Partyflock

Forumonderwerp · 994468
wie heeft dit al ingevuld, en ga je er voor of achter uit?

(Vóór 1 april 2008 MOET dit opgestuurd zijn.)

edit: niet van toepassing als je geen belasting hebt betaald, en als je het later opstuurd krijg je het pas veel later terug
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van TLN op woensdag 30 januari 2008 om 18:57:
En dat levert me best wat geld op dus daar heb ik wel 20 euro voor over dat iemand me ff helpt !

:roflol: een beetje assurantieman vraagt wel 100 in het uur, tenzij je doelt op familie ofzo, me pa doet het ook gratis voor mij, dit terwijl ik altijd een 'zaakwaarnemer' had die dit regelt a 85,-/uur...:/ ik weet nu wel beter, pa drinkt graag een portje..8)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 21:54:
Moet dat alweer? Bah. krijg toch weinig terug.

Moet je harder werken...;)
Uitspraak van DanM op woensdag 30 januari 2008 om 23:14:
een beetje assurantieman vraagt wel 100 in het uur, tenzij je doelt op familie ofzo, me pa doet het ook gratis voor mij, dit terwijl ik altijd een 'zaakwaarnemer' had die dit regelt a 85,-/uur... ik weet nu wel beter, pa drinkt graag een portje..

Beter zoeken. Ik liet het altijd doen door iemand in m'n oude woonplaats. Kosten normale aangifte: 10 euro. Kosten aangifte met bijzondere aftrekposten: 20 euro.

Nu iemand hier gevonden die 't voor 15 wil doen, maar ik ga toch maar ff naar m'n oude woonplaats, weet ik zeker dat 't goed gebeurt :).

Daarbij heb ik 't ook weleens voor mensen gedaan als 't een gewone aangifte was, vooral toen ik nog op school zat (heb banken/verzekeringen gedaan, dus weet er wel wat van al zijn er al vrij veel dingen veranderd). Vroeg daar altijd 15 euro voor :). En ehhh ik weet niet hoe jij 'm invult, maar daar ben je geen uur mee bezig hoor 8).

Laughing all the way to the bank
Krijg komende jaar helemaal niks terug, misschien zelfs wel jaren...
Kreeg laatst zo'n mooie blauwe envelop thuis, baas van een oud (zwart) bijbaantje had ineens 4000 euro opgegeven :@
Terwijl hij mij altijd voorhield dat ik zwart werkte....
Had zeker geld nodig :frusty:

Nou heb ik een tijdje bij de BL gewerkt en weet dus hoe t gaat daar, alles wordt lekker ingehouden op me terug gaaf van aankomend jaar...
laatste aanpassing

Uitspraak van DanM op woensdag 30 januari 2008 om 23:14:
Moet je harder werken...

:loser: Dat heeft er niks mee te maken. Heb auto van de zaak + zorgtoeslag en binnenkort huurtoeslag. Dus krijg idd niks terug, vorig jaar 40 euro. Holladiejee.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 18:46:
wees maar blij heb t eens gedaan en dan moet je t blijven doen he..

was vorig jaar te laat (hun hebben me nooit iets getsuurd maar terzijde) en heb nu dus boete van 113 euro

stel naaiers daar, op bezwaarbrieven reageren ze niet

Ik heb de blauwe envelop dus ook gehad vandaag, en daar staat in - en ik citeer
Geachte heer/mevrouw,

Uit de gegevens van de Belastingdienst blijkt dat u over het jaar 2006 geen inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekering hoefde bij te betalen. De Belastingdienst gaat ervan uit dat uw situatie niet is gewijzigd en dat u nu geen aangifte hoeft te doen. U ontvangt daarom geen aangiftebrief of -biljet voor het doen van aangifte over het jaar 2007.

Als uw situatie in 2007 wel is gewijzigd bla bla bla

Zouden ze dan toch langzaam efficient worden? :O Dat kan toch bijna niet?
laatste aanpassing
Uitspraak van sportfriek op woensdag 30 januari 2008 om 18:46:
moet alleen elk jaar een nieuwe digid aanvragen

Hehe, klinkt bekend ja. Gebruik het ook nergens anders voor.
laatste aanpassing

Ik vul altijd me inkomstenbelasting in, want ik heb een kind en dan kun je best wat knaken terugvangen van de BD.
Heb de inkomstenbelasting van mijn vriend ingevuld en hij krijgt niets terug, maar hoeft ook niets te betalen.
Nu nog even wachten op me eigen jaaropgaaf en dan ben ik benieuwd hoeveel ik dit jaar weer vang van ze.
Uitspraak van verre neef op donderdag 31 januari 2008 om 16:50:
Zouden ze dan toch langzaam efficient worden? Dat kan toch bijna niet?

Kreeg 'm ook idd :D. Maar ik moet 'm dus alsnog invullen :nocheer:. Of eigenlijk wel :cheer: want ik ga vangen van ze B).

Zit nog te wachten op mijn jaaropgaaf :s

heb nog niet alle jaaropgaven binnen, maar ga het zeker wel doen!!

Weer zo belachelijk veel ziektekosten gehad vorig jaa..krijg vast wel iets terug ;)
Uitspraak van TLN op donderdag 31 januari 2008 om 10:38:
Beter zoeken. Ik liet het altijd doen door iemand in m'n oude woonplaats. Kosten normale aangifte: 10 euro. Kosten aangifte met bijzondere aftrekposten: 20 euro.

Nu iemand hier gevonden die 't voor 15 wil doen, maar ik ga toch maar ff naar m'n oude woonplaats, weet ik zeker dat 't goed gebeurt .

Beter zoeken? het gaat niet alleen om een belastingaangifte, maar hij regelt ál mijn financiele rompslomp....maw, hij is mijn 'administratief-medewerker' een paar uur per maand...
Uitspraak van TLN op donderdag 31 januari 2008 om 10:38:
En ehhh ik weet niet hoe jij 'm invult, maar daar ben je geen uur mee bezig hoor

je weet inderdaad niet hoe ik m invul;) krijg btw véél terug dit jaar...:D veel aanschafjes gehad, veel te declareren..( wordt dus gedaan..:O )
Uitspraak van DanM op vrijdag 1 februari 2008 om 12:23:
Beter zoeken? het gaat niet alleen om een belastingaangifte, maar hij regelt ál mijn financiele rompslomp....maw, hij is mijn 'administratief-medewerker' een paar uur per maand...

Ja maar dat vertelde je er niet bij B). Betaal je die gast 85 per uur? Damn :|. Ben zelf administrateur/boekhouder maar zoveel krijg ik niet 8).

Uitspraak van DanM op vrijdag 1 februari 2008 om 12:23:
je weet inderdaad niet hoe ik m invul krijg btw véél terug dit jaar... veel aanschafjes gehad, veel te declareren..( wordt dus gedaan.. )

Nogmaals, je hebt 't niet over een zaak gehad ;). De normale aangifte van de gemiddelde burger in loondienst is binnen een half uur geregeld :).
bijna alle jaaropgaves binnen :) fucking irritant om telkens zoveel verschillende banen te hebben:x maarjah krijg elk jaar wat terug dus laten we t dit jaar ook maar hopen 8)
Uitspraak van Ockels op donderdag 31 januari 2008 om 14:06:
Nou heb ik een tijdje bij de BL gewerkt en weet dus hoe t gaat daar, alles wordt lekker ingehouden op me terug gaaf van aankomend jaar...

uhh ik kon daar toen voor kiezen.. moest ook terug betalen n x maar ik koos ervoor t geld wel te ontvangen en dat wat ik terug moest betalen in termijnen te doen(Y)
Zo'n 2300 doekoe terug dit jaar :cheer:

Vorig jaar kreeg ik 1500 euro terug

Wilde het net gaan doen maar belastingdienst heeft momenteel een storing :nocheer:
Goed dat je 't zegt!

Heb geen internet thuis, dus moet nog op papier gaan invullen ook. :[
Het kan nog wel even duren zoiezo kan het niet via internet....maar laat het iemand doen vind het zwaar irritant
Heb afgelopen jaar nog gewerkt zonder loonheffing te ontvangen dus dat heb ik nog tegoed van meneer de belastingdienst, jaartje loonheffing :cheer: daar word ik wel blij van!

Alleen met die zorgtoeslag maken ze mij altijd minder blij...we hebben er geen recht op en toch geven ze het telkens...en ik telkens maar doorgeven dat we boven die grens zitten en toch proberen ze het telkens weer te geven.
Ik hoef dat geld niet want als je dat wel telkens accepteert kun je het aan het einde van het jaar terugbetalen daar houd ik niet zo van! :d

Uitspraak van Twilight op woensdag 30 januari 2008 om 21:24:
Binnenkort maar eens doen.
Alleen even goed kijken dit jaar, heb in 2007 mijn ogen laten laseren.
Kan ik ook een deel van terug krijgen, even kijken waar ik dat in moet vullen..

Bij de persoongebonden aftrek denk ik. Art 6.17 lid 1a IB:

1. Als uitgaven wegens ziekte, invaliditeit en bevalling worden aangemerkt de daarmee verband houdende:
a. uitgaven voor genees-, heel- en verloskundige hulp, met inbegrip van farmaceutische en andere hulpmiddelen en vervoer.

Ik kan zelf ook nog redelijk veel terugkrijgen. Heb LB betaald voor een hoge belastingschaal, maar aangezien ik in september ben aangesteld is het werkelijk verdiende loon in een lagere schaal uitgekomen.

Gelukkig hebben mn aandelen veel meer dan die 4% fictie in box 3 opgeleverd.
hoe lang gaat die storing nog duren dan ? want wildat wel zo snel mogelijk achter de rug hebben!
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 6 februari 2008 om 07:03:
ghetto !!

:/

kneus !!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 februari 2008 om 20:25:
Alleen even goed kijken dit jaar, heb in 2007 mijn ogen laten laseren.
Kan ik ook een deel van terug krijgen, even kijken waar ik dat in moet vullen..

idd uitgaven wegens ziekte, mits je over de drempel komt.

verder is de zorgtoeslag hoger geworden in 2008, omdat de inkomensafhankelijke zorgverzekering in de ib niet meer aftrekbaar is
laatste aanpassing

Uitspraak van S.F.X. op woensdag 30 januari 2008 om 18:37:
en ga je er voor of achter uit?

ik mag 2 ruggen ophoesten aan die kut ambtenaren :[
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 januari 2008 om 18:46:
wees maar blij :D heb t eens gedaan en dan moet je t blijven doen he..

was vorig jaar te laat (hun hebben me nooit iets getsuurd maar terzijde) en heb nu dus boete van 113 euro (N)

stel naaiers daar, op bezwaarbrieven reageren ze niet :loser:

Voor het opleggen van een verzuimboete, niet (tijdig) doen van aangifte aanslagbelasting (Art 67a AWR) moet de inspecteur eerst een aanmaning hebben gedaan. De aanmaningstermijn is minstens een maand, de inspecteur kan hiervoor uitstel verlenen.

De bezwaartermijn is 6 weken, misschien was je er te laat mee? Of heb je niet aan de vormvereisten voldaan (Art 6:5 AWB).

- naam en adres van indiener
- de dagtekening
- omschrijving besluit waartegen bezwaar
- zo mogelijk een afschrift van besluit

Jammer, deze zaak had je makkelijk kunnen winnen. Had je weer 113 euro gescheeld :D

Mocht je nog een keer verzuimen dan worden de boetes 113, 340, 567, 794, 1134. Dus dit jaar goed oppassen :P

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 februari 2008 om 16:05:
ik mag 2 ruggen ophoesten aan die kut ambtenaren :[

Beroep: Wit geld zwart wassen !!

Dan vraag je erom :lol:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 februari 2008 om 19:33:
Beroep: Wit geld zwart wassen !!

Dan vraag je erom

hoezo, je mag zwart geld niet wit wassen, maar er staat nergens in de wet dat je wit geld niet zwart mag wassen O:)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 februari 2008 om 19:41:
hoezo, je mag zwart geld niet wit wassen, maar er staat nergens in de wet dat je wit geld niet zwart mag wassen O:)

Doe je eerst gigantisch veel moeite om je illegaal verdiende geld in de boekhouding te krijgen zodat je het 'eindelijk' kunt uitgeven en vervolgens haal je het weer uit de boekhouding. Klinkt heel logisch :P
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 februari 2008 om 20:04:
Klinkt heel logisch

tis net zoiets als politiek O:)
Jammer, deze zaak had je makkelijk kunnen winnen. Had je weer 113 euro gescheeld

Mocht je nog een keer verzuimen dan worden de boetes 113, 340, 567, 794, 1134. Dus dit jaar goed oppassen

als je na je aanmaning binnen 10 werkdagen niet ingediend hebt, krijg je altijd een verzuimboete. een aanmaning voor een aanslagbelasting, zoals de ib is wordt sws pas opgelegd na maanden van de officiele eerste inlevertermijn van 1 april. je kunt tegen elke aanslag met of zonder boete en heffingsrente binnen 6 weken bezwaar maken, maar dat verlies je ten alle tijden in deze

Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 7 februari 2008 om 13:31:
als je na je aanmaning binnen 10 werkdagen niet ingediend hebt, krijg je altijd een verzuimboete. een aanmaning voor een aanslagbelasting, zoals de ib is wordt sws pas opgelegd na maanden van de officiele eerste inlevertermijn van 1 april. je kunt tegen elke aanslag met of zonder boete en heffingsrente binnen 6 weken bezwaar maken, maar dat verlies je ten alle tijden in deze

Ja, maar Eye of the Tiger B) zegt:
was vorig jaar te laat (hun hebben me nooit iets getsuurd maar terzijde) en heb nu dus boete van 113 euro (N)

Oftewel nooit een aanmaning gekregen? Aanmaning moet, anders mag de inspecteur geen verzuimboete opleggen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 14:31:
was vorig jaar te laat (hun hebben me nooit iets getsuurd maar terzijde) en heb nu dus boete van 113 euro

die aanmaning is een brief, die een leek waarschijnlijk als onbelangrijk zal aanzien. natuurlijk heeft hij een aanmaning gekregen :d
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 14:31:
anders mag de inspecteur geen verzuimboete opleggen.

dat klopt idd maar dan zou ik als ik hem was alsnog bezwaar indienen. je bent dan niet ontvankelijk in je bezwaar in beginsel, maar er bestaat een kans dat je bezwaar alsnog in behandeling wordt genomen :d

Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 7 februari 2008 om 14:35:
die aanmaning is een brief, die een leek waarschijnlijk als onbelangrijk zal aanzien. natuurlijk heeft hij een aanmaning gekregen :d

Belastingdienst maakt wel meer fouten, zo zeker zou ik daar niet van zijn..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 15:04:
Belastingdienst maakt wel meer fouten, zo zeker zou ik daar niet van zijn

geloof mij nou, met aanmaningen heb ik nog nooit een onterechte gekregen en ik heb al 11 jaar met ze te maken dagelijks ;) en nogmaals als hij een onterechte boete heeft gekregen dan moet hij
Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 7 februari 2008 om 14:35:
alsnog bezwaar indienen. je bent dan niet ontvankelijk in je bezwaar in beginsel, maar er bestaat een kans dat je bezwaar alsnog in behandeling wordt genomen

laatste aanpassing

Uitspraak van Ramirez Blanco op donderdag 7 februari 2008 om 15:07:
geloof mij nou, met aanmaningen heb ik nog nooit een onterechte gekregen en ik heb al 11 jaar met ze te maken dagelijks ;) en nogmaals als hij een onterechte boete heeft gekregen dan moet hij

Ok ok, maar hij zit nu al ver over de 6 weken bezwaar. Dan wordt je bezwaar toch nooit meer in behandeling genomen?

ps. Waar werk je als ik vragen mag? :P
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 15:27:
Ok ok, maar hij zit nu al ver over de 6 weken bezwaar. Dan wordt je bezwaar toch nooit meer in behandeling genomen?

in principe hoeven ze je bezwaar niet in behnadeling te nemen, maar in nederland gebeurd het vaker wel t.o.v. bv duitsland of belgie.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 februari 2008 om 15:27:
Waar werk je als ik vragen mag?

accountantskantoor
laatste aanpassing

De belastingdienst is mijn vriend :cheer:
Ik ga dit jaar 1431 eurotjes terug vangen :cheer:
Heb een brief gekregen dat de formulieren niet op voorraad waren... :frusty:

Waarom ga je niet gewoon even naar een vriend of desnoods de bieb.
Ik ga er vanuit dat je een digid hebt?
Aangifte inkomstenbelasting is zo gedaan joh :D
Omdat ik dan nooit de juiste papieren bij me heb. :D
Maar is inderdaad wel een idee. Alles 's bij elkaar zoeken dan...

Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 12 februari 2008 om 13:03:
Alles 's bij elkaar zoeken dan...

Have fun :cheer: 8)

Gedaan, en volgens berekeningen krijg ik €. 1500 terug wegens belegd vermogen B)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 14:06:
Gedaan, en volgens berekeningen krijg ik €. 1500 terug wegens belegd vermogen

Teruggave in box 3? Leg uit.
laatste aanpassing
ohja dat zal ik ook maar weer eens gaan doen. maar mijn baas komt maar niet met de jaaropgave op de proppen :[
Uitspraak van LLke op woensdag 13 februari 2008 om 14:57:
ohja dat zal ik ook maar weer eens gaan doen. maar mijn baas komt maar niet met de jaaropgave op de proppen

Nou ik heb dr 1 gekregen van 1 jan. t/m 8 juni :S
Dus nu wachten op de 2e helft..

Uitspraak van S.F.X. op woensdag 30 januari 2008 om 18:37:
wie heeft dit al ingevuld, en ga je er voor of achter uit?

Ik ga een keertje extra op vakantie!
Altijd lekker als je verwacht te moeten betalen :D