Partyflock

Forumonderwerp · 991160

Waarschuw beheerder
donateur
Het CDA wil dat automobilisten die twee maal zijn betrapt op het gebruik van drugs hun rijbewijs kwijtraken.

Ook asociaal rijgedrag, zoals het veel te hard rijden langs wegwerkers of door woonwijken, moet worden bestraft met intrekking van het rijbewijs.

Tweede Kamerlid Sander de Rouwe zal deze aanscherpingen op het puntenrijbewijs voorstellen tijdens overleg met minister Camiel Eurlings (Verkeer). Hij heeft donderdag een bericht in De Telegraaf hierover bevestigd.

In de plannen van Eurlings leidt alleen alcoholgebruik achter het stuur tot intrekking van het rijbewijs. Wie twee keer binnen vijf jaar met een te hoog promillage blijkt te rijden, moet dat document inleveren.

Als het aan De Rouwe ligt, raken alle automoblisten die bij herhaling "grote risico's nemen op gevoelige plaatsen" hun rijbewijs kwijt. Wat drugsgebruik betreft wil hij "zero tolerance". Hij maakt geen onderscheid tussen harddrugs en softdrugs.

www.nu.nl

Goh, het werd tijd :gaap: :roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 00:58:
het gebeurd ook lange stukken hoor, hier een keer meegemaakt met een feestje dat mn vriend even om de hoek naar de avondsuper ging om een kratje bier te halen en nog geen 2 straten verder kon hij zn rijbewijs inleveren ivm alcohol

en dat is toch logisch :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op vrijdag 11 januari 2008 om 01:01:
en dat is toch logisch

tuurlijk, hij zat ook hardstikke fout maar uit gemakzucht ga je toch met de auto, en dat bedoelt crazychick denk ik ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2008 om 01:05:
tuurlijk, hij zat ook hardstikke fout maar uit gemakzucht ga je toch met de auto, en dat bedoelt crazychick denk ik ook

uhh nee ik ga nooit uit gemakzucht maar met de auto , misschien ben ik zo voorzichtig omdat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn beroep maar toch ik zal niet snel gaan rijden als ik heb gedronken

Waarschuw beheerder
Tsja.... ik kan niet zeggen dat ik het een dom beleid zou vinden.
Dan moeten we met zn allen gewoon vaker de trein nemen :) Zijn de conducteurs blij mee ;)

Alleen... het is voor langere tijd zichtbaar in je bloed, zonder dat je er per definitie nog van onder invloed bent (naar mijn weten vanuit verslavingszorg). En dat vind ik dus wel een beetje lastig.
Want stel je hebt iets genomen en je moet binnen 24 uur werken, kan prima... maar dan mag je nu niet meer autorijden.

Ach ja :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 januari 2008 om 21:30:
ze kunnen pas gaan invoeren als ze alcohol ook totaal verbieden in het verkeer

Dat kunnen ze ook niet, vanuit je eigen lichaam wordt er ook alcohol aangemaakt wat ze dus detecteren. Ook voor alcohol is er absoluut 0 punt. Zelfde geld voor drugs. Er zitten een groot verschil tussen werkzaam en waarneembaar.

Maargoed met drugs op rijden in het verkeer is net als met alcohol onverantwoord. Feit blijft dat je waarnemingen lang niet meer zo scherp zijn als je onder invloed bent van iets. Echter je kunt wel alles verbieden, maar het moet wel nut hebben. Wil je dit invoeren zal er eerst nog veel onderzoek nodig zijn wat veel geld kost. Handhaving kost vervolgens ook veel geld. Daarom zouden wat cijfers ongelukken in het verkeer mbt drugs ten opzichte van alcohol wel handig zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Petrochemical op vrijdag 11 januari 2008 om 10:15:
Daarom zouden wat cijfers ongelukken in het verkeer mbt drugs ten opzichte van alcohol wel handig zijn.

laat ze het idd eerst maar eens aantonen voor ze alles zomaar gaan verbieden... Anders is alle extra belasting voor de uitvoerders verspilde moeite. Deze politie-uren hadden dan ook ergens anders nuttiger besteed kunnen worden...

Heb vroeger (bijna 10 jaar geleden alweer) ooit eens meegewerkt aan een onderzoek naar de invloed van MDMA op het rijgedrag, in opdracht van het ministerie van VWS. De uitslagen van dit onderzoek zijn nooit gepubliceerd, en het geplande vervolgonderzoek is er nooit gekomen...
Waarom niet? Omdat de resultaten niet waren wat men er van gehoopt had misschien......?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op vrijdag 11 januari 2008 om 14:59:
Waarom niet? Omdat de resultaten niet waren wat men er van gehoopt had misschien......?

wie zal het zeggen

Waarschuw beheerder
in duitsland heb je toch ook van die test dingentjes!
Ja maar die geven onjuiste gegevens. Daarom worden ze in Nederland niet gebruikt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 10 januari 2008 om 20:17:
als ik me niet vergis blijf xtc het langst in je bloed zitten. volgens mij kunnen ze dat 1 of 2 weken later nog zien

XTC / MDMA is binnen 2 a 3 dagen helemaal uit je bloed (staat op unitydrugs.nl) Hasj/wiet blijft tot enkele weken aantoonbaar omdat dat je rode bloedcellen een soort van "label" geeft.

Uitspraak van FC Lacoste op donderdag 10 januari 2008 om 20:17:
de plannen zijn er echt al 15 jaar. in andere landen is het ook maar de test zijn nog altijd niet betrouwbaar. behalve de bloedtest uiteraard.

Maarjade bloedtest is niet op het moment zelf klaar dat duurt een paar dagen.