zoals hier boven genoemd plaats je een hondekap, zo niet dan houd je ook niet van honden!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op dinsdag 12 februari 2008 om 12:29:
bekrompen hersenhelft hier bah bah

jij met je 17 jarige leeftijde denkt meer te weten dan tientallen hondendeskundige

Wat heeft leeftijd hier mee te maken??
Vriend van mij heeft een stafford en dat beest is zelfs nog bang voor der eigen schaduw, als je met haar aan t spelen bent en ze bijt (niet eens hard) rent ze uit zichzelf al weg met staart tussen haar benen. Kan nog wel meer voorbeelden opnoemen van meerdere vrienden die zo'n hond hebben. Kan dus uit ervaring zeggen dat opvoeding wel degelijk bepaald of een hond agressief is of niet.
Waarschuw beheerder
aaaaah zielig hoor :jaja:
Waarschuw beheerder
Zij zegt:
Het ligt helemaal aan de opvoeding van de hond.

oftewel een hond kan alleen agressief zijn als een hond verkeerd word opgevoed?

dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

Wat heeft leeftijd hier mee te maken??

dat de meeste mensen rond die leeftijd van alles aannemen zonder dat ze weten waar ze het over hebben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op dinsdag 12 februari 2008 om 12:41:

dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

Niet mijn zin maar waarom??
Voor een groot gedeelte heeft ze wel gelijk hoor ;) (LEES; een gedeelte!!! )
Opvoeding telt een belangrijke rol daarnaast ook de genetische bepalingen ;)

Ruim driekwart kent de lichaamstaal van hun hond niet; wat het gevolg heeft tot verkeerde correcties tijdens bepaalde verkeerde handelingen van de hond. De hond wordt op dat gebied dus de baas over de mens.. het gevolg daarvan kan je zelf wel bedenken neem ik aan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 09:15:
Mensen die hun hond niet bij zich houden moeten ook afgemaakt worden!

Waarschuw beheerder
donateur

Als je een hond slecht opvoed krijg je ook een slechte hond.
Als je een hond niet opvoed, zal het ook geen lieverdje worden
Maar als je een hond goed opvoed EN afgricht voorzie ik weing problemen.
is misschien wel heel zwart/wit hoe ik het nu schets maar zo heel bekrompen vind ik haar opmerking niet :no:

dat de meeste mensen rond die leeftijd van alles aannemen zonder dat ze weten waar ze het over hebben

Over bekrompen hersenhelft gesproken :lol:

Waarschuw beheerder

Weet jij überhaupt zelf wel waar je over praat? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
De Staff is een moedige hond met veel zelfvertrouwen die niet makkelijk van zijn stuk te krijgen is. Hij is vastberaden en intelligent. De hond heeft behoefte aan een dominante hand en duidelijkheid en is dan redelijk gehoorzaam. De Staff is een trouwe metgezel die voor zijn baas door het vuur gaat. Een Staff staat vrolijk in het leven, is energiek, speels en heeft soms iets van een onstuimige losbol. De hond is territoriaal, opmerkzaam en waaks. Een Staff is een uitstekende speelkameraad voor kinderen, hij heeft louter goede bedoelingen en heeft een eindeloos geduld. Een Staffordshire bulterriër voelt zich door kinderen niet snel onheus bejegend en kan tegen een stootje. De Staff heeft iets van een eenling, de omgang met andere honden verloopt op volwassen leeftijd niet vlekkeloos. Twee Staffordshire reuen gaan bijna onoverkomelijk dominant gedrag ten opzichte van elkaar vertonen. Andere huisdieren zijn, mits de Staff vanaf jonge leeftijd hier aan gewend is, geen probleem.

Omgang
Een Staff is zeer flexibel en makkelijk in het onderhoud. Hij heeft een groot leervermogen, dat hij ook zal aanwenden. Naar de Staff toe dient consequent te worden opgetreden, hij heeft behoefte aan duidelijkheid en een aai over de bol. Op latere leeftijd worden de vruchten van een goede opvoeding geplukt. De energieke Staff is dol op spelletje, de intelligente Staff dient te worden uitgedaagd, anders gaat hij zich al snel vervelen. De hond heeft een gemiddelde bewegingsbehoefte, een Staff die voldoende beweegt is rustiger binnenshuis. De Staff is een veelzijdige hond, die op velerlei terreinen dienst kan doen en ook in allerhande hondensporten geen gek figuur zou slaan.

Bron: www.wikipedia.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 12:48:
is misschien wel heel zwart/wit hoe ik het nu schets

Jarenlang is dat hondenras gefokt op aggressiviteit. Opvoeding kom je een heel eind maar toch...
Waarschuw beheerder
aaah toch wel sneu hoor,
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cmdr_Keen op dinsdag 12 februari 2008 om 13:04:
Jarenlang is dat hondenras gefokt op aggressiviteit.

Dus...??
Heel ander voorbeeld. In Thailand heb je een tempel waar monniken samen wonen met tijgers. Wilde dieren die ook mensen eten, dus redelijk gevaarlijk zou je zeggen. Maar die beesten zijn generatie op generatie geboren tussen de mensen en hebben daar nooit rauw vlees(dus ook geen bloed) gegeten.
Op deze manier zijn het in principe gewoon grote katten geworden, wel wat sterker natuurlijk ;)
Maar met een goede baas zijn bijna alle beesten af te richten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 13:11:
In Thailand

Daar heb je het al

Boeien wat ze aan de andere kant van de wereld doen... In Nederland vinden wij het met z'n allen gewoon niet gewenst. We hebben niet voor niks die pitbullwet. Niet de mensen die de dieren afmaken zijn verkeerd bezig, de mensen die die honden willen hebben! Die houden een industrie in stand die niet gewenst is hier. En die zorgen ervoor dat er weer honden moeten worden afgemaakt. Geen vraag = geen fok.

Nijlpaarden zijn ook heel lief hoor, echt waar! Als je ze goed opvoedt kun je ze in je badkuip houden!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dus...??

Nooit gehoord van veredelen?? Nu dus in een negatief beeld i.p.v positieve kenmerken te fokken.
Genetische bepalingen hebben zeker wel invloed op de huidige woonomgeving!
Heel ander voorbeeld. In Thailand heb je een tempel waar monniken samen wonen met tijgers. Wilde dieren die ook mensen eten, dus redelijk gevaarlijk zou je zeggen. Maar die beesten zijn generatie op generatie geboren tussen de mensen en hebben daar nooit rauw vlees(dus ook geen bloed) gegeten.

Ook al zijn tijgers door de jaren doorgefokt om samen te leven met de mensheid, dat wil nog niet zeggen dat het ALTIJD goed gaat...

Een wolf kan je ook geen huishond laten worden..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 13:37:
Ook al zijn tijgers door de jaren doorgefokt om samen te leven met de mensheid, dat wil nog niet zeggen dat het ALTIJD goed gaat...

Net zoals bij honden toch??

Uitspraak van Goaty op dinsdag 12 februari 2008 om 13:34:
In Nederland vinden wij het met z'n allen gewoon niet gewenst

Praat voor jezelf...

Boeien wat ze aan de andere kant van de wereld doen...

:looser:

de mensen die de dieren afmaken zijn verkeerd bezig, de mensen die die honden willen hebben!

Kan je toch niet menen dit??
99% van die honden doet geen vlieg kwaad, dus moet 99% lijden onder het verkeerde gedrag van 1%??
Overal zitten rotte appels tussen...dieren, mensen, whatever..
Laten toch ook niet alle Marokanen inslapen opmdat 1% het verpest voor de rest??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 13:48:
Net zoals bij honden toch??

Vraag jezelf eens af.. hoelang de hond al door gefokt is vergeleken bij de tijger ;)

En zoals je al ziet aan de hand van dit topic; ook bij honden gaat het niet altijd goed ;)

Laten toch ook niet alle Marokanen inslapen opmdat 1% het verpest voor de rest??

1% maar :O :lol: ;)
Waarschuw beheerder
Weet jij überhaupt zelf wel waar je over praat?

aangezien mijn ma een honden deskundige is (jaren lang ervaring met verschillende honden, naar verschillende landen geweest met haar speurhond bv aardbeving bij turkije, etc etc) en ik ben opgegroeid met honden mijn hele leven lang kan ik wel zeggen dat ik het nodige er van af weet!

Over bekrompen hersenhelft gesproken

haha je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik was vroeger ook zo en ben er toen ook vaak op gewezen (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tsja,

krijg je dit weer.
Allereerst is een Pit-Bull geen ras dus per definitie bestaat een Pit-Bull niet.
Alle soorten en aanverwante zijn in Nederland verboden maar ja je hebt altijd uitzonderingen op de regel.
Kijk maar naar de Amerikaanse Bulldog, de Dogo Argentino, De Mastino Napolitana, de Stafordshire Bull terrier enz.

Je zou eigenlijk naar de baasjes moeten kijken, waarom koopt men een Pit-Bull achtige enwat is hun geschiedenis met andere honden.
Zo zou eigenlijk elke baas van elke rashond bekeken moeten worden.

Mijn oom is een grote fan van de Engelse Bulldog dit beest is erg lui maar wel op alle vlakken 1 van de sterkste honden: snelste in de sprint, bijtvast, explosieve kracht alleen door het aard van het beestje gebeurt er nooit wat. Hij kocht er een zonder stamboom want met stamboom zijn ze al gauw 300 euro per stuk als puppy.

Nu een jaar bleek dat zijn neus wel erg groot was en dat zijn kop wat spits toeliep. Navraag bij de fokker leerde dat het een kruising met een Pit-Bull was waarmee honden gevechten werden gedaan.
De hond van mijn oom is aangemerkt als een van de gevaarlijkste honden die ooit in het gooi heeft rond gelopen.
Bij het asiel durfde niemand de hond te benaderen, bij de dierenarts durfde niemand in dezelfde ruimte als deze hond te zitten.
Mijn oom heeft hem zelf afgemaakt met de spuit van de dierenarts omdat deze het zelf niet durfde.

Moraal van het verhaal weet waar je aan begint.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op dinsdag 12 februari 2008 om 13:52:
is en ik ben opgegroeid met honden mijn hele leven lang kan ik wel zeggen dat ik het nodige er van af weet!

Zo kom je niet over knul :lol: (no-offence)
Want opvoeding speelt wel degelijk een rol bij het gedrag van honden ;) En dan vooral de inprentingsfase ;) (daarnaast ook de genetische bepaling, wat ik nu al wel 1000 x gezegd heb :lol: )
Vraag je moeder maar ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 10:04:
Niet mijn oma hoor, die heeft geen eens rijbewijs

Met andere woorden, zij is nóg gevaarlijker. :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 13:51:
Vraag jezelf eens af.. hoelang de hond al door gefokt is vergeleken bij de tijger

Wat is je punt precies....als het na 3/4 generaties bij de tijgers als niks meer mis gaat zou er bij honden toch helemaal niks mis moeten gaan.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 13:51:
1% maar

Bij wijze van spreken ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <carpe diem> op dinsdag 12 februari 2008 om 09:48:
Hoe je ze ook test en wat je ook doet, deze honden blijven zeer onvoorspelbaar, Hoevaak is het wel niet voorgekomen dat een pitbull iets doodbijt en dat het baasje aangeeft dat het eigenlijk niet mogelijk is omdat die lief is en met andere huisdieren en kinderen speelde en erg goed (normale wijze) is opgevoegd

nou zo vaak hoor ik dat niet hoevaak gebeurd dat met een labrador dan gebeurt het ook het verschil is dat er als het een pitbull is of een staffoord dan wordt het groot in het nieuws gebracht!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 09:50:
Ja alleen een pitbull is verboden in NL als sinds 1993, meid

Dat klopt;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 10:18:
Allemaal
Zeker die staffords ...

Jij moet ook afgemaakt worden!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 14:01:
Wat is je punt precies....als het na 3/4 generaties bij de tijgers als niks meer mis gaat zou er bij honden toch helemaal niks mis moeten gaan.

:| Hoezo bij de tijgers niks meer mis gaat? Er gebeuren echt zeker wel ongelukken met een door gefokte tijger hoor :|
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 14:01:
Bij wijze van spreken ;)

:lol:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 14:02:
Dat klopt;)

;)
Waarschuw beheerder
Zo kom je niet over knul (no-offence)

haha (K) lief van je

Want opvoeding speelt wel degelijk een rol bij het gedrag van honden

heb ook niet beweerd dat het geen rol speelt toch? :D

maar een dier blijft een dier en dan kan iemand zijn hond nog zo goed opvoeden het diereninstinct blijft zitten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 14:04:
Hoezo bij de tijgers niks meer mis gaat? Er gebeuren echt zeker wel ongelukken met een door gefokte tijger hoor

Heb t over een specifieke manier van tijgers fokken en opvoeden zoals daar in die tempel gebeurd. Daar is nog NOOIT wat gebeurd en zelfs toeristen mogen daar komen.
Waarschuw beheerder
Praat voor jezelf...

*zucht*
Jonge vrucht, ik zal het een keer langzaam voor je typen, dan begrijp je het misschien.
Wij met z'n allen hebben een parlement en regering gekozen. Die maakt de wetten. Helaas, zo gaat dat in een democratie, de meerderheid krijgt wat die wil. En er was dus een meerderheid voor de pibullwetgeving. Als je het er niet mee eens bent richt dan een politieke partij op en probeer een meerderheid te krijgen. Succes! Anders emigreer je maar. En verder niet zeiken.

Kan je toch niet menen dit??
99% van die honden doet geen vlieg kwaad, dus moet 99% lijden onder het verkeerde gedrag van 1%??
Overal zitten rotte appels tussen...dieren, mensen, whatever..

Precies, alleen zie het hiervoor geschrevene, we hebben er een wet voor. Net als voor te hard rijden, diefstal en noem maar op.
Hou je je niet aan de wet dan zul je de consequenties moeten dragen. Simpel toch?

Jij stelt een Marokkaan (ja, met dubbel k) gelijk aan een beest? Lekker bezig zo! :looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 14:07:
Heb t over een specifieke manier van tijgers fokken en opvoeden zoals daar in die tempel gebeurd. Daar is nog NOOIT wat gebeurd en zelfs toeristen mogen daar komen.

Lees dit maar eens.... Er gebeuren wel degelijk ongelukken mee

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=504757&in_page_id=1811

En trouwens, die tempel doet pas 9 jaar aan tijger opvang. Betreft in de steek gelaten jonkies die ze uit de natuur hebben gehaald.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

durf jij wat te zeggen over mijn bekrompenheid :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op dinsdag 12 februari 2008 om 14:06:
heb ook niet beweerd dat het geen rol speelt toch? :D

Ja sorry.. heb het even terug gelezen.. mijn fout.. ik last zoals gewoonlijk weer eens verkeerd 8)
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op dinsdag 12 februari 2008 om 14:06:
maar een dier blijft een dier en dan kan iemand zijn hond nog zo goed opvoeden het diereninstinct blijft zitten

:yes:
Uitspraak van Ockels op dinsdag 12 februari 2008 om 14:07:

Hoe kan je dit in godsnaam vergelijken met honden??
Ten eerste; die mensen daar weten kennen hoogst waarschijnlijk de lichaamstaal van hun tijgers ;) Zij weten hoogstwaarschijnlijk ook wanneer ze een dier met rust moeten laten.
Ten tweede; een hond kan je niet zolang door fokken dat er geen agressiviteit meer in de genen bevinden, dat kan nou eenmaal niet. Je kan hooguit de de gewenste eigenschappen naar voren halen door te veredelen tijdens het fokken.
Ten derde; zoals ik al eerder vermeld had; VEEL hondeneigenaren kennen de lichaamstaal niet van hun hond, zelfs niet na een cursus!

Vind niet dat je mensen met hun honden in Nederland kunt vergelijken met de tijgers in een tempel in het buitenland:|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lichaamstaal bij katten...

[img width=360 height=400 cacheid=000f0126002a79a5598372431a02297506]http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/cwl/lowres/cwln632l.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Lichaamstaal bij mensen

[img width=50 height=49]http://tubeimage.com/files/zhpyz0idzg5v1e1ro59r.gif[/img]

Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
eigenaresse Anke Baks gegrepen door de 'pitbull'-achtige hond

heeft zij hondenkennis ofzo? als haar jack russel groter was viel bij ook onder pitbullachtige..